Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem

finns det någon som är bra på Rainmeter här som skulle vilja hjälpa mig fixa ett tema som jag har laddat ner ? http://skinnerz.deviantart.com/gallery/25656988#/d36ay1v .... Jag får själva rainmeter att fungera men jag kan inte fixa just det temat som jag laddat ner... när jag klistrar in texten i "edit setting" så blir det ingen skillnad..

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Skrivet av AtreX:

namn på dina widgets/gadgets/vaddunuanvänt?

Rainmeter med det här skinet

Har faktiskt inte gjort något mer med taskbaren än att ändrat windows aero till "vit färg" och maximum visivility (klockren svengelska!)

Annars bara ändrat ikoner och startknappen!
Fråga gärna igen om det är något mer du undrar!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om hur jag får bort taskbaren permanent?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte Hedström:

Varför får det inte finnas nåt på skrivbordet? Det e väl det man har det till?

Vart lägger man alla mappar som man i vanliga fall har på skrivbordet då?
Det allra enklaste är ju ändå alltid att ha dom där

/ Cellan

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

vart fick du bilden ifrån?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Hur får man till ikonerna så där?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av SellahiR:

Hur får man till ikonerna så där?

De var en gammal bild du hittade

Rocketdock är vad du letar efter, googla

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

De var en gammal bild du hittade

Rocketdock är vad du letar efter, googla

tackar! har det nu

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Entusiast

Skön bakgrund... gimme!

Du kan få nån annan eyefinitybakgrund av mig som tack...

Permalänk
Medlem

Min Windows XP liknelse! Inehåller även en Windows XP Classic-liknandne start meny. (Upplagt som Win XP classic, med Windows 7 aero tema!)

Berättar gärna hur jag gjorde för dom som är intresserade! (Skicka privat-medelande!)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Rainmeter med det här skinet

Har faktiskt inte gjort något mer med taskbaren än att ändrat windows aero till "vit färg" och maximum visivility (klockren svengelska!)

Annars bara ändrat ikoner och startknappen!
Fråga gärna igen om det är något mer du undrar!

Klockrent, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Ingen spec kan icke det dära med att modda W7

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Skrivet av sharkfinz:

Precis spenderat hela kvällen åt att formatera och byta hårddisk för mitt OS, så man har haft o göra ett tag för att få det fint igen
http://img262.imageshack.us/img262/6996/screenshot1j.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Hur fick du det att se ut sådär?

Permalänk
Skrivet av plutoachilleus:

http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2010/199/1/3/win_7_desktop_...

här är mitt skrivbord, nån som har förslag på förbättringar?

Din hårdvaru information. HDD, batteri och det. Kan du länka vart du fick den?

Tack!

Permalänk
Medlem

Vad vackert min skrivbord är

Permalänk
Permalänk

Länk

Bakgrunden är från Gaia10 och jag använder Rainmeter för att visa klockan. Temat är från DeviantArt och heter Frost Aero.

IMHO ska skrivbordet vara tomt. Enda gången det används är om jag måste "mellanlanda" en dra-och-släpp.

Permalänk
Skrivet av lindholmen:

Ser att vi använder samma Rainmeter-tema Snyggt!

Permalänk

Vad använder du för program till de?

Permalänk
Skrivet av Gandalfthegrey:

Vad använder du för program till de?

WP7 heter det. Dock har jag glömt vart man finner det.

Permalänk
Skrivet av JPLarsson:

Ser att vi använder samma Rainmeter-tema Snyggt!

Jasså! Det är sjukt snyggt och stilrent!

Permalänk
Medlem

Tack hör ni för all hjälp och tips, Jag har installerat rainmeter och WP7 tema och mecka runt liten gran...

Vad tycks ?

By darrenj at 2011-04-03

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Mitt fina desktop, (två monitors)

Permalänk
Skrivet av JPLarsson:

Länk

Bakgrunden är från Gaia10 och jag använder Rainmeter för att visa klockan. Temat är från DeviantArt och heter Frost Aero.

IMHO ska skrivbordet vara tomt. Enda gången det används är om jag måste "mellanlanda" en dra-och-släpp.

Grymt snyggt! har du lust att länka bakgrunden?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disclose:

Inte det mest organiserade men kört på samma upplägg ett bra tag så sitter som handsken för mig

http://i54.tinypic.com/53p9o6.png

Dela med dig av bakgrundsbilden är du snäll tack?

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut för mig... Kollar inte speciellt mycket på skrivbordet. ^^
Dock ser det bättre ut när jag är hos farsan och har 2st 4:3 skärmar...

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

har ett litet dilemma här, har börjat köra med object dock och har då valt att ta bort windows taskbar, Men det är en funktion som jag skulle behöva från taskbaren och det är knappen längst ner till höger som gör att man kommer till skrivbordet finns det någon snabbknapp för den? skulle googlat på det om jag visste vad fan den heter.

Edit: + har fått ett program som heter soffice.exe i min objectdock, det är något som tillhör open office är det någon som vet hur jag får bort ikonen? väljer remove men den kommer tillbaka

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell