Webhallen öppnar butik i Linköping

Permalänk
Medlem

och jag som valde att söka till Högskola i Västerås istället...

Permalänk
Medlem

Ja en ansökning från mig kommer det få i alla fall.

Permalänk
Medlem

Nice, hoppas bara dom anställer kompetent personal. Finns inget värre än om man ställer en fråga till personal och denne då börjar läsa på kartongen.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Nice, hoppas bara dom anställer kompetent personal. Finns inget värre än om man ställer en fråga till personal och denne då börjar läsa på kartongen.

Lite svårt att hålla alla specs på alla prylar i huvudet

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

haha Webbhallen i Ryd skulle äga, dom kan byta ut existerande datorbutiken där, aldrig varit där inne. Annars bryr jag mig faktiskt inte om det blir stan eller Tornby, tycker det är lika lätt att ta sig till dom med cykel från Ryd där man självklart bor. Funderade på om man kan få ett deltidsjobb där, skulle vara härligt samtidigt som man pluggar.

Permalänk
Medlem

Lägger sig nog i Tornby eller i stan. chill.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

I stan får vi hoppas... Tanneforsgatan är ett bra alternativ, älskar att röra mig där omkring. Lediga lokaler i närheten är det dock ont om, vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Najs, finns ju faktiskt ingen konkurrens att tala om. PC-punkten är ju ingen höjdare prismässigt.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Ute vid nya området vid ÖB kanske? I city finns det nog som sagt inga lokaler lediga. Netonnet lär få det hett om öronen hur som, iallafall just på datorsidan.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Stort grattis Linköping!

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt, då kan man göra akutköpen någorlunda nära i fortsättningen istället för att vänta på att posten ska behaga att hitta ut i skogen.

Inte för att det händer så ofta... men när det väl händer är det bra med en bra butik inom rimligt avstånd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Ute vid nya området vid ÖB kanske? I city finns det nog som sagt inga lokaler lediga. Netonnet lär få det hett om öronen hur som, iallafall just på datorsidan.

Net on Net lade ner sin försäljning av datordelar för någon månad sedan, nu har de i princip bara samma produkter som typ Elgiganten och Onoff.

Hoppas också på centrum, vet att det finns en del lediga lokaler men inte om det finns något som passar. Gränden kanske...? Dock dåligt med lagerutymme där.

Visa signatur

Workstation: AMD Phenom II X4 955 BE @3.40 GHz, M4A785TD-V EVO/U3S6, Corsair Force SSD 60 GB, 8 GB Corsair XMS3 DDR3 PC12800
Server: Intel Core 2 Duo E6300 @1.86GHz, GA-EP45T-UD3LR, 4 GB PC10600 RAM, Ubuntu Server 10.10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Ute vid nya området vid ÖB kanske? I city finns det nog som sagt inga lokaler lediga. Netonnet lär få det hett om öronen hur som, iallafall just på datorsidan.

Tror precis som du. Det ska ju bli ett område där ute med butiker så småningom.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Härligt! Då har man relativt nära till en riktigt bra butik i alla fall.

Permalänk
Skrivet av BlackBird:

Ute vid nya området vid ÖB kanske? I city finns det nog som sagt inga lokaler lediga. Netonnet lär få det hett om öronen hur som, iallafall just på datorsidan.

Hoppas verkligen inte det, då lär de ju få lägga ner efter en vecka pga att ingen tar sig ut dit för att handla.

Permalänk
Medlem

Underbar nyhet som sagt men frågan är ju bara city eller Tornby?

Finns lediga lokaler på båda platserna, undra hur mycket plats de behöver dock?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Underbar nyhet som sagt men frågan är ju bara city eller Tornby?

Finns lediga lokaler på båda platserna, undra hur mycket plats de behöver dock?

får hoppas på tornby

gamla pccity finns ju, elr ute vid netonnet
gamla biltema har väll bytt ägare nu med

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalle@anka:

dator komponenter, resten har dom kanske kvar

http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter

Permalänk

finns bara kvar för att ingen har köppt dom enu, dom kastade inte grejerna dom hade utan dom slutade ta in nyt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalle@anka:

finns bara kvar för att ingen har köppt dom enu, dom kastade inte grejerna dom hade utan dom slutade ta in nyt

Mjo, såg nu att det var väldigt tomt i kategorierna ^^

Permalänk
Medlem

Det verkar bli ute i Tornby de hamnar, stod i Linköpings posten att ett nytt spelföretag öppnar ute i Tornby nu i sommar.

Samt butiken bredvid OnOff verkar ha utförsäljning nu, kanske den lokalen de tar över.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gascogne:

Det verkar bli ute i Tornby de hamnar, stod i Linköpings posten att ett nytt spelföretag öppnar ute i Tornby nu i sommar.

Samt butiken bredvid OnOff verkar ha utförsäljning nu, kanske den lokalen de tar över.

Hur är det med PC Citys gamla lokaler då? Finns väl inget där i dagens läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hur är det med PC Citys gamla lokaler då? Finns väl inget där i dagens läge?

Nä där finns inget direkt vad jag vet, kanske lager för Elgiganten för de var de som tog över Pc-city.
Men Tornby verkar det bli iallafall.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gascogne:

Nä där finns inget direkt vad jag vet, kanske lager för Elgiganten för de var de som tog över Pc-city.
Men Tornby verkar det bli iallafall.

Skit också

Permalänk
Medlem

Hmm det verkade vara en ploj från Webhallen att det fanns en artikel i Linköping Posten att en ny spelaffär skulle öppna i Tornby. O.o

För nu finns det visst skyltar mitt emot Thai Coconut på den tomma lokalen där (St:Larsgatan) dvs inne i stan!

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gascogne:

Hmm det verkade vara en ploj från Webhallen att det fanns en artikel i Linköping Posten att en ny spelaffär skulle öppna i Tornby. O.o

För nu finns det visst skyltar mitt emot Thai Coconut på den tomma lokalen där (St:Larsgatan) dvs inne i stan!

Åh!

Artikeln kanske inte handlade om webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxus:

Åh!

Artikeln kanske inte handlade om webhallen

Bara vi människor som antog hehe.

Men hur som helst så fotade deras vackra butik nu när jag var på stan.

S:t Larsgatan 30

Deras lokal är helt tom nu och de installerar lite el eller dylikt.
Frågan är hur lång det tar innan de öppnar, kanske juli redan?

*Edit*
Uppe på deras hemsida nu också.

Citat:

Linköping, St Larsgatan 30
ÖPPETTIDER
Måndag - Fredag10:00 - 19:00
Lördag11:00 - 16:00
Söndag12:00 - 16:00
Öppnar inom kort!

*edit*
Öppnar 30 juni!

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Öppet till 19 på vardagar? Fan vad nice!!! Ligger bredvid Subway för er som undrar.

Permalänk

varför så otrevlig personal?, måste ju finnas många bra dator nissar i lkpg

lite småtråkigt att det bara är ett uthämtnings ställe, men antar att dom sparar några kr på att bara ha en disk o några datorer

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Uppdatering 12 år senare

Nu stänger butiken, så ni som tänker välja Linköpings Universitet pga närhet till Webbhallen får tyvärr tänka om.
https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/l7yg0e5l/oc-bd-0kr-...