Permalänk
Inet
Skrivet av visa:

Hej inet,
I samband med att jag beställde mina delar från er köpte jag min hårddisk som är en samsung echogreen 500gig,
I går natt körde jag en virussökning medans jag sov, jag vaknade på morgonen av ett förfärligt klickande ifrån datorn.. jag hade hört talas om det förut och lyssnade emot hårddisken och det var den, samt stog det read error något på skärmen, Jag startade om datorn och disken klickade lite men sedan slutade det, jag frågade runt lite här på forumet och att det visar sig att disken är deffekt och kommer troligen att dö snart..
nu undrar jag om jag behöver vänta tills den dör innan jag skickar in den till er? för jag hör inget klickande just nu eller under det jag har gjort idag..

Låter inget vidare att disken börjat klicka. Det enklaste att börja med är att köra någon form av diagnostikprogram, exempelvis Samsungs egna eller HDTUNE.

SAMSUNG Hard Disk Drive - support - utilities
HD Tune website

Om något testprogram visar fel byter vi rakt av, om inte och du fortfarande vill ha den utbytt rekommenderar jag ett samtal till vår serviceavdelning för att komma fram till en bra lösning.

Skrivet av goliat80:

Hej inet!

Hämtade mitt gigabyte gtx 460 kort idag torsdag.
sedan när jag kommit hem läser man denna
notis: http://www.sweclockers.com/nyhet/12364-gigabyte-stoppar-gefor...

Är detta något att vara orolig för eller kan jag behålla kortet som jag har?

En till sak funderar på att beställa ett Cooler Master HAF 932 chassi undrar om ni kommer att ha nån kampanj för denna snart?

Problemet är att vissa kort har trubbel med att starta vid temperaturer under 20 grader. Vi har i dagsläget inte fått in något kort som lider av denna defekt. Om du vill få kortet utbytt fixar vi givetvis detta utan kostnad, bara att göra en felanmälan på vår hemsida.

Ang. HAF 932 har vi inga kampanjer i sikte, men priserna kan variera något upp eller ner varje vecka.

Skrivet av KKay:

Hej inet!

Jag undrar om ni inte kan ta in några andra fläktfilter? Tänkte då 120mm och 140mm.
Dom ni har i lager verkar inte vara direkt bra.

Fler fläktfilter är på g.

Skrivet av n0m0ney:

Hejsan Inet!

Jag vet inte om detta har frågats förut. Om det har det ber jag om ursäkt.

Jag tänkte bara höra om ni funderat på att ta hem Asus G73JH datorer?

De jag mest va intresserad av är Asus G73JH-TY171V och ASUS G73JH-TY134V.

Jag tänkte, ni har ju ingen direkt bärbar dator med I7 4 kärnig processor med Hyperthreading med ett HD5870 som grafikdel och då skulle den sistnämnda falla på plats perfekt.

En annan grej, varför har ni inte postat några 3DMark scores på MSI GX470?

Mvh Daniel

Som det ser ut nu kommer vi inte att ta in Asus G73JH-serie, men man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Antar att du menar 3DMark på GX740? Vi ska köra ett test under dagen, kommer upp på hemsidan så fort det är klart!

När det gäller laptops med bra spelprestanda fokuserar vi främst på Acer 5943G med 5850 för 9990:- och GX740 med 5870 för 11990:-.

Acer Aspire 5943G - Inet.se
MSI GX740 Windows 7 Home Premium - Inet.se

Ha en skön dag!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag undrar om inet kanske inte är sveriges bästa butik för att handla datorkomponenter och dylikt.
Läst så mycket positivt om er, och det jag upplevt när jag handlat från er är bara positivt.
Good job!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ännu ett lyckat köp av Inet. Denna gång en Hårddisk och lite annat krimskrams!

Tack för pingvinstången Inet!

Permalänk

Funkar det att använda 2x Förlängning 4-pin ATX12V(P4) ha-ho, 30cm - Inet.se för att förlänga 1x 8pin?

Permalänk
Medlem

Varför skickades mitt paket som "DPD Företagspaket 16.00" när jag valde Postpaket? Hade jag vetat om det hade jag ju skickat det till jobbet. Nu kanske någon tycker att jag istället borde vara glad då de förmodligen gick snabbare? Men inte! Nu skickades paketet nästan fram till mig tills de plötsligt inser att det är ett företagspaket som är adresserat till en privatperson. Och så kan man ju inte ha det tänkte posten och skickade tillbaka det till distributionsterminalen igen.

Då var helgen förstörd. Jag som tänkte bygga filserver...

(Kan det bero på den fria frakten via Swec?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Varför skickades mitt paket som "DPD Företagspaket 16.00" när jag valde Postpaket? Hade jag vetat om det hade jag ju skickat det till jobbet. Nu kanske någon tycker att jag istället borde vara glad då de förmodligen gick snabbare? Men inte! Nu skickades paketet nästan fram till mig tills de plötsligt inser att det är ett företagspaket som är adresserat till en privatperson. Och så kan man ju inte ha det tänkte posten och skickade tillbaka det till distributionsterminalen igen.

Då var helgen förstörd. Jag som tänkte bygga filserver...

(Kan det bero på den fria frakten via Swec?)

Det beror då inte på den fria frakten, aldrig hänt mig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det beror då inte på den fria frakten, aldrig hänt mig.

Kan det ha varit vikten på närmare 20kg då kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Kan det ha varit vikten på närmare 20kg då kanske?

Nej, mina grejer jag beställde vägde mer än det så

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nej, mina grejer jag beställde vägde mer än det så

20kg är väl maxgränsen för postombud har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

20kg är väl maxgränsen för postombud har jag för mig.

Han hade ju tagit postpaket, dvs att det hamnar på närmaste utlämningsställe?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hej inet igen!

Detta kanske har blivit frågat tidigare men kommer ni att ta in fler nätagg från XFX?

Det är denna jag funderar på

XFX Black Edition P1-650X-NLG9 650W

XFX Black Edition P1-650X-NLG9 650W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Permalänk
Skrivet av goliat80:

Hej inet igen!

Detta kanske har blivit frågat tidigare men kommer ni att ta in fler nätagg från XFX?

Det är denna jag funderar på

XFX Black Edition P1-650X-NLG9 650W

XFX Black Edition P1-650X-NLG9 650W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Tänkte just fråga sammasak:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av goliat80:

Hej inet igen!

Detta kanske har blivit frågat tidigare men kommer ni att ta in fler nätagg från XFX?

Det är denna jag funderar på

XFX Black Edition P1-650X-NLG9 650W

XFX Black Edition P1-650X-NLG9 650W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Skrivet av mikatataku:

Tänkte just fråga sammasak:)

XfX aggen finns ju annars hos konkurrenten indomo.se.

XFX 650W XXX PSU P1-650X-NLG9 Modular ATX12V EPS12V Upp till 85% (80 PLUS Bronze) | Indomo Online AB

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jaha? Åk dit och köp den du då.

Jag handlar alltid på inet för att jag vet att servicen är den bästa (alltid), även om det är billigare på komplett/annan sida.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Corsair höjde garantin på sina ssd's från 2 till 3 år någon gång i maj. Men det står fortfarande 2 år på eran hemsida!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Tänk er att jag köper en dator för kanske 10 000kr hos er, en dator som ni bygger ihop åt mig.
Datorn skickas hem och allting är frid och fröjd. men efter kanske 3månader så får jag bluescreen, jag har själv ingen aning vad felet kan vara. Hur kommer jag bli bemöt av er på inet och vad kommer hända?

Permalänk
Medlem

Hej inet, jag har ett problem med mitt Corsair nätagg jag köpte av er för en tid sen.
En kabel har lossnat från 24 pins kabeln.

Har ni någon mail jag kan föra ärendet vidare på?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hej inet, jag har ett problem med mitt Corsair nätagg jag köpte av er för en tid sen.
En kabel har lossnat från 24 pins kabeln.

Har ni någon mail jag kan föra ärendet vidare på?

Du får göra en felanmälan.
Service och Support - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hej inet, jag har ett problem med mitt Corsair nätagg jag köpte av er för en tid sen.
En kabel har lossnat från 24 pins kabeln.

Har ni någon mail jag kan föra ärendet vidare på?

Har du ens bemödat dig att titta på Inets hemsida?
Kontakta Supporten - Inet.se

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Jaha? Åk dit och köp den du då.

Jag handlar alltid på inet för att jag vet att servicen är den bästa (alltid), även om det är billigare på komplett/annan sida.

Inet kan inte ha allt, om du ska vara så.. "instängd" så får du fan skylla dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Inet kan inte ha allt, om du ska vara så.. "instängd" så får du fan skylla dig själv.

Fast inet har ju redan ett nätagg från xfx på 850w om jag inte minns fel, så det borde ju inte vara några problem för dom att utöka det sortimentet.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tänkte beställa en dator i delar men behöver en "2 molex till 8 pin" för grafikkortet. Hittar inte det på eran sida och vågar inte chansa att det finns med grafikkortet. Grafikkortet är ett powercolor radeon 5870 pcs++.

Jag har bara en 6pin från nätagget.

Mvh Micke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beji:

Hejsan!

Tänkte beställa en dator i delar men behöver en "2 molex till 8 pin" för grafikkortet. Hittar inte det på eran sida och vågar inte chansa att det finns med grafikkortet. Grafikkortet är ett powercolor radeon 5870 pcs++.

Jag har bara en 6pin från nätagget.

Mvh Micke

Vad är det för nätagg du har? Om det bara har en 6-pin så låter det som att det är för dåligt för ett 5870...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vad är det för nätagg du har? Om det bara har en 6-pin så låter det som att det är för dåligt för ett 5870...

Jag hittade det nu inne på nätdelar / tillbehör.

Men jag har ett "Corsair VX 450W 80+" läst runt att det borde klara ett 5870 med i5 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beji:

Jag hittade det nu inne på nätdelar / tillbehör.

Men jag har ett "Corsair VX 450W 80+" läst runt att det borde klara ett 5870 med i5 osv.

Ja, det borde räcka. Den modellen har varit ute en bra stund nu så det kanske är därför den bara har en 6-pin...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beji:

Hejsan!

Tänkte beställa en dator i delar men behöver en "2 molex till 8 pin" för grafikkortet. Hittar inte det på eran sida och vågar inte chansa att det finns med grafikkortet. Grafikkortet är ett powercolor radeon 5870 pcs++.

Jag har bara en 6pin från nätagget.

Mvh Micke

Adapter 2x molex ->8-pin PCI-e - Inet.se There you go

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Får den nog med kräm från molex då?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Får den nog med kräm från molex då?

Lär den väl få? Vad skulle man annars ha adaptern till?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Hedersmedlem

Det gäller ju att koppla in adaptorn rätt också om det ska fungera bra. Inte en massa annat som drar ström på kablarna du kopplar in dig på. VX450 har lite klenare kablar än de dyrare Corsair, iaf alla jag sett, och därför är det ändå viktigare.

Det som gäller är alltså att adaptern får fritt drag hela vägen till agget alltså, med 2st kablar. Den (pci-e) är avsedd för 3st 12V-linor och du har bara en/molex. 2st lär räcka, men bara om du inte har en massa annat på samma kablar. Titta alltså efter antalet kabelhärvor till agget och stirra dig inte blind på att bara hitta lediga molex.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det gäller ju att koppla in adaptorn rätt också om det ska fungera bra. Inte en massa annat som drar ström på kablarna du kopplar in dig på. VX450 har lite klenare kablar än de dyrare Corsair, iaf alla jag sett, och därför är det ändå viktigare.

Det som gäller är alltså att adaptern får fritt drag hela vägen till agget alltså, med 2st kablar. Den (pci-e) är avsedd för 3st 12V-linor och du har bara en/molex. 2st lär räcka, men bara om du inte har en massa annat på samma kablar. Titta alltså efter antalet kabelhärvor till agget och stirra dig inte blind på att bara hitta lediga molex.

Okej tackar får tänka på det! Jag kommer nog ha många kablar över med bara en hdd och en cd läsare.