Permalänk

Ska börja spela detta hade jag tänkt, men kan inte logga in. Tror att jag råkade ladda ner fel så att jag fick de amerikanska servrarna eller något sådant.

Någon som kan länka var jag kan ladda ned det europeiska lotro i high res? Letat men hittar det inte=/

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Jaha, den har jag sett, men är den i high resolution då?=O

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Skrivet av slimjim10:

Jaha, den har jag sett, men är den i high resolution då?=O

Jepp

Permalänk
Medlem

Jag ska börja lira Lotro igen. Men jag undrar på vilken server, lirade på Eldar förut och trivdes där. Vill lira där det finns ganska mycket svenskar då. Vet någon vart man kan köpa livstids spel på Lotro?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Skrivet av Wiland:

Jag ska börja lira Lotro igen. Men jag undrar på vilken server, lirade på Eldar förut och trivdes där. Vill lira där det finns ganska mycket svenskar då. Vet någon vart man kan köpa livstids spel på Lotro?

Du är välkommen till Friskyttarna på Evernight. Vi är ett rank 10 kinship, med gott om aktiva medlemmar. För mer information, kila in på vår sajt. Alla abonnemangs erbjudandena hittar du på Turbines hemsida.

Permalänk

Den 27/9 kommer LotROs nästa expansion: http://isengard.lotro.com/

Tummen upp

Permalänk
Avstängd

Jag funderar på att köpa lotr fast jag undrar vilket spel som är det nyaste, någon?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

ska börja lira lite lotro för första gången, någon som är intresserad på att haka på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

ska börja lira lite lotro för första gången, någon som är intresserad på att haka på?

Lite sugen att börja, dock har jag något gammalt account som jag spelet på någon månad då jag köpte spelet. Nu kan jag inte kommat åt det då de håller på att slå ihop EU och USA servers. Måste vänta på att jag kan merga mitt account :/

Permalänk

Trevligt att höra att ni tänker börja lira LotRO. Vill ni spela med Svenskar, finns vi på Evernight och Svenska Krigare på Eldar, plus säkerligen några andra kinship som jag bara inte kan komma ihåg just nu.

Lycka till i Midgård

Permalänk
Medlem

Update 3 släpptes nu i samband med migreringen till Turbine, som nu verkar vara fullbordad för alla. Den innehåller ett par fina 3-manna instanser och två nya skirmishes. Skoj ohoj!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Hmm.. kanske borde testa spelet. Kommer en WoW-trött människa att gilla LOTRO? Är det free-to-play nu?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Hmm.. kanske borde testa spelet. Kommer en WoW-trött människa att gilla LOTRO? Är det free-to-play nu?

Det vet jag inte riktigt, har inte spelat WoW, men jag tycker definitivt att du ska testa på det. Sålänge du inte förväntar dig världens bästa PvP, LotRO är PvE framförallt

Och ja, det har varit F2P sen i höstas.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Hmm.. kanske borde testa spelet. Kommer en WoW-trött människa att gilla LOTRO? Är det free-to-play nu?

Ja du kommer gilla det

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Och glöm inte att ni är mer än välkomna att spela med oss i Friskyttarna, vi har folk i alla levlar som ni kan spela med

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Hmm.. kanske borde testa spelet. Kommer en WoW-trött människa att gilla LOTRO? Är det free-to-play nu?

Läs gärna http://forums.lotro.com/showthread.php?402186-The-Twilight-Gathering innan du drar igång. Det är jag som är Talv btw :D.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Läs gärna http://forums.lotro.com/showthread.php?402186-The-Twilight-Gathering innan du drar igång. Det är jag som är Talv btw :D.

Låter som ett trevligt Kin också, körde på Gilrain innan och samtidigt som Moria släpptes

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Låter som ett trevligt Kin också, körde på Gilrain innan och samtidigt som Moria släpptes

Ja det är inte så tokigt, är mer eller mindre samma folk nu som det var för 4 år sedan

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Börjat lira på Eldar med några polare, snart lvl 20, riktigt roligt, kanon när det är gratis nu med så man kan prova utan att det tar i plånboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixmo:

Börjat lira på Eldar med några polare, snart lvl 20, riktigt roligt, kanon när det är gratis nu med så man kan prova utan att det tar i plånboken!

Det är awesome. Så länge man kör med kompisar är det hur kul som helst, och det kommer bara att bli bättre med Isengard. Tre nya, stora områden, 24-manna raid mot draken Draigoch med mera

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av Blixmo:

Börjat lira på Eldar med några polare, snart lvl 20, riktigt roligt, kanon när det är gratis nu med så man kan prova utan att det tar i plånboken!

Om du inte redan hittat ett Kinship så är du välkommen hos oss i Svenska Krigare

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk

LotROs expansion närmar sig och med den många nya äventyr upp till level 75. Det är dags att bekämpa Sarumans styrkor i Isengård. Människor, Alver, Hober.. ja till och med dvärgar är välkomna till friskyttarnas led.

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja spela igen, tror till och med att jag har postat i tråden innan. Blir att se om man får med sig kompisar eller brorsan att spela med.

Permalänk
Skrivet av Nessur:

Funderar på att börja spela igen, tror till och med att jag har postat i tråden innan. Blir att se om man får med sig kompisar eller brorsan att spela med.

Det blir till att starta en övertalningskampanj

Permalänk
Medlem

rofl ladda hem Low-res på min riktiga dator.... kul att tanka om 10gig igen ^^

men jag tänkte börja spela detta, är rätt less på wow.

men vilken klass är roligast? förstår inte vissa av klasserna

justde räcker det med att man har skrivit i gw2 sektionen på friskyttarna eller måste man skriva i båda?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

rofl ladda hem Low-res på min riktiga dator.... kul att tanka om 10gig igen ^^

men jag tänkte börja spela detta, är rätt less på wow.

men vilken klass är roligast? förstår inte vissa av klasserna

justde räcker det med att man har skrivit i gw2 sektionen på friskyttarna eller måste man skriva i båda?

Det beror på vilken roll du vill ha:

Minstrel = Healer
Rune-Keeper = DPS/Healer
Guardian = Tank
Champion = DPS
Lore-Master = Support/CC
Captain = Buff/Support/Healer
Warden = Tank
Hunter = DPS/CC
Burglar = Debuff/DPS

Alla klasser är roliga, om man gillar rollerna. Testa på alla, och se vilken som passar din spelstil bäst. Om du vill spela med oss i LotRO, så måste du också skria en ansökan där

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Skiljer även lite annat, såsom
hunter - ranged single target dps
champion - melee aoe dps

Warden är en väldigt speciell klass som kan vara svår att få kläm på med sitt combo-skill-system.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Helt rätt aniron. Jag kör själv en Warden som main, och det är att älska eller hata gambitsystemet som de använder sig av. Utvecklarna inspirerades av spel som Tekken och Street Fighter när dom gjorde den. Du har tre bas-skills, som du kombinerar för att bygga upp en gambit line, som du sedan kan använda. Olika kombinationer ger olika effekter, men med störst fokus på threat generation och self-healing.

Denna bild visar hur systemet är: http://mkweb.bcgsc.ca/lotro/chart/current/warden.pdf

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av 73mpl4R:

Hehe, den där bilden avskräcker no mest iofs.

Är nära att få upp min andra warden till level cap nu, och är alltså en av dom som gillar klassen och dess gambit-system. Men det är en väldigt speciell klass att spela, och jag skulle nog inte rekomendera någon att köra Warden som första char.

Det bästa är egentligen att ta någon av DPS-klasserna att börja med, champion, hunter eller möjligtvis burglar. Även om man inte kör upp den till max-level, så lära sig spelet med en av dessa klasserna och spela upp till level 30-40 iaf, innan man går in på en av de andra klasserna.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD