Permalänk
Medlem

Låter trevligt! Hoppas du blir nöjd med subbarna!

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

Det blir jag nog. Kommer räcka gott och väl i mitt 3½ x 3½m rum.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Enligt mig så ska rummets akustik och högtalarnas placering ses över LÅNGT innan man börjar köpa en massa dyra kablar som tillför i stort sett ingenting till ljudet.

Förresten Guteklockaren, du har väl sett den där Rotary-subben? Den skulle ju spela ner till 2-3hz om jag minns rätt.
Men varför ska man kunna spela ner till 7hz i bilstereo? Du hör ju inget under 35hz i en bil ändå. Det hörs bara utanför.

Hehe det går många rykten om den där originalet gick ner till uppmäta 14Hz (OBS vid +/- 0DB) om jag inte minns fel. Dem görs inte längre och har men en som funkar så finns det säkert någon amerikansk entusiast som gärna betalar dyrt för den. Sedan gjordes en del efterapningar med lite olika resultat. Gemensamt för alla var dock att de allt som oftast gav med sig en rätt mycket mekaniska ljud när dem körde. Dem är byggda för att sitta Freeair i en rätt stor bagagelucka alternativt i någon form av infinite baffel lösning modell större vind etc

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Har man den isoleringen i högtalarna eller?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk

Tänkt att förstöra hela huset? Skiten kommer ju dunka högt som fan! Alla de där..

Permalänk
Medlem

Overkill is underrated!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Hedersmedlem

intressant tråd må jag säga. Själv har jag en vanlig H/K avr330 på 7.1 kanaler.
Till den har jag säker det sämsta gällande högtalare. högtalarna kostar 2500totalt.
sen har jag bara ett slutsteg från mds för en 12" baselement från samma butik i en hemmabyggd låda kan ju säga att samtliga högtalare är inspelade.
Jag funderar på att uppgradera högtalarna och har inget aning om vad jag ska köpa :S kanske skulle skapa en tråd om det hehe.
Det känns bara som att du nånstans måste tjäna pengar på att ens orka ha sådana skrymmande saker i rummet.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Dom klår inte Wilson Audio MAXX3 t.ex.... Inte i någon punkt alls om jag ska vara ärlig.

*Spyr ÖVERALLT*

*wink wink*

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Duveke:

Man kan aldrig få för mycket
Kommer ihåg när jamo professional 300 var inne. Själv ägde man x10 12" i ett rum på 16kvm.
Som sagt. Bas ska kännas...

Haha åå herrejävlar !

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Vad?
MAXX3 är ju mycket snyggare!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Trevligt projekt.
Alltid roligt när någon bjuder till och gör något utöver det vanliga.
Kan tänka mej att dom flesta sitter mest och dumflinar när du demar.:D
Det finns fler som har gjort rätt schysta DIY projekt.:P

4 18" 5400's and 8 passives "WOW!" - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Jag byggde något liknande och sen insåg jag att det var ljudkvalitet och inte ljudvolym som jag var ute efter
Hoppas du hittar någon nytta av allt det dära

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

låta bra och framförallt funka smärtfritt vid full belastning, nu kommer detta ju inte ske i Mofflans rum men om han är ute och faktiskt trycker på grejerna med ett steg som passar fullt ut. Då är det väldigt lämpligt om lådorna är ordentligt inspelade.

"TEXT"

Ajja orkar inte skriva. Titta in på www.faktiskt.se å lär dig något nytt

Angånde infon under 20Hz så är det sjukt mycket filmer som har det. Även en heldel musik, och det går inte att beskriva när man känner att hela rummets luft förflyttar sig i jättelika vågor som sväller över än, helt sjukt! Det något du borde uppleva

Jag är på G att fixa 4st till SLS-10, en såkallad "hifi" bas. Sluten låda på 42L med 4st hade jag respons ned till 20hz, nu e 4st till på G med LT-filter vilket borde ge med info ned till 15Hz.

Skrivet av Ala_95:

Finlir betyder inte att det inte kan flytta luft. Det finns högtalare med både finlir och ett sjuhelvetes tryck. Mer än någon CV-högtalare klarar.

Kan inte annat än att hålla med..! INO Audios i16s med moduler går att lira fruktansvärt högt, och med så sjukt liten dist..! Och inga 600k inte..:! Runt 40laxar, å då klara det demesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpolanen:

Ajja orkar inte skriva. Titta in på www.faktiskt.se å lär dig något nytt

Angånde infon under 20Hz så är det sjukt mycket filmer som har det. Även en heldel musik, och det går inte att beskriva när man känner att hela rummets luft förflyttar sig i jättelika vågor som sväller över än, helt sjukt! Det något du borde uppleva

Jag är på G att fixa 4st till SLS-10, en såkallad "hifi" bas. Sluten låda på 42L med 4st hade jag respons ned till 20hz, nu e 4st till på G med LT-filter vilket borde ge med info ned till 15Hz.

Kan inte annat än att hålla med..! INO Audios i16s med moduler går att lira fruktansvärt högt, och med så sjukt liten dist..! Och inga 600k inte..:! Runt 40laxar, å då klara det demesta.

Någonting får mig att tro att du finns på minhembio med ett liknande namn. Stämmer det?
Jo, Ino har lite intressanta produkter. Väldigt omtalade också, vore kul att få höra någon gång.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Timpolanen:

Ajja orkar inte skriva. Titta in på www.faktiskt.se å lär dig något nytt

Angånde infon under 20Hz så är det sjukt mycket filmer som har det. Även en heldel musik, och det går inte att beskriva när man känner att hela rummets luft förflyttar sig i jättelika vågor som sväller över än, helt sjukt! Det något du borde uppleva

Jag är på G att fixa 4st till SLS-10, en såkallad "hifi" bas. Sluten låda på 42L med 4st hade jag respons ned till 20hz, nu e 4st till på G med LT-filter vilket borde ge med info ned till 15Hz.

Kan inte annat än att hålla med..! INO Audios i16s med moduler går att lira fruktansvärt högt, och med så sjukt liten dist..! Och inga 600k inte..:! Runt 40laxar, å då klara det demesta.

jaja och det finns hifi muppar som tror på übersata kablar http://www.sweclockers.com/nyhet/12559-hifi-journalist-super-... för bättre ljud med etc etc. Du har ingen aning vad du snackar om Men ok om det känns bättre att tro att du har musik som är mastrad under 20 Hz och att du kommer återge det i något sammanhang som är relevant så go for it gl hf Du kanske borde ta och mäta upp frekvens som du tror är 20Hz btw ^^ Gl hf denna diskussion leder uppenbarligen ingenstans

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Håller faktiskt med där. Det är inte mycket musik som innehåller infrabas. Bland vanliga instrument så är det väl bara stora orglar som spela infrabas?
Film däremot kan innehålla infrabas. Finns någon/några scener i The Hurt Locker, till exempel, som har infrabas.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

jaja och det finns hifi muppar som tror på übersata kablar http://www.sweclockers.com/nyhet/12559-hifi-journalist-super-... för bättre ljud med etc etc. Du har ingen aning vad du snackar om Men ok om det känns bättre att tro att du har musik som är mastrad under 20 Hz och att du kommer återge det i något sammanhang som är relevant så go for it gl hf Du kanske borde ta och mäta upp frekvens som du tror är 20Hz btw ^^ Gl hf denna diskussion leder uppenbarligen ingenstans

Det finns visst musik som mastras under 20Hz.... Kanske inte skit mainstream house, men Infected Mushroom, mycket dubstep osv...

Ajdå nu är du ute på djup vatten.... De kablar jag har är i koppar, dvs någon som är smidig att ha bakom bänken. 2x0,75 funkar bra. Signalkablar är blandat med egen knåpade och lite lakrisnören. SÅ kom fan inte å säg att ALLA HiFi muppar har uberkablar å annat jävla hokuspokus....De kan HiFiklubben hålla på med, vi håller på med vetenskap, fakta . slut.

Det forumet jag länkade till har med all säkerhet den mest kompetenta folket inom Ljud och Akustik. Det är abslolut inga kabelbögar, utan de vet vad de sysslar med till skillnad emot de mesta PA-folket. En bra sida som du borde ägna din tid mer åt och många andra PA. Så att vi som står på dansgolvet inte blir mörbultade med skit diskanter och +-10db boost vid 60Hz.

På faktiskt kan du också lära dig hur ljud och akustik fungerar i verkligheten. Även hur ett element är uppbyggt och hur deras paramertrar fungerar och påverkar varandra. Sedan ska man inte glömma Psykoakustik, om hur människan upplever, hur örats upptagnings förmåga osv.

Citerar en konstruktör: "Högtalare flyttar ju inte bara musiken vidare till en ny apparat senare i kedjan – utan de kommunicerar den – till en människa."

Permalänk

Även om det kanske finns material under 20 Hz, så tycker jag att det allt som oftast är ganska ovärt att lägga något som helst besvär på frekvenser under 50 Hz. I ett normalstort rum i hemmiljö så börjar rummet ge allvarliga resonanser och fasutsläckningar från kring 200Hz och neråt och under 100 Hz så kan man i princip bara räkna med att det är det ljud som befinner sig i ett eller två smala frekvensband som hörs, resten maskeras. Dessutom ligger det sällan något musikaliskt material under 50-60 Hz, även om det kanske kan vara gött att få lite bummel också. Men har man inte en god miljö där man lagt lika mycket på god akustisk miljö med basfällor och helmholtzresonatorer som på högtalarna så tycker jag att man lika gärna kan skita i det. Baskaggar brukar ändå alltid ligga kring 50-60 Hz, möjligtvis med vissa undertoner i elektronisk musik. Har man lagt möda på akustik så kan man också börja fixa högtalare som kan återge detta, men annars så spelar det liksom ingen roll.

Men denna bashysteri, suck... Kan vi inte börja fokusera på mellanregistret i stället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunkFunk:

Även om det kanske finns material under 20 Hz, så tycker jag att det allt som oftast är ganska ovärt att lägga något som helst besvär på frekvenser under 50 Hz. I ett normalstort rum i hemmiljö så börjar rummet ge allvarliga resonanser och fasutsläckningar från kring 200Hz och neråt och under 100 Hz så kan man i princip bara räkna med att det är det ljud som befinner sig i ett eller två smala frekvensband som hörs, resten maskeras. Dessutom ligger det sällan något musikaliskt material under 50-60 Hz, även om det kanske kan vara gött att få lite bummel också. Men har man inte en god miljö där man lagt lika mycket på god akustisk miljö med basfällor och helmholtzresonatorer som på högtalarna så tycker jag att man lika gärna kan skita i det. Baskaggar brukar ändå alltid ligga kring 50-60 Hz, möjligtvis med vissa undertoner i elektronisk musik. Har man lagt möda på akustik så kan man också börja fixa högtalare som kan återge detta, men annars så spelar det liksom ingen roll.

Men denna bashysteri, suck... Kan vi inte börja fokusera på mellanregistret i stället?

Lägsta tonen för en basgitarr är 41hz... Enligt mig så ska en fullgod anläggning (för oss dödliga) klara av att ha gott om pulver till minst 30hz.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Som studio och ljudtekniker tänkte jag bara flika in med att det finns musik som görs som spelar under 20hz. Visst, inte så mycket musik där man spelar in instrument som basgitarr, sång och så vidare, med undantag för bastrumman i ett trumset och vissa gigantiska golvpukor. Annars har annan elektronisk musik faktiskt ibland information under 20hz, dock inte så vanligt i den "vanliga" musiken som genomsnittet lyssnar på idag. Att folk inte uppfattat att det finns musik som spelar 20hz och neråt är för att deras anläggningar inte klarar av det

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Kan du inte lägga in en filmsnutt på Youtube när du provar dem?

Permalänk
Skrivet av klasvonklas:

Som studio och ljudtekniker tänkte jag bara flika in med att det finns musik som görs som spelar under 20hz. Visst, inte så mycket musik där man spelar in instrument som basgitarr, sång och så vidare, med undantag för bastrumman i ett trumset och vissa gigantiska golvpukor. Annars har annan elektronisk musik faktiskt ibland information under 20hz, dock inte så vanligt i den "vanliga" musiken som genomsnittet lyssnar på idag. Att folk inte uppfattat att det finns musik som spelar 20hz och neråt är för att deras anläggningar inte klarar av det

++++++++++++10

EN som vet vad han snackar om!!!

SkunkFunk: ÖÖÖÖ... Allt ska låta bra allt ifrån 18 000- 17hz, tycker iaf jag Det ska låta musik också inget annat

Permalänk

Och om man ska göra ytterligare en flik, hehe så är det faktiskt så att man påverkas av frekvenser som är över 20khz även om man kanske inte hör dem. Man säger att genomsnittet hör frekvenser mellan 20hz till 18-20khz. Personligen hör jag upp till runt 20 000hz sinus men det är så höga frekvenser att de inte hörs när övrig musikinformation spelas. Däremot påverkas ljudet på annat sätt av dessa frekvenser som till exempel rymd/storlek i ljudet, placering av ljud o.s.v., alltså sånt som inte direkt är hörbart men som ändå ger en påverkan på ljudet och upplevelsen. Det är därför till exempel högtalare som spelar upp till låt oss säga 25khz kan låta luftigare och mer korrekta, men då är man o andra sidan uppe i high end-klasen av utrustning

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av klasvonklas:

Och om man ska göra ytterligare en flik, hehe så är det faktiskt så att man påverkas av frekvenser som är över 20khz även om man kanske inte hör dem. Man säger att genomsnittet hör frekvenser mellan 20hz till 18-20khz. Personligen hör jag upp till runt 20 000hz sinus men det är så höga frekvenser att de inte hörs när övrig musikinformation spelas. Däremot påverkas ljudet på annat sätt av dessa frekvenser som till exempel rymd/storlek i ljudet, placering av ljud o.s.v., alltså sånt som inte direkt är hörbart men som ändå ger en påverkan på ljudet och upplevelsen. Det är därför till exempel högtalare som spelar upp till låt oss säga 25khz kan låta luftigare och mer korrekta, men då är man o andra sidan uppe i high end-klasen av utrustning

Edit: Självklart spelar dessa högtalare också bättre på så vis att de 20khz som man hör upp till låter mer korrekt eftersom de just kan spela förbi den gränsen.

Edit 2: Råkade trycka på att citera mig själv istället för att redigera hehe

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klasvonklas:

Som studio och ljudtekniker tänkte jag bara flika in med att det finns musik som görs som spelar under 20hz. Visst, inte så mycket musik där man spelar in instrument som basgitarr, sång och så vidare, med undantag för bastrumman i ett trumset och vissa gigantiska golvpukor. Annars har annan elektronisk musik faktiskt ibland information under 20hz, dock inte så vanligt i den "vanliga" musiken som genomsnittet lyssnar på idag. Att folk inte uppfattat att det finns musik som spelar 20hz och neråt är för att deras anläggningar inte klarar av det

Vilken studio jobbar du på ? Det är första gånggen jag hört att någon skulle mastra något under 20Hz när det gäller musik, annat än ett par undantag i mer experimentell elektronisk musik (finns folk som labbat med elektroniska "instrument" ner i infra området och ännu fler/andra sammanhang i ultra området ofc. Dock normalt inget som är gångbart när det väl är mastrat hos ett större bolag) Om inte annat så är det ju rätt dumt att stjäla tonvis med energi från förstärkaren (om vi leker med tanken att dem skulle ha en förstärkare som klarar det) för att kunna återge något som 9 999 personer av 10 000 tänkta kunder inte har en anläggning som ens kommer i närheten av.

Har du samma erfarenhet som jag att det är rätt vanligt att folk tror att frekvenser är lägre än dom är? De flesta jag vet som får gissa på toner mellan 30-40Hz tror att dem är betydligt lägre (alltså rena toner inte hela register) . Även om man kollar på filmsidan så är det ju oftast runt 35-50 Hz man förstärker lite extra när man lägger på tunnelbana, motor ljud etc inte under 20 Hz även om det i film är vanligare med den typen av material.

Vilken anläggning skulle du föreslå som spelar vettigt under 20 Hz? Det skulle vara intressant att veta vad du kör själv ? Inte monitoranläggningen på jobbet nu, utan hemma? Eller när du är ute och jobbar Live?

Btw apropå lite allmännyttigt om bas och om instrument vi olika frekvenser. Shaken not stirred - basfakta! - Component För er som klurade lite på olik instrument (btw detta är ju bara lite och rätt generellt samt att man när man nu börjar dissekera det hela så här lite mer ordentligt får man ju inte glömma effekten av över och undertoner i det man faktisk hör) Det är ju en jäkla skillnad att det går att mäta upp en pytteliten rörelse vid -20 Db och att det faktiskt är något som märks i verkligheten.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Musik med Infra:
För att dra några kända exempel:
Infected Mushroom - Avratz
Infected Mushroom - Never Never Land

Ja de du länkar till är ju instrument. All musik görs inte med instrument, de borde du väl veta? Elektronisk musik finns det gott om.
och att folk inte har kraft nog..? Det finns ju sjukt mycket folk som läger enormt mycket pengar på halvdassiga subbar. Så om de bara visst vad de kunde på för pengarna.
Jag driver minna med EP2500 och köpte det för 2500kr, inga pengar alls för ett kompetent steg med massor av effekt. (Dock ska man kolla efter undregränsfrekvens så att steget klara så djup basarna går)

Jag kör med:
Ino piPs
4xSLS10 Basmoduler inomkort blire 4st till.
Aktivtfilter delar 80Hz + LT
Denna setup med lirar gott och väl ned till 20Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Timpolanen:

Musik med Infra:
För att dra några kända exempel:
Infected Mushroom - Avratz
Infected Mushroom - Never Never Land

Ja de du länkar till är ju instrument. All musik görs inte med instrument, de borde du väl veta? Elektronisk musik finns det gott om.
och att folk inte har kraft nog..? Det finns ju sjukt mycket folk som läger enormt mycket pengar på halvdassiga subbar. Så om de bara visst vad de kunde på för pengarna.
Jag driver minna med EP2500 och köpte det för 2500kr, inga pengar alls för ett kompetent steg med massor av effekt. (Dock ska man kolla efter undregränsfrekvens så att steget klara så djup basarna går)

Jag kör med:
Ino piPs
4xSLS10 Basmoduler inomkort blire 4st till.
Aktivtfilter delar 80Hz + LT
Denna setup med lirar gott och väl ned till 20Hz

Asså trodde du skulle fatta vinken när jag inte brydde mig om att svara på ditt förra inlägg. Jag orkar inte bråka med någon arg forumkrigare som uppenbarligen inte ens orkar läsa vad som skrivits i tråden tidigare eller som helt enkelt inte fattar innebörden. Så ge upp! Att du sedan lanserar Behringer som fin hifi är ju mest skrämmande. Om det gör dig lycklig att du i din värld sitter och pumpar infected (trevliga kilar btw har haft nöjet att ha att göra med dem en gång faktiskt på en festival för 100år sen ) på 10Hz så ok hf Om det känns bra för dig så go 4 it. Du behöver ju inte bry dig om vad en sådan nollkoll gubbe som jag flummar om Så fred

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Oj vad du är gammal MichaSWE Infected Mushroom också för den delen.

Behringer går ju bra att driva basar med faktiskt, jag ser inget fel i det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Asså trodde du skulle fatta vinken när jag inte brydde mig om att svara på ditt förra inlägg. Jag orkar inte bråka med någon arg forumkrigare som uppenbarligen inte ens orkar läsa vad som skrivits i tråden tidigare eller som helt enkelt inte fattar innebörden. Så ge upp! Att du sedan lanserar Behringer som fin hifi är ju mest skrämmande. Om det gör dig lycklig att du i din värld sitter och pumpar infected (trevliga kilar btw har haft nöjet att ha att göra med dem en gång faktiskt på en festival för 100år sen ) på 10Hz så ok hf Om det känns bra för dig så go 4 it. Du behöver ju inte bry dig om vad en sådan nollkoll gubbe som jag flummar om Så fred

Kul att du insett! Se till att läsa lite på faktiskt också, så blire nått av dig med Ep2500 är alldeles utmärkt basteg. OCh om man vill har yttligare lite mindre dist så justerar man bias strömmen.

Permalänk

Kanske dags att lugna ner sig några hekto då den tråden verkar har utvecklats till en "vem-vet-mest" tävling. Lite halvpatetiskt.
Men men.

måste iallfall berömma mofflan för sitt bygge.
Kanske inte världens "stilrenaste" men seriöst byggt och tillverkat med dom egna händerna.
Det är iallfall det som räknas för mig.. GO BIG OR GO HOME

//Cheers Mate

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX