Varning för komplett.se

Permalänk

Varning för komplett.se

Jag anser mig efter 20 år med dator och serverbyggen vara rätt så kunnig;-) ( Linux OSX & WinOS , Digidesign & Avid tekniker "SmartHome" konsult)

Kompletts returavdelning anser inte det, har lämnat in produkter för retur då och då ( inte konstig när man bygger och uppgraderar ett 50 tal burkar per år). Komplett vägrar erkänna att de testar reklamerade produkter i testbänk istället för under verkliga förhållanden, dvs den miljö vi andra möter.

Som Nordens största leverantör av PC-komponenter borde Komplett lyssna och respektera sina kunder, inte sitta med enn tele-manus och svara som robotar. Självklart har komplett anställt nån överentuiastisk chef för returavdelningen, nyutexamninerad från närmaste ekonomlinje och redo att göra " stårdåd" genom att neka kunder returer och byten

Vad Komplett glömmer är att bakom varje missnöjd kund finns ett nätverk av andra kunder. i mitt fall ca 10-12 personer och företag som köper sina produkter där och låter mig bygga, installera och tweaka deras system, mellan tummen och pekfingret bygger jag HTPC, Servers Arbetsstationer mm för ca 200-300000 kr per år.

Jag har själv träffat grundaren av Norcom (Komplettkjedjen) på ett frukostmöte för MFO i Oslo och anser honom vara en jordnära och klipsk kille, ( jag tipsade honom om deras inköps/önskelistefunktion) som de nu har på hemsidan. Hoppas att ägargrupp inser att deras Komplettkjedja har växtverk och att de behöver se över hur Vi kunder blir bemötta, dax för lite "mysteryshopping" där de agerar kunder utan att personlen vet, Reality Check.

Efter en serie blunders från Komplett åtföljt av arrogans från deras retur och säljkår avslutar jag all handel för mig och mina samarbetspartners räkning.

MVH GS

Permalänk
Medlem

Komplett har allt möjligt förutom it-produkter. Radiostyrda flyplan och espressomaskiner om jag inte minns fel men å andra sidan heter de ju "komplett". Jag själv har handlat några enstaka gånger och haft bra erfarenheter. Jag har t o m returnerat ett defekt R x800GTO och fick en gf 6800GT i ersättning(kunde inte påverka det) men det var ok enligt mig.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

... och ditt problem är?

Permalänk
Komplett.se

zodiakonline:

Att man testar produkter på antistatiska plattor är egentligen ingen hemlighet. Jag kan ju iofs bara svara för hur vi gör här hos oss, men det skulle vara ganska tidsödande att alltid bygga en hel dator med chassi och kabeldragning för varje del som skickas in till oss för felsökning.

Dock försöker vi gå på felbeskrivningen som medföljer och försöker arbeta med att få fram just det fel som användaren säger sig uppleva. När detta är uppnått försöker man följaktligen hitta vilken del som orsakar detta fel.

Jag har inte kunnat titta på ditt specifika fall, men du skulle kanske kunna PMa mig ordernummer eller kundnummer så kan jag se på det. Är det något vi gjort fel så bör vi såklart reda ut det hela.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Ser man på, komplett verkar vara i kontakt med sina kunder mer än jag trodde, det här gillar jag att se, komplett gick (trots att det är klagomål på dom längre upp) många pinnar upp hos mig..
Handlar hos dom ofta och har alltid fått mina saker i tid och utan strul, har även fått klockrena råd via telefon när jag behövt råd ang köp och installation..

Visa signatur

Asus Striker Extreme Core 2 Duo 2.4Ghz Asus Geforce 7950GT 512mb 2gb DDR2 Skärm: 20" Mirai Hdd: 6x200gb 2x250gb

Permalänk
Medlem

har handlat från komplett i nått år nu och har aldrig haft några som helst problem, dom hade skickat fel RAM minne men det fick jag utbytt direkt. ok jag fick vänta 3 dagar extra med det var inget strul annars.

nu har jag ett moderkort "Asus P5N-E SLI" som jag ska skicka in för att den inte går som den ska och vill och kommer förmodligen få den utbytt utan några som helst problem.

beställer från kompett ungefär varannan månad kanske, och som sagt. har aldrig haft problem...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS
zodiakonline:

Att man testar produkter på antistatiska plattor är egentligen ingen hemlighet. Jag kan ju iofs bara svara för hur vi gör här hos oss, men det skulle vara ganska tidsödande att alltid bygga en hel dator med chassi och kabeldragning för varje del som skickas in till oss för felsökning.

Dock försöker vi gå på felbeskrivningen som medföljer och försöker arbeta med att få fram just det fel som användaren säger sig uppleva. När detta är uppnått försöker man följaktligen hitta vilken del som orsakar detta fel.

Jag har inte kunnat titta på ditt specifika fall, men du skulle kanske kunna PMa mig ordernummer eller kundnummer så kan jag se på det. Är det något vi gjort fel så bör vi såklart reda ut det hela.

" Mats" hur vet jag vem du är , lämnar inte ut mina eller andras kundnummer hur som helst. Jag började dock handla hos er i Norge runt år 2000 och har ett stort antal ordrar på mitt samvete och tidigare har även jag varit en "Nöjd kund"

Det jag påpekar är att Komplett.se har över tid förvandlats till ett storföretag som endast följer system och inte ser kunden bakom, en nödbromsfunktion vore lämpligt för er.

Som jag skrev så agerar jag konsult åt ett flertal kunder hos er ( Videoredigering/Workstation) och har nu tröttnat på att er service gradvis försämrats, jag kan dra flertalet kalkon-fall senaste tiden men vad skulle det hjälpa. Troligtvis skulle ni bara ursäkta er och skylla på mig eller mina övriga kunder. But what the heck. listar nedan

Senaste tidens "händelser"

*Ni har glömt att leverera alla komponenter i till en större arbetstsation och inte heller lycktas få till en komplettering ( en av diskarna till ett RAID 5 system saknades) har ni ingen funktion där man kan följa denna typ av ärenden. "Vi" gav i alla fall upp efter 4 försök och begärde pengarna tillbaka för att köpa disken i butik.

*Ni har leverat fel grafikkort men "rätt" kartong, kunden behövde uppgradera till dual dvi out ni leverade ännu ett vga + dvi kort

*Ni har testkört RMA moderkort i testbänk när felet ligger i möjligheten att få ut bild via ett fullt fungerande grafikkort, det krävdes dessuom 3 halvtimmes långa samtal före de förbetalada RMA retursedeln dök upp, Om nån behöver ett oanvänt MSI s939 Diamond Mobo som grytunderlägg så har jag ett snart ( alternativt destruerar jag det med hagelbrakaren och lägger ut på Youtube)

Summa sumarum så slarvas det med frakt och retur + Kundbemötande, dessa tre ord som sammanfattas ,Personlig Service

Permalänk
Komplett.se

zodiakonline:

Det kan ju iofs vara svårt att veta om jag jobbar på Komplett eller ej, men du kan annars prova min emailadress mj@komplett.se om du inte vill använda PM-funktionen via detta forum.

1: Om det är något som saknas i en order eller om det är fel produkt som skickats finns det rutiner för hur du löser detta enklast. Se länk med info nedan:

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=delerror

2: Jag är dock inte helt med på hur du menar att vi feltestat ditt moderkort. Det blir kanske enklare om du meddelar mig så kan jag titta vidare på det.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Suck, ännu en "varning" tråd.
Mycket snack och lite verkstad.
Tag kontakt med komplett och lös problemet.
Som storkund har du förmodligen personlig säljkontakt
eller är rent av återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Precis handlar för si å så mycket skryter om hur viktig du är ändå kommer du och gnäller, verkar som du känner en ju på komplett varför inte ringa och lösa det så istället? gnäll sen efter när du försökt lösa det istället här.

Permalänk

Tyvärr - utan att vara elak så håller jag med Sumitomo och hazzard.
[skryt]Om man nu ska skryta så slår jag dig i antalet byggen/år [/skryt] och jag har handlat en hel del av Komplett och haft en del kontakt med deras verkstad.

Suveräna grabbar i stort sett varje gång. Ibland har det varit lite missförstånd men inget allvarligt. Och Mats här i tråden är klockren som erbjuder god hjälp. Jag kommer lätt fortsätta handla av Komplett och mina kunder likaså.

Jag vill bara ge min åsikt om Komplett och att JAG tycker dom gör ett suveränt jobb och jag tycker det är oproffesionellet att angripa dom med saker som att dom anställt en "överentuiastisk chef för returavdelningen". Kritik kan ges på ett mognare sätt.

Du verkar ha haft grym otur där med dina saker som blivit fel faktiskt. Men å andra sidan - det är människor på andra ändan också. Så fort mänskliga faktorn är inblandad blir det aldrig en perfekt värld.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Ännu en person som skyller sina misstag på varan och sen när det visar sig att det inte är något fel med den blir sur... :/

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

vet inte vad jag skall säga, jag har iallafall alltid fått positivt bemötande från komplett och vad är det för fel att dom testar på en testbänk???

varför skryter du om hur viktig du är? bidrar ju inte direkt till någonting? jag kanske får problem med en retur i framtiden inte berättar jag min livs historia för det?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med komplett. Iofs bara gjort 2 rma:er. Fick tillbaka mina grejer på en vecka. Visst kan folk klanta till det, tror det finns klagomålstrådar på alla större säljare här. Vissa visar dock en vilja att vilja lösa problemen. Vilket jag tycker komplett gör. Du kommer få problem hos alla som säljer datorprudukter. Vill du ha personlig service så välj att betala för det också.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med min dator jag beställde från komplett. Allt var bra packat.

Om du nu är så viktigt och handlar för x antal tusen varje år, då borde du ju ha bättre kontakt med komplett.

Sen så är inte alla perfekta, de är ju trots allt människor som alla vi andra.

Lägger snart en beställning på Samsung SP400GB och Xtreme Gamer där.

Bra butik
Snabba som attan på mailen!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

En liten observation till alla som reagerar på det zodiakonline har skrivit, om man går in och tittar på hans profil så ser man att senaste gången han har kommit med kommentar överhuvudtaget var i december, (har totalt 7 inlägg) verkar ju inte vara en speciellt aktiv kille för någon som handlar för hundratusentals kronor varje år speciellt inte om man jämför med Mats/KPS
som har över 1600 inlägg, tror nog mer att det här handlar om en person som ville gnälla av sig lite..
Att zodiakonline sedan börjar gnälla om privatuppgifter via nätet istället för att ta emot den utsträckta handen talar ju för sig självt, om nu komplett vill ta en titt till på ärendet (som dom tydligen gärna vill göra för att ha nöjda kunder) varför inte låta dom? om det inte är så att denna "SmartHome" konsult lägger ut pengar åt folk borde väll ändå dessa männikor vars datorer han servar vilja ha valuta för sina pengar??
Det här är ju inte direkt rätt sida att gnälla på komplett om (inte nog med att dom sponsrar sidan det är säkert ca 90% av användarna som handlat/handlar hos dom)
Men jag har ju en fråga till dig zodiakonline om nu komplett är så dåliga varför slutade du inte handla hos dom för länge sedan? och hur kan en internetbutik eller butik överhuvudtaget bli så stor som komplett om inte kunderna är nöjda??

Från en Väldigt nöjd komplett kund

Visa signatur

Asus Striker Extreme Core 2 Duo 2.4Ghz Asus Geforce 7950GT 512mb 2gb DDR2 Skärm: 20" Mirai Hdd: 6x200gb 2x250gb

Permalänk
Medlem

Om Zodiac har hälften av den erfarenheten han skriver om så borde han ha desto mer förståelse om incidenter som ovan uppstår hos komplett ... men men

Komplett funkar skit bra, tycker det är nice att dem har kontakt på forum som sweclockers doch tycker jag dem faller ofta på priset i dessa dagar.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonathanf
En liten observation till alla som reagerar på det zodiakonline har skrivit, om man går in och tittar på hans profil så ser man att senaste gången han har kommit med kommentar överhuvudtaget var i december, (har totalt 7 inlägg) verkar ju inte vara en speciellt aktiv kille för någon som handlar för hundratusentals kronor varje år speciellt inte om man jämför med Mats/KPS
som har över 1600 inlägg, tror nog mer att det här handlar om en person som ville gnälla av sig lite..
Att zodiakonline sedan börjar gnälla om privatuppgifter via nätet istället för att ta emot den utsträckta handen talar ju för sig självt, om nu komplett vill ta en titt till på ärendet (som dom tydligen gärna vill göra för att ha nöjda kunder) varför inte låta dom? om det inte är så att denna "SmartHome" konsult lägger ut pengar åt folk borde väll ändå dessa männikor vars datorer han servar vilja ha valuta för sina pengar??
Det här är ju inte direkt rätt sida att gnälla på komplett om (inte nog med att dom sponsrar sidan det är säkert ca 90% av användarna som handlat/handlar hos dom)
Men jag har ju en fråga till dig zodiakonline om nu komplett är så dåliga varför slutade du inte handla hos dom för länge sedan? och hur kan en internetbutik eller butik överhuvudtaget bli så stor som komplett om inte kunderna är nöjda??

Från en Väldigt nöjd komplett kund

Komplett "sponsrar" inte SweClockers. De brukar däremot annonsera. Stor skillnad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Sorry fel av mig, (fast är inte det en form av sponsring... nästan iallfall)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Tycker folk börjar klaga ganska mycket på komplett, har dom blivit sämre? Jag själv har än så länge klarat mig undan några problem från dom.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Får man varna för SweClockers istället?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker folk börjar klaga ganska mycket på komplett, har dom blivit sämre? Jag själv har än så länge klarat mig undan några problem från dom.

Inte nödvändigtvis. Det kan t.ex bero på att fler använder "voice" (orkar inte förklara det nu ), eller ökad kundkrets; som orsaker mer returer proportionellt gentemot antalet såld enheter.

Permalänk
Medlem

Wää de testar mina grejer i testbänk.. whinewhinewhine... antar att jag inte är den enda som har ledsnat på VARNING FÖR DETTA FÖRETAGET osv för skitsaker? det saknades en liten distans till mitt moderkort därför ska jag ALDRIG handla där mer.. sluta gnäll och lös era jävla problem istället.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Köpte datorn i sign (ej P4:an) hos komplett för typ två veckor sedan, allt var där och det gick ruskigt snabbt med leveransen.

Beställt lite andra, småsaker från dem tidigare och aldrighaft problem.

Men det är ju jag det..

Permalänk

Han skryter ju inte precis.. ville snarare förklara sig själv...

Men det han skrev skulle han mejlat komplett istället...

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Märkligt att en storköpare inte tar sådant här genom sin säljkontakt på komplett?

Ställer mig bakom SUMITOMO.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

komplett.se fungerar bra.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Märkligt att en storköpare inte tar sådant här genom sin säljkontakt på komplett?

Ställer mig bakom SUMITOMO.

Å jag med...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Kontakta komplett istället för att gnälla här

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||