Sista flaken Jolt Cola såldes på Dreamhack

Permalänk
Medlem

Jo lite fail e det att det blev sånt här liv över en liten snabb vits. Dudsen som tipsade JP om det här måste vart ute mer efter uppmärksamheten än av det som verkligen hände.

Kul va det på rivdagarna efter iaf. Nytt internskämt bland crew & jag fick skämmas hund när tidningen kom

Permalänk
Skrivet av ckghagen:

Att köpa denna läskedryck för koffeinhalten är på snudd till lurendrejeri
Drick i stället den dryck du tycker är godast och ta en Caffeine X3 istället till drycken
Brukar ta när jag känner att man behöver LITE extra innehåller ju inte barra koffein
Det är ju även betydligt billigare (endast 76öre) en vad en energidyrk kostar
och så är det väl barra sockret som saknas och det kanske lika bra det
Dok ska såklart dom inte missbrukas då dom funkar sämre om man är för van

Men men Jolt är väl mest en sån där kult grej som folk har för sig mest för skoj skull

Sånt ephedra(metaboliseras till effedrin i kroppen), har dom väl förbjudit nu? Annars är de no problem att va vaken nåra dygn med det. Men mau-huang ört(eller va de heter), är väl fortfarande lagligt.

Permalänk

lidls jetway light e lätt bästa colan fn, premier smakar lite konstgjort, btw så såg jag nån kaffeinvariant på willys, X2 eller nåt sånt tror jag, kan nån bekräfta hur den står sig mot jolt i procenten?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobby Tex:

lidls jetway light e lätt bästa colan fn, premier smakar lite konstgjort, btw så såg jag nån kaffeinvariant på willys, X2 eller nåt sånt tror jag, kan nån bekräfta hur den står sig mot jolt i procenten?

har, inte, en, aning ,,, ,, ,,,

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Tror inte att jag smakade den sorten någon gång. Dricker mest vanlig "Coke" ifall jag dricker cola... men oftast så dricker jag bara vanligt kranvatten. Det är ju trots allt både bäst och billigast. ^^

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått all uppståndelse kring Jolt. Den smakar verkligen förfärligt. Men det är den ultimata nörddrickan....

Personligen dricker jag bara Coca-Cola, finns absolut ingenting som slår det. Allt annat är bara rip-off på den godaste drycken genom tiderna.

Permalänk
Citat:

lidls jetway light e lätt bästa colan fn, premier smakar lite konstgjort, btw så såg jag nån kaffeinvariant på willys, X2 eller nåt sånt tror jag, kan nån bekräfta hur den står sig mot jolt i procenten?

Freeway tänker du nog på, och ja den är godast utav alla förutom joltcola

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk
Medlem

Känns som om det behövs ett par klargöranden.

Jolt gick INTE i konkurs. Man ansökte om konkursskydd och fick en rättsövervakad försäljning av företagets tillgångar. Sedan ombildade man företaget och fortsatte sälja Jolt i ny kostym.

Klassisika Jolt finns kvar. Samma företag. Samma tillverkare. Samma innhåll. Nytt bolag. Ny förpackning.

900 för ett flak Jolt = Hahaha!

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Citat:

Det är nog någon som springer som en jude

haha BÄST!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Sånt ephedra(metaboliseras till effedrin i kroppen), har dom väl förbjudit nu? Annars är de no problem att va vaken nåra dygn med det. Men mau-huang ört(eller va de heter), är väl fortfarande lagligt.

Nä något olagligt och ohälsosamt innehåller dem inte och särskilt starka är dom inte
så länge man inte överdriver som med allt annat
och inte håller dom i sig länge kanske piggnar man till LITTE 2 timmar men jag är ju en espresso drinkare så

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Känns som om det behövs ett par klargöranden.

Jolt gick INTE i konkurs. Man ansökte om konkursskydd och fick en rättsövervakad försäljning av företagets tillgångar. Sedan ombildade man företaget och fortsatte sälja Jolt i ny kostym.

Klassisika Jolt finns kvar. Samma företag. Samma tillverkare. Samma innhåll. Nytt bolag. Ny förpackning.

900 för ett flak Jolt = Hahaha!

900 kr för ett flak historia är ju inte helt galet. (men det förutsätter att killen aldrig tänker dricka jolten!)

om han ska dricka jolt kunde han ju väntat till birdie istället
http://www.youtube.com/watch?v=G9V8fQ6C9iY
http://www.birdie.org/Allmant/
skulle va kul om det kom många från swec, träffade en från forumet förra året, och det var kul

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

900 kr för ett flak historia är ju inte helt galet. (men det förutsätter att killen aldrig tänker dricka jolten!)

om han ska dricka jolt kunde han ju väntat till birdie istället
http://www.youtube.com/watch?v=G9V8fQ6C9iY
http://www.birdie.org/Allmant/
skulle va kul om det kom många från swec, träffade en från forumet förra året, och det var kul

Vart får man tag på jolt? Har saknat jolt

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ja jolt var en egen cola verkligen. Riktig nördcola, men gott var det. De skulle ha sålt receptet til någon annan tillverkare som hade kunna fortsätta att tillverka den.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Vart får man tag på jolt? Har saknat jolt

Skrivet av Bejje:

Ja jolt var en egen cola verkligen. Riktig nördcola, men gott var det. De skulle ha sålt receptet til någon annan tillverkare som hade kunna fortsätta att tillverka den.

Som jag fattat det gjorde dom typ det, men jag vet inte vad den heter numer... läs igenom tråden så tror jag det står faktiskt

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Som jag fattat det gjorde dom typ det, men jag vet inte vad den heter numer... läs igenom tråden så tror jag det står faktiskt

Orkar inte, för jag är en lat jävel, hoppas istället på att någon kan tala om det för mig här

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Känns som om det behövs ett par klargöranden.

Jolt gick INTE i konkurs. Man ansökte om konkursskydd och fick en rättsövervakad försäljning av företagets tillgångar. Sedan ombildade man företaget och fortsatte sälja Jolt i ny kostym.

Klassisika Jolt finns kvar. Samma företag. Samma tillverkare. Samma innhåll. Nytt bolag. Ny förpackning.

900 för ett flak Jolt = Hahaha!

Det här förstår jag ingenting av, menar du Jolt Energy nu? För Jolt COLA finns inte såvitt jag vet... Uppskattar svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

Det här förstår jag ingenting av, menar du Jolt Energy nu? För Jolt COLA finns inte såvitt jag vet... Uppskattar svar!

Det vill jag veta också. Vad heter den "nya jolt" och var köper man den?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

Det här förstår jag ingenting av, menar du Jolt Energy nu? För Jolt COLA finns inte såvitt jag vet... Uppskattar svar!

Skrivet av Bejje:

Det vill jag veta också. Vad heter den "nya jolt" och var köper man den?

Ingen aning, jag läste bara detta:

"On September 28, 2009, The Jolt Company, Inc. filed Chapter 11 proceedings in the United States Bankruptcy Court in Rochester, New York and simultaneously filed a motion to permit sale of the company's assets through a court-approved sale. The restructured company has now opened headquarters in Moonachie, New Jersey."

Vilket låter som om de finns kvar. Kan dock berätta att de som gjorde Jolt i EU (Tyskland bl.a) numera marknadsför en Volt Cola med liknande logotyp. "Kan" vara samma innehåll. Inget jag kan svära på dock.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Står nåt om att beavis and butthead körde en parodi på jolt cola, men bytte ut namnet till volt cola i ett avsnitt. Ska googla lite på volt cola och se vad som dyker upp

Edit: Kolla här verkar nästan vara sant om man kollar på loggan:
http://www.voltcola.de/

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag skrev ett mail till voltcola och frågade dom om det var samma som f.d. joltcola och om det säljs i Sverige och fick detta svar:

Citat:

Hello,

It is not the same, but you could call it „the next generation“ of high caffeine cola – JOLT had only 200mg caffeine whereas VOLT has 320mg, just like energy drinks – but it has the great pure cola taste, we all love.

We are looking currently for a distributor in Sweden. It might be soon available in Sweden.

Kind regards

Klaus from The VOLT Team

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

jolt cola kommer säljas i sverige i juli:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

jolt cola kommer säljas i sverige i juli:)

Skickades från m.sweclockers.com

I den här hålan blir det väl november ><

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

jolt cola kommer säljas i sverige i juli:)

Skickades från m.sweclockers.com

Öhh, vart har du hört det? Jolt cola har ju som bekant lagt ner.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Öhh, vart har du hört det? Jolt cola har ju som bekant lagt ner.

rakaka:) det säljes som energi dryck(mer koffien) men har samma smak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Öhh, vart har du hört det? Jolt cola har ju som bekant lagt ner.

Läste det på wiki, dom ansökte om konkursskydd eller något.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag tror på det när jag ser den. Eller när jag har läst ett officiellt uttalande om det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag tror på det när jag ser den. Eller när jag har läst ett officiellt uttalande om det.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/grays/news/view/gray-s...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Ja det kanske finns sanning i det då, hoppas hoppas

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ja det kanske finns sanning i det då, hoppas hoppas

Jadå, synd att man inte bor i något större.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -