The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Vet inte vad du gör för fel eller om det är fel på hårdvaran. Synd att det inte funkar i alla fall. En fråga bara, du har originalet va?

Originalet, ja. Kraschar även om jag bara har Oblivion.esm igång.

Skrivet av anon42512:

Läs på ordentligt nästa gång

Tro mig; jag har gjort min hemläxa.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd

Okej... oblivion fungerade felfritt med FCOM Superpack, men nu funkar inte spelet överhuvudtaget.. Man ser intro loggan sedan loading baren som rör sig en millimeter sedan händer det ingenting på flera minuter, palla detta. Fallout känns mer stabilt vid modding än oblivion (även om det kraschar när man går ut ur rymdskeppet i zeta)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Hittade denna mace i rummet där jag ska ha ihjäl gravplundraren i Imperial City. Den var lite marig att få tag i då den låg bakom den liggande stenfiguren (ovanpå graven). Kör för övrigt som Nord denna gång. Får väl träna upp mina tjuvskills så att jag kan bli någorlunda bra tjuv. Om man startar i Warrior stjärntecken, kan man bli lika bra tjuv då som om man valt tjuv stjärntecken?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Om man startar i Warrior stjärntecken, kan man bli lika bra tjuv då som om man valt tjuv stjärntecken?

Ja, men tjuvskillsen kommer ju lite fortare om man valt det som stjärntecken.
Somliga väljer ju även "tvärtom" för att få +5-bonusar vid level-up.

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Tro mig; jag har gjort min hemläxa.

Mjo, fast nåt fel måste du ju göra. Det kraschar inte utan anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Mjo, fast nåt fel måste du ju göra. Det kraschar inte utan anledning.

Ja, men jag förstår inte vad. Funkade alldeles utmärkt dagen innan, sen aktiverade jag "Louder nirnroot sounds" och så fuckade allt ur. Provat att avaktivera precis allt som går och ändå vill det inte funka och det som är VÄLDIGT konstigt är att jag avinstallerade och installerade en gammal backup med FCOM installerat och ÄNDÅ ville det krascha på precis samma ställe. Får väl en ny kraftansträngning någon dag och installera Oblivion m. FCOM på nytt.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd

Mitt Oblivion har gått hackigt på senare tid. Vet inte varför. Skiten kraschade till slut. Ska göra en ominstallation av spelet och låta bli att installera dom modar som inte var kompatibla med varandra. Mötte en stor gråblå Ogre i området där spelet kraschade, men eftersom AI kontrollerade monster inte kan klättra på höga stenar så klarade jag mig bra. Finns en ö på högra sidan av Imperial City, har nån lyckats komma upp där? jag hör röster prata med varandra högst upp. Nån som vet om det finns en fix till osynliga muren och husen o Chorrol? om man försvinner från staden så kommer texturerna tillbaka senare

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Mitt Oblivion har gått hackigt på senare tid. Vet inte varför. Skiten kraschade till slut. Ska göra en ominstallation av spelet och låta bli att installera dom modar som inte var kompatibla med varandra. Mötte en stor gråblå Ogre i området där spelet kraschade, men eftersom AI kontrollerade monster inte kan klättra på höga stenar så klarade jag mig bra. Finns en ö på högra sidan av Imperial City, har nån lyckats komma upp där? jag hör röster prata med varandra högst upp. Nån som vet om det finns en fix till osynliga muren och husen o Chorrol? om man försvinner från staden så kommer texturerna tillbaka senare

Du kan ju alltid skriva TCL i konsoll och flyga upp och kolla vad det är för röster där uppe

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av q0rra:

Du kan ju alltid skriva TCL i konsoll och flyga upp och kolla vad det är för röster där uppe

Ok, hade ingen aning om commandot, tack för den i alla fall. Vad står TCL för?

Ny BOSS masterfil är släppt igår. Den är viktig för att alla modar ska vara rätt sorterade, speciellt nya som kommer till

[Edit]
Jag spelade som Nord senast. Helt värdelös som business man, fick ju knappt några pengar för varorna jag sålde och så verkade folk hata Nord folket, får ingen vänlig ton när jag pratar med folk med undantag givertvis. Nord var kass med pilbåge också, tappade orken när man spände bågen och att det gick åt tonvis med pilar, men kraftfull krigare var han. Slog lätt ihjäl fienden med släggan med ett eller par slag. Hade en slägga med 16 i skada. Nu går jag tillbaka till tjuv igen, har fan ingen lycka med nån annan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Ok, hade ingen aning om commandot, tack för den i alla fall. Vad står TCL för?

Toggle Collision är min gissning.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd

q0rra: har du testat att ladda in en annan save? När det där sker för mig så brukar det betyda att en save-fil har blivit korrupt. Verkar hända lite hipp som happ tyvärr, så jag är noggrann med att spara ofta och på flera ställen.

Permalänk
Avstängd

Jo, det har hänt mig faktiskt att det blev nåt fel så det var bara att kasta bort savefilen. Kraschade ganska snabbt när man laddade in ett sparat spel.

[Edit]
Kan väl lägga till att det var ett bra tag det hände

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Kör du med Quarls Texture Pack?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

Kör du med Quarls Texture Pack?

Vem pratar du med?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hunter(Swe):

Vem pratar du med?

dig.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Ja, men jag förstår inte vad. Funkade alldeles utmärkt dagen innan, sen aktiverade jag "Louder nirnroot sounds" och så fuckade allt ur. Provat att avaktivera precis allt som går och ändå vill det inte funka och det som är VÄLDIGT konstigt är att jag avinstallerade och installerade en gammal backup med FCOM installerat och ÄNDÅ ville det krascha på precis samma ställe. Får väl en ny kraftansträngning någon dag och installera Oblivion m. FCOM på nytt.

Fungerar det bra med en vanilla-installation?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Fungerar det bra med en vanilla-installation?

Han syftar nog på att det är jävligt jobbigt att installera alla sina mods och fixa allt igen.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

Ok, jo den är ju viktigast av alla för att få bättre grafik. Jag lägger alltid in den sist av alla modar. Hade OBGE inlagt förut och använde oskärpa för att få bilden ännu skarpare, har inte det längre efter ominstallationen. Tror att OBGE segar ner datorn en del

Jag använde TCL kommandot för att komma upp på ön jag snackade om och det ser ut så här

Det skumma är att det inte ska gå komma upp där tydligen då det är en osynlig vägg runt hela ön. När man väl är där inne så går det inte komma därifrån heller. Pratade med en av figurerna som var där, då sade hom att jag inte var medlem och fick inte vara där. Det var en grotta där också, men den gick jag inte in i ifall dom skulle attackera mig

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hunter(Swe):

Ok, jo den är ju viktigast av alla för att få bättre grafik. Jag lägger alltid in den sist av alla modar. Hade OBGE inlagt förut och använde oskärpa för att få bilden ännu skarpare, har inte det längre efter ominstallationen. Tror att OBGE segar ner datorn en del

Är det OBGE som? edit: Oblivion Graphics Extender?

Jag körde med massa .INI tweaks och sen textur paket och grafiska förbättringar på gubbar, himlen osv. Sen hittade jag en motion blur mod, gav en mycket bra spelupplevelse.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

Är det OBGE som? edit: Oblivion Graphics Extender?

Jag körde med massa .INI tweaks och sen textur paket och grafiska förbättringar på gubbar, himlen osv. Sen hittade jag en motion blur mod, gav en mycket bra spelupplevelse.

Exakt. Man ska vara försiktig med oskärpan för det kan ha en motsatt effekt och se skitfult ut. Godray.fx och obsharpen.fx ska man lägga till i shaderlist.txt. Jag lade bara godray.fx i den listan. Om jag la dit obsharpen.fx så blev det för mycket oskärpa, jag aktiverade den i menyn i spelet istället med mindre oskärpa. Den står på 8.0000 nånting som default, men jag satte den på 3.0 eller max 4.0. Man får prova sig fram tills man blir nöjd. Kör du med den senaste 3.0? för det är den jag använder. Om man vill ha Godray så måsta man ladda ner betaversionen också för att det ska funka med 3.0

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Skrivet av Hunter(Swe):

Ok, jo den är ju viktigast av alla för att få bättre grafik. Jag lägger alltid in den sist av alla modar. Hade OBGE inlagt förut och använde oskärpa för att få bilden ännu skarpare, har inte det längre efter ominstallationen. Tror att OBGE segar ner datorn en del

Jag använde TCL kommandot för att komma upp på ön jag snackade om och det ser ut så här

http://cdn.solidfiles.net/i/krdV.jpg

Det skumma är att det inte ska gå komma upp där tydligen då det är en osynlig vägg runt hela ön. När man väl är där inne så går det inte komma därifrån heller. Pratade med en av figurerna som var där, då sade hom att jag inte var medlem och fick inte vara där. Det var en grotta där också, men den gick jag inte in i ifall dom skulle attackera mig

På den där ön utspelar sig ett mage guild quest, så den är låst för att du inte ska råka förstöra något.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikatataku:

På den där ön utspelar sig ett mage guild quest, så den är låst för att du inte ska råka förstöra något.

Ok, kanske därför man inte kom upp där

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

q0rra: har du testat att ladda in en annan save? När det där sker för mig så brukar det betyda att en save-fil har blivit korrupt. Verkar hända lite hipp som happ tyvärr, så jag är noggrann med att spara ofta och på flera ställen.

Startade både nytt spel och försökte ladda en gammal sparning.

Skrivet av Loxus:

Fungerar det bra med en vanilla-installation?

Har inte orkat prova, tyvärr. Tippar på att det skulle funka.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Startade både nytt spel och försökte ladda en gammal sparning.

Har inte orkat prova, tyvärr. Tippar på att det skulle funka.

Kolla det först, INNAN du lägger till några moddar

Permalänk
Avstängd

Nu har jag lagt undan Oblivion och installerat Gothic 3 istället. Tappade lusten då spelet kraschar utan att det egentligen går tungt. Jag har mindre modar nu men spelet kraschar oftare istället, jävligt konstigt

Gothic hackar lite mer (inte alltför störande dock), men håller sig vid liv i alla fall

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Kolla det först, INNAN du lägger till några moddar

Jaha, du menar så. Ja, det har jag gjort. Jag har inte provat med en vanilla-installation efter att spelet började krascha bara.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd

Jag pallar inte med FCOM (skiten fungerar bara ibland och det verkar inte kompatibelt med Natural EnviromentS/Qarl/Trees & Flora etc) så jag kör bara Qarl+OOO+Bobs Armory och lite annat..

Hade betalat bethesda 500 kr ifall dom fixade till ett fungerande paket som innehåller allt man orkar äta.. med val såklart vid installation.

Citat:

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=19132

This is a mod which makes it able to play the morrowind, bloodmoon and tribunal main quest in oblivion. I'am working on rewriting the old storyline of Morrowind, Bloodmoon and Tribunal. If this mod is finished, you will be able to play the Morrowind, bloodmoon & tribunal main quests with oblivion.

Available Quests:

-Report to Caius Cosades
-Antabolis Informant
-Muzgob Informant
-Vivec Informants
-Vivec Informants: Addhiranirr
-Vivec Informants: Huleeya
-Vivec Informants: Mehra Milo
-Zainsubani Informant
-Meet Sul-Matuul
-Sixth House Base
-Corprus Cure
-Part of the Mehra Milo and the Lost Prophecies Quest

Detta verkar awesome!

Hur editar man OBGE? Allt ser ut som borderlands och min FPS ligger nere i 10-20 när ja tittar ner i marken, gräs och på runstenar.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

OBGE finns som en nyckel fast det står OBGE, när du klickar på den och sedan stänger sedan med TAB knappen igen så kommer det en ny ruta upp. Var försiktig vad du ändrar, en del saker kan göra det helt svart eller annat på skärmen. Det finns ju ingen reset funktion vad jag vet, så om du ändrar va noga att skriva ner värdena innan du gör nåt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hunter(Swe):

OBGE finns som en nyckel fast det står OBGE, när du klickar på den och sedan stänger sedan med TAB knappen igen så kommer det en ny ruta upp. Var försiktig vad du ändrar, en del saker kan göra det helt svart eller annat på skärmen. Det finns ju ingen reset funktion vad jag vet, så om du ändrar va noga att skriva ner värdena innan du gör nåt

Har ingen sådan ingame, men tog bort hela obge, pallar inte att springa runt med konstat 20-25fps.

Nu kraschar spelet random (nej inte pga obge, lirade nån timme utan det fin fint) .............................................. undrar nästan om inte fallout 3 är stabilare..?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mupp3n:

undrar nästan om inte fallout 3 är stabilare..?

Det är det nog, men vad har det med Oblivion att göra? ^^