Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Sjukt snyggt gjort, solklar 5a.

Tack för positiv feedback och det fina betyget!

Skrivet av Sh1ft:

Ett av de snyggaste byggen jag sett!! Otroligt stilrent!
Skulle du kunna länka de chassiförrerna du skrev att du använde? Behöver nya men kunde inte hitta dem på alinas hemsida

Tackar! Hmm, jag kan inte heller hitta chassifötterna längre på Alinas hemsida. Jag beställde i slutet på januari och då fanns de. Efter lite snabbt googlande på chassifötter hittade jag dessa:
http://www.mycom.se/product_info.php?products_id=82065
http://www.mycom.se/product_info.php?products_id=82066

Inte exakt samma men liknande och Lian Li dessutom

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

5p Jäklar vilket bra arbete du gjort.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

5p rakt av. Seriöst snyggt Ser fram emot fortsättningen.

Visa signatur

HTPC Tt Mozart, Asus P8P67 Deluxe B3, i7 2600K@4,4Ghz med Tt vbl, MSI GTX 580 med EK vbl, SSD Intel X25 80Gb system, SSD Plextor M3 Pro 128 Gb för spel, 2x WD 320Gb Raptor, WD 500Gb extern, 4x2Gb OCZ DDR3 1800 Mhz,Tt Bigwater 745 cirkulation, Zalman 850W, Win7 x64 HP, Sharp 46" 100Hz 1080p, Denon AVR-2106 7.1, komplett Dali Concept hgt 7 kanals surround med Concept 8 som frontar, Dantax 12" sub, Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Det blev ju riktigt najs! 5p

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk

Schmeeeexy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

5p Jäklar vilket bra arbete du gjort.

Tack, kul att det uppskattas!

Skrivet av Mart1128:

5p rakt av. Seriöst snyggt Ser fram emot fortsättningen.

Tack, jag sitter och fösöker hinna med lite sleeving nån timme varje kväll nu i veckan så det kan bli lite installation och fler bilder till helgen. Måste säga att sleeving inte är mitt favoritområde, jag jobbar 10 gånger hellre med plåt.

Skrivet av GamlingH:

Det blev ju riktigt najs! 5p

Tack så mycket!

Skrivet av Rymdvanilj:

Schmeeeexy.

Tackar!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

otroligt genomtänkt och välgjort!

finns det något galleri under bygget ?
skulle vara intressant.

5p /Erik

Edit: såg i efterhand att du hade ett galleri till.

Permalänk
Medlem

Perfektion!

Permalänk
Medlem

Gillar starkt att kolla i gallerier där folk lägger ner tid på det de gör, och det här är självklart ett av dem! Mycket väl godkänt på moddningen!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt hemma bygge måste jag säga

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vad ska det i för hårdvara?

Permalänk
Medlem

Fukn fabulous. När kmr hårdvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av er_nilsson:

otroligt genomtänkt och välgjort!

finns det något galleri under bygget ?
skulle vara intressant.

5p /Erik

Edit: såg i efterhand att du hade ett galleri till.

Tack!

Skrivet av HeeK:

Perfektion!

Oj, tack så mycket!

Skrivet av LillOgi:

Gillar starkt att kolla i gallerier där folk lägger ner tid på det de gör, och det här är självklart ett av dem! Mycket väl godkänt på moddningen!

Tack, det värmer!

Skrivet av vinylens:

Riktigt snyggt hemma bygge måste jag säga

Tackar!

Skrivet av 0l550n:

Vad ska det i för hårdvara?

Det är inget märkvärdigt men helt ok grejor: ASUS P67 Sabetooth, 2600K, 8GB Vengeance och ett AMD 6950 2GB.

Skrivet av Edmond:

Fukn fabulous. När kmr hårdvara?

Tack! Sorry att det drar ut på tiden. Jag har haft lite för mycket att göra på sistone kombinerat med att jag verkar vara smått talanglös när det gäller sleeving så det har tagit längre tid än jag trodde. Men nu i helgen måste jag få ihop burken eftersom jag ska på LAN helgen efter.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Det ser ut som om du har byggt das ultimate låda
Hoppas på att du uppdaterar inom en snar framtid

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Vilken färg lyser knappen i?

Permalänk
Medlem

När kommer hårdvaran in då? Vill se lite hårdvaruporr i detta vackra skal

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Hur har du fått till 120mm (?) fläkthålen? I botten och baksida

MvH

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Vilken färg lyser knappen i?

Den är vit.

Skrivet av hakke87:

När kommer hårdvaran in då? Vill se lite hårdvaruporr i detta vackra skal

Kommer bilder imorgon! Jag är minst lika otålig att få allt klart nu.

Skrivet av astrob0y:

Det ser ut som om du har byggt das ultimate låda
Hoppas på att du uppdaterar inom en snar framtid

Tackar! Sleevingen är klar och jag håller på och lackar lite fläktar för ett enhetligt utseende. Så uppdatering kommer imorgon.

Skrivet av eatorb:

Hejsan!

Hur har du fått till 120mm (?) fläkthålen? I botten och baksida

MvH

Kolla byggloggen så ser du hur jag kapade upp hålen.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Måla fläkten i grafikkortet grön också! Samt fixa en grön dekal till grafikkortet också!

Permalänk
Medlem

Kommer det mer bilder ikväll/idag?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Måla fläkten i grafikkortet grön också! Samt fixa en grön dekal till grafikkortet också!

Ska du ha stryk?

Skrivet av onYYx:

Kommer det mer bilder ikväll/idag?

Jag ska försöka hinna med en uppdatering till ikväll men det blir nog sent.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Avstängd

gillar resultatet , dock så sa en kille måla fläkten till grafikortet. (det går inte så kanske en n3e part kylare till detta grafikkort i framtiden?)

asus sabertoth är snygga moderkort sitter skälv på ett men med p58 chippet

Permalänk

inte funderat på pulervlacka insidan? svart hade sett grymmt bra ut
sen så skulle MDPC-X combat green passa bra in i detta bygge

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Schysst att du tar ett annat färgtema en så många andra!

Tycker att det är riktigt fint att du har det i metallfärg också

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

ser i texten att du "skippade" skruvarna i toppen ändå...
Höll dem inte för påfrestningen eller vad fick dej att använda monteringstejp istället?

För övrigt sjukt snyggt jobb du har gjort.
gillar att det är såpass stilrent som det är men ändå har tillräckligt med "perks".
känns lite sjukt hur nice det är och hur gärna man vill ha ett likadant, men nu blir det bara en copy-cat att försöka sig på samma chassi

6 av 5 toasters

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

gillar resultatet , dock så sa en kille måla fläkten till grafikortet. (det går inte så kanske en n3e part kylare till detta grafikkort i framtiden?)

asus sabertoth är snygga moderkort sitter skälv på ett men med p58 chippet

Tack, jag skippade lackningen av grafikkortsfläkten eftersom den knappt kommer synas ändå när den är installerad.

Skrivet av Arne-Mohammed:

inte funderat på pulervlacka insidan? svart hade sett grymmt bra ut
sen så skulle MDPC-X combat green passa bra in i detta bygge

Nej jag gillar den rena Alu-ytan så det blir ingen lack invändigt.

Japp, Combat Green hade vart najs fast den fanns inte då jag började detta bygge. Mailade faktiskt Nils och frågade om militärgrön sleeve och han kunde inte ge något besked om det gick att få fram så det blev grå och svart från Djungelapa istället.

Skrivet av nicklas1988:

Schysst att du tar ett annat färgtema en så många andra!

Tycker att det är riktigt fint att du har det i metallfärg också

Tack, jag har inte sett just den här kombon av färger heller.

Skrivet av Rydalarn:

ser i texten att du "skippade" skruvarna i toppen ändå...
Höll dem inte för påfrestningen eller vad fick dej att använda monteringstejp istället?

För övrigt sjukt snyggt jobb du har gjort.
gillar att det är såpass stilrent som det är men ändå har tillräckligt med "perks".
känns lite sjukt hur nice det är och hur gärna man vill ha ett likadant, men nu blir det bara en copy-cat att försöka sig på samma chassi

6 av 5 toasters

Tackar! Du har rätt, de superepoxilimmade fästena till toppfläkten höll inte. När topplåten flexade vid monteringen sa det pang och så stack fästena Så det blev den beprövade monterningstejpen istället. Sitter sjukt hårt fast och den har ju en gummiliknande kärna så det kanske är ett bättre alternativ egentligen ut vibrationsynpunkt.

Kör på med ditt eget bygge! Bara att sno de idéer du gillar och krydda med dina egna. Steal with pride är mitt motto, många idéer på detta bygge som andra bidragit med

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

SEXIGT! Allvarligt, jag vet att detta bygget är skitfint, och jag har följt detta som fan. Men sweriöst, komponenterna är ju helt underbara!

Permalänk
Medlem

Varre svårt att låsa bort dom röda ränderna på kortet? Och samma sak med fläkten? Funderar på lacka de röd på mitt kort blått

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Beundrar verkligen ur mycket tid du har lagt ner på detta projekt och jag tycker att det är det snyggaste chassit här på Sweclockers. Helt sjukt snyggt!

Skicka bilder till Lian Li och fråga om de skulle vara intresserade av att producera en begränsad upplaga, försöka duger.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk

Grymt najs! längtar efter att få se fler bilder!

Visa signatur

Kärlek i första ögonkastet!