Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Så fort semestertiderna är över kommer vi att köra ett race och försöka få till lite fler funktioner. Sparad kundvagn som man kan dela med sig av är absolut något som ligger på planeringen!

Glöm inte bort embeddingen nu bara. En sparad kundvagn som är länkbar är riktigt bra, men det är embeddingen som gör det speciellt enligt mig. Tänk er youtube utan embedding, det hade knappast blivit samma hit i bloggosfären.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk

Hej Inet,

Hade tänkt köpa Lian Li Lancool:s chassi PC K62 - Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se hos er,

Och jag undrar, följer den bakre fläkten med? För den står inte att den är inkluderad i "Medföljande fläktar".
Om jag läser texten på beskrivning så står det att den medföljer, medföljer då också de två fläktarna på toppen?

Om jag förstått det rätt så bör en frontfläkt, två fläktar på toppen och en bakre fläkt följa med? Eller har jag fel?

Permalänk

Tjohej Inet, först av allt, måste jag bara feeda er lite för er fint kodade hemsida
Den är som en dröm att bläddra runt i.

Och sedan min fråga, jag har ett fullt dator paket i min kundvagn, men sitter och väntar på Fractals R3 chassi, så min undran är helt enkelt om ni kommer ta in den? Och isåfall när? Kanske den 15 agusti när det släpps?
Sitter förväntas full och vill trycka på gå-till-kassan-knappen så fort som möjligt

EDIT: Undrar även varför Corsair 4GB (2x2048MB) DOMINATOR GT DHX+2000Mhz är billigare än motsvarande GT DHX, med 1600Mhz, utan fläkt kylning? Oo
Och om dessa funkar bra med i7 930 ?

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Hej Inet
Jag har en fråga...
Huer kommer det sig att en BenQ 24 tums skärm ( länk BenQ TFT 24" G2420HDBL LED - Inet.se ) har gått upp med över 800 kr i just eran butik men stannar på samma pris i andra ?
Blev lite nyfiken då man hade tänkt att beställa en sån o lite extra inom kort.

// MvH Jonas.

Edit: Nu är priset sänkt till det förra

Det har jag också undrat över, går upp pris med en sådär 800kr i några dager sen går det ner igen.

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/1517093/inet-taurus-extreme-gamer

Om in önskar annan konfiguration
Tror det ska stå Ni där...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X4 955BE@3,5 | ASUS M4A785TD-V EVO | 8 GB DDR3 | Sapphire HD6950 1 GB (1536 shaders) | Fractal Design Tesla 650W | Corsair H50 2x Scythe GT 1150RPM | Samsung 840 Series 120GB | Western Digital Green 1TB
Logitech G15 v2 keyboard | Logitech G500 Gaming Mouse
Laptop: HP ProBook 5330m | I3 2350M 2,3 GHz | 4 GB DDR3 | 128 GB SSD | 13" 1366x768

Permalänk
Medlem

Inga planer på att ta in Crucial RealSSD C300 64gb?
Den är riktigt vass och billig också.

Permalänk

Jag undrar vad som hände med priset på https://www.inet.se/artikel/5408815/xfx-radeon-hd5870-1gb-ali...

Det kostade 3749 kr förut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Jag undrar vad som hände med priset på https://www.inet.se/artikel/5408815/xfx-radeon-hd5870-1gb-ali...

Det kostade 3749 kr förut!

Kampanj

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

INET <3
Skickade in ett 4870 som krånglade. Det var trasigt så då får jag ett 5770 ist :D:D

Inget annat än ++++++ till er

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/12326-ssd-sommaren-2010/...

Ni får uppdatera Corsair Force som den Sweclockers rekommenderar.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

På ett ungefär hur lång tid skulle det ta att ta in ett 800D?

Permalänk
Medlem

Hej,

Köpte delar av inet för någon dag sedan, och när komponenterna skickades iväg fick jag en fakturakopia, viliket gör mig lite confused, då jag inte riktigt vet vad det är för något, valde att betala med kort och inte faktura, dessutom har pengar redan dragits från mitt konto och vill inte betala för sakerna igen... så om någon snäll person vill förklara för mig vad en fakturakopia är så skulle jag vara väldigt tacksam!

Ursäkta för den dumma frågan men detta var i princip det första jag köpt med mitt kort över internet...

Tacksam för svar,

Edit: Tror dock det var ett kvitto för mig köp, rätta mig gärna om jag har fel...

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallqy:

Hej,

Köpte delar av inet för någon dag sedan, och när komponenterna skickades iväg fick jag en fakturakopia, viliket gör mig lite confused, då jag inte riktigt vet vad det är för något, valde att betala med kort och inte faktura, dessutom har pengar redan dragits från mitt konto och vill inte betala för sakerna igen... så om någon snäll person vill förklara för mig vad en fakturakopia är så skulle jag vara väldigt tacksam!

Ursäkta för den dumma frågan men detta var i princip det första jag köpt med mitt kort över internet...

Tacksam för svar,

Om det inte blivit knasigt på vägen så borde det stå "makuleras då denna order är förskottsbetald" längst ner.
Isf är det inget att oroa sig för eftersom det du fått är ett kvitto på att du köpt varorna. Bra att spara i fall något skulle gå sönder.
Om det inte står "makuleras då denna order är förskottsbetald så ska du nog maila till order@inet.se och berätta vad som har hänt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallqy:

Hej,

Köpte delar av inet för någon dag sedan, och när komponenterna skickades iväg fick jag en fakturakopia, viliket gör mig lite confused, då jag inte riktigt vet vad det är för något, valde att betala med kort och inte faktura, dessutom har pengar redan dragits från mitt konto och vill inte betala för sakerna igen... så om någon snäll person vill förklara för mig vad en fakturakopia är så skulle jag vara väldigt tacksam!

Ursäkta för den dumma frågan men detta var i princip det första jag köpt med mitt kort över internet...

Tacksam för svar,

Edit: Tror dock det var ett kvitto för mig köp, rätta mig gärna om jag har fel...

Det är ofta man får med fakturakopior men då brukar det stå betald på dem.
Jag får själv alltid en fakturasedel när jag handlar på Inet. Det brukar vara som ett kvitto men du har ditt eget kund nr på...

Permalänk
Medlem

Var är Silverstonetek?

Här kommer ett önskemål om utökat sortiment, silverstonetek lådor och nätagg! Här är några exempel

ATX
---------------------
Raven RV02
Fortress FT02

micro ATX
----------------
Sugo SG04-FH
Temjin TJ08

HTPC
----------
Grandia GD05 (ny)

mini ITX
----------------
Sugo SG05
Sugo SG07 (ny)

Nätagg
-------------
ST45SF, small form factor 450W (ny)

Alla har sina favoriter, dessa är mina. Finns det någon speciell anledning att ni valt att inte ha Silverstonetek? Borde sälja minst lika bra som Lian-Li och Cooler Master som ni ju har.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Går det att få in en 3-pin förlängningssladd till fläktar? Fick äntligen hem mitt PC-A77F och fläkten som sitter längst bort har inte tillräckligt lång sladd för att nå ända fram till fläktkontrollern som ingår.
Det får gärna även vara en sådan här: https://www.inet.se/artikel/8903247/adapter-for-3-pins-flakta... fast längre (ca 15-20cm)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Går det att få in en 3-pin förlängningssladd till fläktar? Fick äntligen hem mitt PC-A77F och fläkten som sitter längst bort har inte tillräckligt lång sladd för att nå ända fram till fläktkontrollern som ingår.
Det får gärna även vara en sådan här: https://www.inet.se/artikel/8903247/adapter-for-3-pins-flakta... fast längre (ca 15-20cm)

https://www.inet.se/artikel/8500671/zalman-ec1-3-pins-forlang...
Menar du en sån?

Permalänk
Medlem

72cm borde väl räcka?
Billig var den inte iaf.

Permalänk
Medlem

Heh, trevilgt att den ligger under fläktstyrning. Hade inte en tanke på att kolla där, men finkammade alla andra relevanta kategorier... Lite väl lång kanske. Men fortfarande en sådan fast splitter hade suttit fint.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Hej Inet.

Jag är på väg att köpa eran Inet Taurus Überkill Gamer Fermi Edition och undrar hur lång tid tar det innan man får datorn.Sen hittar jag inte fri frakt grejen =P

MvH Catman

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...
Vet inte hur låg tid dom tar säkert. Tror jag läst 5-7 dagar men hört att det ofta tar mindre så det är nog igen fara.
Där har du fria frakten i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tror de själva brukar säga ca 10 dagar att skrapa ihop delarna, bygga, testa och skicka.

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet!
Jag hadde tänkt beställa XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se
slutet av månaden/början av augusti. Och om den tar slut på lager tar ni in flera likadana?
Tänkte mest på referens modellen.

Permalänk
Inet
Skrivet av Tobz0r:

Det är en tom kategori som borde försvunnit av sig själv, tog bort den manuellt nu, tack!

Skrivet av ezakimak:

Hej Inet
Jag har en fråga...
Huer kommer det sig att en BenQ 24 tums skärm ( länk BenQ TFT 24" G2420HDBL LED - Inet.se ) har gått upp med över 800 kr i just eran butik men stannar på samma pris i andra ?
Blev lite nyfiken då man hade tänkt att beställa en sån o lite extra inom kort.

// MvH Jonas.

Edit: Nu är priset sänkt till det förra

Skrivet av joFa^:

Det har jag också undrat över, går upp pris med en sådär 800kr i några dager sen går det ner igen.

Vi har haft lite problem med att få priset att fastna på skärmen, men nu ska det fungera!

Skrivet av Jawop°:

inet's service är skön!
i lördags åkte jag till inet för att köpa ny mus, vänsterklick-knappen på min razermus, som jag köpte i december 2008, hade glappat ett tag, sen såg jag att det var 2 års garanti på den så jag tog med och lämnade in den (utan kvitto, beställde den på nätet så det fanns kvar i systemet), det kunde ta upp till en vecka för de hade mycket att göra och använde kösystem.
idag, måndag, kl 09:58 var det klart och jag får hämta en logitech g500 istället
(som jag bad att få byta till för razermusen inte säljs längre)

Skrivet av ReloadMaster:

När kommer Corsair Obsidian 800D - Inet.se in i Weblager igen?

Skrivet av Nessur:

På ett ungefär hur lång tid skulle det ta att ta in ett 800D?

Finns på lager i butik så en eller två dagar från beställning till att det skickas.

Skrivet av roxarn:

Scythe Ninja 3 - Inet.se

Skrivet av sunefred:

Glöm inte bort embeddingen nu bara. En sparad kundvagn som är länkbar är riktigt bra, men det är embeddingen som gör det speciellt enligt mig. Tänk er youtube utan embedding, det hade knappast blivit samma hit i bloggosfären.

Förslaget är skickat vidare till våra programmerare! Skicka gärna synpunkter till web@inet.se så tittar vi på allt som kommer in när det är dags.

Skrivet av Frost_Bajt:

Hej Inet,

Hade tänkt köpa Lian Li Lancool:s chassi PC K62 - Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se hos er,

Och jag undrar, följer den bakre fläkten med? För den står inte att den är inkluderad i "Medföljande fläktar".
Om jag läser texten på beskrivning så står det att den medföljer, medföljer då också de två fläktarna på toppen?

Om jag förstått det rätt så bör en frontfläkt, två fläktar på toppen och en bakre fläkt följa med? Eller har jag fel?

Korrekt uppfattat! Även infon på hemsidan är uppdaterad!

Skrivet av tyrenberg:

Tjohej Inet, först av allt, måste jag bara feeda er lite för er fint kodade hemsida
Den är som en dröm att bläddra runt i.

Och sedan min fråga, jag har ett fullt dator paket i min kundvagn, men sitter och väntar på Fractals R3 chassi, så min undran är helt enkelt om ni kommer ta in den? Och isåfall när? Kanske den 15 agusti när det släpps?
Sitter förväntas full och vill trycka på gå-till-kassan-knappen så fort som möjligt

EDIT: Undrar även varför Corsair 4GB (2x2048MB) DOMINATOR GT DHX+2000Mhz är billigare än motsvarande GT DHX, med 1600Mhz, utan fläkt kylning? Oo
Och om dessa funkar bra med i7 930 ?

Tyvärr har vi inte fått något bekräftat datum för R3 ännu, men vi siktar på runt 15 augusti.

När det gäller minnet kommer det ibland prissänkningar från tillverkaren på den ena, men inte på den andra och då slår det fel.

Skrivet av -MackaN:

https://www.inet.se/artikel/1517093/inet-taurus-extreme-gamer

Om in önskar annan konfiguration
Tror det ska stå Ni där...

Fixat, tack!

Skrivet av Sasha:

Inga planer på att ta in Crucial RealSSD C300 64gb?
Den är riktigt vass och billig också.

Som det ser ut nu har vi valt att inte ta in Crucial. Vi fokuserar på Corsair och Intel när det gäller SSD.

Skrivet av Bokhylla2000:

Jag undrar vad som hände med priset på https://www.inet.se/artikel/5408815/xfx-radeon-hd5870-1gb-ali...

Det kostade 3749 kr förut!

Kampanjen är slut och tyvärr får vi inte tag i fler till kampanjpriset.

Skrivet av REALIN:

http://www.sweclockers.com/recension/12326-ssd-sommaren-2010/...

Ni får uppdatera Corsair Force som den Sweclockers rekommenderar.

Uppdateras under dagen!

Skrivet av fallqy:

Hej,

Köpte delar av inet för någon dag sedan, och när komponenterna skickades iväg fick jag en fakturakopia, viliket gör mig lite confused, då jag inte riktigt vet vad det är för något, valde att betala med kort och inte faktura, dessutom har pengar redan dragits från mitt konto och vill inte betala för sakerna igen... så om någon snäll person vill förklara för mig vad en fakturakopia är så skulle jag vara väldigt tacksam!

Ursäkta för den dumma frågan men detta var i princip det första jag köpt med mitt kort över internet...

Tacksam för svar,

Edit: Tror dock det var ett kvitto för mig köp, rätta mig gärna om jag har fel...

Hm, på fakturakopian skall det stå makulerad längst ner om ordern är förskottsbetald. Slå oss en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till info@inet.se om du vill att vi ska dubbelkolla att inget gått fel.

Skrivet av sunefred:

Här kommer ett önskemål om utökat sortiment, silverstonetek lådor och nätagg! Här är några exempel

ATX
---------------------
Raven RV02
Fortress FT02

micro ATX
----------------
Sugo SG04-FH
Temjin TJ08

HTPC
----------
Grandia GD05 (ny)

mini ITX
----------------
Sugo SG05
Sugo SG07 (ny)

Nätagg
-------------
ST45SF, small form factor 450W (ny)

Alla har sina favoriter, dessa är mina. Finns det någon speciell anledning att ni valt att inte ha Silverstonetek? Borde sälja minst lika bra som Lian-Li och Cooler Master som ni ju har.

Vi har valt att inte köra fullsortiment av Silverstone och endast ta in de populäraste lådorna för att kunna fokusera på andra märken pga. dålig historisk försäljning av Silverstone.

Dina önskemål är vidarebefordrade till vår inköpsavdelning.

Skrivet av Catman:

Hej Inet.

Jag är på väg att köpa eran Inet Taurus Überkill Gamer Fermi Edition och undrar hur lång tid tar det innan man får datorn.Sen hittar jag inte fri frakt grejen =P

MvH Catman

Kul!

Leveranstiden är upp till 10 arbetsdagar om alla delar finns i lager. Arbetstiden beror främst på hur mycket belastning vi har på vår produktion för tillfället och kan även gå fortare än 10 dagar.

Skrivet av Emil_98:

Hejsan Inet!
Jag hadde tänkt beställa XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se
slutet av månaden/början av augusti. Och om den tar slut på lager tar ni in flera likadana?
Tänkte mest på referens modellen.

Som det ser ut nu kommer vi att få in fler kort, men jag kan tyvärr inte garantera något.

Med vänliga hälsningar, denna gång från ett regnigt Göteborg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej inet,
I samband med att jag beställde mina delar från er köpte jag min hårddisk som är en samsung echogreen 500gig,
I går natt körde jag en virussökning medans jag sov, jag vaknade på morgonen av ett förfärligt klickande ifrån datorn.. jag hade hört talas om det förut och lyssnade emot hårddisken och det var den, samt stog det read error något på skärmen, Jag startade om datorn och disken klickade lite men sedan slutade det, jag frågade runt lite här på forumet och att det visar sig att disken är deffekt och kommer troligen att dö snart..
nu undrar jag om jag behöver vänta tills den dör innan jag skickar in den till er? för jag hör inget klickande just nu eller under det jag har gjort idag..

Permalänk

Tackar hemskt mycket för det snabba svaret
Då vet jag, sitter kvar o väntar på köp-knappen till R3an har trillat in, ser fram emot mitt första köp av er då jag hört så mycket positivt!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Hej inet!

Hämtade mitt gigabyte gtx 460 kort idag torsdag.
sedan när jag kommit hem läser man denna
notis: http://www.sweclockers.com/nyhet/12364-gigabyte-stoppar-gefor...

Är detta något att vara orolig för eller kan jag behålla kortet som jag har?

En till sak funderar på att beställa ett Cooler Master HAF 932 chassi undrar om ni kommer att ha nån kampanj för denna snart?

Permalänk
Medlem

Hej inet!

Jag undrar om ni inte kan ta in några andra fläktfilter? Tänkte då 120mm och 140mm.
Dom ni har i lager verkar inte vara direkt bra.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet!

Jag vet inte om detta har frågats förut. Om det har det ber jag om ursäkt.

Jag tänkte bara höra om ni funderat på att ta hem Asus G73JH datorer?

De jag mest va intresserad av är Asus G73JH-TY171V och ASUS G73JH-TY134V.

Jag tänkte, ni har ju ingen direkt bärbar dator med I7 4 kärnig processor med Hyperthreading med ett HD5870 som grafikdel och då skulle den sistnämnda falla på plats perfekt.

En annan grej, varför har ni inte postat några 3DMark scores på MSI GX470?

Mvh Daniel