Asrock visar moderkort och mediadatorer under Computex 2011

Permalänk
Melding Plague

Asrock visar moderkort och mediadatorer under Computex 2011

Asrock laddar inför Computex 2011 med flera nya produkter. På menyn står bland annat moderkort för AMD Bulldozer samt kompakta mediasystem med Intel Sandy Bridge.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt.

Men nu vill jag se tester på CPUerna och moderkorten. Inte massa bilder och speccar.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

HTPC:erna såg rätt schyssta ut. Vill veta vad priset på dom blir.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Antar att jag är en gammal stofil när jag reagerar över användandet av benämningen "minidator".
http://sv.wikipedia.org/wiki/Minidator

Vid noggrannare läsning fanns ju ett stycke om nya betydelser, även om jag kan tycka att netbook, mini-itx, small formfactor, media-pc och liknande är bättre.

Permalänk
Avstängd

Är Asrock bra idag? Eller är dom fortfarande "budget" moderkort som ser bra ut på papper men kan inte riktigt levererar? Jag syftar på AM2/AM2+/LGA775 tiden och hur dom är idag. Dom ser ju riktigt bra ut, för att jämföra med Gigabyte och Asus.

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Montalva:

Är Asrock bra idag? Eller är dom fortfarande "budget" moderkort som ser bra ut på papper men kan inte riktigt levererar? Jag syftar på AM2/AM2+/LGA775 tiden och hur dom är idag. Dom ser ju riktigt bra ut, för att jämföra med Gigabyte och Asus.

De har stadigt blivit bättre och bättre och anses numera likvärdiga Asus, Gigabyte och MSI. Det finns alltid citroner från alla tillverkare och särskilt när de vill vara först ut med något nytt så det är alltid bra att kolla runt på forum innan man köper.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

De har stadigt blivit bättre och bättre och anses numera likvärdiga Asus, Gigabyte och MSI. Det finns alltid citroner från alla tillverkare och särskilt när de vill vara först ut med något nytt så det är alltid bra att kolla runt på forum innan man köper.

Jaha fan jag som alltid tittar bort när jag ser en Asrock bräda pga dålig erfarenhet av dom back in the days. Tack för ditt svar.

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Montalva:

Jaha fan jag som alltid tittar bort när jag ser en Asrock bräda pga dålig erfarenhet av dom back in the days. Tack för ditt svar.

Jag har faktiskt aldrig haft något dåligt Asrock kort men är nu inne på mitt andra strulande Gigabyte kort...

Är förmodligen bara otur.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Jag har faktiskt aldrig haft något dåligt Asrock kort men är nu inne på mitt andra strulande Gigabyte kort...

Är förmodligen bara otur.

prövade faktiskt asrock för fösta gången i senaste datorn har inte haft ett problem än så länge iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Jag har faktiskt aldrig haft något dåligt Asrock kort men är nu inne på mitt andra strulande Gigabyte kort...

Är förmodligen bara otur.

Hadde en MSi 890GXM-G65 som pajade av sig själv efter en vecka och den kunde inte klocka nåt vidare bra heller, men fick en ny likadan som paja efter en dag, så gick tillbaka till Asus som jag aldrig haft några problem med nånsin och nu kör jag min P965 på 4ghz

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

Antar att jag är en gammal stofil när jag reagerar över användandet av benämningen "minidator".
http://sv.wikipedia.org/wiki/Minidator

Vid noggrannare läsning fanns ju ett stycke om nya betydelser, även om jag kan tycka att netbook, mini-itx, small formfactor, media-pc och liknande är bättre.

Tycker också att det är fel att använda minidator. I mina ögon så är en "minidator" lika stor som ett kylskåp.

Permalänk
Medlem

Kliar i fingrarna när jag såg dom nya HTPC. Fast min gamla ION 330 duger fint än

Permalänk
Skrivet av Montalva:

Är Asrock bra idag? Eller är dom fortfarande "budget" moderkort som ser bra ut på papper men kan inte riktigt levererar? Jag syftar på AM2/AM2+/LGA775 tiden och hur dom är idag. Dom ser ju riktigt bra ut, för att jämföra med Gigabyte och Asus.

Asrock är suveräna ifall man inte är en erfaren överklockare. Där deras funktioner inte håller måttet.
Kvalité för övrigt är top notch från AsRock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

Är Asrock bra idag? Eller är dom fortfarande "budget" moderkort som ser bra ut på papper men kan inte riktigt levererar? Jag syftar på AM2/AM2+/LGA775 tiden och hur dom är idag. Dom ser ju riktigt bra ut, för att jämföra med Gigabyte och Asus.

Har haft ASRock 880G Extreme 3, Gigabyte 870A-UD3 och nu senast ASUS Crosshair IV Formula och kört samma propp i dom. Asusen är ju i en högre klass och det märks också, framförallt genom fler inställning i BIOS och troligtvis har motsvarande Asrock också fler inställningar än mitt 880G har.

Men mellan Asrock och Gigabyte tycker jag bättre om Gigabyten, där fanns fler och vettigare inställning i BIOS och lyckades klocka bättre (ungefär samma som med Crosshairen) med låst multipel än Asrocken, och om man litar på mjukvara var även Gigabyten stadigare på spänningen till processorn.

Men det är ju bara mellan två brädor och tror att det finns bra och mindre bra modeller hos alla tillverkare nu för tiden, det som mest skiljer är finesser och layout känns det som, förutsatt att man jämför samma klass såklart.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rba:

Har haft ASRock 880G Extreme 3, Gigabyte 870A-UD3 och nu senast ASUS Crosshair IV Formula och kört samma propp i dom. Asusen är ju i en högre klass och det märks också, framförallt genom fler inställning i BIOS och troligtvis har motsvarande Asrock också fler inställningar än mitt 880G har.

Men mellan Asrock och Gigabyte tycker jag bättre om Gigabyten, där fanns fler och vettigare inställning i BIOS och lyckades klocka bättre (ungefär samma som med Crosshairen) med låst multipel än Asrocken, och om man litar på mjukvara var även Gigabyten stadigare på spänningen till processorn.

Men det är ju bara mellan två brädor och tror att det finns bra och mindre bra modeller hos alla tillverkare nu för tiden, det som mest skiljer är finesser och layout känns det som, förutsatt att man jämför samma klass såklart.

ser att du har en hexacore, vad tycker du om den till spel?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

ser att du har en hexacore, vad tycker du om den till spel?

Har inte så mycket att jämföra med, processorn innan var en P4@3.6GHz och så kör jag inte så mycket nya spel heller tyvärr. Men det funkar bra till det jag testat iaf.

Och ungefär 1000% bättre än P4an...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rba:

Har inte så mycket att jämföra med, processorn innan var en P4@3.6GHz och så kör jag inte så mycket nya spel heller tyvärr. Men det funkar bra till det jag testat iaf.

Och ungefär 1000% bättre än P4an...

va? du har en bra dator men spelar inte nya spel? har du för mycke pengar eller

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

va? du har en bra dator men spelar inte nya spel? har du för mycke pengar eller

Du vet att det finns annat man kan använda datorprestanda till förutom spel hoppas jag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zidern:

Du vet att det finns annat man kan använda datorprestanda till förutom spel hoppas jag?

inte mycket man kan göra med ett grafikkort förutom spela för nästan allt annat som inte har med spel att göra jobbar från cpu, så du säger att du har det senaste grafikkortet men spelar inte mycke, vad gör du då? Folding@Home?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

inte mycket man kan göra med ett grafikkort förutom spela för nästan allt annat som inte har med spel att göra jobbar från cpu, så du säger att du har det senaste grafikkortet men spelar inte mycke, vad gör du då? Folding@Home?

Går att använda GPU:n till rätt mycket nu förtiden. Jobbar du med video och 3D så kan du dra nytta av gpu-accelererad grafik.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q