Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem

Hörde en låt när jag var på getaway rock festival i Gävle på campingen, kommer inte ihåg speciellt mycket men i refrängen så sjöng dom: ööööööööl, öööööööööl, ööööööööl. Ganska rolig låt har jag för mig.

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk

Hjääälp!

Var någonstans 1-2 år sedan jag såg en "B-film" som handlade om en isstorm som träffade Australien/USA och så är det någon pappa där som jobbar som meteorolog och ska hjälpa militären med att få stop på stormen. Dottern till pappan/meteorologen var en ung skådespelare kommer jag även ihåg!

Alla svar uppskattas som kan tänka sig vara filmen

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskycoke:

Var någonstans 1-2 år sedan jag såg en "B-film" som handlade om en isstorm som träffade Australien/USA och så är det någon pappa där som jobbar som meteorolog och ska hjälpa militären med att få stop på stormen. Dottern till pappan/meteorologen var en ung skådespelare kommer jag även ihåg!

Alla svar uppskattas som kan tänka sig vara filmen

Det är inte 2012 då?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Hmm, var den lågbudget och med en dotter till meteorologen, så vad det väl inte Day after tomorrow antar jag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av haaken:

Vad heter låten som går i reklamen till Dexter på Kanal 6

Låter som en förvrängd kvinnlig röst som säger "what the fuck".

Mvh

Den Dexterreklam jag såg på 6:an nyss har Imogen Heap - Hide and Seek som musik, kan det vara den du söker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Den Dexterreklam jag såg på 6:an nyss har Imogen Heap - Hide and Seek som musik, kan det vara den du söker?

Den var det ja
Tackar

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk

2012 är väll inte en lågbudget film xD Och de är inte Day After Tomorrow iheller..

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskycoke:

2012 är väll inte en lågbudget film xD Och de är inte Day After Tomorrow iheller..

Det beror väl på vad man läser in i begreppet b-film, speciellt när det skrivs inom citationstecken. Men visst, båda filmerna hade en budget. En stor sådan.

När jag tänker efter så betyder väl B:et i B-film just budget?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskycoke:

Var någonstans 1-2 år sedan jag såg en "B-film" som handlade om en isstorm som träffade Australien/USA och så är det någon pappa där som jobbar som meteorolog och ska hjälpa militären med att få stop på stormen. Dottern till pappan/meteorologen var en ung skådespelare kommer jag även ihåg!

Alla svar uppskattas som kan tänka sig vara filmen

Låter som Artic Blast (2010) och den kvalificerar sig nog som B-film också

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter en låt som har spelats ett par gånger på P3 de senaste veckorna. Det är lite The Knife stuk på den men lite mer fart..

En kvinna sjunger (väldigt högt) bland annat något som låter som "I want find the eagles nest, i want to see the world from your view" .. Nu har det gått ett par dagar sedan jag hörde den sist, så den börjar klinga av i huvudet.
Har sökt på dessa textraderna på google men inte hittat något. Kräver nog att någon känner igen texten.

Tack på förhand!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

Söker efter en hemsida.

Är en Svensk kille? som åker runt i Sverige och lite utomlands och fotograferar spännande platser och har väldigt mycket bra material och lite historia bakom platserna.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

söker en lite annorlunda sak som jag kom att tänka på. på 80 och eller 90 talet så gick det ett barn program på engelska som jag av någon anledning brukade titta på trots att jag inte kunde engelska(jag var liten).

det jag minns är någon kvinna och något stort gosedjur typ som björne i björnes magasin. hon brukade sjunga "Jump and Count, 1 2 3, which shape will we land on, lets look and see.." medan hon kastade någon tärning eller något. det är nog det jag minns. har googlat men inte hittat något. just det "gosedjuret" hette tiny tror jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Efterlyser tre låtar. :P

Första och viktigaste är en låt jag hört på reklamerna, TV1000 har något erbjudande eller så och låten går typ. "There's a feeling coming on, we can see it in eachothers eyes. Nr 2. Youtube-reklam för typ Björn Loves John. Finns att hitta här, skärmen till höger. Sista låten är en gammal låt som alla säkert skrattar åt. I vilket fall, den går typ. "What the hell, is going on" och jag såg den genom någon CS-video där någon failar med en highfive. Kan ni låtarnas namn eller artist så svara gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Första och viktigaste är en låt jag hört på reklamerna, TV1000 har något erbjudande eller så och låten går typ. "There's a feeling coming on, we can see it in eachothers eyes.

Läs här:
http://www.reklammusik.se/?q=node/8751

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Åh, jag har redan hittat låtarna, via Reklammusik. Jättebra sida. TV1000 låten var väldigt rare, dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haaken:

Vad heter låten som går i reklamen till Dexter på Kanal 6

Låter som en förvrängd kvinnlig röst som säger "what the fuck".

Mvh

Hide and Seek - Imogen Heap, bra låt förövrigt.

Permalänk
Medlem

äldre musik video

tjena söker en äldre video med två brudar som blir jagade i öknen av en snut. bägge kör goa amerikanare. nåt med base hette den om ja mins rätt.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

En/ett tråd/inlägg (ovan inlägg) har flyttats till tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynx:

tjena söker en äldre video med två brudar som blir jagade i öknen av en snut. bägge kör goa amerikanare. nåt med base hette den om ja mins rätt.

Kan det vara Puretones - Addicted To Bass du tänker på?

Permalänk
Medlem

UnDead, verkar som du hittade rätt

Skrivet av lynx:

bägge kör goa amerikanare.

Besswisservarning, men det är ju fel om man är kinkig: de kör ju australiensiska bilar (de har inte inte riktigt samma modeller/märken som i staterna)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Söker egentligen inte efter en film denna gång men en reklam.

Någon som vet vad det var för reklam vars mannen ska sätta igång datorn men söker efter "ON" knappen på tangentbordet?
För mig att det var klassiska Telia reklamerna med pappan och hans dotter samt son. Dock har jag försökt hitta den på tuben men utan lycka...

EDIT: Hittade, var inte den familjen jag kom ihåg men hittade till slut (ganska snabbt ändå efter att jag skrev det här )
http://www.youtube.com/watch?v=XsinsBSEJVs&feature=related

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Hejsan, hittade denna filmsnutt på internet http://rom.naurunappula.com/nn/1/255/821/o_629379.swf

Vad heter filmen/musikvideon som videosnutten är klippt från?

Tack på förhand!

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

Letar efter film där en person lärde sig balett för att han lärde sig det för att reta någon som dansade balett. Det är bara en liten rolig grej i filmen i fråga men det kanske är någon som vet vilken jag talar om i alla fall?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja veta låten i filmen
http://www.youtube.com/watch?v=WigtZpleXh4

Visa signatur

i5 760 2.8 GHz | 4GB DDR3 1333MHz | GTX 460 | P7P55D-E LX | Chieftec 650W | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnDead:

Kan det vara Puretones - Addicted To Bass du tänker på?

Tack!

Goa bilar, påminner om Mad Max.

Permalänk

Hejsan,
Jag letar efter en film som jag hyrde för några år sedan som jag dessvärre glömt bort namnet på. Jag kommer ihåg några scener från filmen.

Filmen börjar med att huvudskådespelaren som barn bevittnar sin faders död, fadern är kung eller dyligt (ledare i samhället). Efter den scenen får man se pojken växa upp och inte så långt in i filmen så är det den scen som jag kommer ihåg bäst. Det är när sonen hämnas sin fars död, scenen utspelar sig inomhus och mördaren sitter på en stol, sonen hugger in i hans axel och i nästa kameravinkel får man se att den går igenom stolsitsen.

Genren är action/äventyr och är en typisk rommarfilm(?)

Ursäkta ifall förklaringen blev lite diffus men hjälp uppskattas!

MVH Daggen.

Permalänk

Såg på How I met your mother igår tror jag det var? Iaf det var ett stycke musik där som påminde mig väldigt mycket om en gammal Doom 2 låt. Dock är ju de flesta Doom 2 låtar inspirerade från andra låtar men denna 'version' de körde så var det inte något orginal utan en annan version av låten.

Svårighetsgrad röd kanske?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Den tydligaste influensen jag minns från Doom2 är att nån banas låt påminner väldigt mycket om den lugna delen av Pantera - This Love ...
Kanske är den? Annars har jag ingen aning. (har inte sett det avsnittet av How I met your mother)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Letar efter film där en person lärde sig balett för att han lärde sig det för att reta någon som dansade balett. Det är bara en liten rolig grej i filmen i fråga men det kanske är någon som vet vilken jag talar om i alla fall?

Filmen heter "The Other Guys". Karaktären du beskriver spelas av Mark Wahlberg och det är ett genomgående komiskt sido-tema att han lärt sig massa saker enbart för att driva med andra.

IMDB-länk: http://www.imdb.com/title/tt1386588/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drey:

Filmen heter "The Other Guys". Karaktären du beskriver spelas av Mark Wahlberg och det är ett genomgående komiskt sido-tema att han lärt sig massa saker enbart för att driva med andra.

IMDB-länk: http://www.imdb.com/title/tt1386588/

Aah, så var det. Tackar!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10