Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nej, du har kollat på superhjältar för många gånger. Jag hade faktiskt tänkt att göra någonting på fronten.

Aja.. Det enda jag kan göra är att hålla tummarna och hoppas på det bästa

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

Aja.. Det enda jag kan göra är att hålla tummarna och hoppas på det bästa

Haha, ja. Jag får nog göra detsamma. Nä, men som allt jag gör så kommer det finnas delade meningar ifrån er användare. Det som gör tråden intressant.

Tanken jag hade var att göra någon form av stilren pinstriping. Men sen kom jag ju på att jag faktiskt är en relativt duktig tecknare. Ett vitt chassi ger ju mig möjlighet att arbeta på den som om det vore en duk. Vad sägs om att göra någonting lite mer eget, lite (läs mycket) mer originellt och som dessutom speglar mig själv.

På fredag nästa vecka har jag bildlektioner för högstadiet hela dagen, att ta med sig chassit då och göra någonting kanske inte är helt åt helvete ändå. Även om jag har en klass att sköta.

Lite referenser | Tidsfördriv på lektioner när man fortfarande hade skolplikt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Haha, ja. Jag får nog göra detsamma. Nä, men som allt jag gör så kommer det finnas delade meningar ifrån er användare. Det som gör tråden intressant.

Tanken jag hade var att göra någon form av stilren pinstriping. Men sen kom jag ju på att jag faktiskt är en relativt duktig tecknare. Ett vitt chassi ger ju mig möjlighet att arbeta på den som om det vore en duk. Vad sägs om att göra någonting lite mer eget, lite (läs mycket) mer originellt och som dessutom speglar mig själv.

På fredag nästa vecka har jag bildlektioner för högstadiet hela dagen, att ta med sig chassit då och göra någonting kanske inte är helt åt helvete ändå. Även om jag har en klass att sköta.

Lite referenser | Tidsfördriv på lektioner när man fortfarande hade skolplikt.
http://g.helgon.se/g/{AAC/{AAC54F76-EB5F-4B21-999D-DE282598D2...

http://g.helgon.se/g/{F7A/{F7A49660-B22E-4584-A17B-228FF47041...

Du var mig en jävel på att rita! Självklart ska du ju rita något eget på chassit!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av A Sandberg:

Du var mig en jävel på att rita! Självklart ska du ju rita något eget på chassit!

Tack! De där är relativt gamla och gjorda när jag egentligen borde ha gjort någonting annat så bättre kan jag nog. Var ett tag sedan nu. Men jag tror faktiskt att om man anstränger sig så kanske man kan göra någonting av det,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Helt klart ska det vara något egendesignat på fronten
Riktigt snyggt tecknat, men presonligen tycker inte jag att nån av de 2 riktigt skriver"Echo" om du förstår vad jag menar Har ingen idé för tillfället på vad som skulle kunna va där.

Vet att det står nånstans i början på detta projekt att du skulle ha "Echo - by Hannes" eller nåt i den stilen i kalligrafi på fronten. Är det fortfarande planen ?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Hedersmedlem

Fina bilder Men du ska inte testa att gravera istället?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av sack:

Tack! De där är relativt gamla och gjorda när jag egentligen borde ha gjort någonting annat så bättre kan jag nog. Var ett tag sedan nu. Men jag tror faktiskt att om man anstränger sig så kanske man kan göra någonting av det,

Jag gillade skuggorna på den första riktigt mycket. Men som Blackgoat skrev passar nog inte någon av de 2 in på Echo, men om du kan bättre så ser jag starkt fram emot vad du hittar på

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

Helt klart ska det vara något egendesignat på fronten
Riktigt snyggt tecknat, men presonligen tycker inte jag att nån av de 2 riktigt skriver"Echo" om du förstår vad jag menar Har ingen idé för tillfället på vad som skulle kunna va där.

Vet att det står nånstans i början på detta projekt att du skulle ha "Echo - by Hannes" eller nåt i den stilen i kalligrafi på fronten. Är det fortfarande planen ?

//BG

Det är fortfarande planen att märka den med en eget "märke" om det bara blir en autograph på framsidan eller om det blir nå "Echo - By Hannes" återstår att se. Mitt namn kan jag skriva, men By och Echo är lite svårare.

Ingen av dem ska användas på Echo, den saken är klar. Skulle bara visa lite att jag faktiskt kan. Fisken är mest färgerna som är lite speciella. Bilden i sig är inget speciellt och absolut inte bra gjord.

Skrivet av MulleEng:

Fina bilder Men du ska inte testa att gravera istället?

Nej, inte på den här. Den pulverlackeringen jag har går inte att blästra igen, så vill inte riskera den. Dessutom är inte gravering i sig en metod som jag är särskillt bekväm med. JAg vet att det var planen ifrån början, men originallacken är nog lite lättare att gravera på, än min vita fina, älskade färg.

Skrivet av A Sandberg:

Jag gillade skuggorna på den första riktigt mycket. Men som Blackgoat skrev passar nog inte någon av de 2 in på Echo, men om du kan bättre så ser jag starkt fram emot vad du hittar på

Det blir någonting kul iallafall. Den första bilden är ju i princip uppbyggd på skuggor, så jag uppskattar att du gillar skuggningen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Du är verkligen en gudomlig tecknare Så länge du inte sätter dödsskallen på framsidan så är jag nöjd (Skitsnygg, men passar inte in )

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Motiv fastställt: Hannya Mask & körsbärsblom
Bakgrund: Elementarisk
Färg: Akvarell

Åsikter?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Det är svårt att veta hur något kommer se ut innan det är klart
Nej men jag är väldigt svag för körsbärsträd (blommorna), ska bli spännande att se vad du kan få fram

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Det är svårt att veta hur något kommer se ut innan det är klart
Nej men jag är väldigt svag för körsbärsträd (blommorna), ska bli spännande att se vad du kan få fram

Frågade inte om hur det skulle se ut, did I now.. Men samma här, de brukar alltid göra sig väldigt väl som motiv i alla sammanhang.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Motiv fastställt: Hoi Mask & körsbärsblom
Bakgrund: Elementarisk
Färg: Akvarell

Åsikter?

Får man fråga vad en hoi mask är?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zarklon:

Får man fråga vad en hoi mask är?

Hannya eller Hanya Mask heter det visst egentligen. :facepalm:

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Hannya eller Hanya Mask heter det visst egentligen. :facepalm:

Där ser man. Det kan nog bli snyggt om gjort på rätt sätt. Men nästan allt blir snyggt om gjort på rätt sätt så det säger inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarklon:

Där ser man. Det kan nog bli snyggt om gjort på rätt sätt. Men nästan allt blir snyggt om gjort på rätt sätt så det säger inte så mycket.

Allt blir snyggt om det är gjort av hannes

Blir nog bra om du tänker igenom motivet och tar din tid att göra det. Lycka till

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av zarklon:

Där ser man. Det kan nog bli snyggt om gjort på rätt sätt. Men nästan allt blir snyggt om gjort på rätt sätt så det säger inte så mycket.

Skrivet av HoBb3:

Allt blir snyggt om det är gjort av hannes

Blir nog bra om du tänker igenom motivet och tar din tid att göra det. Lycka till

Haha, tack HoBb3, my way is the right way och det är väl ett svar till dig zarklon också. Men det är sant som du ni säger. Motivet är genomtänkt och jag har en klar bild av vad jag vill göra. Förhoppningsvis förstår ni hur jag tänkt och det geniala bakom det när ni ser det. Och jag slutar inte förän jag är nöjd, så det kan inte bli annat än bra. ;-D

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Låter som en mycket bra idé med motiven
Vi andra nöjer oss inte heller med nåt annat än perfektion ska du se!
Lycka till å ge oss massor av bilder !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

Låter som en mycket bra idé med motiven
Vi andra nöjer oss inte heller med nåt annat än perfektion ska du se!
Lycka till å ge oss massor av bilder !

//BG

Jag kan faktiskt lova att jag tar mig i kragen och knäpper ordentliga bilder den här gången.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Nämen! Fan vad läckert det kan bli med en sådan mask!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av beyorn:

Nämen! Fan vad läckert det kan bli med en sådan mask!

Jag tror det jag också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tycker att vi alla kan ta oss en titt på första sidan.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag tycker att vi alla kan ta oss en titt på första sidan.

Jävlar, riktigt snyggt. Kommer följas

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag tycker att vi alla kan ta oss en titt på första sidan.

Najs

Give us mooore!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ZiNikor:

Jävlar, riktigt snyggt. Kommer följas

Ha så kult i tråden!

Skrivet av Blackgoat:

Najs

Give us mooore!

//BG

Mer kommer när mer görs. Uppdaterar såklart som vanligt i tråden och efter en tid lägger jag till dem i första inlägget.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Mer kommer när mer görs. Uppdaterar såklart som vanligt i tråden och efter en tid lägger jag till dem i första inlägget.

Blir fint det !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag tycker att vi alla kan ta oss en titt på första sidan.

Japp, blev fint de där.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Trevlig första sida

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

Blir fint det !

//BG

Skrivet av Mike.a:

Japp, blev fint de där.

Skrivet av RainesX:

Trevlig första sida

Tackar. Kände att det kunde vara bra att samla det nu när tråden är så stor.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Tackar. Kände att det kunde vara bra att samla det nu när tråden är så stor.

Helt klart underlättar det.
Satt å kika i nåns projekt på en brittisk sida tror jag de var, iaf, där var det löpande updates varvade med kommentarer, allt på 45 sidor.....
Blev lite drygt.

Själv tänkte jag lägga upp ett galleri när sidoplåten är färdig

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |