Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Spelat upp mig till 1700psr men trodde de skulle vara lite mer standard på spelare nu, men icke...

Riktigt ojämnt och massa leavers (som vanligt)

De måste vara den största nackdelen med HoN, folk som leftar... En match var vi 2 on 5 tex

Men spela no leavers ... Dock är Matchmaking inte fullt fungerande än då folk med 1800 vanlig psr blir matchade med folk som har 1400.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att lira någon gång? Ligger mellan 1600-1650.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo. Har nog hellre ett par ryssar i laget än ett par svenskar... Nästan så man skäms över att vara svensk ibland.

+2 på det där, alla bara sitter och svär hela tiden. -.- Finns inga gnälligare hon-spelare. ibland undrar man åldern på ungarna som spelar. . .

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoooL:

Tjo!

Köpte för några dagar sedan HoN, antog att min dator skulle klara det då den klarar wow på låga inställningar samt Dota.

Här är mina specs
AMD A64 3200+
K8N-E Deluxe
2x512 Kingston
Ati radeon HD 2600/3600

Borde inte denna dator klara det?

Uppgradera minnet lite så kommer det att fungera ypperligt!

Min bärbara core 2 duo kommer inte ihåg hastigheten men köpte den för 6000-7000kr för ca 3 år sedan. Den har ett m8600gt graffe och det klarar HoN alldeles ypperligt förutom att det tar hyffsat lång tid när datorn laddar. Har dock 2 gb ram i den tror jag.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Spelat upp mig till 1700psr men trodde de skulle vara lite mer standard på spelare nu, men icke...

Riktigt ojämnt och massa leavers (som vanligt)

De måste vara den största nackdelen med HoN, folk som leftar... En match var vi 2 on 5 tex

Sluta spela public (eller om du måste lägg iaf till No Leavers funktionen), i och med att match making har standard No Leaver (< 5% leaves) så gör det att alla leavers flockas i public games för de kan inte spela någon annanstans. Sedan kan det även finnas en del leavers och kasst folk i 1700+ MMR också men det beror till stor del på att MMR ännu är så ny att den inte hunnit dela upp sig riktigt bra ännu, du har pro spelare som inte spelat så många matcher och liger runt 1700 fast med 65-75%wins (Win% är för övrigt en av de bästa statsen att kolla och den jag alltid kollar först i lobbyn), samt "noobs" som ligger på 1700+ fast med 300 games played och en win% på 52% eller så.. avsevärd skillnad!

Till HoooL: Good lord köp en ny dator! Om det är för dyrt så köp iaf nytt minne då HoN tycker om att använda minne för att dra ned på laddningstider m.m. (första laddningen är lång, sedan lagras datan på minnet så nästa går jättefort)

För övrigt tror jag inte folk är värre från ett eller annat land, det finns idioter överallt, ibland har man bara (o)turen att träffa på flera i rad..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoooL:

Tjo!

Köpte för några dagar sedan HoN, antog att min dator skulle klara det då den klarar wow på låga inställningar samt Dota.

Här är mina specs
AMD A64 3200+
K8N-E Deluxe
2x512 Kingston
Ati radeon HD 2600/3600

Borde inte denna dator klara det?

Jag har bättre dator i övrigt men bara ett x1800xt 512MB och jag kör max på allt i 1680x1050.
Du bör kunna köra spelet utan problem på medelinställningar.
Lite mer minne skulle inte sitta fel dock, slänga in en GB till kostar bara 300:-

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Jag har bättre dator i övrigt men bara ett x1800xt 512MB och jag kör max på allt i 1680x1050.
Du bör kunna köra spelet utan problem på medelinställningar.
Lite mer minne skulle inte sitta fel dock, slänga in en GB till kostar bara 300:-

Skrev fel, har 2gb minne.
Dock laggar spelet hur jag än ställer inställningarna. Lite halvfrustrerande då man måste leava gamet för det laggar, dock laggar det inte när man skapar egna spel?

Visa signatur

AMD A64 3200+ - K8N-E Deluxe - 2x512 Kingston - Aspire 520W - HIS 9800pro IceQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoooL:

Skrev fel, har 2gb minne.
Dock laggar spelet hur jag än ställer inställningarna. Lite halvfrustrerande då man måste leava gamet för det laggar, dock laggar det inte när man skapar egna spel?

Måste leava för att det laggar? va?
Hur menar du att det inte laggar när du skapar eget, menar du ett public spel ensam eller practice spel eller vad? Gå in i ett spel och skriv /pa (/pingall) och se vad du har för ping så vi kan utesluta att det är ditt internet/servern som laggar. Du väljer väl Europeiska servrar?

edit:
För övrigt bör du inte lämna spel om du inte vill bli väldigt avskydd i communityn, alla leaves reggas och folk kan se din leave% och du kommer inte kunna joina alla games eller bli kickad.. Ifall du vill testa saker eller har ostabilt nät så spela no stats games där du kan lämna fritt!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Efter att jag hade spelat ett game igårkväll så använde HoN ca 1.5gb ram-minne för mig.
Ifall det kan vara intressant att veta...

Edit: Något som vill spela matchmaking med mig någon gång? Ligger på runt 1650mmr och har för det mesta bara spelat ensam.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Efter att jag hade spelat ett game igårkväll så använde HoN ca 1.5gb ram-minne för mig.
Ifall det kan vara intressant att veta...

Edit: Något som vill spela matchmaking med mig någon gång? Ligger på runt 1650mmr och har för det mesta bara spelat ensam.

HoN har fått kritik från många oförstående för dess höga minnesanvändning jämfört med hur stort spelet är.

Det som de flesta inte verkar förstå är att hög minnesanvändning inte är en dålig sak, det ger bl.a. mycket snabbare laddningstider i spelet (förutom den första gången en lobby/match laddas då det är då datan läggs till i minnet).
HoN är codat för att använda mer minne ju mer minne som finns ledigt på datorn, har man 4gig så tar det kanske 1-2gig medan om man sitter på en gig så använder HoN runt max 500meg utan att för dens skull spelas sämre, bara att viss data måste laddas om igen vid varje nytt spel vilket ger längre laddtider. Många verkar tro att det är något bra att alltid sitta med hälften av sitt minne oanvänt på datorn och att HoN då väljer att fylla upp en stor del av detta outnyttjade minne (till det behövs av något annat) är ett bevis på dålig programmering när det i själva verket är raka motsatsen..

tl : dr
Bara för att det tar 1.5gig av ala_95s (4+? gigs) minne så kommer det inte ta lika mycket av HoooLs 2 gig minne, ända skillnaden i spelet blir lite längre laddningstider.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

HoN har fått kritik från många oförstående för dess höga minnesanvändning jämfört med hur stort spelet är.

Det som de flesta inte verkar förstå är att hög minnesanvändning inte är en dålig sak, det ger bl.a. mycket snabbare laddningstider i spelet (förutom den första gången en lobby/match laddas då det är då datan läggs till i minnet).
HoN är codat för att använda mer minne ju mer minne som finns ledigt på datorn, har man 4gig så tar det kanske 1-2gig medan om man sitter på en gig så använder HoN runt max 500meg utan att för dens skull spelas sämre, bara att viss data måste laddas om igen vid varje nytt spel vilket ger längre laddtider. Många verkar tro att det är något bra att alltid sitta med hälften av sitt minne oanvänt på datorn och att HoN då väljer att fylla upp en stor del av detta outnyttjade minne (till det behövs av något annat) är ett bevis på dålig programmering när det i själva verket är raka motsatsen..

tl : dr
Bara för att det tar 1.5gig av ala_95s (4+? gigs) minne så kommer det inte ta lika mycket av HoooLs 2 gig minne, ända skillnaden i spelet blir lite längre laddningstider.

Jo, sant. Gör inget för mig att det tar 1.5gb minne. Har fortfarande ca 3gb minne kvar till övrigt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Däremot utan att ha kollat på minimikraven (helst rekomenderade) för HoN så känns dock HoooLs dator väldigt på gränsen, kan dock ha fel (kan inte kolla då HoNs sida e blockad på jobbet)..

Nån får gärna kopiera in mini samt rek kraven

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Musikälskare

Lirade precis mid som TB mot SS och fick spö, folk flamade som vanligt men han var riktigt bra

Har ni något tips på hur man middar bäst i den setupen?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Lirade precis mid som TB mot SS och fick spö, folk flamade som vanligt men han var riktigt bra

Har ni något tips på hur man middar bäst i den setupen?

Lite svårt att dominera lanen då SS lär lasthitta varenda creep. Jag hade satsat på att försöka ganka honom så fort som möjligt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Musikälskare

De andra lansen whinade att jag inte gankade där så, lite moment 22

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Måste leava för att det laggar? va?
Hur menar du att det inte laggar när du skapar eget, menar du ett public spel ensam eller practice spel eller vad? Gå in i ett spel och skriv /pa (/pingall) och se vad du har för ping så vi kan utesluta att det är ditt internet/servern som laggar. Du väljer väl Europeiska servrar?

edit:
För övrigt bör du inte lämna spel om du inte vill bli väldigt avskydd i communityn, alla leaves reggas och folk kan se din leave% och du kommer inte kunna joina alla games eller bli kickad.. Ifall du vill testa saker eller har ostabilt nät så spela no stats games där du kan lämna fritt!

Om jag skapar ett practise game så flyter det på hur bra som helst, om jag däremot joinar ett vanligt game så hackar gubben fram vad jag än väljer för inställningar vilket gör att jag måste lämna gamet.

Har bbb24/1 och spelar ju andra spela flytande så tror det är något med datorn. Blir hur som helst en ny dator om nån vecka, trött på denna skit dator. Trodde dock den skulle klara detta "simpla" spel då den klarar WoW.

Visa signatur

AMD A64 3200+ - K8N-E Deluxe - 2x512 Kingston - Aspire 520W - HIS 9800pro IceQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoooL:

Om jag skapar ett practise game så flyter det på hur bra som helst, om jag däremot joinar ett vanligt game så hackar gubben fram vad jag än väljer för inställningar vilket gör att jag måste lämna gamet.

Har bbb24/1 och spelar ju andra spela flytande så tror det är något med datorn. Blir hur som helst en ny dator om nån vecka, trött på denna skit dator. Trodde dock den skulle klara detta "simpla" spel då den klarar WoW.

Du väljer Europa servrar va? Som sagt gå in i ett NO STATS spel och när du laggar så skriv /pa (/pingall) och kolla vad du har.. så vi kan helt avfärda server/nät problem..

Men jag skulle tro att det är datorn också. WoW har väl aldrig varit något imponerade spel rent grafikmässigt.. Sedan har de medvetet hållit de låga inställningarna väldigt låga för att fler ska kunna spela från "u-länder".. HoN har ju bättre grafik än WoW..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Jag har också haft problem med att spelet hackade väldigt mycket. Dock så var det bara när jag spelade betan. Hittade ingen lösning på det heller, samma problem oavsett inställningar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Har ett problem. När jag startar HoN så crashar spelet när jag precis har loggat in. Det kan väl inte bero på att jag har Windows 7 64bit?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downfall233:

Har ett problem. När jag startar HoN så crashar spelet när jag precis har loggat in. Det kan väl inte bero på att jag har Windows 7 64bit?

Nej, det gör det inte.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Lirade precis mid som TB mot SS och fick spö, folk flamade som vanligt men han var riktigt bra

Har ni något tips på hur man middar bäst i den setupen?

Det bästa att höra mot SS mid e som en tidigare har sagt, ganka han mkt då han kommer bli värdelös 1v1 kan du nog inte göra så mkt se till och ha Rune controll e väll det ända tipset

Permalänk

Hej!
Nu är det så att jag vill spela HoN, som jag har spelat i ungefär 3månader nu. Men nu för några dagar sedan kommer jag inte in på självaste spelet.
Det står "Chras Report" eller snarare att filen heter "K2 Exception" så står det " Would You Like To Save A Chrash Report?"
Om jag trycker "JA" inom dom 2 alltenativen Successfully wrote file c:/Users/Anton/Documents/Heroes of Newerth/game/chrash_2.0.8.1_0007.dmp.
Vrf blir det så här?
Har avinstallerat det och installerat det 3 gånger om..
Har också stängt ner Virus skyddet..
Dator är gott och väll tillräckligt bra för HoN!
Snälla Hjälp mig!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av windows98boy:

Hej!
Nu är det så att jag vill spela HoN, som jag har spelat i ungefär 3månader nu. Men nu för några dagar sedan kommer jag inte in på självaste spelet.
Det står "Chras Report" eller snarare att filen heter "K2 Exception" så står det " Would You Like To Save A Chrash Report?"
Om jag trycker "JA" inom dom 2 alltenativen Successfully wrote file c:/Users/Anton/Documents/Heroes of Newerth/game/chrash_2.0.8.1_0007.dmp.
Vrf blir det så här?
Har avinstallerat det och installerat det 3 gånger om..
Har också stängt ner Virus skyddet..
Dator är gott och väll tillräckligt bra för HoN!
Snälla Hjälp mig!

Senaste drivrutiner för grafikkortet?
Senaste directX version?

Har du googlat "K2 Exception"?

EDIT: Här kanske?

http://www.bustatech.com/heros-of-newerth-live-update-error/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HoooL:

Tjo!

Köpte för några dagar sedan HoN, antog att min dator skulle klara det då den klarar wow på låga inställningar samt Dota.

Här är mina specs
AMD A64 3200+
K8N-E Deluxe
2x512 Kingston
Ati radeon HD 2600/3600

Borde inte denna dator klara det?

Borde inte ara några problem. Jag har spelat på den här Pentium 4 baserade datorn med 1gb ram och inbyggt 128mb grafikkort sen jag sålde min speldator. Spelar på allt low i 1024, ca- 10-25 fps hela tiden. Din dator borde verkligen klara av bättre, speciellt om det ligger ett 2600/3600 i den.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur trial accounts fungerar? Jag hade ett betakonto som tydligen har blivit ett trialaccount efter att ha gått ut betan och det står att jag har 9 games left, efter de spelen kan jag inte alls spela då (inte ens customs, practice eller tutorial?) För övrigt ifall någon vet hur man får rabatt på att köpa spelet vore det fint då jag inte riktigt vet om jag kommer fortsätta lira då jag även har börjat pröva LoL och planerar att lira Dota 2 när det kommer.

P.S Någon som vet om de kommer lägga in en AI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Någon som vet hur trial accounts fungerar? Jag hade ett betakonto som tydligen har blivit ett trialaccount efter att ha gått ut betan och det står att jag har 9 games left, efter de spelen kan jag inte alls spela då (inte ens customs, practice eller tutorial?) För övrigt ifall någon vet hur man får rabatt på att köpa spelet vore det fint då jag inte riktigt vet om jag kommer fortsätta lira då jag även har börjat pröva LoL och planerar att lira Dota 2 när det kommer.

P.S Någon som vet om de kommer lägga in en AI?

Nej efter dina 10 no stats games kan du inte spela mer om du inte betalar, sedan är ju inte 30$ ett högt pris, räkna med att DotA 2 kostar runt dubbla..
LoL = en förenklad version av DotA/HoN..
Räkna inte med att DotA 2 kommer förän tidigast till Jul, troligtvis inte ens alls i år med tanke på hur bra Valve brukar va på att hålla tider.. Men hur vida du anser 30$ vara mycket för ett års spelande är ju upp till dig..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om nästa hero nu då? Empath.. Finns en kort teaser video på forumet (kan inte länka då jag inte kommer åt HoNs sida från jobbet)

Verkar kunna hoppa upp på en ally för att ge den någon form av boost, intressant och unik mekanik!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Musikälskare

Låter väldigt OP enligt mig om man gör det på en redan feedad carry ^^

http://www.youtube.com/watch?v=sSiRm0_ypZA&feature=player_emb...

Hmm verkar iofs något som jag hade kunnat lira

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Låter väldigt OP enligt mig om man gör det på en redan feedad carry ^^

http://www.youtube.com/watch?v=sSiRm0_ypZA&feature=player_emb...

Hmm verkar iofs något som jag hade kunnat lira

Det är ju en fråga om nummer och liknande dock, fighten blir ju i så fall en form av 4v5 och även om en carry kan äta upp en supporter fort i lategame så kan det vara stunnsen eller liknande från just denna supporter som gör skillnaden för utgången av hela striden.. Den har varit i arbete ett bra tag nu så tror säkert det varit en hel del balanserande som gjorts..

Men självklart ALLA nya heroes är imba eller kassa till 99% beroende på att antingen så vet inte folk hur man countrar (imba) eller så vet inte folk hur man ska använda den (kass, till något top team visar hur, då blir den imba också )

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Det är bara att ladda ner deras test client så kan ni testa Empath

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD