Permalänk
Medlem

Haha epic om hyllan går ipaj o datan hamnar över skärmarna (Y):P

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Ska genast lägga till detta galleri i favoriter. När tjejen klagar på att jag är för nördig, så kan jag referera henne till detta galleri

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ska genast lägga till detta galleri i favoriter. När tjejen klagar på att jag är för nördig, så kan jag referera henne till detta galleri

hahaha, have the same problem but who care, det är en del av mig! -_-

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Vad har du för temps på din 3way GTX470 setup?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mothic:

Håller med men det är väl ändå lite onödigt att köpa sådana dyra prylar som halveras i värde efter ett år, en dålig investering med andra ord

Ungefär lika rutten investering som att skaffa en bil, dock djävulskt kul när det väl fungerar ^^ Enda skillnaden är att en bil har inte samma värdeminskning, men med merkostnader och reparationer drar det lätt iväg

Gissar att den där datorn med 3xGTX480 ligger på 50-60k. Om du köper en bil för motsvarande får du antagligen byta ut något inom första året som går sönder, samt vanlig service, driftkostnader, avgifter och skatt gör den förmodligen till det sämsta investeringen.

Full pott från mig!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Entusiast

Har säkerligen redan frågats. Men har du ärvt pengar, vunnit på lotto eller har du ett väldigt välavlönat kneg? För det är ju inga billiga saker du investerar i...

Klart att det handlar om en prioriteringsfråga. Man lägger pengar på det som intresserar en! Själv har man kärring med hästintresse, barn, lån osv... så det i min sign har man fått gneta ihop eftersom

Permalänk
Medlem

Skit i alla kommentarer om din ekonomi, jag har förståelse för ditt bygge och ska göra liknande så fort jag har utrymmet (ca innan jul ) och jag gläds för din skull som ett barn. Verkligen roligt att se människor som kan göra verklighet av sina drömmar. 5 poäng har du redan listat ut att jag gett dig, men bonuspoäng ska du få för något som jag brukar klanka ned på, för jag gillar inte när folk visar hemmet och kattjäveln i normala fall. Du har ett vackert smakfullt val av möbler och tapeter också och dessutom en tjej som spelar. Skit samma vad du jobbar med och tjänar dina pengar på, du har fått det som du vill och ka ju bjuda hem folk och inte behöver skämmas för att du är datornörd i alla fall utan det är din stolthet

Permalänk
Medlem

lol me grejer du har, nice,

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Vad har du för temps på din 3way GTX470 setup?

1.028 volt
800mhz
1900mhz ram

temp load: 90-95grader
idle: 50-70

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Har säkerligen redan frågats. Men har du ärvt pengar, vunnit på lotto eller har du ett väldigt välavlönat kneg? För det är ju inga billiga saker du investerar i...

Klart att det handlar om en prioriteringsfråga. Man lägger pengar på det som intresserar en! Själv har man kärring med hästintresse, barn, lån osv... så det i min sign har man fått gneta ihop eftersom

Det är såhär, jag hadde en vanlig sket rutten bärbar data som jag spelade cs på, tills en dag jag gick in i en datoraffär, som jag blev helt insperarad av allt de hadde på hyllorna, så jag började handla för rimliga pengar, alltså typ ett 5770, asrock moderkort, dual core prosessor.. sen efter en veckas spelande märkte jag att jag bara blev mer och mer grafikkräsen, så jag inhandla ett till kort från ati 5770, så det var toppen, sen såg jag att man kunde ha 3 skärmar, så jag slängde upp min 17" skärm som extra skärm och tillhandla 3 värsting skärmar från LGE, för självklart om man har bra grafikkort så vill man gärna ha bra skärmar för bästa bild, så 1 månad senare , såg jag ett par 3d skärmar också från LGe, tyckte det såg väldigt coolt ut, så jag köpte helt enkelt 3 av sådana skärmar, sen så när jag skulle börja lira spel i 3d med 3 skärmar så upptäckte jag att jag att man måste ha Geforce för att driva 3D, så jag köpte 3 kort direkt, för gtx 480 fanns då inte tillgängligt, så blev man bara mer o mer kräsen så nu inväntar jag Gtx 495 i sli och evgas Sr-2 Moderkort med dubbla Cpu processorer .. hehehe.,. pengar o sånt, det är bara få papperslappar, roligare att ha nyyttta med nöje ! c(:

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Skit i alla kommentarer om din ekonomi, jag har förståelse för ditt bygge och ska göra liknande så fort jag har utrymmet (ca innan jul ) och jag gläds för din skull som ett barn. Verkligen roligt att se människor som kan göra verklighet av sina drömmar. 5 poäng har du redan listat ut att jag gett dig, men bonuspoäng ska du få för något som jag brukar klanka ned på, för jag gillar inte när folk visar hemmet och kattjäveln i normala fall. Du har ett vackert smakfullt val av möbler och tapeter också och dessutom en tjej som spelar. Skit samma vad du jobbar med och tjänar dina pengar på, du har fått det som du vill och ka ju bjuda hem folk och inte behöver skämmas för att du är datornörd i alla fall utan det är din stolthet

tack, jag är jätte nöjd, varje gång jag kommer hem känns det som hemma, finner allt jag vill göra, se på film, spela data eller helt enkelt festa till det med högmusik

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

1.028 volt
800mhz
1900mhz ram

temp load: 90-95grader
idle: 50-70

Oj, det var ju nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Oj, det var ju nice!

berätta om ditt grafikkort

temp, clock osv

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

berätta om ditt grafikkort

temp, clock osv

Har ett ensamt GTX470 nu som toppar 92c i furmark...:p
Har inte kommit in i klockandet än riktigt, kör låg klock för tillfället förutom när jag foldar.

Blir till att skaffa nätagg och bättre chassi snart, förbereda för SLI Då ska jag klocka på riktigt!

Permalänk
Medlem

Kan inte säga annat än att jag är riktigt avis!

Permalänk

Tjena tänkte ävenjag investera i ett par g930, tänkte bara om du kan berätta lite om dom? Sköna, inget delay i ljud osv. Tacksam för svar.
Sitter för tillfället på ett g35 dock så är jag såpass kräsen att jag har börjat tröttna på sladden man måste ha.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DynamitHarry:

Tjena tänkte ävenjag investera i ett par g930, tänkte bara om du kan berätta lite om dom? Sköna, inget delay i ljud osv. Tacksam för svar.
Sitter för tillfället på ett g35 dock så är jag såpass kräsen att jag har börjat tröttna på sladden man måste ha.

Windows 7 64 bitars:::

1. Jag kan inte aktivera surroundljud. ( bara ibland att det aktiveras av sig själv )

2. Teamspeak/Skype så kommer bara ljud ut från höger hörlurar. ( när stereo är aktiverat, 7.1 så hörs det i bägge lurarna )

3. Batteriindikatorn fungerar inte för mig heller (den är grå).

4. Headsetet droppar slumpmässigt allt ljud även om det fortfarande påslagen och aktiv i Ljudinställningar.

5. Ljudet som är tänkt att indikera att batteriet nivån på headsetet, fungerar inte alls.
_________________________

Väntar på nya drivrutiner..
problemet är känt
G930 - Activating the 7.1 surround - Logitech Forums

När den väl fungerar i 7.1 ljud så är det extremt grymma, kan ta mig en sväng till köket och fortfarande prata i skype, msn osv och givitvis till detta köp var att slippa sladdar..

ger lurarna 10/10 , drivrutinerna 3/10

EDIT: Skjut ner Surround knappen på headsetet och starta om datorn så fungerar 7.1

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Fattar nada utav detta galleri, bara massa bilder helt utan beskrivning

Permalänk
Medlem

Fan du måste typ ha 40-50 k efter skatt??? Vad jobbar du med egentligen?

Permalänk

Synd jag inte hade en livsfarlig cs lirare i mitt rum

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Jag kissade just på mig..

Skrivet av Antzo:

who is this guy O.O

undrar liksom vart all $$ till det där kommer ifrån, hoppas för din skull att det inte är från farsan.

Skrivet av roskai:

OMFG!!! Har du vunnit 123 mille på lotto? xD eyefinity + 3d vision s.

rediga datorer hade du med ;D

Skrivet av Robeliboban:

Vilket land ska du ta över först?

hahahaha jag kan inte sluta skratta :D:D
men seriöst vart kommer alla pengar ifrån ? :O:O

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem

Jevlar va mycket fint du hade! +5p för alla pengar du spenderat på nöje!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Tjena, snygg hörna
Jag undrar... vad du har för väggfäste?

Permalänk
Medlem

Tjena, måste man ha ett GeForce graffekort för att köra 3D?

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Entusiast

Klockrent... godis för ögat! Snyggt, stilrent... alldeles underbart! Men plockar ner ärtbössan från väggen och deaktivera phys-x i vantage nästa gång

Permalänk

40k gpu, steriooptisk 3d 10/10p önskar man hade pängar!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Detta var ju helt galet fräscht Grymt jobbat.

Permalänk

Oh nice med en update i galleriet Du får uppdatera så fort du skaffat gtx 590.

Lagt till galleriet under bevakning. hehe

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

ja du, har man pengar så har man!
Jävligt fint!

Permalänk
Avstängd

Fan vad avundsjuk man blir när man inte ens har råd med ett grafikkort.