Permalänk
Medlem

Znote3415W vs Znote6224W

Funderade på att köpa en bärbar för första gången.
Och funderade på två från zepto: http://www.zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=307&note... och http://www.zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=363&note...

Hade tänkt ha den till surfning, film, musik och till viss del spel(WoW, Dawn of war och liknande spel)

Jag tänker självklart lägga till en extra gig minne.
Vad är bäst, vista eller XP?

Vill hålla mig mellan 8000-9000:-

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Annars har de även ett fruktansvärt bra erbjudanden på 6234W just nu: http://www.zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=366&note...

Den kostar iofs 1000 kr mer än 3415W som du kollade på, men då får du en Core2Duo på 2.4GHz istället för en Celeron, 4 GB minne istället för 1 GB och 320 GB hårddisk istället för 80 GB. Du lär inte hitta en dator med liknande prestanda för under 10000 kr i alla fall.

Annars är det nog 6224W som gäller. 3415W har bara en Celeron och är ändå dyrare, så den är inte särskilt prisvärd.

Edit: Visst ja, 6234W fungerar bara med Vista p.g.a. processorn.

Permalänk
Medlem

kollade lite på den först. Men det var ju ett kampanjerbjudande, som går ut imorron. Jag hade tänkt försökt få min stationära såld först. Vet dock hur mycket den är värd.
Men tack för snabba svaret XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elffors
kollade lite på den först. Men det var ju ett kampanjerbjudande, som går ut imorron. Jag hade tänkt försökt få min stationära såld först. Vet dock hur mycket den är värd.
Men tack för snabba svaret XD

Ok, synd. Det var ett riktigt bra erbjudande Men om du inte ska köpa den nu så kan det vara bra att vänta lite med att bestämma dig. Zepto brukar ha erbjudanden ganska ofta, så kolla vilka erbjudanden det finns när du bestämt dig för att köpa datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Ok, synd. Det var ett riktigt bra erbjudande Men om du inte ska köpa den nu så kan det vara bra att vänta lite med att bestämma dig. Zepto brukar ha erbjudanden ganska ofta, så kolla vilka erbjudanden det finns när du bestämt dig för att köpa datorn.

Tveksamt med så här grymma kampanjer de har nu . Det ska komma in nya datorer i sortimentet och gamla ska fasas bort, så det är utförsäljning nu! Eller det är vad jag tror då det har ryktats om nya modeller i April.

8860:- för en Zepto Znote 6324 med detta på www.zeptoexperten.se:

14,1" WXGA+ 1440x900 (6324W)
2.40GHz Intel Core™2 Duo T8300 3MB
4GB (2x2048) DDR2 PC5300 - 667MHZ
320GB 5400rpm 8 MB Cache SATA
DVD-RW Dual Layer
6 cells standardbatteri
Zepto Wpro 300Mbit BGN
Inbyggt Bluetooth
1 års garanti (36 mån. reklamationsrätt)

Och ja, det är med moms . T8*** processorerna fungerar med XP, frågan är bara varför Zepto säger att de inte gör det? 3415W till exempel är ju inte kompitabel med XP (Tssss). Jag har beställt en sån jag tipsar om och ska testa om XP fungerar på den, det kan ju inte vara fel med bios eller så fär då skulle den inte heller fungera i Vista!

Permalänk
Inaktiv

3415 fungerar prima med XP, det kör jag

Permalänk
Medlem

Vad för drivare kör ni med till 8600M GT i xp? Försöker hitta de mest optimala drivarna

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kör med zeptos egna 167.59. Fick konstigt nog 4300 poäng i 3dmark06, i 1024x768. Så jag är nöjd med dom.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
T8*** processorerna fungerar med XP, frågan är bara varför Zepto säger att de inte gör det? 3415W till exempel är ju inte kompitabel med XP (Tssss). Jag har beställt en sån jag tipsar om och ska testa om XP fungerar på den, det kan ju inte vara fel med bios eller så fär då skulle den inte heller fungera i Vista!

Vad jag hört så står det "Endast Vista" bara för att de inte testkört processorn med XP, eller hur det nu var, så de kan inte garantera att det fungerar perfekt.

Dock har jag hört flera som kör XP på de datorerna ändå. Det enda negativa jag hört, om jag minns rätt dvs, var att fläktarna inte gick 100% "Standardmässigt" i XP, men annars ska det fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris89
Jag kör med zeptos egna 167.59. Fick konstigt nog 4300 poäng i 3dmark06, i 1024x768. Så jag är nöjd med dom.....

Ok, hmm dom har något fel hos mig.. När man ser på film i full screen, blinkar typ nedre delen av filmen, som det inte skulle uppdateras eller nåt. :s

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Ok, hmm dom har något fel hos mig.. När man ser på film i full screen, blinkar typ nedre delen av filmen, som det inte skulle uppdateras eller nåt. :s

Okej, det var konstigt. Har du provat flera media spelare??

Permalänk
Inaktiv

Jag kör med Zeptos egna oxå..fungerar bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Testat med CCCP codecs istället? Googla på dem , världens bästa codecs enligt mig! Eller, en samling av världens bästa i samma EXE-fil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Testat med CCCP codecs istället? Googla på dem , världens bästa codecs enligt mig! Eller, en samling av världens bästa i samma EXE-fil.

Skall testas Hade samma fel med VLC och Media Player Classic, med k-lite mega codec pack till den senare mediaspelaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Skall testas Hade samma fel med VLC och Media Player Classic, med k-lite mega codec pack till den senare mediaspelaren.

Annars kan det vara så att drivrutinen helt enkelt inte fungerar bra också, vilket är konstigt för för mig fungerar den utmärkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars kan det vara så att drivrutinen helt enkelt inte fungerar bra också, vilket är konstigt för för mig fungerar den utmärkt!

Kan ju också vara nåt med min XP-installation. Annars så saknar jag min 3415W, tyckte mer om designen på den. Nåja, fick bättre processor och skärm med denna, så det är väl okej. Borde kanske installera om XP nu då, men har inget ork för det. Blir Vista om så är fallet, som man ändå avinstallerar efter någon vecka..

Visa signatur