Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt som vanligt men varför så fruktansvärt dålig kabeldragning på fläktarna etc. Förstör ju intrycket rejält

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Har jag bara missat eller har den ingen DVD-läsare?

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Den var inte över min förväntan men den var helt galet snygg för att inte tala om hårdvaran

Permalänk
Medlem

Bara 4p då jag ser att grafikkortets DVI portar inte nås. Oavsett om grafikkortet är inkopplat eller inte, går datorn inte att använda... Jag vet att det är snyggt som fan, men vad är en dator som är obrukbar för dator egentligen?

Permalänk
Skrivet av LillOgi:

Har jag bara missat eller har den ingen DVD-läsare?

nu när du påpekar det så ser jag inte heller någon, och vad är lite idéen med ett snedmonterat grafikkort???
(är lite trött nu)

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickythemaniac:

nu när du påpekar det så ser jag inte heller någon, och vad är lite idéen med ett snedmonterat grafikkort???
(är lite trött nu)

Hmm, skulle gissa på att Asus ville visa upp det?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av swirx:

Jag tycker den va grymt snygg
skulle va kul om du visade upp din datorhörna!

Tackar Den är inte så häftig som du verkar tro

Skrivet av ygd3n:

grymt snyggt tycker bara du skulle haft ljud/mic/usb ingång uppe vid fronten vid startknapp

Om det varit ett chassi som skulle användas på lan och brukas dagligen så kan jag hålla med, men eftersom det är ett showbygge för att visa upp hårdvaran känns det lite överflödigt.

Skrivet av Isty:

Bara jag som tyckte poleringen kunde gjorts bättre? eller kanske ska va så?

Det är jag som tycker det är snyggare med en lite "ruff" yta, jag är helt medveten om att alla inte håller med om detta

Skrivet av Goo5e:

Bara 4p då jag ser att grafikkortets DVI portar inte nås. Oavsett om grafikkortet är inkopplat eller inte, går datorn inte att använda... Jag vet att det är snyggt som fan, men vad är en dator som är obrukbar för dator egentligen?

Du får nog ta dig en extra titt. Jag har använt systemet under ett par dagar för att installera drivisar och testa lite spel och jag hade inga problem med att koppla in skärmen. Utveckla gärna något så jag får reda på vad exakt du tror skulle vara i vägen så att jag kan förtydliga.

ARES har en(1) DVI-port förövrigt, inte fler portar som du påstår.

Skrivet av rickythemaniac:

nu när du påpekar det så ser jag inte heller någon, och vad är lite idéen med ett snedmonterat grafikkort???
(är lite trött nu)

Anledningen till att det inte finns optisk läsare är att det är ganska meningslöst på ett showcase chassi som aldrig kommer användas som bruksdator, och den enstaka gång man skulle behöva det finns det externa varianter eller usb-pinne.

Chassit heter Ares och är gjort för att visa upp Asus ARES så mycket som möjligt, därför står det snett så att man ska se undersidan/kylaren på kortet.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Såg till att titta närmare den på dreamhack, Äckligt snyggt precist bygge!

Permalänk
Medlem

Kan du inte ta fler "normala" bilder? Typ rakt framifrån, uppifrån, bakifrån, sidorna osv? Du har redan 5p från mig, men tycker det hade varit kul ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Du får nog ta dig en extra titt. Jag har använt systemet under ett par dagar för att installera drivisar och testa lite spel och jag hade inga problem med att koppla in skärmen. Utveckla gärna något så jag får reda på vad exakt du tror skulle vara i vägen så att jag kan förtydliga.

ARES har en(1) DVI-port förövrigt, inte fler portar som du påstår.

.

AHA! Ojdå, shit, sry ^^ Det var vinkeln och den dubbla aluminium plåten som förvirrade mig ^^

Permalänk
Medlem

Allt som allt, hur många timmar har du lagt ner på projektet?

Permalänk
Medlem

OMG är fan det ända man kan säga 5/5

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av robb4n:

Allt som allt, hur många timmar har du lagt ner på projektet?

Nu vet jag inte exakt men en snabb huvudräkning säger att byggtiden hamnar på lite drygt 100 timmar. Detta är dock utan den vecka som det tog att färdigställa ritningen. Ej heltid givetvis, jag har ett jobb att sköta också

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

A M Ä J S I N G !

7/6 Poäng!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Du e fan bäst

Din motivation att slutföra bygget är imponerande!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

jag bara sitter å dreglar framför datan,super fin data

Permalänk

Grattis till den som får ha den stående i sitt hem som en vacker trofé!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Den är väldigt manlig, och jag gillar den mer för varje gång jag ser den.

Hoppas verkligen att vinnaren inte bara säljer den, utan att den går till någon som verkligen vill ha datorn och inte bara pengar...

Permalänk

Jag drömde om att jag vann denna inatt, Jobbigt att vakna sedan...

Permalänk

Om jag skulle göra en sån... jag skulle kapa den när den var klar och låsa in mig hemma!

Riktigt fint bygge, och snart är det dags för avgörandet! Vem ska vinna den?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Alla som blev lite styva i byxan kan kalla sig själva för äkta nördar, jag inkluderat ^^

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Permalänk

Tragiskt, han lär få ett par hatmail, av mig bland annat...

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Surt att han som vann inte ens var intresserad av datorn...

Permalänk

vafan... girigt. vill bara åt pengarna. hoppas att han aldrig får den såld...
OnTopic, ett bra jobb som vanligt från slipstream. du ger en enorm massa inspiration!

Permalänk
Entusiast

Skulle vara jävligt kul att veta vart den hamnade och vad köparen fick betala...

Permalänk
Medlem

Vad låg den ute för?

Permalänk
Medlem

Undrar vart denna vackra skapelse håller hus i dagsläget

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Undrar vart denna vackra skapelse håller hus i dagsläget

Han som vann den i jul rims tävligen sålde den för 50k på blocket...