Permalänk

Ute och vinglat med flakmopeden!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Kalas bra serie imo! Ligger på säsong 3 nu.
Ush 50km!, Hur pallar du? Jag cyklade 20km, uppskattad tid ca 40min. Tok slut efter det, värt att nämna att jag börja cykla idag också...

Det är en fin cykel jag trampar runt på. 20km på 40 min är ju fint kämpat. Vad är det för cykel?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Det är en fin cykel jag trampar runt på. 20km på 40 min är ju fint kämpat. Vad är det för cykel?

Hehe krävs nog mera en en fin cykel
Men det är någon GT cykel, budget cykel. Vet dock inte vad det är för modell.

Permalänk
Medlem

varit och käkat lunch med sambon,hennes 2 systrar och unge och svärfar.
sen varit och provdukat m.m

beställt nytt super-deluxe usbminne.
Nu tänkte man kanske testa på en 4v4 match i SC2, har aldrig kört online trots att man haft det sen release.
bara kört customgames (footmen & star battle)

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har haft min praktik på rehifi idag,ska vara där tre månader.
Mest packat och testkört ett par gamla Audio Pro A4-14,de lät fint.

Permalänk
Medlem

Har kört traktor halva dagen, rundballspressing har startat för oss här nu.
Efter det så har jag varit 1h30min och flåsat på gymmets konditionsmaskiner.

Nu ska jag dö lite, god natt.

Permalänk

Tror jag har gått och dragit på mig en förkylning, mår skit och mått dåligt hela dagen, kan inte sova heller p.g.a. halsbrännan och huvudvärken (egentligen vill jag bara sova). Så istället har jag överklockat lite gamla datorer (äkta swec sick day style); bl.a. en Prescott P4, Cedarmill och AMD K6.

Jag får hoppas jag blir bättre tills på Fredag för då ska jag till Göteborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Målat ett par stänkskydd till bilen och målat om ventilkåpan till bilen Igen (Igen, Igen, Igen) suck har ju fortfarande repor o märken jag tycker är störande att de syns.. men men får fan vara såhär nu. orkar inte fixa det mer nu. är väl ingen altartavla men surt att man fan inte får det bra även med 600, 800,1000 och 2000 våtslipsandpapper..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Typ vaknat, kollat på Dexter. Druckit kaffe och käkat nudlar. Var ute på en cykel runda också. Blev även en CBO på donken också Sen blev det Dexter igen

Edit: Glömde ju bort att jag var på introduktion på sommarjobbet idag också

Permalänk
Medlem

Tvingades upp vid 9.30 för att hjälpa min 13-åriga syster som hade kalas idag och jag var tvungen att hjälpa till med en kyckling-sallad, som jag för övrigt senare åt till lunch. Var sen ute och fotade lite natur och bilar, hörde en uggla som jag tyvärr inte kunde se sen var det dags att spela lite på min gitarr säg gärna till om ni vet vart man hittar bra tabs på Machinae Supremacy låtar, älskar dem sen lite spel vid datorn (gick 11-1 i en pistol only S&D ). Och nu ligger jag här i sängen och skriver

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Dragit i ny tråd i trådvindan. precis när man fått igenom allt började de regna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Klarat av körkortet

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Klarat av körkortet

grattis!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Tackar

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Klarat av körkortet

Najs, det är ju alltid kul. Då får du ge dig ut och köra mycket nu. Jag har själv tänkt ta mitt i sommar.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Grattis.. När kommer du och hämtar upp Swec gänget då?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Klarat av körkortet

Bravo! B kort altså ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Hehe krävs nog mera en en fin cykel
Men det är någon GT cykel, budget cykel. Vet dock inte vad det är för modell.

Mja, lite vilja, fint väder och cykelglädje också kanske :). Börjar bli lite sugen på att ta steget till en riktig racer-cykel, men det får nog vänta tills nästa sommar i sådana fall.

GT? Har ingen aning om vad det är för något :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Har inte gjort så mycket mer än att man nu sitter på jobbet och försöker få något vättigt gjort. Har ett projekt på gång som jag skulle vilja ha fått gjort klart i dag. Men programvaran strejkar i laptopen, så förmodligen så blir det att vi blir tvungen att formatera laptopen för att få programvaran att fungera igen. Och det lär väl inte bli i dag förstår jag. Så då får man försöka få något annat gjort undertiden.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Mja, lite vilja, fint väder och cykelglädje också kanske :). Börjar bli lite sugen på att ta steget till en riktig racer-cykel, men det får nog vänta tills nästa sommar i sådana fall.

GT? Har ingen aning om vad det är för något :).

Vad kostar en hyffsat bra cykel egentligen? Inget överdrivet men en cykel i bra kvalitet som funkar som den ska, själv har jag kört de senaste 4 åren på en billig 500kr cykel från Ica Maxi som hoppar växlar ibland, bromsen fastnar mot hjulet när man bromsar, ibland växlar den av sig själv när man cyklar och kedjan hoppar titt som tätt, hade varit gött att ha en cykel som funkar som den ska, oftast cyklar jag inte så mycket, vanligast är väl 6km vilket är fram och tillbaka till närmast "busscentral".

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Varit ute och flåsat i en timme! 7km ;D Sen 150situps och 50 armhävningar och armar! Operation strandpojke på god väg! Och nu ska man till sjukhuset och få nytt recept på impulskontroll?! Även skickat in en ny ansökan om värnplikt!;)

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Hedersmedlem

På gränsen på att gå lite OffT nu

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Najs, det är ju alltid kul. Då får du ge dig ut och köra mycket nu. Jag har själv tänkt ta mitt i sommar.

Hehe, blir nog inget körande idag eftersom man är förkyld. Lycka till

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Grattis.. När kommer du och hämtar upp Swec gänget då?

Jag tog inte kort till buss Kanske kör upp till någon öl-träff i Götebörg eller Stockholm.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Bravo! B kort altså ?

Ja precis

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Klarat av körkortet

Grattis! Tog mitt själv förra torsdagen. En overklig känsla ^^

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Var och hämtade ut cykeln från 'ny-service' och trampade hemåt, för första gången i lätt regn. Antingen är det cykelabstinens, eller LCHF-lunchen på taco-restaurangen runt hörnet som gjorde det, men lyckades hålla mig nära 30km/h konstant trots regn och lätt uppförsbacke större delen av sträckan.

Det kan ju vara muskler och kondition också, iofs.

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Vad kostar en hyffsat bra cykel egentligen? Inget överdrivet men en cykel i bra kvalitet som funkar som den ska, själv har jag kört de senaste 4 åren på en billig 500kr cykel från Ica Maxi som hoppar växlar ibland, bromsen fastnar mot hjulet när man bromsar, ibland växlar den av sig själv när man cyklar och kedjan hoppar titt som tätt, hade varit gött att ha en cykel som funkar som den ska, oftast cyklar jag inte så mycket, vanligast är väl 6km vilket är fram och tillbaka till närmast "busscentral".

Jag har själv precis börjat sätta mig in i cykelvärlden, men jag kan ju dela med mig om den uppfattning jag har fått hittills.. Innan denna cykel så har jag kört på billiga mountainbikes och nån 2-3000kronors herrcykel från cykelringen. Den jag köpte nu kostade 8500 + ca 1000kr för lås/stänkskärm/pakethållare/etc.

Det främsta som skiljer en 3000kronors och en dyrare är komponentval och ram. Ram i billigare cyklar är ofta stål, vilket är stabilt och håller länge, men samtidigt väger mycket jämfört med aluminium (eller kolfiber för de riktigt dyra). Sedan i dyrare modeller så är valda delar av ramen i olika diameter, samt eventuellt reducerade rör, vilket gör cykeln lättare - tjocka rör där det är som störst påfrestning, och mindre där det är mindre.

Sedan en annan skillnad i dyrare är hjulen. Det finns bra däck likväl som dåliga. Både gällande friktion, mönster, skydd mot punktering och gissningsvis en viktfaktor här med. Billigare cykelhjul byggs också genom att ekrarna maskinspänns, vilket inte ska vara optimalt. Utförs detta för hand får du jämnare krafter i hjulet vilket kommer klara stötar och påfrestningar betydligt bättre än ett ojämnt maskinspänt hjul.

Hela växelsystemet ska också vara något som kostar pengar för att få bättre saker, och generellt är det som så att billiga och dyrare fungerar lika bra, men olika länge. Dyrare fungerar längre utan att strula.

När jag läste runt på forum innan mitt cykelköp så rekommenderade folk att minst lägga ut runt 6000 för att det är då man börjar få hyffsad utrustning rent generellt. När jag skulle köpa cykeln hos cykelföretaget/verkstaden (som själva är aktiva inom cykling på hög nivå) så föreslog de två modeller, en för 6000 och den för 8500. Det som skiljde sig vid provcykling var att den dyrare hade mer lättrullade däck, kändes lättare som helhet och hade hydrauliska skivbromsar (istället för mekaniska) vilka kändes bekvämare, och ska fungera fint även vid kyligare temperaturer.

Jag var ett tag rädd att 9500:- för en cykel var rejält overkill, men efter att ha trampat 25 mil på två veckor (varav ca 14 är jobbpendling) så är jag nöjd. Den här cykeln är ROLIG att cykla på, så jag har trampat ca 11 mil extra 'för skojs skull'. Om jag bara skulle vilja ta mig runt i staden för kortare ärenden hade jag säkert varit glad med en 1000-kronors biltema cykel. Nu är det inte bara en cykel, nu är det jobbpendling 2 mil om dagen och ett nöje och träning i ett.

edit: Värt att tillägga är att alla cyklar, billiga som dyra, behöver regelbundet underhåll och pumpade däck för att fungera bra en längre tid.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Förlorat lite cash på lite kombinationer på nattens baseballmatcher!
Better luck next time, haha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Vaknat runt ½ 7 (normal tid för mina helger)
Pimplat kaffe, väntar nu på svärfar ska komma.

Hämta kläderna och ringen inför lör, ska se om man kan flänga upp en bild på den.
Sen ska man förbi lackeringen och hämta sista chassi delarna, 6v försenade.....lyckade jävlar :S
Fått inspektera alla deras själv, och hittade fan missar på hälften.

Lyckades kräva omlackering på dessa + reducerat pris.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Käkade frukost, hämtade morsan hos syrran, sen vidare till Ed då hon ville följa med och hämta diverse brev&papper.
Installerade PS3an, tankade ner 2gratis spel som man fick i welcome-back grejen, blev inFAMOUS och Ratchet&Clank, båda verkade ganska roliga.

Tog kort på soffan som jag ska försöka sälja också.

Permalänk
Medlem

En kille kom och levererade mitt nya chassie idag, ett Cm stacker 830. Så jag har roat mig med att plocka ner det i molekyler och fixat lite ljuddämpning och liknande. Märkte dock att jag gjort en liten miss. Råkade täcka över fästhålen för DVD och fläktkontroller med dämpmatta. Men det är inte hela världen.
Sen tvättar jag med. Skitkul.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Närmare bestämt loggat på igen på SweC efter ett tags uppehåll.

- Tillpassningskontroll skyddsutr med tårgas, som övningsledare.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Och nu har man även varit och kollat på Bio med min systers 3 små krigare. Inte en lätt uppgift kan jag säga.
Kung Fu Panda 2 får dock ett betyg 7/10