Erbjudanden på Steam

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinoman:

Lite väl stelbent synsätt. Speciellt eftersom man kan köpa spel på t.ex. Direct2Drive och aktivera genom Steam. Givetvis beroende på spel, men jag gjorde så för Shogun 2: Total War t.ex.

Sådana borde det dock gå bra att tipsa om även här, men det känns onödigt att späda ut tråden med tveksamma erbjudanden i obskyra butiker.

Permalänk
Medlem

Hur är Settlers 7?

50% off, 19,99€ just nu. Gillade de första spelen i serien men har inte spelat de senare.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Hur är Settlers 7?

50% off, 19,99€ just nu. Gillade de första spelen i serien men har inte spelat de senare.

testa demot?
http://news.bigdownload.com/2010/03/19/download-the-settlers-...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Sådana borde det dock gå bra att tipsa om även här, men det känns onödigt att späda ut tråden med tveksamma erbjudanden i obskyra butiker.

Det finns ju konkurrenter till Steam som är riktigt bra och inte obskyra. Bara för att storleken inte är jämförbar så behöver de inte vara dåliga. Konkurrens är bra, inte bara mellan hårdvarubolag utan också på mjukvarusidan och i distributionsleden.

Obs, jag har inget emot Steam. Men jag är för mångfald, har själv köpt spel på rätt många olika ställen. Även direkt från de som gör dem i några fall. Speciellt har jag funnit att köpa nya spel på andra ställen ofta är betydligt billigare än Steam. De har däremot ofta bra reor.

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om Uplink, kul indie spel som är på dagens "dagsrea": 3,4€ ~ 30.50 Kr!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buio:

Det finns ju konkurrenter till Steam som är riktigt bra och inte obskyra. Bara för att storleken inte är jämförbar så behöver de inte vara dåliga. Konkurrens är bra, inte bara mellan hårdvarubolag utan också på mjukvarusidan och i distributionsleden.

Obs, jag har inget emot Steam. Men jag är för mångfald, har själv köpt spel på rätt många olika ställen. Även direkt från de som gör dem i några fall. Speciellt har jag funnit att köpa nya spel på andra ställen ofta är betydligt billigare än Steam. De har däremot ofta bra reor.

Jag försökte få han att ändra detta för ganska längesen, men den gubben gick inte. Tydligen så ska denna tråd fungera som gratis reklam för steam. Håller absolut med om att det finns bra alternativ där ute som folk går miste om bara för att denna tråd är och ska vara exklusiv.

Det minsta de kan göra är att ha den klistrade tråden som en samlingstråd till diverse undertrådar, där en länk är för steam, en är för andra digitala butiker och en annan för fysisk media. Men att ha en enda klistrad tråd som bara promotar steam och dess erbjudanden när det finns likadana på annat håll är en taskig standard.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag håller helt och hållet med föregående inlägg. Denna tråden borde slås ihop med "Övriga digitala reor/erbjudanden" - tråden (och ev. andra trådar med liknande innehåll) och döpas om till "Digitala reor/erbjudanden", eller annan passande titel.

Varför ska Steam ha särställning? Det skulle ju bli alldeles för plottrigt om varje större digital spel säljarsida får en egen tråd. Nog skulle t.ex Direct2Drive eller EA Store kunna ha en egen tråd vore mycket enklare om alla digitala erbjudanden är i samma tråd där varje inlägg är tydligt märkt med vilken sida det gäller.

Om inte annat vore det ju inte mer än rätt att tråden för övriga digitala erbjudanden också klistras.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av era909:

Hur är Settlers 7?

50% off, 19,99€ just nu. Gillade de första spelen i serien men har inte spelat de senare.

FYI;

http://www.metacritic.com/game/pc/the-settlers-7-paths-to-a-k...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

24 hour sale: 50% off Rift
http://www.direct2drive.com/promos/rift/

"Midweek Deals"
Homefront kr 89.06
Call of Duty 4 Modern Warfare CD-Key kr 48.94
http://www.g2play.net/store/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag försökte få han att ändra detta för ganska längesen, men den gubben gick inte. Tydligen så ska denna tråd fungera som gratis reklam för steam. Håller absolut med om att det finns bra alternativ där ute som folk går miste om bara för att denna tråd är och ska vara exklusiv.

Det minsta de kan göra är att ha den klistrade tråden som en samlingstråd till diverse undertrådar, där en länk är för steam, en är för andra digitala butiker och en annan för fysisk media. Men att ha en enda klistrad tråd som bara promotar steam och dess erbjudanden när det finns likadana på annat håll är en taskig standard.

Skrivet av thompson:

Jag håller helt och hållet med föregående inlägg. Denna tråden borde slås ihop med "Övriga digitala reor/erbjudanden" - tråden (och ev. andra trådar med liknande innehåll) och döpas om till "Digitala reor/erbjudanden", eller annan passande titel.

Varför ska Steam ha särställning? Det skulle ju bli alldeles för plottrigt om varje större digital spel säljarsida får en egen tråd. Nog skulle t.ex Direct2Drive eller EA Store kunna ha en egen tråd vore mycket enklare om alla digitala erbjudanden är i samma tråd där varje inlägg är tydligt märkt med vilken sida det gäller.

Om inte annat vore det ju inte mer än rätt att tråden för övriga digitala erbjudanden också klistras.

Med tanke på namnet på nuvarande tråd bör det ju skapas en ny tråd med rubrik i stil med "Tips om reor på mjukvara/spel på Steam/EA Store Direct2Drive m.fl."

Jag vet inte vilka olika butiker som bör vara med/nämnas eller om det kanske finns ett samlingsnamn för dem?

Men håll tråden ren från erbjudanden som inte gäller/kan användas vi steam, min åsikt iaf

Tack för alla tips för övrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

24 hour sale: 50% off Rift
http://www.direct2drive.com/promos/rift/

"Midweek Deals"
Homefront kr 89.06
Call of Duty 4 Modern Warfare CD-Key kr 48.94
http://www.g2play.net/store/

g2play är den sidan bra eller? Går det att lita på dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

g2play är den sidan bra eller? Går det att lita på dom?

Ja, det tycker jag. Har köpt ett antal spel därifrån.
Just nu köpte jag Homefront som var på rea utan några som helst konstigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

g2play är den sidan bra eller? Går det att lita på dom?

Vi var ett gäng som köpte L4D2 därifrån och det fungerade bra för allihop.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Verkar vara paketpris på Brothers in arms.
någon som har nåt att säga om spelet? Har inte spelat det alls, men verkar ha hyfsat bra metacritic.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk

Fallout 3 GOTY (download) för 15 dollar/100:- för er som är intresserad. CD-Keyn går att aktivera på Steam, har själv testat.

http://www.gamestop.com/pc/games/fallout-3-game-of-the-year/7...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zoohoomoo:

Fallout 3 GOTY (download) för 15 dollar/100:- för er som är intresserad. CD-Keyn går att aktivera på Steam, har själv testat.

http://www.gamestop.com/pc/games/fallout-3-game-of-the-year/7...

Fallout: New Vegas CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
Är den enda som går att aktivera gällande Fallout spelen enligt Steams retail sida.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hamzta:

Fallout: New Vegas CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
Är den enda som går att aktivera gällande Fallout spelen enligt Steams retail sida.

Jag testade nyss att registrera på Steam med F3:GOTY Gamestop cd-keyn. Fungerade alldeles utmärkt! Billigare än å köpa dom 2 sista DLC jag saknade, å jag kan slänga min gamla skiva.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Undrar varför inte Pandora Tomorrow finns med bland Splinter Cell spelen?

Permalänk
Skrivet av Hucke:

Undrar varför inte Pandora Tomorrow finns med bland Splinter Cell spelen?

Verkar som Steam inte har den i sin katalog.

Men om man vill ha den, så finns den på CDON.com till ett billigt pris, 39kr.
http://cdon.se/spel/tom_clancy's_splinter_cell%3a_pandora_tom...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är då Ubisoft vecka för er som inte sett det: http://store.steampowered.com/sale/ubisoft_week

Jag slog till på Farcry Complete tidigare idag.

Synd att inte Rayman 2 säljs på steam Har spelet på skiva men det går inte att installera på Win7 x64.

Edit - Hittade det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

tänkte bara tipsa om att Cod black ops multiplayer är gratis tills på söndag. så nu ska det lirars

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Inaktiv

Red Faction 1,24 €
Red Faction II 1,24 €
Red Faction: Guerilla 2,49 €

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Red Faction 1,24 €
Red Faction II 1,24 €
Red Faction: Guerilla 2,49 €

Samma här, Jag lirade 1:an för länge sen. Väldigt likt Half-Life fast på Mars.

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa att Black Ops är trial tills på söndag.

http://store.steampowered.com/app/42700/

Visa signatur

Surface Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Taskigt att de sänkte priset på Black Ops med 33% en vecka efter att man köpt det! :/

Permalänk
Skrivet av JellyCow:

Taskigt att de sänkte priset på Black Ops med 33% en vecka efter att man köpt det! :/

Köper du verkligen spel som inte är prissänkta via Steam? 60 Euro för Black ops till PC är verkligen överpris. Speciellt med tanke på att det inte senare går att sälja vidare. Jag Förhandsbokade Blops i Sverige till 360'n och behövde "bara" betala omkring 500-kronor.

Hos spelbutiken säljer de Blops till PC för 328kr med frakt inräknat; Okej man får vänta 1 dag eller 2 på att få det men själv tycker jag inte det är värt de där 272kr bara för att få spelet direkt.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Köper du verkligen spel som inte är prissänkta via Steam? 60 Euro för Black ops till PC är verkligen överpris. Speciellt med tanke på att det inte senare går att sälja vidare. Jag Förhandsbokade Blops i Sverige till 360'n och behövde "bara" betala omkring 500-kronor.

Hos spelbutiken säljer de Blops till PC för 328kr med frakt inräknat; Okej man får vänta 1 dag eller 2 på att få det men själv tycker jag inte det är värt de där 272kr bara för att få spelet direkt.

Nä, beställde det på game för 399, men det är fortfarande billigare på steam nu

Permalänk
Skrivet av JellyCow:

Taskigt att de sänkte priset på Black Ops med 33% en vecka efter att man köpt det! :/

Jag gör som så, vill jag ha ett nytt spel vid release så köper jag det i affär (jag gillar att ha själva förpackningen), spel som jag inte är så het på vid release väntar jag tills dom kommer på 33, 50, 66 eller 75% rea på steam innan jag inhandlar.