Permalänk

då mina krav är lite högre än 1gb så är minnena inte riktigt intressanta som minnen... men de är djävligt snygga.

så mitt estetiska sinne tvingar mig att bjuda 50kr för den svarta stickan
(exklusive transport)

and keep up the good work. i want to see more.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du borde starta en business där du tar emot usb minnen och "gjuter" om dem efter önskemål

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Gillar usb-minnet med pianolacken. Riktigt Läckert!

Visa signatur

Everybody makes mistakes once in a while. The trick is learning to live with it.

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

*Åker och handlar plast*
5/5

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga, gillar den dropp formade.
5/5

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

100:e rankningen 5/5 av mig

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Om du vill expandera din tillverkning har jag en ny idé. Gjut usb-minne som är formade som snoppar så kan kvinnor onanera samt förvara sina filer! Om idéen tilltager dig, skicka PM. Jag tror på den här idé, kan bli nästa Microsoft!

Permalänk
Skrivet av csmannen:

Om du vill expandera din tillverkning har jag en ny idé. Gjut usb-minne som är formade som snoppar så kan kvinnor onanera samt förvara sina filer! Om idéen tilltager dig, skicka PM. Jag tror på den här idé, kan bli nästa Microsoft!

Och så lägger du till en förlängningskabel till usbn och sätter i en vibrator också som går att stänga av (så den inte vibrerar sönder usb porten)

Permalänk

Superhärligt! Rolig läsning och coola stickor!

Visa signatur

Framgången förföljer envist den väl förberedde! (och turen den skicklige)

Permalänk
Medlem

"Kylflens"... ROFL

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Jag vettefan vad jag vill lägga på ett minne, men vill jävligt gärna ha det svarta!

Permalänk
Skrivet av beyorn:

Jag vettefan vad jag vill lägga på ett minne, men vill jävligt gärna ha det svarta!

Än så länge är det bara uppe i 50 spänn så är det värt 75kr så kan det bli ditt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt skön ide och kul att du tog den vidare.
Gillar speciellt det svarta minnet och det rundade. 5p

Permalänk
Medlem

det här är tredje moddningen jag ser här på forummet och jag vill bara säga väldigt fint gjort, grabbarna här på sweclockers är grymma!

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Skrivet av beyorn:

Tar det som ett bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Tar det som ett bud.

Jag tror det, lätt häftigaste minnet på skolan!

Permalänk
Medlem

Har också massa såna minnen hemma alltså, original minnena.

Permalänk
Medlem

Awsome

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Glöm inte att bjuda lite om ni vill ha något av dem. Som sagt, alla pengar går till välgörande ändamål...
Svarta har bud på 75kr, och nyckelringen redan på 100kr!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Måste bara säga att det är några riktigt snygga usb minnen!

En edit ide kanske: Du har aldrig haft tankar på att gjuta in något större tillexempel kanske en usb-hub eller en router?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, hur mycket skulle du ta hypotetiskt för att gjuta ett minne (liknande du tidigare gjort) om man stod för minnet endast. :>

Permalänk
Skrivet av b3nnart:

Av ren nyfikenhet, hur mycket skulle du ta hypotetiskt för att gjuta ett minne (liknande du tidigare gjort) om man stod för minnet endast. :>

Anledningen till att jag inte direkt erbjuder mig att göra sånt (oberoende av pris) är att om du ger mig ett minne som jag gjuter in, men något går fel och minnet blir förstört, så tänker jag inte ersätta dig på något sätt. Om jag skulle tillverka ett sånt och ta betalt för det, så skulle jag implicit behöva ta ansvar för det, eftersom jag faktiskt säljer något. Jag tycker helt enkelt inte att pengarna jag skulle få in är värt risken att hamna i arga diskussioner och krav på ersättning. (Jag är inte direkt i behov av extra inkomst liksom)

Men för att svara på frågan. Om vi bara pratar om att gjuta in och inte göra något speciellt såsom lysdioder eller konstiga former, så säg, baserat på tiden det tar, vilja ta typ 750kr (lägger ner typ 3 timmars arbete kanske, plus lite material). Sen minskas ju tiden om man gör fler på en gång... Så antar man en mer "löpande" tillverkning skulle kunna tillverka för typ 350kr styck. Slipningen är det som tar tid, man får iaf slipa i någon timme, skulle säkert gå att göra maskinellt om man skulle tillverka liksom.

Permalänk
Skrivet av Skogsmulletrance:

Måste bara säga att det är några riktigt snygga usb minnen!

En edit ide kanske: Du har aldrig haft tankar på att gjuta in något större tillexempel kanske en usb-hub eller en router?

Finns självklart massvis med idéer, SSD var det någon som sa, det tror jag mest på nästan. Men vill inte lägga så mycket pengar på bordet =P
Men jag vet inte hur det är med större delar, t.ex. en router brukar ju bli ganska varm även i ett lyftigt skal... plasten är inte någon bra värmeledare så frågan är om den skulle bli överhettad. Minnena har ju fördelen att det är så tunt lager. Vilket också skulle gå att göra med en SSD

Annars har jag haft lite små funderingar på att gjuta in någon form av mus, man kan ju liksom göra en form baserat på ens hand, så man får en perfekt formad mus för sin hand. Men det är ju ändå lite pyssel för att få en sån grej att funka, man måste ju kunna ha kvar delen för knapparna osv, de skulle inte gå att gjuta i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av csmannen:

Om du vill expandera din tillverkning har jag en ny idé. Gjut usb-minne som är formade som snoppar så kan kvinnor onanera samt förvara sina filer! Om idéen tilltager dig, skicka PM. Jag tror på den här idé, kan bli nästa Microsoft!

Fick mig att tänka på CloneAWilly

Visa signatur
Permalänk

Grymt imponerande!

Permalänk
Medlem

Jag gjorde samma sak som dig när jag tröttna på att minnena börja glappa har ett fint minne med SLC kretsar så det va värt det men jag har ett tips till alla er som tänker göra något liknande använd Lamineringsepoxi istället för vanligt polyesterharts för den kan bränna dina komponenter och luktar illa som F.

Det ni vill använda är Lamineringsepoxi 275A den luktar inte den blir inte så varm och den är starkare och massa annat bra.
Enda som va problem för mig är att den härdar på 24h och jag tycker inte om att vänta!

Köpte det av dom här http://www.swecomposite.com/
Tänkte först göra ett med kolfiber men dom är snyggare genomskinliga. OBS Kolfiber leder ström oxo inte alltid önskvärt.

Man får ett nästan o kross bart minne mitt har hållit nu i 3 år.

Tänk på att många usb minnen är av MLC typen och pajar efter 5 år om man använder dom dygnetrunt så använd SLC minnen dom håller 50år och är snabbare