Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Hedersmedlem

Har fått lite jobb i några dagar. Men f-n vad jag hatar att pendla E-tuna - Sthlm, även om det är bil och inte jag som kör.

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Grymt glad!!!!
Chefen på firman jag jobbat/praktiserat i ett par år ringde idag å sa att jag är fast anställd från nästa vecka:D Då slapp jag oroa mig för att gå arbetslös efter morgondagens student. Så Fullmoon vissa kan hålla sitt ord och ringa upp när de fått in jobb

Asshh fusk tog bara typ 1,5 månad för en arbetsgivare att ringa upp mig.. lite slöa är de.. men ändring blir det i höst

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Mitt programkort i min box har gett upp
Hur ska jag nu se Mythbusters på discovery channel?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Förbannade jävla skit!..

Trött på att whatpulse inte funkar sjysst till windows 7!...

Permalänk

Meh!
Dagen börjar med att jag skräckslaget rycker till och vaknar av att mobilen ringer. Lyckades slå huvudet i väggen och fick ett litet sår över ena ögonbrynet. Inte nog med det så verkar det mulna vädret ha fått min hud att tycka det är onödigt att ha lite färg så fjällar som fan. Så det var gaytjafset (Gillar att stavningskontrollen inte reagerar på det ordet).

Skittråkig dag. Bara suttit inne. Kollat på lite serier och lirat League of Legends (Där mina lag förövrigt har fått pisk).
Borde införskaffa en slagpåse. Måste vara skönt att kunna nerd-rage'a när det går skit, och träna armarna i samma veva!

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Förbannade jävla skit!..

Trött på att whatpulse inte funkar sjysst till windows 7!...

Whatpulse funkar bra på min sjua
Fast i början buggade det som fan och hängde sig...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Meh!
Dagen börjar med att jag skräckslaget rycker till och vaknar av att mobilen ringer. Lyckades slå huvudet i väggen och fick ett litet sår över ena ögonbrynet.

Hehe, en annan lyckades sparka sönder tånageln helt åt helskotta idag när jag skulle fort skulle svara i mobilen. Jag sparkade i den i en byrålåda och det är inte första gången som jag kommer tappa denna nagel. Så jag bryr mig inte så mycket, skulle i o.f.s. vilja ha nageln kvar, men gjort är gjort.

Annars har jag åkt på en smula förkylning just precis då jag såg intressanta saker på gymmet, så jävla typsikt. Jag kan ju inte gå dit för att just bara glo. Så det blir att sitta inne och försöka friska till fort utav bara tusan. (det finns även andra anledningar)

Så summa kardemumman är jag glad, jag hade varit mycket gladare om jag hade kunnat vara på gymmet, men man kan inte få allt. På sätt och viss tycker jag mig se tecken på att det finns någon där uppe med rå humor. (en intressant tjej som jag har spannat in länge kommer till gymmet som jag tillbringar mycket tid på, ja då blir jag förkyld direkt. (kanske tjejbaciller som smittade mig?)
Nå jag fiskade i helgen och umgicks med mycket folk, så jag har mina aningar om vad smittan kom ifrån.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Whatpulse funkar bra på min sjua
Fast i början buggade det som fan och hängde sig...

Jo det funkar väl lite bättre nu. Kör du 7 64Bit ?

Efter en dag eller random timme så händer inget när jag ska "pulsa" och hålla muspekaren över ikonen så visar den varken antal klick, knapptryck eller antal m som man dragit musepekaren trots att man kan ha setat och spelat i en timme.... Så då måste jag avlusta whatpulse.exe i aktivitetshanteraren..

Permalänk

Nån jävla grej flög in i mitt fönster. Vet inte vad det var Trodde först glaset exploderade av nån jävla anledning. Men sen ser jag klet rinna ner, i massa olika färger. Så jag gissar på att det var nåt form av djur. Kanske nån som kasta nåt? men tvek på att det kunde åka så snabbt då. Så min gissning är på nåt djur.

Just nu är jag...konfunderad

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Bakfull något galet, både jag och en polare glömde id hemma så vi fick sätta oss på en mindre bar och dricka öl istället.
Sedan att den snygga rödtoppen var upptagen gjorde inte något bättre. =(

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Också Bakfull, vaknade upp kl 5 på sängen med kläderna på. Gick klart och la mig som vanlligt sen. Var på studentutspring och mottagning igår riktigt trevligt. Sen drog vi på fest. I det stora hela är jag mycket glad just nu.

Permalänk

sovit dåligt då en jävla grävling har byggt bo i vedbon här.. dock är 'jägare' beställd som ska komma och sätta ut fällor och evt skjuta den sen så. jävla gnällande de har för sig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Asshh fusk tog bara typ 1,5 månad för en arbetsgivare att ringa upp mig.. lite slöa är de.. men ändring blir det i höst

Många är ju så spec om man inte jobbat för de förr.... Jasså fått jobb då?
Jag ska skriva papper på måndag och börja på tisdag, Studentbal på söndag så tänkte må mindre bra på måndag morgon

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Grymt glad idag... Tog studenten igår!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Ja fyfan, jag var ju då fanbärare i studenttåget i dag
Jag fick den ärofyllda uppgiften att leda folket från skolan till stadsparken med en Svensk flagga

Skrivet av tcntad:

Jo det funkar väl lite bättre nu. Kör du 7 64Bit ?

Efter en dag eller random timme så händer inget när jag ska "pulsa" och hålla muspekaren över ikonen så visar den varken antal klick, knapptryck eller antal m som man dragit musepekaren trots att man kan ha setat och spelat i en timme.... Så då måste jag avlusta whatpulse.exe i aktivitetshanteraren..

Jag kör 64bit, jag tror att det hänger sig då och då men jag brukar inte göra nån stor grej av det.
Jag skriver ändå mer på andra datorer

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Många är ju så spec om man inte jobbat för de förr.... Jasså fått jobb då?
Jag ska skriva papper på måndag och börja på tisdag, Studentbal på söndag så tänkte må mindre bra på måndag morgon

Jupp.. Jobbar med att installera bredband i lägenheter tror jag har en 650st elelr nått sånt som skulle göras. har ett par månader där så det duger

Sen vad som händer i höst vet jag inte redigt ännu

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jupp.. Jobbar med att installera bredband i lägenheter tror jag har en 650st elelr nått sånt som skulle göras. har ett par månader där så det duger

Sen vad som händer i höst vet jag inte redigt ännu

Fint att du har att göra då Så jävla glad att jag slapp bli arbetslös
Hoppas det löser sig till hösten då.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Ja fyfan, jag var ju då fanbärare i studenttåget i dag
Jag fick den ärofyllda uppgiften att leda folket från skolan till stadsparken med en Svensk flagga

Jag kör 64bit, jag tror att det hänger sig då och då men jag brukar inte göra nån stor grej av det.
Jag skriver ändå mer på andra datorer

Fan va coolt

Jo men det är irriterande när man kanske knappat ihop 10k eller mer klick och sen kan man inte pulsa eller så har WP inte registrerat det alls..

Permalänk
Medlem

Jag känner mig glad! Jag åkte upp till Falun från Stockholm då en kompis tog studenten. Hela vägen upp satt jag på fel plats tydligen. Inget tog platsen och jag märkte det först efter jag gått av. Idag skulle jag hem igen och stod och väntade på tåget. När jag kom ombord så var min plats upptagen. Jag skulle precis skälla lite på personen som tagit min plats när jag såg att det var fel datum på min biljett.
Datumet var igår, samma dag jag åkte upp. Jag tog första bästa andra plats och satte mig ner. Konduktören kom och kollade biljetten och sade att jag kunde åka med och bara byta plats om någon kom som hade platsen kom. Detta ville jag helst undvika då det var en trevlig och snygg tjej mittemot mig som jag pratade med. Turen var på min sida och ingen tog platsen. Ett jävla tack till SJ också som lät mig åka utan att köpa ny biljett!

EDIT: Fick tjejens nummer också

Permalänk
Medlem

Torsdag till fredag sov jag 5½ timme. Fredag till lördag sov jag ca 40 minuter, varav hälften ute på ett träbord. Jag har inte varit full.
Känner mig som ett jävla lik. Klättrade i Skule på torsdagen och badade i Ö-Vik idag, låg mest bara i bubbelpoolen och halvsov. Sovit hela vägen hem i bussen och funderar på att ta en tupplur nu också....

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Glad är man.. tjejen sprang ut från universitet idag (Japp idag:P)..

Skrev "Hej, now ive graduated:D" eller liknande men sen efter hon skrev att hennes polare frågade om mig och varför jag inte var där så vill hon inte prata så mycket med mig......

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken dag allt körde ihop sig idag.

Kanske ska inleda med att berätta att jag jobbar som kock, och vi har delvis halv fabrikat.
Började imorse ensam, och upptäckte att nästan all mat har en temp på ca -20*C, (i vanliga fall ska allt va tinat och de ska bara vara att blanda ihop och sen koka upp). här började stressen:P, eftersom kökets enda uppvärmnings möjligheter är vatten bad, ett stekbord, och en mikro. fanns det inga möjligheter att snabbt värma upp maten. (Det är ca 50KG frusen mat så mikron är utesluten.) vilket resultera i att jag fick köra på som vanligt med vattenbaden (försök blanda frusen mat:P de tog tid). så vid uppningsdags var maten varm-ljummen, vilket skapade lite panik. fick dock ordning på de till slut men de vart en del sura gäster som ville ha varm mat, vilket jag kan förstå, men jag kunde inte göra så mycket åt saken.
Sen när jag fått ordning på allting, fick jag en gäst som ville ha "biff" gjorde maten och skicka ut den. 2 min senare kommer den tillbaka, gästen sa att köttet va rått, gästen fick en Medium, (vilket är standard såvida gästen inte säger till om annat, alltså den ska vara rosa inuti) (jag tror jag fick ett klagomål också pga de, någon frågade om papper och penna i samma veva:/). och de sabba min dag ännu mer.
Just de där med att jag inte kan göra ett sk** åt saken.
Vi sa till alla gäster hur det låg till med maten innan dom betala såklart, och dom sa ok och vart sura sen ändå.

Nu har jag iaf tröstat mig själv med ett Asus crosshair IV formula, la en beställning för 1h sen:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Fan va coolt

Jo men det är irriterande när man kanske knappat ihop 10k eller mer klick och sen kan man inte pulsa eller så har WP inte registrerat det alls..

Hehe, lite ont i öronen direkt efter bara.
Det var jävligt livat, milt uttryckt

Jag har ställt in min dator på att autopulsa varje 1k tryck

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Hehe, lite ont i öronen direkt efter bara.
Det var jävligt livat, milt utryckt

Jag har ställt in min dator på att autopulsa varje 1k tryck

Kan man ju göra men föredrar att inte ha 1k pulsar var 3de timme eller liknande :P..

Liten edit då: Tjejen var bara i duschen först och sen låg i sängen ett tag, precis som jag! då jag inte känner mig speciellt frisk.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Kan man ju göra men föredrar att inte ha 1k pulsar var 3de timme eller liknande :P..

Liten edit då: Tjejen var bara i duschen först och sen låg i sängen ett tag, precis som jag! då jag inte känner mig speciellt frisk.

Har försökt tyda dessa meningar i några minuter nu, men fattar inte :(. Enlighten me!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Generalkyckling:

Har försökt tyda dessa meningar i några minuter nu, men fattar inte :(. Enlighten me!

Alltihop då ?.

Första: Man kan få whatpulse att automatiskt "pulsa" (skicka iväg) sina x antal klick men det känns onödigt imo..

Andra: Min tjej blev klar med universitet igår (ja på en lördag, fråga inte varför:P). Men vi snackade inte så mycket och hon lät lite...ja vad man nu ska skriva. Anledningen till att vi inte snackade så mycket var för att hon tog sig en dusch och sen la sig på sängen. Låg också en hel del i sängen igår pga att jag inte är helt frisk.

Blev säkert inte mycket bättre men lite iaf.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Alltihop då ?.

Första: Man kan få whatpulse att automatiskt "pulsa" (skicka iväg) sina x antal klick men det känns onödigt imo..

Andra: Min tjej blev klar med universitet igår (ja på en lördag, fråga inte varför:P). Men vi snackade inte så mycket och hon lät lite...ja vad man nu ska skriva. Anledningen till att vi inte snackade så mycket var för att hon tog sig en dusch och sen la sig på sängen. Låg också en hel del i sängen igår pga att jag inte är helt frisk.

Blev säkert inte mycket bättre men lite iaf.

Hänger fortfarande inte med riktigt. Men det kan bero på att jag haft redigt näsblod i snart 2 timmar nu och börjar känna mig yr ;).
Men nyduschad tjej på sängen lät ju trevligt iaf!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Generalkyckling:

Hänger fortfarande inte med riktigt. Men det kan bero på att jag haft redigt näsblod i snart 2 timmar nu och börjar känna mig yr ;).
Men nyduschad tjej på sängen lät ju trevligt iaf!

Redigt näsblod i två timmar ? fyfan vad illa, haft det själv i nån timma.. *pga dansk skalle av syrran*.

Oja nyduschad tjej på sängen är trevligt, synd att det inte är min säng bara utan hennes
Om du inte visste så bor inte min tjej i sverige alls för tillfället!.

Permalänk

Jag sov i 14 timmar i natt Jag var trött....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Redigt näsblod i två timmar ? fyfan vad illa, haft det själv i nån timma.. *pga dansk skalle av syrran*.

Oja nyduschad tjej på sängen är trevligt, synd att det inte är min säng bara utan hennes
Om du inte visste så bor inte min tjej i sverige alls för tillfället!.

Slutade blöda för 20 min sen nu! Scheisse, nog för att jag brukar blöda näsblod, men det där var bara överdrivet.

Aha, förstod det som att hon var hos dig. Då var det inte lika roligt!