Permalänk
Medlem

Icis & Neia´s Datorhörna :)

Hej!
Jag och tjejen flyttade nyligen in till Stockholm i en underbar 16kvm lägenhet.
Vi studerar och programmerar en hel del på våra datorer men även så händer det att man spelar lite World of warcraft eller Civ4.
Under senaste 13 månaderna har vi enbart haft två stycken Inspiron Mini 10v netbooks som våra huvuddatorer att arbeta på.

Det blir lite jobbigt för ögonen att sitta så länge som vi gör på 10 tums skärmar så vi passade på att skaffa externa skärmar förra veckan!
http://www.webhallen.com/hardvara/106757-philips_18.5_tft_191...

Vi passade även på att ordna en bättre datorhörna, som jag blev sugen att lägga upp

Dell Inspiron Mini10v spec
Cpu type: Intel Atom
CPU speed: 1600Mhz
Graphics: Intel GMA 950
OS: Win7
Display Size: 10.1” 1024x600
Ram: 1024mg
Hardisk: 160gig

Uppdatering 2010-10-10
Eftersom man fick in lite deg nyligen köpte vi nya bärbara datorer!
Vi blev för charmade av Alienware M11X fick dom här om dagen och kommer slänga upp lite bilder hur hörnan ser ut med dessa två "monster" Netbooks, vi införskaffade även en PS3 som vi klämde in i hörnan.

Alienware M11x (R1 modellen).
-=Spec=-
Cpu: Intel® CoreTM 2 Duo SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB)
Minne: 4GB DDR3 - 1066MHz
Disk: 160gig 5400rpm
Graff: 1 GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GT 335M
Os: Äkta Windows® 7 Home Premium (64-bitars)

PS. Vi sitter på ett Lan i skrivande stund så jag kommer posta bilder när jag kommer hem med datorerna
Just nu postar jag bara prestanda jämförelse från gammalt till nytt

Uppdatering 2011-04-24
Lite mer hårdvara lite mer bilder..

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

hur funkar wow på dom små maskinerna?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

hur funkar wow på dom små maskinerna?

Spelar med ca 3-5 fps. duger att göra dailys och heroics.
Men jag raidar aldrig med dessa maskiner:)

Permalänk
Avstängd

Snyggt som satan 5p direkt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Snyggt 4p!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Snyggt är det minsta man kan säga

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ska bara leka mr besserwisser nu, men du får ju inte mer "space" att ha laptopen på för att du har en hylla över som du kan skjuta den under

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton:

Ska bara leka mr besserwisser nu, men du får ju inte mer "space" att ha laptopen på för att du har en hylla över som du kan skjuta den under

Hehe nej du har väll rätt, själva "spacen" jag tjänade in var väll egentligen att inte ha den nya skärmen på bordet utan på hyllan ovanför.
Fast jag tycker det är ganska skönt att kunna gömma datorn

Permalänk

Vet du vad skrivbordet heter eller är för något? Är det ca 60cm djupt?

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk

Ser riktigt trevligt ut måste jag säga:)

Visa signatur

Server|2st Xeon E5620 2.4Ghz|Intel S5520HCR|48GB DDR3|150GBx2 RAID1 WD VelociRaptor | 18TB RAID6 |9280-24ie
Laptop
Lenovo T430, i7-3520 | 16GB RAM | 2x 512GB SSD | Nvidia 5400M
MacBook Air - Mid 2013

Permalänk
Medlem

En bounty hunter bakgrund från Star wars the old republic på den högra skärmen?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME4FASHION:

Vet du vad skrivbordet heter eller är för något? Är det ca 60cm djupt?

200x60 bordskiva, tog en såhär fast svart
IKEA | Bordsskivor & ben | VIKA bordbar | VIKA AMON/ VIKA CURRY | Bord

Permalänk

Tänkte väl det , tack Hur är utrymmet med skärm och tangentbord?

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME4FASHION:

Tänkte väl det , tack Hur är utrymmet med skärm och tangentbord?

Ja eftersom skärmen inte står på bordet känns utrymmet enormt i min uppfattning.
Skulle jag använda ett sådant här bord utan att ha skärmen på en hylla eller monterad på väggen så skulle det nog vara att föredra att stationär dator då bärbar dator faktiskt tar plats om den ligger på bordet.

Permalänk
Medlem

det e riktigt nice, tycker mig själv vara en prylnörd men det jag har på 40kvadrat har ni på 16. imponerande! skulle du inte kunna skissa upp planlösningen och markera ut vart datorhörnan är och liknande så vi får en helhetsbild av eran lilla idyll.

Permalänk

Snyggt blev det

Permalänk
Medlem

Kul att se fler användare av Logitech's G13

Riktigt snyggt för övrigt!

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Kul att se fler användare av Logitech's G13

Riktigt snyggt för övrigt!

hur är g13? funderar på att inhandla för skojjs skull. en rolig leksak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8MZSSF8:

hur är g13? funderar på att inhandla för skojjs skull. en rolig leksak?

Köpte den mest för att mitt vanliga tangentbord inte var så skönt att spela på, dessutom kan man ju skapa egna makron vilket är bra. Displayen känns lite sekundär men Everest kan visa all möjlig info på den så det är riktigt trevligt(finns även ex. en komponent för Foobar så att man kan se låtinfo).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Köpte den mest för att mitt vanliga tangentbord inte var så skönt att spela på, dessutom kan man ju skapa egna makron vilket är bra. Displayen känns lite sekundär men Everest kan visa all möjlig info på den så det är riktigt trevligt(finns även ex. en komponent för Foobar så att man kan se låtinfo).

har ett g15v2 som jag suttit med i 2 år. Är nöjd, funderar på att köpa ett g13 för nöjets skull bara. Vet inte om jag skulle få så stor användning av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8MZSSF8:

har ett g15v2 som jag suttit med i 2 år. Är nöjd, funderar på att köpa ett g13 för nöjets skull bara. Vet inte om jag skulle få så stor användning av den.

Vad jag vet är det samma grej, bara att g15 är ett tangentbord och g13 "bara" har makroknappar. Om du vill byta tangentbord kan ju g13 vara en bra investering(om du fortfarande vill kunna programmera som du vill etc). Annars finns ju G19 om du vill ha något nytt(kostar ju visserligen som två stycken G13, men den har ju också en färgdisplay).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Vad jag vet är det samma grej, bara att g15 är ett tangentbord och g13 "bara" har makroknappar. Om du vill byta tangentbord kan ju g13 vara en bra investering(om du fortfarande vill kunna programmera som du vill etc). Annars finns ju G19 om du vill ha något nytt(kostar ju visserligen som två stycken G13, men den har ju också en färgdisplay).

tänkte mest på att fortsätta köra mitt g15v2 och ha ett g13 brevid för att använda då och då. Vad tror du om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8MZSSF8:

tänkte mest på att fortsätta köra mitt g15v2 och ha ett g13 brevid för att använda då och då. Vad tror du om det?

Kan nog funka, tycker det är bra mycket bekvämare än något tangentbord jag testat(mest pga. den vinkel som handleden får, istället för att ligga platt på ett bord).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

16 kvadratmeter? det var inte stort, men små lägenheter har ofta en tendens att bli mysigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

det e riktigt nice, tycker mig själv vara en prylnörd men det jag har på 40kvadrat har ni på 16. imponerande! skulle du inte kunna skissa upp planlösningen och markera ut vart datorhörnan är och liknande så vi får en helhetsbild av eran lilla idyll.

Nu har jag lagt upp en skiss på planlösning.

Permalänk
Medlem

Nöööööördpowa!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Hur kunde jag missa detta galleri!? Gillades väldigt mycket och kul att se hur ni löst det på endast 16m^2 o så var det roligt att se hur det hela fortlöpte och det bara kom in mer och mer nördgodis. Och det är alltid kul när ni båda har samma intresse. :3

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Slut på de rollliga..

Tack för all positiv respons!

Datorn hörnan är ner plockad sen 3 dagar sen i samband med att vi flyttar till Bangkok - Thailand.
Kanske slänger upp en ny hörna där.. men vi får se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iciraus:

Tack för all positiv respons!

Datorn hörnan är ner plockad sen 3 dagar sen i samband med att vi flyttar till Bangkok - Thailand.
Kanske slänger upp en ny hörna där.. men vi får se

Varför ska ni flytta om man får fråga?

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Vad är det för chassie på fil servern? Alltid intressant

Visa signatur

NAS: Synology DS413