Zotac Zbox Blu-ray AD03 Plus

Permalänk
Melding Plague

Zotac Zbox Blu-ray AD03 Plus

Tillverkaren Zotac är tidigt ute med en ny modell i serien Zbox som använder plattformen Brazos. SweClockers tar ytterligare en tur med AMD Fusion.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant produkt! Trevligt med VESA-fäste.

Hehe, under artikeln står det "Du gillar detta.Sluta" för mig...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Verkar ju vara en produkt jag skulle kunna tänka mig att ha. Verkar ju vara bra smidig och visst ett lite iröga och en dosa hade kanske varit på plats men hur ofta behöver man ha det? bara välja film och luta sig tillbaka i soffan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt med fler av dessa produkter

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Rolig liten sak men skulle faktiskt byggt egen liten mediaburk ist. Va inte direkt något fint att se på i min mening.

Permalänk
Medlem

För mig personligen är avsaknaden av mus/ir-öga inte någon deal-breaker. Fjärren som jag fick med vid köpet av TV-kort har sedan länge hamnat nertryckt i någon låda. Mus alla dagar framför fjärr.
Skulle i dagsläget inte heller sakna Bluray3D eftersom jag kör duk + projector

Logitec dinovi mini har jag sneglat på länge
eller varför inte logitec "air mouse", eller va den heter. Styr pekaren genom hur man vinklar musen i luften.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Mini datorer ser trevliga ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag tycker att fjärralternativ till Android och iPhone är bekvämare lösningar än både mus och lösa fjärrar, så att det inte finns något ir-öga gör inte så mycket.

Däremot är 5000kr+ lite väl mycket, man kan komma undan betydligt billigare för samma funktioner. Kanske får man en mindre vacker enhet, men kör man fjärrkontrollen över WiFi så kan man alltid stoppa undan htpcn i en låda.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

saknar man BDspelare vid köp är 5k inte så fasligt mkt då du ändå lägger 1-2k på en bdspelare (eller mer)
Dock måste jag hålla med om att avsaknad av kontroll var talanglöst.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Sur i halsen? 1:05, 1:23

Verkar vara en trevlig box, men 5 lax?! mja...

Permalänk

Skulle ni kunna mäta hur mycket ström den drar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Skulle ni kunna mäta hur mycket ström den drar?

+1 på den, HTPC är det ganska viktigt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Skulle ni kunna mäta hur mycket ström den drar?

Ja annars skulle du ju kunna kika lite på föregående recension av plattformen så kommer du nog hitta ditt svar.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Hade det följt med en riktigt bra fjärrkontroll så hade 5k känts lite dyrt men ändå förståeligt.
Utan fjärrkontroll känns den faktiskt lite meningslös.
Väldigt synd.

Permalänk

Finns Zotac med fusion plattformen utan blueray?

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag tycker att fjärralternativ till Android och iPhone är bekvämare lösningar än både mus och lösa fjärrar, så att det inte finns något ir-öga gör inte så mycket.

Däremot är 5000kr+ lite väl mycket, man kan komma undan betydligt billigare för samma funktioner. Kanske får man en mindre vacker enhet, men kör man fjärrkontrollen över WiFi så kan man alltid stoppa undan htpcn i en låda.

Håller med.
Kör Zotacs ion box och använder min mobil som fjäll. Fungerar klockrent.
Denna box är bara så snygg i tv möbeln

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Får hoppas det kommer en med bara dvd-brännare. Då skulle det kunna funka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kändes som ett givet köp tills jag hörde priset... känns som man kan bygga sig en egen, dock något större själv för hälften.

Permalänk
Medlem

Det var otroligt mycket suckande i videon, vilket låter väldigt "besserwisser" och brattigt.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

tycker att den såg plastig och "billig" ut... lite mer kvalitetlooks hade varit bra.

Permalänk

Fin produkt, men det känns som att man kan bygga liknande dator som är kraftfullare för mindre pengar.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Vad som verkar glömmas bort här är att för att ha nytta av BD spelaren måste man köra windows och då tillkommer en licens för det samt licens för program att spela upp filmerna så det ökar ju på kostnaden rätt så markant.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Vad som verkar glömmas bort här är att för att ha nytta av BD spelaren måste man köra windows och då tillkommer en licens för det samt licens för program att spela upp filmerna så det ökar ju på kostnaden rätt så markant.

Program för att spela upp filmerna medföljer dock.
Men behöver man köpa till windows för att den här ska fungera som det är tänkt??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Vad som verkar glömmas bort här är att för att ha nytta av BD spelaren måste man köra windows och då tillkommer en licens för det samt licens för program att spela upp filmerna så det ökar ju på kostnaden rätt så markant.

Funkar inte XBMC live med BD? Jag tycker den verkade ganska billig. Snyggt chassi och blu-ray drar upp priset lite. Jag skulle gärna haft lite större chassi och plats för iaf 2 st hårddiskar. Gärna 2st + en ssd.

Permalänk
Medlem

vad jag vill veta är om man öht kan få ut 24p nu, och om problem som att ljudet hamnar ur synk har lösts? stödjer hårdvaran såpass i prestanda att det går att se 3D, om nu mjukvara som medger sånt finns?

en test på den här plattformen vore ju toppen alltså, en liten box att gömma bakom TVn vore snyggare än 3 boxar framför den.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Och jag som köpte HD-ID33BR för någon vecka sen.... Känns väl som att den här med Fuzion hade varit ett bättre val än Atom/ION combon... eller har jag missförstått Fuziiontesterna helt?
Jag styr min med antingen telefonen eller DiNovo Mini som det är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

För mig personligen är avsaknaden av mus/ir-öga inte någon deal-breaker. Fjärren som jag fick med vid köpet av TV-kort har sedan länge hamnat nertryckt i någon låda. Mus alla dagar framför fjärr.
Skulle i dagsläget inte heller sakna Bluray3D eftersom jag kör duk + projector

Logitec dinovi mini har jag sneglat på länge
eller varför inte logitec "air mouse", eller va den heter. Styr pekaren genom hur man vinklar musen i luften.

varför knöla med tangentbord istället för en enkel fjärrkontroll

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Finns Zotac med fusion plattformen utan blueray?

Om ca 1 - 2 veckor kommer Zotac att lansera en burk uppbyggd på samma komponenter som denna fast utan Blu-Ray. Priset är dock ännu inte släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Fin produkt, men det känns som att man kan bygga liknande dator som är kraftfullare för mindre pengar.

Vore ju konstigt om det inte var så dom lär ju tjäna någonting på att plocka ihop datorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne980:

Funkar inte XBMC live med BD? Jag tycker den verkade ganska billig. Snyggt chassi och blu-ray drar upp priset lite. Jag skulle gärna haft lite större chassi och plats för iaf 2 st hårddiskar. Gärna 2st + en ssd.

Nej, då live skivan bygger på linux och linux i dagsläget inte har något stöd för uppspelning av BD skivor/filmer pga licens skäl.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.