Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att ta in Lian Li's PC-X2000F?

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem

Hämtbutik i Sthlm! WH (WebHallen) behöver konkurens!

En del paket från Inet är slarvigt förpackade, tänk på att posten sällan är varsam med pakethanteringen.

Permalänk
Medlem

Hur ska det vara här? Är det fel bild eller fel namn på artikeln? https://www.inet.se/artikel/5408665/xfx-radeon-hd5750-1gb-xxx

Antagligen fel bild.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Kan än så länge inte säga vare sig något negativt eller positivt för den delen heller om Inet, då jag således än så länge inte handlat hos er än. Troligast är väl om några veckor, men i alla fall. Orsakerna till att jag är 99% på att handla från er är pga. 2 saker:
* Eran trogna Swec kår som saluterar och rekommenderar er dagarna i ända
* Ni är den enda datorbutik jag vet som bygger/sätter ihop lösa delar och monterar allt till en hel dator.

Mina frågor angående butiken är dock följande, varför så klent utbud? Varför så få tillverkare?
Ta t.ex. Nätaggregat och minnen som är dom 2 kategorier som uppmärksammat mig mest. I den förstnämnda så har ni sammanlagt 3st tillverkare listade, egentligen 2st tycker jag då kanske inte Samsung är så stora inom Ram-minne för oss vanliga svenssons, vad vet jag. Varför inte ta in fler tillverkare och bredda utbudet lite? OCZ, Crucial, Kingston om någon. Att bara ha A-Data och Corsair känns i min mening väldigt tråkigt.

Exakt samma sak gäller näraggregaten, dock inte lika skralt utbud. Var finns t.e.x modellerna från OCZ, Seasonic (vet, väldigt litet utbud totalt i Svea Rike) och märket som ens själv allra helst skulle vilja se, Enermax. Speciellt Liberty-serien.
Utöver detta så verkar ni som sagt vara en mycket trevlig butik.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hur ska det vara här? Är det fel bild eller fel namn på artikeln? https://www.inet.se/artikel/5408665/xfx-radeon-hd5750-1gb-xxx

Antagligen fel bild.

Vad är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XriXor:

Vad är fel?

Fel bild som jag skrev. Om du tittar på bilden så står det "5770" men kortet är ett 5750 enl. resten av specifikationerna.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ni funderar inte på att få in några 140mm fläktar med gröna LED's?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Fel bild som jag skrev. Om du tittar på bilden så står det "5770" men kortet är ett 5750 enl. resten av specifikationerna.

Det står ju klart och tydligt att det är 5750 på grafikkortet och förpackningen. Så vad är fel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Det står ju klart och tydligt att det är 5750 på grafikkortet och förpackningen. Så vad är fel?

Kanske har ändrats sen dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Det står ju klart och tydligt att det är 5750 på grafikkortet och förpackningen. Så vad är fel?

Läs Loxus inlägg:

Skrivet av anon42512:

Kanske har ändrats sen dess

Tack för att du tänkte på det, nu framstår jag inte som en idiot iaf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Märkte nu att de var billigare att köpa "Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition" var del för sig istället för i paketet. kanske något att fixa?

Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition: 4290kr

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition 125W: 1862kr
Gigabyte GA-790XTA-UD4: 1253kr
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800: 1118kr
ESD handledsband: 49kr
Totalt: 4282kr

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Märkte nu att de var billigare att köpa "Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition" var del för sig istället för i paketet. kanske något att fixa?

Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition: 4290kr

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition 125W: 1862kr
Gigabyte GA-790XTA-UD4: 1253kr
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800: 1118kr
ESD handledsband: 49kr
Totalt: 4282kr

Du får med ett spel i uppgraderingspaketet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Du får med ett spel i uppgraderingspaketet

De missade jag totalt. Så fel av mig.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Idag ringde jag till Inets service. Svarade inom 2min och så fick jag otroligt trevlig support. Även fast jag egentligen begärde något rätt korkat så kom vi fram till en lösning. Det visar på support i toppklass. Jag hoppas att jag även fortsättningsvis kommer få samma goda support. För då finns det ingen anledning att inte välja Inet.

Tack

Permalänk

Tack Inet för otrolig service och en leverans tid utan dess like

Permalänk
Medlem

Gäller Inets erbjudande om fri frakt för Sweclockers medlemmar fortfarande?

Permalänk
Permalänk
Inet
Skrivet av tannee:

Synd att ni inte har Corsair Dominator 1600Mhz 4GB kit (2x2GB)

Dessa minnen har dessvärre utgått, inga nya kommer in.

Skrivet av IDX:

Hej igen Inet, bara ge er en liten update på detta. Jag hade ju hört av mig till Corsair supporten och dom löste så att dom skickar PCB backplane och SATA elkabeln till mig direkt från Kalifornien så jag slipper skicka in chassit till er

Hör av mig igen ifall jag inte skulle lösa detta på egen hand, men skall nog inte vara några problem.

Mvh
IDX

Toppen att det löste sig på ett bra sätt!

Skrivet av ekscha:

Har ni några planer på att ta in Lian Li's PC-X2000F?

Kommer upp på vår hemsida under veckan!

Skrivet av jookeer:

Hämtbutik i Sthlm! WH (WebHallen) behöver konkurens!

En del paket från Inet är slarvigt förpackade, tänk på att posten sällan är varsam med pakethanteringen.

Vi jobbar kontinuerligt med vår logistik och har ytterst lite problem med packningen. Om ni får ett paket som är undermåligt packat, vänligen skicka ett mail till oss på info@inet.se så att vi kan följa upp det.

Skrivet av Piece of Cake:

Hur ska det vara här? Är det fel bild eller fel namn på artikeln? https://www.inet.se/artikel/5408665/xfx-radeon-hd5750-1gb-xxx

Antagligen fel bild.

Bilden är bytt till 5750-kortet sen ett tag tillbaka, om ni fortfarande ser fel bild ligger den gamla kvar i er cache lokalt.

Skrivet av Sergeant44:

Kan än så länge inte säga vare sig något negativt eller positivt för den delen heller om Inet, då jag således än så länge inte handlat hos er än. Troligast är väl om några veckor, men i alla fall. Orsakerna till att jag är 99% på att handla från er är pga. 2 saker:
* Eran trogna Swec kår som saluterar och rekommenderar er dagarna i ända
* Ni är den enda datorbutik jag vet som bygger/sätter ihop lösa delar och monterar allt till en hel dator.

Mina frågor angående butiken är dock följande, varför så klent utbud? Varför så få tillverkare?
Ta t.ex. Nätaggregat och minnen som är dom 2 kategorier som uppmärksammat mig mest. I den förstnämnda så har ni sammanlagt 3st tillverkare listade, egentligen 2st tycker jag då kanske inte Samsung är så stora inom Ram-minne för oss vanliga svenssons, vad vet jag. Varför inte ta in fler tillverkare och bredda utbudet lite? OCZ, Crucial, Kingston om någon. Att bara ha A-Data och Corsair känns i min mening väldigt tråkigt.

Exakt samma sak gäller näraggregaten, dock inte lika skralt utbud. Var finns t.e.x modellerna från OCZ, Seasonic (vet, väldigt litet utbud totalt i Svea Rike) och märket som ens själv allra helst skulle vilja se, Enermax. Speciellt Liberty-serien.
Utöver detta så verkar ni som sagt vara en mycket trevlig butik.

Hej,

Problemet när man tar in alldeles för många tillverkare är att det inte finns tid att gå igenom priser, lagerhållning, sortiment etc. genom hela linjen.

Vi har i stället valt att ta in ett mindre antal tillverkare och fokusera hårt på dessa och ligga rätt i pris, alltid ha i lager och vara snabba med att få upp produkter på hemsidan.

Om det är något ni saknar är det bara att dra iväg ett mail till info@inet.se så kollar vi om det är intressant att ta in. Om det är populära produkter dyker de oftast upp hos oss inom snar framtid.

När du ändå nämnde OCZ, större delen av deras sortiment kommer att dyka upp hos oss under veckan.

Mvh / Inet

Skrivet av Goodia:

Ni funderar inte på att få in några 140mm fläktar med gröna LED's?

Inget som är planerat att ta in i sortimentet.

Skrivet av Dahle86:

Märkte nu att de var billigare att köpa "Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition" var del för sig istället för i paketet. kanske något att fixa?

Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition: 4290kr

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition 125W: 1862kr
Gigabyte GA-790XTA-UD4: 1253kr
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800: 1118kr
ESD handledsband: 49kr
Totalt: 4282kr

Tanken är att uppgraderingspaketen ska vara något billigare än att plocka ihop delarna lösa PLUS att man får ett spel på köpet.

Då priset på delarna går upp och ner varje dag, men priset på paketet är fast kan skillnaden variera. Just nu är det något billigare att köpa dem löst (men då får man inte spelet) och nästa vecka kanske paketet är en hundring billigare.

Skrivet av Polomononen:

Idag ringde jag till Inets service. Svarade inom 2min och så fick jag otroligt trevlig support. Även fast jag egentligen begärde något rätt korkat så kom vi fram till en lösning. Det visar på support i toppklass. Jag hoppas att jag även fortsättningsvis kommer få samma goda support. För då finns det ingen anledning att inte välja Inet.

Tack

Skrivet av canonized:

Tack Inet för otrolig service och en leverans tid utan dess like

Kul att ni är nöjda!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Surt. Jag som precis har beställt Fan också :). Får ta det nästa gång.

Permalänk

wtf fick en lakritsstång med i mitt paket
nice!
nu skall här byggas!

Permalänk
Medlem

Vet ni när AMD släpper AMD Phenom2 X6 1055T 95W ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goliat80:

Vet ni när AMD släpper AMD Phenom2 X6 1055T 95W ?

Funderar också på det, har ett Gigabyte GA-MA78GM-S2H / som inte klarar mer än 95w'are, och med 4x2G paired DDR2 känns det inte direkt lockande att byta både kort och ev. minne.

Sitter med fingret på avtryckarknappen på en beställning, men velar lite hit o dit, en 945a skulle ju fungera, men jag vill helst göra steget -> 6 kärnor.

Så en 1055t/95w skulle förmodligen vara avgörande :D. Finns det något prel. datum hos Inet på 95w versioner av thuban?

EDIT:
har googlat lite och iaf ryktesvis ska amd i början av maj ha sagt att 95-wattaren läggs på samma pris som 125'an, och släpps i oem resp. boxed version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hej,

Problemet när man tar in alldeles för många tillverkare är att det inte finns tid att gå igenom priser, lagerhållning, sortiment etc. genom hela linjen.

Vi har i stället valt att ta in ett mindre antal tillverkare och fokusera hårt på dessa och ligga rätt i pris, alltid ha i lager och vara snabba med att få upp produkter på hemsidan.

Om det är något ni saknar är det bara att dra iväg ett mail till info@inet.se så kollar vi om det är intressant att ta in. Om det är populära produkter dyker de oftast upp hos oss inom snar framtid.

När du ändå nämnde OCZ, större delen av deras sortiment kommer att dyka upp hos oss under veckan.

Mvh / Inet

Mvh / Inet

Gäller det både minnes och nätaggregaten?
I så fall vore det guld

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

inet ni äger! det ända stället jag nånsin kommer beställa ifrån, priserna är bra, supporten är grym och frakten är snabb! beställt delar typ tre gånger, fått dom på två dar, och då va det ändå alla delar i en dator osv. grymt bra !

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Wow! Snacka om snabb leverans. Under 24 timmar. Här kommer jag att handla igen. Thanks Inet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Fel bild som jag skrev. Om du tittar på bilden så står det "5770" men kortet är ett 5750 enl. resten av specifikationerna.

Står 5750 för mig, gjorde det igår också, därför jag blev förvirrad, snabbt fixat kanske?

Permalänk
Medlem

Hur går det med cooler master fläktarna?

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD5770 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se

fundering om detta kort.
ser det ut som på bilden så att strömmen kommer uppifrån, eller är det som vissa andra av dessa kort att den kommer bakifrån?

Permalänk
Medlem

Är det slut på gratis frakt för SweC-medlemmar? Hittar det inte på gamla länken https://www.inet.se/kampanj/kampanj/sweclockers/

Tänkte beställa en hårddisk nu så jag har den imorgon (har annat som väntar på posten så vill hämta allt samtidigit) men var är den gratis frakten? Hårddisken finns på lager på andra butiker typ 150 kronor billigare, men skulle föredra er Inet - men utan fria frakten så blir det nog inget köp, tyvärr.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Är det slut på gratis frakt för SweC-medlemmar? Hittar det inte på gamla länken https://www.inet.se/kampanj/kampanj/sweclockers/

Tänkte beställa en hårddisk nu så jag har den imorgon (har annat som väntar på posten så vill hämta allt samtidigit) men var är den gratis frakten? Hårddisken finns på lager på andra butiker typ 150 kronor billigare, men skulle föredra er Inet - men utan fria frakten så blir det nog inget köp, tyvärr.

testa denna

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se