Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Tja jag sitter och har en maskin som gör 90% av mitt jobb så jag kan ta det ganska lungt XD

Såpass.

Skrivet av Rizzt:

Nice vart det i vitt. Mer bilder på insidan vill vi se.

Det kommer.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det kommer.

Gött mos som vi brukar säga här i värmland!

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Blev först paff för du valde vitt. Men blev ju bra Problemet är att allt syns på vitt (smuts och blekingar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Blev först paff för du valde vitt. Men blev ju bra Problemet är att allt syns på vitt (smuts och blekingar).

Färgen är av en så hög kvalite att man inte behöver oroa sig så mycket över smuts, den är också väldigt stöttålig (Används till bilar, industrimaterial och annat som används utomhus och dagligen). Jag tycker däremot att original så är chassit mycket känsligt för både stötar, fingeravtryck och annat smuts.

Kul att du tycker att det blev bra med vitt, och en del av orsaken till beslutet var förstås att skapa en liten "Oj!" känsla hos er. En annan var att färgen ger en väldigt fin touch till alla ställen jag kapat, tydligast är det väl på sista bilden om ni kollar igenom radiatorgallret. Där jag kapat upp för radiatorn. Helt perfekt och mjuk finish.

Sen gör sig det orange'a temat sig oerhört väl mot vitt, som ni kan se om ni jämför bilderna ifrån några sidor tillbaka där färgen på vattnet nästan är grönt, och de senaste bilderna. Dessutom så blir ju bygget lite mer originellt när man har en custom färg på chassit. Tycker jag iallafall. Chassits utsida är inte klar än, utan lite mer lek med färg kommer det bli, framförallt på fronten.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Färgen är av en så hög kvalite att man inte behöver oroa sig så mycket över smuts, den är också väldigt stöttålig (Används till bilar, industrimaterial och annat som används utomhus och dagligen). Jag tycker däremot att original så är chassit mycket känsligt för både stötar, fingeravtryck och annat smuts.

Kul att du tycker att det blev bra med vitt, och en del av orsaken till beslutet var förstås att skapa en liten "Oj!" känsla hos er. En annan var att färgen ger en väldigt fin touch till alla ställen jag kapat, tydligast är det väl på sista bilden om ni kollar igenom radiatorgallret. Där jag kapat upp för radiatorn. Helt perfekt och mjuk finish.

Sen gör sig det orange'a temat sig oerhört väl mot vitt, som ni kan se om ni jämför bilderna ifrån några sidor tillbaka där färgen på vattnet nästan är grönt, och de senaste bilderna. Dessutom så blir ju bygget lite mer originellt när man har en custom färg på chassit. Tycker jag iallafall. Chassits utsida är inte klar än, utan lite mer lek med färg kommer det bli, framförallt på fronten.

Håller helt med ! Roligare när hela lådan blir lite custom, sen att orange gör sig lite bättre mot en ljus färg. Sexigt är det!

Orange diod i fronten!?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

Håller helt med ! Roligare när hela lådan blir lite custom, sen att orange gör sig lite bättre mot en ljus färg. Sexigt är det!

Orange diod i fronten!?

//BG

Jag var rädd att Echo skulle bli för halloween, men det behöver jag inte oroa mig för längre. Det lutar åt att köpa en helt ny frontknapp faktiskt. Orange blir det ju troligen då.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag var rädd att Echo skulle bli för halloween, men det behöver jag inte oroa mig för längre. Det lutar åt att köpa en helt ny frontknapp faktiskt. Orange blir det ju troligen då.

Skulle sitta bra!
Men snart kan det inte bli snyggare!:P:)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ajsp:

Skulle sitta bra!
Men snart kan det inte bli snyggare!:P:)

Klart att det kan. Jag har tänkt göra lite roliga saker med utsidan, för att ge det lite karaktär. Jag har alltid tyckt om konst, och det är kul att kunna infria det i datorbyggandet. Datorbyggandet som faktiskt är ett ganska nytt intresse för mig så det jag fokuserar på nu är inte att bygga en dator, utan att försöka göra ett konstverk. Och som alla konstverk så är resultatet oerhört subjektivt, och upp till betracktaren. Så vi får se hur ni tycker att det blir i slutändan.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Klart att det kan. Jag har tänkt göra lite roliga saker med utsidan, för att ge det lite karaktär. Jag har alltid tyckt om konst, och det är kul att kunna infria det i datorbyggandet. Datorbyggandet som faktiskt är ett ganska nytt intresse för mig så det jag fokuserar på nu är inte att bygga en dator, utan att försöka göra ett konstverk. Och som alla konstverk så är resultatet oerhört subjektivt, och upp till betracktaren. Så vi får se hur ni tycker att det blir i slutändan.

Håller med om konstverk

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av sack:

Jag var rädd att Echo skulle bli för halloween, men det behöver jag inte oroa mig för längre. Det lutar åt att köpa en helt ny frontknapp faktiskt. Orange blir det ju troligen då.

Men de är ju snart halloween då passar detta bygget perfekt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

Håller med om konstverk

Tack.

Skrivet av Mike.a:

Men de är ju snart halloween då passar detta bygget perfekt

Hehe..

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

bytte du namn på tråden?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Yes he did.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajsp:

bytte du namn på tråden?

Varför bytte han namn?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ajsp:

bytte du namn på tråden?

Skrivet av beyorn:

Yes he did.

Skrivet av HoBb3:

Varför bytte han namn?

Det'ela jävligt tydligt dé!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Det kanske kan vara något mer på gång...? Misstänker att du kanske ska göra en tråd som Jazid och lägga upp fler byggen i... MOHAHAHAHA! Jag hoppas att jag avslöjade dig!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

Det kanske kan vara något mer på gång...? Misstänker att du kanske ska göra en tråd som Jazid och lägga upp fler byggen i... MOHAHAHAHA! Jag hoppas att jag avslöjade dig!

Inget avslöjande direkt. Men jag gör så att JaZid inte behöver gråta över att jag har fler views på ett av mina byggen än vad han har på sina X-antal. ;-D (c=====B) Nä, men tycker det är enklast och framförallt smidigast för er i framtiden. Nu när jag och en vän startat en HW webtidning så kommer väl eventuellt fler byggen dyka upp.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Inget avslöjande direkt. Men jag gör så att JaZid inte behöver gråta över att jag har fler views på ett av mina byggen än vad han har på sina X-antal. ;-D (c=====B) Nä, men tycker det är enklast och framförallt smidigast för er i framtiden. Nu när jag och en vän startat en HW webtidning så kommer väl eventuellt fler byggen dyka upp.

Vill du avslöja några detaljer? T.ex. när du hade tänkt att börja med bygget/vilka komponenter

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

Vill du avslöja några detaljer? T.ex. när du hade tänkt att börja med bygget/vilka komponenter

Ingenting är bestämt ännu, men jag skulle vilja göra någonting luftkylt m-atx och någonting större vattenkylt, i t.ex. ett CM ATCS840. Men det blir åh TweakZone's vägnar i såfall.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Ingenting är bestämt ännu, men jag skulle vilja göra någonting luftkylt m-atx och någonting större vattenkylt, i t.ex. ett CM ATCS840. Men det blir åh TweakZone's vägnar i såfall.

Tuggar nervöst på nagelbanden av glädje, typ Kul att se mer byggen från dig!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Tuggar nervöst på nagelbanden av glädje, typ Kul att se mer byggen från dig!

/S

Fler byggen blir det väl, men när är inte fastställt.

Jag vet vad jag ska göra på Echo framöver, men jag skulle vilja höra lite brainstorming ifrån eran sida. Vad tycker ni skulle vara mind-expanding-unbelievably-amazing?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Fler byggen blir det väl, men när är inte fastställt.

Jag vet vad jag ska göra på Echo framöver, men jag skulle vilja höra lite brainstorming ifrån eran sida. Vad tycker ni skulle vara mind-expanding-unbelievably-amazing?

Jag har massor med idéer, men jag tänker inte dela med mig av någon! Kan dock säga att jag längtar efter att se en proffisionellt byggd dator i vardagsform (Möbler mm) då de flesta har sett mer eller mindre oseriösa ut (No offense till de som har byggt dem)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Jag har massor med idéer, men jag tänker inte dela med mig av någon! Kan dock säga att jag längtar efter att se en proffisionellt byggd dator i vardagsform (Möbler mm) då de flesta har sett mer eller mindre oseriösa ut (No offense till de som har byggt dem)

Håller faktiskt med.
Finns för lite "datormöbler" där ute ^^

btw nice ide att ändra namnet på tråden. blir nog en fin samlig efter att tag

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skarhed:

Jag har massor med idéer, men jag tänker inte dela med mig av någon! Kan dock säga att jag längtar efter att se en proffisionellt byggd dator i vardagsform (Möbler mm) då de flesta har sett mer eller mindre oseriösa ut (No offense till de som har byggt dem)

Menar du att bygga in en dator i en stol eller något liknande eller mer att man bygger en möbel med dator inuti?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare

Det är ingenting jag har planer på.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

Jag har massor med idéer, men jag tänker inte dela med mig av någon! Kan dock säga att jag längtar efter att se en proffisionellt byggd dator i vardagsform (Möbler mm) då de flesta har sett mer eller mindre oseriösa ut (No offense till de som har byggt dem)

Du har ideér för Echo, som du inte tänker dela med dig av? Var inga andra förslag jag efterfrågade.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Du har ideér för Echo, som du inte tänker dela med dig av? Var inga andra förslag jag efterfrågade.

Jaha, du menade idéer till Echo Då kan du köra några abstrakta stripes på sidorna (Väldigt vikitgt att det inte är på framsidan) som går i olika toningar av orange Hoppas det var hjälpfullt!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

Jag har massor med idéer, men jag tänker inte dela med mig av någon! Kan dock säga att jag längtar efter att se en proffisionellt byggd dator i vardagsform (Möbler mm) då de flesta har sett mer eller mindre oseriösa ut (No offense till de som har byggt dem)

Skrivet av Skarhed:

Jaha, du menade idéer till Echo Då kan du köra några abstrakta stripes på sidorna (Väldigt vikitgt att det inte är på framsidan) som går i olika toningar av orange Hoppas det var hjälpfullt!

Varför tycker du att det inte ska vara några på framsidan?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Varför tycker du att det inte ska vara några på framsidan?

Har inget argument för det, men den kreativa delen av mig säger att det kommer bli väldigt förvirrande och "smutsigt" med något onödigt på framsidan. Så att säga, varför dölja ett fint ansikte med hår? (Kom på det själv xD)

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

Har inget argument för det, men den kreativa delen av mig säger att det kommer bli väldigt förvirrande och "smutsigt" med något onödigt på framsidan. Så att säga, varför dölja ett fint ansikte med hår? (Kom på det själv xD)

Nej, du har kollat på superhjältar för många gånger. Jag hade faktiskt tänkt att göra någonting på fronten.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS