Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

22 Bullets: Fransk action thriller med Jean Reno i stil med Taken. Riktigt schysst film, bra filmat och gött med action. 7/10

Piranah 3D: Nej detta var inte bra eller roligt. Kanske 2 halvroliga scener i hela filmen, ej sevärd. 2/10

Despicable me: Jag är inte mycket för animerad film alls men denna föll mig i smaken liksom Mary & Max. Första halvan är klockren sen gick det utför tyvärr så 6/10

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Såg nyss den nyaste Harry Potter filmen och måste säga att den var inte alls så dålig som 6:an och 5:an.... Den var inte heller så barnslig och skådisarna spelade bättre nu... Så jag tycker inte att det är bortslösade pengar men tror inte att jag skulle köpa filmen för 200 kr utan ser den hellre på bio....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Resident Evil: Afterlife.

Läste minirecensionen på föregående sida och inte var den så illa:) En helt OK rulle men 3D effekterna var inte sådär jättebra på sina ställen.

Permalänk
Medlem

Insane
Insane (2010) - IMDb

Kan ju lätt säga att det är den absolut sämsta film jag sett...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

The experiment
The Experiment (2010) - IMDb

Jag tyckte filmen var riktigt bra.

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem

Såg Green Zone (Green Zone (2010) - IMDb) igår, riktigt skön film, nästan lika bra som The Kingdom men inte riktigt

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Under Siege - 8/10

Ännu en stenhård film med One-Face. Sägs ofta vara hans bästa film och är den bäst rateade (svensk översättning?) filmen på både rottentomatoes.com och IMDb.com. En annan intressant sak är att det är den enda filmen han varit med i som blivit Oscarsnominerad (den vann dock inget).
Jag har inte direkt något dåligt att säga om filmen, filmen är precis det man förväntar sig av en 90-tals actionrulle. Tuffa repliker, stora explosioner, nudity, grymma fightingscener (ja, jag hatar nya actionfilmer med usel klippning och USEL koreografi). En sak jag saknade var att man inte fick se så mycket aikidoaction med One-Face, istället blev det mer pang-pang boom.

Men hursomhelst en riktigt bra actionrulle! Nästa film man ser får bli Under Siege 2: Dark Territory.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Lite pinsamt att jag var tvungen att gå in på IMDb och söka på filmen för att få reda på vem One-Face är... Ganska solklart så här i efterhand.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvo_Jonas:

Lite pinsamt att jag var tvungen att gå in på IMDb och söka på filmen för att få reda på vem One-Face är... Ganska solklart så här i efterhand.

Hehehe .. jaa, han är inget drama-ämne, direkt. Tycker "Under belägring" är bäst,
men det hänger troligen mer på Tommy Lee än på Aikido-fettot.

Permalänk
Medlem

Leon - the professional Directors cut - Helt klart en av de absolut bästa filmer som jag någonsin sett. Och DC versionen gör en bra film ännu bättre. Det känns verkligen som om allting är rätt, skådespelarinsatserna är suveräna, scenografin underbar, musiken passar in perfekt och Actionsekvenserna är väldigt välkoreagraferade och spännande. Det enda som slår en är vilket Pedofilraseri det hade blivit om denna filmen släppt under senare år. 10/10 Se den om och om igen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Lock, stock and two smoking barrels - Suverän engelsk gangsteraction. De flesta har väl sett den antar jag och jag är medveten om att inte alla gillar Guy ritchies stil. Själv tycker jag att både denna och Snatch verkligen tillförde nåt nytt till gengren. 9/10

Snatch - Se ovan. 9/10

Ichi the killer - Grymt konstig och blodig film om en massa knäppon som slår ihjäl folk till höger och vänster utan synbar anledning. Jag var rätt trött när jag såg den men hade nog ändå tappat intresset ganska fort då handlingen inte är särskilt intressant. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

City of Ember - Film om männsklighetens överlevdnad efter okänd katastrof, den sista delen av männskligheten lever i en stad under jorden utan att veta vad som hände för 200+ år sen och två nyfikna ungdomar vill fly den döende staden innan det blir mörkt för evigt.
Låter kanske lite kliché men det är en helt klart sebar film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe13:

The experiment
The Experiment (2010) - IMDb

Jag tyckte filmen var riktigt bra.

Se det tyska originalet Das Experiment istället. Den är bättre och inte "hollywoodifierad":)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

DARK CITY Bra film som är rätt lustig. Gammal men stört skön! Bra specialeffekter och grymt bra välskriven nog aldrig sett en så välgjord film innnan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Narnia - Kung Caspian och skeppet Gryningen

nja

Permalänk
Entusiast

Cloudy With a Chance Fot Meatballs
Jag måste säga att jag blev glatt överraskad av den. Helt klart sevärd om man tycker om animerad film.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

The Wolfman
The Wolfman (2010) - IMDb

8/10 Bra film.

Permalänk
Medlem

Tomorrow, When the War Began
Tomorrow, When the War Began (2010) - IMDb

Förstår inte hur den kan ha fått så pass bra kritik på imdb. När jag läste böckerna för en åtta år sedan eller så tyckte jag de var bra vill jag minnas. Filmen var dock riktigt dålig. Kändes som en B film fast med bra budget.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Predators (2010)

Inte helt värdelös, det stora minuset ligger dock i att filmen inte gav något storymässigt.
Utan det var mer se några gubbar med olika karaktärer, några predators, en hel del action etc och hur en sådan film kommer te sig är inte svårt att lista ut.

Det fanns dock en ny detalj

En ny ras predators med lite större "käftklor" som verkar vara fiender med de andra, vilket såklart ha tillkommit då det blir för tjatigt annars. Förvänta er dock ingen större information om dessa, då de ska mjölka ur deras kassako så mycket som det går och ändå lämna så lite information som möjligt. Vilket på något sätt inte är unikt "predators genren"

Dold text

Vad jag ska ge filmen för betyg vet jag inte, jag tyckte den helt levde upp till mina förväntningar, om man väljer att se filmen så får man se ungefär det som man tror att man ska se. (olika karaktärer i djungeln, några predators..)

Håller typ med. Tyckte den var underhållande.
Det känns ganska självklart för mig att det kommer en efterföljare som förklarar lite mer och vad de gjorde där egentligen?

Tycker det var en bra första del i alla fall. 8/10

---

Robin Hood, typisk riddar-action. Långtråkig och precis som allt annat.
5/10, alltså knappt sevärd. Hade rätt höga förväntningar.

---

Toy story 3:

Hoppades på en hyfsad uppföljare, blev ju slagen över hur klockrent genomtänkt storyn är med tanke på att det var ett tag sedan den första kom. 9/10

Machete: Hade stora förväntningar, men den var ju rätt tramsig. Trodde det var en storfilm först och blev besviken på hur dåligt gjort den var, insåg att det var inte seriöst efter över halva filmen. Ljudet var skumt. 6/10

Edit:

Just det, The Man From Earth såg jag nyss med. Haha, det var det sämsta jag sett på länge. 3/10.
Antalet scener kan man räkna på handen. Det enda man gör är ju läsa undertexten intensivt genom hela filmen.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Under Siege 2: Dark Territory - 6.5/10

Inte lika bra som 1:an nej.

Det finns egentligen inte mycket mer att skriva för att det är i princip samma film 1:an. Skillnaden är att 1:an gjorde det bättre.

- Utspelar sig på ett tåg istället för en båt
- Bad-guys tar över tåget (båten) och har vapen som kan spränga upp Jorden
- One-Face är där av en slump
- One-Face dödar alla bad-guys och blir hjälte (knappast en spoiler för er, eller hur?)

Sådär, nu har du sett filmen!

Skrivet av Volvo_Jonas:

Lite pinsamt att jag var tvungen att gå in på IMDb och söka på filmen för att få reda på vem One-Face är... Ganska solklart så här i efterhand.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Step Up 3

Lite smågullig film som är väldigt lik de andra två. Varken sämre eller bättre än föregångarna. En schyst feel good rulle:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Social Network - En ganska udda och rolig film i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Take One - Swedish House Mafia documentary
Får följa SHM under ett år. Helt jävla underbar film.
YouTube - takeonethemovies kanal

Permalänk
Medlem

SAW 7 - Vilket jävla junk. Skönt att det är sista i serien. Denna har verkligen gått från att vara smart spänning till bara massa blod och inälvor och "fräcka" sätt att döda nån på i de senaste tre filmerna. 5/10

Sleepy Hollow - Underbar rysare av Tim burton. Miljöerna är otroligt välgjorda och även om storyn är lite smålöjlig så är hela filmen så välgjord så man inte bryr sig så mycket. 9/10

Wikileaks - med sanningen som vapen - Bra svt-dokumentär om wikileaks. 7/10

The war you don't see - Dokumentär av J pilger om bl.a Irak-kriget men även lite om wikileaks. Lite för lång. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Funny People - Bättre än väntat, inte bara massa trams utan ganska mycket drama över det hela.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Nude nuns with big guns - En film av samma typ som Machete, Hell ride m.fl som försöker kopiera Tarantino och Rodriguez. Tyvärr med ganska mediokert resultat. Men gillar man sura one-liners, obefintlig skådespelartalang, massor med nakna bröst(helt otroligt många faktiskt) och knappt nån vettig handling alls så är det en perfekt film. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Buried

Vet inte om jag ska säga att den är dålig eller bra?

vad förväntar man sig av en sådanhär film?
Lite surt att alla är så elaka mot han och det verkar gå slött i vissa svängar och sen så fort nästan sekund. hmm nja 3,5/10 Går se på men sömnframkallande

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Buried

Vet inte om jag ska säga att den är dålig eller bra?

vad förväntar man sig av en sådanhär film?
Lite surt att alla är så elaka mot han och det verkar gå slött i vissa svängar och sen så fort nästan sekund. hmm nja 3,5/10 Går se på men sömnframkallande

Jag ger den 6/10 fast satt och pysslade med annat samtidigt vilket kanske gjorde att jag inte märkte av att den var så seg.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

No country for old men - Suveränt Texas-action av Bröderna Cohen. En kille hittar en väska med 2 miljoner dollar i knarkpengar och jagas av en minst sagt knäpp mördare. Mycket välgjord, bra dialog, spännande och helt perfekt. Jag hade sett den innan men det gjorde inget. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Ninja Assassin
http://www.imdb.com/title/tt1186367/
BLODIG!
Riktig blodig martial-arts film. Ganska bra.
7/10.

Yip Man 1/2 (IP Man)
http://www.imdb.com/title/tt1220719/
http://www.imdb.com/title/tt1386932/
2 st helt underbara martial-arts filmer!
Bra och välgjorda. Super! 10/10.