Permalänk
Medlem

Lyssna precis på låtarna på spotify måste säga att de låter riktigt riktigt bra Är själv inte så mycket för sånhär musik men produktions kvaliten är riktigt hög faktist.

Har du gjort allt själv, dvs mixning och mastringen, eller är det mastrat hos några d00ds som är proffs?

EDIT: Tokdiggar orgeln i Elevating Pressures, fast blev lite besviken när i princip samma uppbyggnad kom 2 gånger faktist :/ annars låter det faktist kanon

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Coolt. va bra du är!

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk

Måste stämma in i lovsången, lyssnat på skivan på Spotify de senaste dagarna och gillar den mer och mer för varje gång. Grymt bra!

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Riktigt bra musik, Får man fråga vad du kör för setup? Ableton 8 såg jag, men använder du någon midikontroller också eller bara mus och tangentbord? Samt var hittar du allt ljud, skapar du själv via synth eller hur gör du?

Permalänk
Medlem

Bit noise
etzolin - Bit noise - SoundCloud

Ny musik igen, bumpar tråden som vanligt rätt så simpelt arrangemang i låten

Permalänk
Medlem

Bump eller inte. För mig är det perfekt musik att knacka kod till..

Permalänk
Medlem

Zed
etzolin - Zed on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Gjorde denna under förra veckan, satt i skolan och hade inget för mig alls egentligen. Fick använda mig utav ett par riktigt fina studiomonitorer Nu när jag har kört med såna vet jag inte om jag vill använda mina hederliga lurar längre. Synd att de kostar så mycket bara... Och att min lägenhet inte är ljudisolerad...

Hur som helst! Jag uppskattar feedback på min musik, även om det handlar om dåliga grejer. Det hjälper då jag vet hur jag ska förbättra min musik!

Hoppas ni gillart

Permalänk
Medlem

Etzolin: Breaket i bitnoize är asnice Kanske att basgången tar över mycket bara

Skrivet av zoomster:

Bump eller inte. För mig är det perfekt musik att knacka kod till..

Carbon based lifeforms -> Bra kod musik

Permalänk
Medlem

Sjukt skön musik! Det finns ingen möjlighet att lite mer hittar ut på spotify? :3

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Värmer upp mitt helt nya Bose ljudsystem nu... Nice dunk dunk

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk

Finns det något sätt att få tag på Recall utan att köpa den? Vill så gärna ha den som ringsignal

Permalänk
Medlem

Frugan klagar, så bra med dunk är det iaf Gillar låtarna jag lyssnat på hittills, keep it going
Du jobbar inget med FL?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det här lät riktigt bra, sitter och lyssnar på Spotify, hoppas det dyker upp mer där.
Väldigt skönt att du inte har någon sång på låtarna. Concept, Evolution samt Elevating Pressures är klara favoriter.
Tänkte nog lyssna på dessa när jag kör Gran Turismo 5, precis lagom tempo.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haibane:

Sjukt skön musik! Det finns ingen möjlighet att lite mer hittar ut på spotify? :3

Jag har planer på det!

Skrivet av KKay:

Frugan klagar, så bra med dunk är det iaf Gillar låtarna jag lyssnat på hittills, keep it going
Du jobbar inget med FL?

Jag jobbar mest med Ableton Live 8, men det händer att jag gör nån låt i FL ibland. Det beror helt och hållet på vad man ska göra då de är två helt olika sätt att göra musik på.

För de som är intresserad kommer det en ny grej (på Spotify) den 12e, men det är något helt annorlunda jämfört med vad jag brukar göra!

Permalänk
Medlem

Fan va härligt! Det här får mig att vilja börja göra electro igen... Längesen sist men det är så läskigt kul!

Vad använder du dig av för instrument/samplingar/program?

Har lyssnat lite till och fan va tunga kicks du använder! Tell me vad det är för några!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

När det gäller samplingar så använder jag mig oftast de utav Vengeance (riktigt bra samplingar!):
http://www.vengeance-sound.com/eng/indexes/indexSampleCDs.htm...

Men jag gör även mina egna samplingar

Skrev i inlägget innan dig att jag använder mig utav Ableton Live 8 och ibland FL Studio 9. Det finns så många olika mjukvarusynthar jag använder så jag orkar inte lista alla haha Men jag använder bl a Sylenth1, Massive, FM8 och Minimoog.

För övrigt lekte jag omrking lite i Live 8 i tristess och gjorde den här låten:

Forever alone
http://soundcloud.com/etzolin/forever-alone

Lite annorlunda jämfört med vad jag brukar göra!

Permalänk
Medlem

Haha du har fått mig att älska Ableton Live... Har suttit med det hela dagen å lekt runt! Har gjort en del tidigare med reason och cubase när jag hade PC.

Gillar din stil Avskalat och inte så himla Ibiza som all annan house kan vara...

Använder du någon controller förresten? Typ Akai APC-40..

(Forever alone var väldigt speciell haha kul!)

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pletron:

Haha du har fått mig att älska Ableton Live... Har suttit med det hela dagen å lekt runt! Har gjort en del tidigare med reason och cubase när jag hade PC.

Gillar din stil Avskalat och inte så himla Ibiza som all annan house kan vara...

Använder du någon controller förresten? Typ Akai APC-40..

(Forever alone var väldigt speciell haha kul!)

Roligt att höra! Ableton Live är nog den skönaste DAW:en som finns ute just nu. Jag har en M-AUDIO Oxygen 8 v2 som jag spelar lite melodier på och kontrollerna som finns på den är rätt så användbara de med

Permalänk
Medlem

Måste ta å köpa mig en ordentlig controller! Det är ju dom som lägger det gyllene snittet på sån här musik! Sitter med ett roland stage piano och ett litet fjantigt midiklav som inte har några kontrollers...
Ableton tar ju bort gränserna mella kreativitet och tekniskt kunnande! Sjukt kul!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Är Ableton svårare än FL?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är Ableton svårare än FL?

Ableton är mer avancerat, men har ett mer avskalat yttre

Har gjort en ny låt igen, kan beskrivas bäst med min väns ord: "Noxcium is spaceraping your relatives, forcing you to observe."

Nocxium
http://soundcloud.com/etzolin/nocxium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etzolin:

Ableton är mer avancerat, men har ett mer avskalat yttre

Har gjort en ny låt igen, kan beskrivas bäst med min väns ord: "Noxcium is spaceraping your relatives, forcing you to observe."

Nocxium
http://soundcloud.com/etzolin/nocxium

Finns det någon trial man kan ladda ned och testa?

Riktigt skön låt!
Edit: Flickvännen gillade den med

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Finns det någon trial man kan ladda ned och testa?

Riktigt skön låt!
Edit: Flickvännen gillade den med

Tackar! Kul att höra

Det finns trial på 30 dagar, här har du en länk:
http://www.ableton.com/downloads

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etzolin:

Tackar! Kul att höra

Det finns trial på 30 dagar, här har du en länk:
http://www.ableton.com/downloads

Tack så mycket!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Lyssnat på typ alla låtar jag hittade som du gjort, och jag får rysningar!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Blev sugen och testade nya FL Studio 10 litegrann, här är resultatet

Supercluster
http://soundcloud.com/etzolin/supercluster

Permalänk
Medlem

Som vanligt, underbart!
Spotify?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etzolin:

Blev sugen och testade nya FL Studio 10 litegrann, här är resultatet

Supercluster
http://soundcloud.com/etzolin/supercluster

Fan hur snabbt gör du en låt? XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Som vanligt, underbart!
Spotify?

Tackar! Inget nytt där än, ska lägga upp nått EP aktigt då jag har mer att ta ifrån!

Skrivet av Stakz:

Fan hur snabbt gör du en låt? XD

Har suttit med denna i 3-4 dagar tror jag, fysikprovet fick lida.

Permalänk
Medlem

Du borde:

  1. Sätta upp en hemsida

  2. fixa ett artistnamn (om du inte redan har gjort det)

  3. licensera din musik (föreslår Creative Commons)

för det här är grym musik!