Permalänk
Medlem

WAOW!!! Jag blev galet imponerad, jag kan ofta känna ett sug efter att göra liknande saker. Men när jag filurat ett tag och upptcäkt hur mycket det är jag inte kan och att jag inte vet hur man ska kunna lösa det så sloopar jag ofta projekten!

Grymt jobbat Ren inspirations-källa!

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Klart imponerad!!!

Visa signatur

Apple iMac [27"][3,06GHz][16GB][1TB]

Permalänk
Medlem

Helt sjukt bygge! Snyggaste jag sett iaf.

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Skrivet av Robbe:

Om nu inte någon redan nämnt det... Du borde skaffa Carlsson-högtalare, passar som hand i handske ihop me din fina Retrostereo!
Här har du alla Carlsson-modeller: http://www.carlssonplanet.com/speakers.php

Själv tycker jag OA51 är den häftigaste modellen, har även ett par egentillverkade själv: http://www.google.se/images?num=20&hl=sv&safe=off&client=fire...

Har du några mer uppgifter på dina egentillverkade, typ ritningar eller annats värt att veta?

Permalänk
Medlem

Måste berömma dig för ditt
Tålamod av att lära dig programmera från start, fast du aldrig gjort det, så gav du inte upp.
Högsta betyg får du av mig

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Det är väl dags för mig att slänga in en kommentar med

Jag måste självklart berömma det engagemang, tålamod och driv, att efter så mycket tid, göra klart ett ändå så stort och omfattande projekt, med många avancerade moment inblandade

Sedan måste jag självklart hoppas på att ingen läser källkoden till PICen, för den är inte fin någonstans, det kan ni tacka min skola, då de inte hade senaste version av IDEn

Sist får jag tacka alla som prisat min insatts i projektet, givetvis

Jag ser fram emot Retrostereo V2.0 ?

MVH

Permalänk
Skrivet av AMD RuleZ:

Det är väl dags för mig att slänga in en kommentar med

Jag måste självklart berömma det engagemang, tålamod och driv, att efter så mycket tid, göra klart ett ändå så stort och omfattande projekt, med många avancerade moment inblandade

Sedan måste jag självklart hoppas på att ingen läser källkoden till PICen, för den är inte fin någonstans, det kan ni tacka min skola, då de inte hade senaste version av IDEn

Sist får jag tacka alla som prisat min insatts i projektet, givetvis

Jag ser fram emot Retrostereo V2.0 ?

Återigen, tusen tack kompis!
Retrostereo v2.0? Don't hold your breath, som man säger hehe

Permalänk

Sjukt bra jobbat! Som många andra sagt, imponerande att våga sig på detta. Klar +5

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Jäklar vad stiligt bygge:D
Blir jäkla sugen på att bygga en liknande, men där kommer två hinder, 1 för lite kunskap, 2 ekonomin anar jag,,, vad kostade allt att bygga?

Bygget blir en klar 5a!=)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Jäklar vad stiligt bygge:D
Blir jäkla sugen på att bygga en liknande, men där kommer två hinder, 1 för lite kunskap, 2 ekonomin anar jag,,, vad kostade allt att bygga?

Bygget blir en klar 5a!=)

Tack
Det är nog inte kunskapen som är hindret i sig, men tiden och tålamodet att lära sig.
Jag har inte lagt ner stora summor, har inte räknat ihop det än men jag har sparat alla kvitton (kan posta här igen när jag summerat allt). Såhär på en höft skulle jag tippa 4-4,5 tusen kanske. Men det är väldigt mycket höftning Det mesta är ju bara småsummor, men det är många småsummor =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Tack
Det är nog inte kunskapen som är hindret i sig, men tiden och tålamodet att lära sig.
Jag har inte lagt ner stora summor, har inte räknat ihop det än men jag har sparat alla kvitton (kan posta här igen när jag summerat allt). Såhär på en höft skulle jag tippa 4-4,5 tusen kanske. Men det är väldigt mycket höftning Det mesta är ju bara småsummor, men det är många småsummor =P

Nja har ingen kunnskap om programering av hårdvara, men det hade du ju ett par länkar:D
Vad har du för skärm, var den lätt att programera?, och har du nån länk till vart du köpte den?
Priset var ju faktiskt mindre än jag tänkt mig det skulle kosta=)
Har själv haft planer på att bygga nått liknande, men kunde inte lösa hur man skulle kunna lösa hur man kan styra " data-radion ", vilket jag har gjort nu=)

Kollade lite på dina andra gallerier, och dom ser lika stiliga ut dom med=)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Nja har ingen kunnskap om programering av hårdvara, men det hade du ju ett par länkar:D
Vad har du för skärm, var den lätt att programera?, och har du nån länk till vart du köpte den?
Priset var ju faktiskt mindre än jag tänkt mig det skulle kosta=)
Har själv haft planer på att bygga nått liknande, men kunde inte lösa hur man skulle kunna lösa hur man kan styra " data-radion ", vilket jag har gjort nu=)

Kollade lite på dina andra gallerier, och dom ser lika stiliga ut dom med=)

Inte jag heller. Eller jag kunde iofs sedan tidigare programmera lite i PHP, men jag visste inget om hårdvaruprogrammering eller linux. Skärmen köpte jag på Elfa.se. På andra ställen på nätet tror jag även det finns färdiga med USB anslutning. Köpte min helt löst pga den lite ovanliga storleken med 40x2 tecken. Men det finns flera olika program för att kontrollera såna, så det är inte särskilt svårt att få till.

Tack, iaf USB-minnena är roliga, resten är väl lite sådär
Får se, om några år kanske nästa projekt kommer upp hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Inte jag heller. Eller jag kunde iofs sedan tidigare programmera lite i PHP, men jag visste inget om hårdvaruprogrammering eller linux. Skärmen köpte jag på Elfa.se. På andra ställen på nätet tror jag även det finns färdiga med USB anslutning. Köpte min helt löst pga den lite ovanliga storleken med 40x2 tecken. Men det finns flera olika program för att kontrollera såna, så det är inte särskilt svårt att få till.

Tack, iaf USB-minnena är roliga, resten är väl lite sådär
Får se, om några år kanske nästa projekt kommer upp hehe.

Jag funderar lite på usb minnena också:D
Men tror jag satsar på en " data-radio " först:D
jag har lite svårt och få ihop hur du programerade skärmen, men kanske usb är lättare då:D
Hittad en vanlig skärm med usb, fast den är ju också svår att få att funka, eller har du nån idé hur man kan programera en vanlig skärm med usb?

Hoppas att det kommer upp flera projekt snart så man kan få lite mer idér=)

EDIT: den skärmen du använder till din data hittar jag inte på elfa?
Den där styrkretesen som du styr knapparna med, hur har du byggt den? och vart har du köpt det, elfa den med?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Jag funderar lite på usb minnena också:D
Men tror jag satsar på en " data-radio " först:D
jag har lite svårt och få ihop hur du programerade skärmen, men kanske usb är lättare då:D
Hittad en vanlig skärm med usb, fast den är ju också svår att få att funka, eller har du nån idé hur man kan programera en vanlig skärm med usb?

Hoppas att det kommer upp flera projekt snart så man kan få lite mer idér=)

EDIT: den skärmen du använder till din data hittar jag inte på elfa?
Den där styrkretesen som du styr knapparna med, hur har du byggt den? och vart har du köpt det, elfa den med?

Ja, det är ju ett par som gjutit egna minnen nu i efterhand, jag har iaf sett 2-3 stycken gallerier. Om du vill ha du ju fortfarande köpa det minnet som är kvar från Glasminnen 2.0... det är det med två röda lampor. Självklart skickar jag pengarna till Rädda barnen som innan.

Alltså programmeringen är nog identisk oavsett om du har en skärm med USD eller seriell/parallell koppling. Tänkte mer att om det är färdig USB så slipper du lödningen osv. Sen beror det ju bara på vilket program du använder för att kontrollera den. Jag körde ju LCDproc, men det finns ju t.ex. LCD4Linux eller LCDsmartie. Det är ju samma med själva musikspelaren, man kör ju via ett färdigt program så man slipper koda allt helt själv, jag körde ju via XMM2 eftersom det klarar CD-skivor. MPD var väl egentligen bättre men saknade ordentligt stöd för CD.

Alla delar till kretskortet är från Elfa.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=20348#toc=20... där hittar du LCD-skärmar. Den jag hade är alfanumerisk 40x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Ja, det är ju ett par som gjutit egna minnen nu i efterhand, jag har iaf sett 2-3 stycken gallerier. Om du vill ha du ju fortfarande köpa det minnet som är kvar från Glasminnen 2.0... det är det med två röda lampor. Självklart skickar jag pengarna till Rädda barnen som innan.

Alltså programmeringen är nog identisk oavsett om du har en skärm med USD eller seriell/parallell koppling. Tänkte mer att om det är färdig USB så slipper du lödningen osv. Sen beror det ju bara på vilket program du använder för att kontrollera den. Jag körde ju LCDproc, men det finns ju t.ex. LCD4Linux eller LCDsmartie. Det är ju samma med själva musikspelaren, man kör ju via ett färdigt program så man slipper koda allt helt själv, jag körde ju via XMM2 eftersom det klarar CD-skivor. MPD var väl egentligen bättre men saknade ordentligt stöd för CD.

Alla delar till kretskortet är från Elfa.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=20348#toc=20... där hittar du LCD-skärmar. Den jag hade är alfanumerisk 40x2

'

Hej igen!=)
Har lite ont om pengar för tillfälligt, men ska se om det ska gå att köpa usb minnet snart, vad ska du ha för det?, är det det med nyckelring?

angående skärmen så tyckte jag den va lite svår att hitta ( dom har ju väldigt mycket där ), men ser riktigt cool ut.
Ska nog köpa en sån till mitt nästa bygge, eller nårra stycken=)
Hur bygge du kretskortet som du har som sköter knapptryckningarna?, är det också från elfa?=)

När det gäller detta flanerade bygget för mig, så är idén att jag ska använda den som en internett radio+ ett par musikprogram:)

Hoppas att det kommer upp nått mer projekt snart=)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

'

Hej igen!=)
Har lite ont om pengar för tillfälligt, men ska se om det ska gå att köpa usb minnet snart, vad ska du ha för det?, är det det med nyckelring?

angående skärmen så tyckte jag den va lite svår att hitta ( dom har ju väldigt mycket där ), men ser riktigt cool ut.
Ska nog köpa en sån till mitt nästa bygge, eller nårra stycken=)
Hur bygge du kretskortet som du har som sköter knapptryckningarna?, är det också från elfa?=)

När det gäller detta flanerade bygget för mig, så är idén att jag ska använda den som en internett radio+ ett par musikprogram:)

Hoppas att det kommer upp nått mer projekt snart=)

Näe, det fyrkantiga med två röda LEDs. (http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/08/22/P1020109....) Säg 100kr. Kom ihåg att det inte är gigantiska minnen, det är "reklam-minnen" som blivit över från någon mässa. Tror det är på 512MB...

Alla delar på kretskortet är från elfa. Men själva kortet i sig fixade ju AMDRulez, men det finns att köpa motsvarande på elfa.

Mjo, kommer nog fler. Jag har en ídé jag vill göra, men det kommer nog ta rätt bra med tid det också... men någon gång kanske det också blir av =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Näe, det fyrkantiga med två röda LEDs. (http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/08/22/P1020109....) Säg 100kr. Kom ihåg att det inte är gigantiska minnen, det är "reklam-minnen" som blivit över från någon mässa. Tror det är på 512MB...

Alla delar på kretskortet är från elfa. Men själva kortet i sig fixade ju AMDRulez, men det finns att köpa motsvarande på elfa.

Mjo, kommer nog fler. Jag har en ídé jag vill göra, men det kommer nog ta rätt bra med tid det också... men någon gång kanske det också blir av =P

Hej!
Usb minnet får jag vänta med tills jag fått tag i en tv-antenn till min dator ( vet inte riktigt vad dom kostar ).
Vad kostade ett kretskort?, måste man köpa alla delar till det löst eller finns det färdiga?
Hur kopplade du in kretskortet till din dator för programmering?

Väntar spänt på nästa projekt från dig=)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Hej!
Usb minnet får jag vänta med tills jag fått tag i en tv-antenn till min dator ( vet inte riktigt vad dom kostar ).
Vad kostade ett kretskort?, måste man köpa alla delar till det löst eller finns det färdiga?
Hur kopplade du in kretskortet till din dator för programmering?

Väntar spänt på nästa projekt från dig=)

Kretskortet kostade inte mycket pengar, materialet är säkert under 100kr nästan, iaf inte mycket mer.
Det är uppbyggt helt från grunden, från att jag och AMD_Rulez designade kopplingsschema till att han programmerade chip'et. Det kommunicerar via RS-232 porten (seriell porten).

Men det finns även "halvfabrikat" som har färdiga kretskort med olika input-kontakter osv, detta projekt använder ett sånt http://www.sweclockers.com/galleri/6817-spotify-radio, skulle även tro att http://www.sweclockers.com/galleri/6710-virtual-pinball-hemma... kör det. Så då får man ju mycket av arbetet gratis liksom. Mitt blev lite mer "hard core"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Kretskortet kostade inte mycket pengar, materialet är säkert under 100kr nästan, iaf inte mycket mer.
Det är uppbyggt helt från grunden, från att jag och AMD_Rulez designade kopplingsschema till att han programmerade chip'et. Det kommunicerar via RS-232 porten (seriell porten).

Men det finns även "halvfabrikat" som har färdiga kretskort med olika input-kontakter osv, detta projekt använder ett sånt http://www.sweclockers.com/galleri/6817-spotify-radio, skulle även tro att http://www.sweclockers.com/galleri/6710-virtual-pinball-hemma... kör det. Så då får man ju mycket av arbetet gratis liksom. Mitt blev lite mer "hard core"

Jag får kolla in gallerierna riktigt noga så kanske det går lite lättare:D
Ska kolla in lite mer om kretskortet så att jag kan lära mig lite mer om det:D
Jag har fixat ihop alla datagrejerna nu ( utom kretskort ), men är inte säker att jag ska kan använda det:)

Skriver lite senare när mer frågor har kommit upp ( dröjer nog inte länge )

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag får kolla in gallerierna riktigt noga så kanske det går lite lättare:D
Ska kolla in lite mer om kretskortet så att jag kan lära mig lite mer om det:D
Jag har fixat ihop alla datagrejerna nu ( utom kretskort ), men är inte säker att jag ska kan använda det:)

Skriver lite senare när mer frågor har kommit upp ( dröjer nog inte länge )

Jag har precis hittat en gammal dator ( 7 år ), som jag nog ska kunna tänka mig att offra=)
Det är en riktig skräp dator, men den duger nog att driva nått internett program med radio=)

Spec av det jag kommer ihåg:
Nått gammalt moderkort
1.6 ghz processor
8 gb ata hårddisk
nått gammalt nätagg
en gammal cd spelare och dvd, men tror jag endast tar cd då den endast ska spela cd skivor.

cd och nätagg är nått nit liknande som håller fast det, kan man ta en vinkelslip och ta bort det, om du har vart med om det innan( en hp dator )
Ska försöka få tag i en skärm också, men går den koppla in direkt i ett gammalt moderkort utan kretskort?
Har en data-fjärr som jag tänkte börja med att använda som styrning, tror du det funkar?
Os vet jag inte vad jag ska ha, har du nått förslag på nått som startar snabbt ( har funderat på google chrome os )

Har inte fixat nån snygg burk till den än, men försöker komma på nån idé, har du nått förslag?

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Jag har precis hittat en gammal dator ( 7 år ), som jag nog ska kunna tänka mig att offra=)
Det är en riktig skräp dator, men den duger nog att driva nått internett program med radio=)

Spec av det jag kommer ihåg:
Nått gammalt moderkort
1.6 ghz processor
8 gb ata hårddisk
nått gammalt nätagg
en gammal cd spelare och dvd, men tror jag endast tar cd då den endast ska spela cd skivor.

cd och nätagg är nått nit liknande som håller fast det, kan man ta en vinkelslip och ta bort det, om du har vart med om det innan( en hp dator )
Ska försöka få tag i en skärm också, men går den koppla in direkt i ett gammalt moderkort utan kretskort?
Har en data-fjärr som jag tänkte börja med att använda som styrning, tror du det funkar?
Os vet jag inte vad jag ska ha, har du nått förslag på nått som startar snabbt ( har funderat på google chrome os )

Har inte fixat nån snygg burk till den än, men försöker komma på nån idé, har du nått förslag?

Tack på förhand!

Det låter väl ok.
Skärmen går inte via kretskortet, men du behöver en parallell-port (skrivarport/LPT).
Fjärren har jag ingen aning om. Min fjärr kunde läsas av direkt via /dev/rawinput0 eller vad den hette i Linux, men jag vet inte om det är så generellt eller om jag hade tur...jag kan iaf säga att USB programmering är rätt komplicerat (om du måste programmera mottagaren själv).
Jag skulle satsa på linux som OS iaf eftersom det inte ska vara något GUI. Men det kräver ju att du är lite hemma på linux iaf för att få till det. Jag körde debian eftersom det har apt-get och jag visste att man kunde skala ner det hyffsat mycket. Har inte den blekaste om programmering under chrome OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Det låter väl ok.
Skärmen går inte via kretskortet, men du behöver en parallell-port (skrivarport/LPT).
Fjärren har jag ingen aning om. Min fjärr kunde läsas av direkt via /dev/rawinput0 eller vad den hette i Linux, men jag vet inte om det är så generellt eller om jag hade tur...jag kan iaf säga att USB programmering är rätt komplicerat (om du måste programmera mottagaren själv).
Jag skulle satsa på linux som OS iaf eftersom det inte ska vara något GUI. Men det kräver ju att du är lite hemma på linux iaf för att få till det. Jag körde debian eftersom det har apt-get och jag visste att man kunde skala ner det hyffsat mycket. Har inte den blekaste om programmering under chrome OS.

Okej,,, skärmen ska tänkte jag kanske skaffa när jag är i göteborg=)
Fjärren är nån som jag ska försöka få att fungera annars får jag lösa det på nått annat sätt:)
Har användt ubuntu så det är nog mest möjligt att det blir, om det inte blir chrome=)
Anledningen till att jag valde chrome var att det stod 3 sek uppstart ( säkert 30 sek med den hårdvaran:))
Skriver här lite senare när jag kommit igång med bygget=)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Haksläpp!!!! Fantastiskt engagemang. Creds!

Permalänk

Hej!
Jag vill först bara ge beröm för en intressant stor artikel om detta bygge!
Hoppas du är nöjd med resultatet!
Och sedan vill jag bara ge en liten rättelse angående åldern på den receivern du köpte och utgick ifrån i ditt bygge.
Den är av årsmodellen 1970, och fanns även ett eller ett par år efter det.
Jag köpte själv en sådan förstärkare / receiver i april 1970, då helt ny!
Jag har gjort mätningar på förstärkare som den här, och vid den tiden höll man inte sina prestanda speciellt bra - så även detta märke. Man jag var ändå mycket nöjd med mitt köp, och den fungerade bra!
Hälsningar
Bertil Johansson
Trollhättan
bertil.johansson.031@bredband.net

Permalänk
Medlem

lyfte precis upp hakan från golvet^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredd_3:

lyfte precis upp hakan från golvet^^

Jag har dragit min haka i golvet ett bra tag nu, men fortfarande kan jag inte få tillbaka den:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Ett par Carlsson OA5 skulle nog passa perfekt! (högtalare altså)

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Vilket engagemang och finish! Tummen är så långt uppe det går

Permalänk

Riktigt flott bygge!
Bra skrivet och fina bilder

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Skrivet av KalleKulspruta:

Ett par Carlsson OA5 skulle nog passa perfekt! (högtalare altså)

Tack för tipset, har fått det förslaget tidigare här, och det stämmer, skulle passa perfekt. Tyvärr bor jag i en liten lägenhet så det får inte plats golvhögtalare. Men jag har modellen noterad så kanske det blir ett par såna när utrymme ges