Permalänk
Proffsmoddare

Asus ARES

Nästan tre månaders arbete, sex fräsar och två askar skruv senare! Skämt åsido har det varit ganska jobbigt stundtals när man får lägga flera helger i rad på ett projekt, men som alltid, när man ser den färdiga produkten känns det alltid lika roligt och man vill bara börja på nästa bygge.

Givetvis kommer här stora tack till Asus, Intel och Corsair som har stått för all extremt smaskig hårdvara som sitter i chassit, och även stort tack för allt stöd jag har fått under byggnationens gång.

Hoppas ni gillar byggloggen, bilderna och givetvis också slutprodukten. Detta chassi kommer stå uppställt hos ASUS på Dreamhack Summer 2010, så jag hoppas att vi syns där!

Hårdvara:
Moderkort: ASUS Rampage III Extreme
CPU: Intel Core i7 980X
Grafikkort: ASUS Ares
Lagring: 6st. Intel X25-M 80GB Solid State Drive i R0
Minne: 12GB Corsair Dominator GT DDR3 PC16000
Nätaggregat: Corsair AX1200
Kylning: Corsair H50

/Sleepstreamer

Asus ARES

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Nice!!! syns på dreamhack

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Riktigt nice! 5p utan tvekan.

Hur har du lyckats få grafikkortet att sitta snett på moderkortet? Är det någon sorts adapter eller har du mekat om PCI-E porten själv?

Permalänk
Medlem

grymt snyggt 5p. undrar samma som huttala

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare

Tackar

Pci-express riser (inte exakt samma som jag kör med, men ändå):
LinITX.com - PCI Express X16 - 9cm Cable

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

You sick dirty son of a ...modder

Ett tag se man såg dina byggen men alltid lika awesome:)!

Permalänk
Medlem

Pure sex!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Thumbs up ++

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Typ ganska helt okej...

Nä men riktigt snyggt och välgjort bygge! En klar 5p!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

Riktigt snyggt! 5p
Men hu kopplar du in skärmen till den? Portarna ser ju blockerade ut av plåten.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Proffsmoddare

Nejdå det är inget problem, har haft den inpluggad för att installera operativ och drivrutiner. Där var inget som var i vägen

Hålen i den yttre plåten är lika stora som de på IO-panelen.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk
Medlem

Hur snyggt som helst! Gillar att du lyckades fixa så att grafikkortet lutar så snyggt! 5p!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Läskigt fint!

Det enda jag stör mig på är att plåten på baksidan som nätagget sitter fast i är silvrig, när resten av baksidan är svart, samt att man ser nätaggets komponenter som inte följer resten av färgschemat som chassit har.

Förutom det var det ruggigt fint!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket fint bygge. Var ju ett tag sedan man såg ett bygge från dig så det var hög tid.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt!

Första utställningschassi jag själv skulle vilja ha! Gillar precis din stil med silvergrått, svart och de subtila distans effekter.

5 av 5!

Permalänk
Medlem

Jebus all mighty! Sinnes snyggt o vilken galen hårdvara dessutom! Riktigt snyggt jobbat! Hade jag åkt till DH så hade jag velat skaka din hand men jag får stanna hemma och jobba istället =/

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Har aldrig sätt ett snett grafikkort förut, najs.

Permalänk
Medlem

Kan du inte göra massproduction på dessa? det är ju skitsnyggt 5/5!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

perfektion

Permalänk
Medlem

Vad är Ares mer specifikt för kort? :S Fint för övrigt. 5p

Permalänk
Medlem

Efter att sett ditt chassi blir man otroligt sugen efter en egen CNC-maskin för privatbruk

Permalänk

nice. hur mycket skulle det ha kostat att köpa allt sjävl?

Permalänk
Medlem

Gaaahhh vad grymt. Fan vad sugen man blir på att bygga och fan vad ledsen man blir när man vet att man inte kan göra lika snyggt.
5p utan tvekan

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk

Ser lika saftigt ut som vanligt 5p!

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Wow, ypperligt bygge! Kanonsnyggt, gillade alla detaljer skarpt, t.ex. de snedlagda ventilationshålen.

En grej JAG tycker var mindre snyggt var hålet vid sidan av panelen (för kabeldragning) som SSD diskarna sitter på. Man kan se bl.a SATA kablarna från SSD;na och andra kablar från nätagget , t.ex. att sätta dit en panel som döljer sladdarna och något motiv/logo/gravyr/urfräsning på panelen.
Att man ser kablarna har nog inte så stor betydelse, men jag tycker att när man ser dem genom plexit så förstör de intrycket lite.

I helhet supersnyggt, 5p självklart.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt, jag har sätt i stort sätt alla byggloggar på denna hemsida och ditt chassi e helt klart det snyggaste chassit jag någonsin sätt.
Det har en Gamerstil men det är ändå stilrent. Alla hårda kanter blir man ju bara förälskad i. Helt enkelt förbannat snyggt!

Permalänk

Hur sitter kortet egentligen? Sitter det på sniskan? Finns det någon närbild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Hur sitter kortet egentligen? Sitter det på sniskan? Finns det någon närbild?

Det finns ju böjbara pci-e förlängningar, antar att han använt en sådan.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Hedersmedlem

Lika porrigt som vanligt, Sleepstreamer!

Men sitter diskarna direkt på moderkortet? Hade inte Asus kunnat förära de sex diskarna en riktig raidkontroller med några gig cache?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya