Permalänk
Medlem

Beställde datordelar själv i torsdags för strax över 10000. Alla delar har reserverats redan i måndags förutom grafikkortet, men även det kom in i måndags i lager men reserverades inte förrän idag. Mina delar har fortfarande inte skickats och jag har mejlat och kollat med er men ändå så har inget skickats. Hoppas ni får ordning på det här! Vore roligt att ha sakerna innan helgen.

Permalänk

Vad som hänt har hänt och att förbanna butiken löser inga problem. Även det bästa företaget kan trampa i klaveret någon gång. Det är hur man löser problemet som spelar roll. Tittar man på insatsen som Inet och deras anställda gör så är jag grymt nöjd över hur mycket arbete de lägger ner för att lösa sitsen de (och kunderna) hamnat i. Det finns mindre seriösa företag som inte skulle vara beredda att lägga ner de stora summor pengar som Inet måste göra på övertidsersättningar m.m. utan hade låtit kunderna sitta och vänta i veckor på sina ordrar.

Jag som kund är såklart missnöjd när jag förväntade mig att få lagervaror inom 2 arbetsdagar från beställning. Att det beror på en lagerflytt är såklart en "förmildrande omständighet", men det förändrar inte sitsen som kunderna hamnat i.

För att summera mitt inlägg är jag missnöjd över resultatet, men nöjd över Inets förmåga att göra det bästa av situationen. Efter att jag fått alla mina varor gissar jag att mitt förtroende för Inet kommer ha stärkts :).

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Precis vad jag tänkte säga. Måste vara blind eller nåt

Men den texten stod inte för en vecka sedan eller hur? Då stod det att saker inte skulle skickas under fredagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ng0r:

Beställde datordelar själv i torsdags för strax över 10000. Alla delar har reserverats redan i måndags förutom grafikkortet, men även det kom in i måndags i lager men reserverades inte förrän idag. Mina delar har fortfarande inte skickats och jag har mejlat och kollat med er men ändå så har inget skickats. Hoppas ni får ordning på det här! Vore roligt att ha sakerna innan helgen.

Varför är det ingen som förstår? Dem flyttar lagret! Stackarna som knegar på Inet jobbar 18h pass och sover över på jobbet för att få iväg ordrar så snabbt så möjligt och det enda ni gör är att gnälla för att "jag fick inte mina grejer dagen efter som jag brukar". Lite respekt och förståelse kan väl ha?

Permalänk
Relik 📜

OBS!

Åter igen, denna tråd och denna forumdel är INTE till för enskilda supportärenden!
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

kan säga att Inet hoppas på att få in I5 2500K till helgen. Men som sagt det kan bli mer förseningar så har ni bråttom,beställ nån annanstans isåfall.

massa fjortisar här inne just nu som gnäller..jag skulle vilja se er sköta om en hel flytt samtidigt som ni ska packa varor och skicka saker till flera hundra personer, ni klarar väl säkert inte ens av att städa ert eget rum utan att klaga.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

kan säga att Inet hoppas på att få in I5 2500K till helgen. Men som sagt det kan bli mer förseningar så har ni bråttom,beställ nån annanstans isåfall.

massa fjortisar här inne just nu som gnäller..jag skulle vilja se er sköta om en hel flytt samtidigt som ni ska packa varor och skicka saker till flera hundra personer, ni klarar väl säkert inte ens av att städa ert eget rum utan att klaga.

tackar, ville bara veta om man skulle ändra beställningen till i7 istället, ifall det hade varit 3-4v försening

Permalänk
Medlem

Har beställt en dator och när jag kollar min order så är vissa grejer på reserverat och vissa inte. Grejerna som inte är reserverade finns i lager förrutom processorn. Har någon koll på varför det är så? Hade kunnat skicka ett mail och fråga men tänkte att jag kunde fråga här inne först.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Har beställt en dator och när jag kollar min order så är vissa grejer på reserverat och vissa inte. Grejerna som inte är reserverade finns i lager förrutom processorn. Har någon koll på varför det är så? Hade kunnat skicka ett mail och fråga men tänkte att jag kunde fråga här inne först.

Jag ringde med en liknande fråga igår och dom berättade att dom fått leveransen men inte hunnit packa upp det i lagret ännu, när dom gjort det blir det reserverat. Har en dator på order där allt är reserverat, idag skickade dom skärmen och jag hoppas resten av delarna kommer efter inom kort.

Jag har full förståelse för flyttproblematiken men den kanske borde annonserats tidigare, fanns ingen info när jag lade ordern, jag skulle iofs lagt den ändå.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Hejsan inet, har ett små problem som jag skulle vilja ta upp.
Jag beställde min dator den 14 maj och hade problem med att 8 gb ramen inte passade i moderkortet, men ni mejlade eller ringde inte så vi väntade i en hel vecka utan att något har hänt, så vi ringde och fixade allt.
Sen kom ingen brev avisering till vårt hus, så jag skrev ut sidan där kollinr stog o allt.
Sen när jag öppnade kartongen var ingen godis med, dock inget att klaga över.
Inge hdmi sladd,vga eller,dvi.
Jag frågade om min kusin som beställt exakt samma delar men han fick med allt
Dessutom var det ett flertal repor på chassit (fractal design r3)
Men de värsta va att ni inte skrev nånting om att man inte kunde låsa upp xfx 6950 2gb.
Det är väll ganska uppenbart att man skriver det.
Och nu om jag mejlar om grafikkortet avisar ni alla mina mejl?

Svara gärna!

Vill inte låta kaxig eller något

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Hejsan inet, har ett små problem som jag skulle vilja ta upp.
Jag beställde min dator den 14 maj och hade problem med att 8 gb ramen inte passade i moderkortet, men ni mejlade eller ringde inte så vi väntade i en hel vecka utan att något har hänt, så vi ringde och fixade allt.
Sen kom ingen brev avisering till vårt hus, så jag skrev ut sidan där kollinr stog o allt.
Sen när jag öppnade kartongen var ingen godis med, dock inget att klaga över.
Inge hdmi sladd,vga eller,dvi.
Jag frågade om min kusin som beställt exakt samma delar men han fick med allt
Dessutom var det ett flertal repor på chassit (fractal design r3)
Men de värsta va att ni inte skrev nånting om att man inte kunde låsa upp xfx 6950 2gb.
Det är väll ganska uppenbart att man skriver det.
Och nu om jag mejlar om grafikkortet avisar ni alla mina mejl?

Svara gärna!

Vill inte låta kaxig eller något

Men det värsta va att du inte läste att man inte tog upp enskilda fall i denna tråden.
Det är väll ganska uppenbart att man läser det.

Vill inte låta kaxig eller något

Nej men skämt å sido:
Varför skulle de skriva ifall man kan låsa upp den eller inte. Om jag förstått det hela rätt så är det helt individuellt för varje grafikkort, menar du att inet ska gå igenom och testa alla grafikkort de säljer? Lär inte bli billigt.

Om jag nu missförstått och det är denna typen av grafikkort som inte kan låsas upp så är det väl ändå inget en vanlig köpare kan förvänta sig läsa om i beskrivningen. Det är väl inget som producenten uppmuntrar till utan snarare något de vill undvika.

Men du har en viktig poäng, du fick inget godis! Är ju enda anlendingen till att man handlar på inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Varför är det ingen som förstår? Dem flyttar lagret! Stackarna som knegar på Inet jobbar 18h pass och sover över på jobbet för att få iväg ordrar så snabbt så möjligt och det enda ni gör är att gnälla för att "jag fick inte mina grejer dagen efter som jag brukar". Lite respekt och förståelse kan väl ha?

Skrivet av Andyah:

kan säga att Inet hoppas på att få in I5 2500K till helgen. Men som sagt det kan bli mer förseningar så har ni bråttom,beställ nån annanstans isåfall.

massa fjortisar här inne just nu som gnäller..jag skulle vilja se er sköta om en hel flytt samtidigt som ni ska packa varor och skicka saker till flera hundra personer, ni klarar väl säkert inte ens av att städa ert eget rum utan att klaga.

Jag håller med.:) Jag menar: det är så lätt att sitta framför en dator och klaga.:/ Butiken har både förberett detta samt gett information på sin hemsida så jag tycker inte det borde vara så svårt att faktiskt ha överseende med att saker och ting kan ta lite längre tid under en period.^^

Som Andyah sa: har man bråttom kan man ju beställa sina saker från en annan butik.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Men det värsta va att du inte läste att man inte tog upp enskilda fall i denna tråden.
Det är väll ganska uppenbart att man läser det.

Vill inte låta kaxig eller något

Nej men skämt å sido:
Varför skulle de skriva ifall man kan låsa upp den eller inte. Om jag förstått det hela rätt så är det helt individuellt för varje grafikkort, menar du att inet ska gå igenom och testa alla grafikkort de säljer? Lär inte bli billigt.

Om jag nu missförstått och det är denna typen av grafikkort som inte kan låsas upp så är det väl ändå inget en vanlig köpare kan förvänta sig läsa om i beskrivningen. Det är väl inget som producenten uppmuntrar till utan snarare något de vill undvika.

Men du har en viktig poäng, du fick inget godis! Är ju enda anlendingen till att man handlar på inet

Jag skrev ju, att jag inte brydde mig om godiset, känns bara som dem rush arbetade min dator

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk

Tja Inet

Jag skulle vilja få ett förslag på ett minne som fungerar till Asus E35M1-I Deluxe Fusion, vi har testat lite äldre 1333mhz minnen två st 2gb moduler samt nya Corsair value select 1333 mhz 2gb moduler och det funkar inte. Man får ingen bild,kommer inte in i BIOS etc tros att vi försökt via MEMOK knappen etc.

Vilka minnen fungerar bäst till detta kort då det är många som har problem med just detta!?!? Så vi kan köpa dessa.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett par 6950/6970 den 25:e men verkar inte finnas något inne hos er? är mest intresserad av Den här men undrar om det är något som kommer in snart? Jag förstår att det är svårt att veta men man måste ju fråga

Permalänk

sen när/om copyswedes avgifter slår igenom, har ni funderat på att lägga upp en bundle med en intern hdd+kabinett till lite reducerat pris? men att den ändå ligger vid externa så att man hittar den lätt

Permalänk
Medlem

Lätt att få kontakt med kundservice.
Kundservice är väldigt trevliga.

Har blivit lovad väldigt snygg kabeldragning och välmonterade komponenter, så får se hur det är när datorn väl kommer.

Tyvärr är det ett stort minus att Inet inte har 100% koll på deras inkommande leveranser.
De vet inte heller vart deras försenade leveranser är, vilket oroar mig lite.
Efter att deras inkommande leverans saknats i en vecka så borde de ju ha lite koll, även om de bytt lager. Speciellt när kunderna påpekar det.

Över lag är jag än så länge nöjd med Inet, men jag får se hur det är när min order nu blir levererad.

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk

för alla som frågat om i5 förseningen så har dom kommit in på lager nu (fre)

Permalänk
Medlem

Detta kort http://www.inet.se/artikel/5409183/xfx-radeon-hd6970-oc-2gb är listat med en minnestyp som hemsidan påstår sig vara "DDR5". Tror det saknas ett G där.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Om jag skulle beställa denna dator nästa vecka, http://www.inet.se/kundvagn/visa/741400/2011-08-15

Hur lång tid brukar det ta för er att plocka ihop den och testa sen skicka iväg? samt när kommer delarna in på lager som inte finns atm?

Tack på förhand,

MVH 11

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Hade varit härligt med en Inet i Helsingborg!

Då handlar jag faktiskt hellre från Inet. Har inget emot att betala några korvören mera.
Visst, CDON är även dem riktigt snabba med frakten, samt fraktfria över 600:-. Men Inet vinner på supporten, CDON har inte ens telefonsupport.

Håller med, finns ingenting längre i Helsingborg. Tråkigt när något går sönder i panik och man får vänta på beställningen. Dessutom frakt och att olyckor alltid inträffar sent en torsdag eller på helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Hejsan inet, har ett små problem som jag skulle vilja ta upp.
Jag beställde min dator den 14 maj och hade problem med att 8 gb ramen inte passade i moderkortet, men ni mejlade eller ringde inte så vi väntade i en hel vecka utan att något har hänt, så vi ringde och fixade allt.
Sen kom ingen brev avisering till vårt hus, så jag skrev ut sidan där kollinr stog o allt.
Sen när jag öppnade kartongen var ingen godis med, dock inget att klaga över.
Inge hdmi sladd,vga eller,dvi.
Jag frågade om min kusin som beställt exakt samma delar men han fick med allt
Dessutom var det ett flertal repor på chassit (fractal design r3)
Men de värsta va att ni inte skrev nånting om att man inte kunde låsa upp xfx 6950 2gb.
Det är väll ganska uppenbart att man skriver det.
Och nu om jag mejlar om grafikkortet avisar ni alla mina mejl?

Svara gärna!

Vill inte låta kaxig eller något

Ramen inte passade? du köpta alltså delar och försökte sätta ramen åt fel håll?
sen vrf skulle det följa med sladdar till skärmen när du köper datorn? det ska följa med skärmen eller köpas separat. fick din kusin alltså med hdmi sladd när han köpte dator? eller beställde han den till?
sen är det inte avsiktligt som man kan låsa upp 6950, och tillverkarna gör allt för att stoppa det så det kan du ju knappast se som något krav, samt att det inte heler stod att den har switch till dual bios?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Hejsan inet, har ett små problem som jag skulle vilja ta upp.
Jag beställde min dator den 14 maj och hade problem med att 8 gb ramen inte passade i moderkortet, men ni mejlade eller ringde inte så vi väntade i en hel vecka utan att något har hänt, så vi ringde och fixade allt.
Sen kom ingen brev avisering till vårt hus, så jag skrev ut sidan där kollinr stog o allt.
Sen när jag öppnade kartongen var ingen godis med, dock inget att klaga över.
Inge hdmi sladd,vga eller,dvi.
Jag frågade om min kusin som beställt exakt samma delar men han fick med allt
Dessutom var det ett flertal repor på chassit (fractal design r3)
Men de värsta va att ni inte skrev nånting om att man inte kunde låsa upp xfx 6950 2gb.
Det är väll ganska uppenbart att man skriver det.
Och nu om jag mejlar om grafikkortet avisar ni alla mina mejl?

Svara gärna!

Vill inte låta kaxig eller något

Man kan ju inte kräva att dem skriver att den inte har dubbla bios.
Det är som att kräva att Inet ska skriva allt den inte har/kan.

Permalänk
Medlem

fråga

har ni några planer på att ta in några av Gainward's produkter?
tänker framför allt på Phantom serien Geforce 560ti/570/580

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

något jag skulle älska om ni införde är en liten liten rad till varje grafikkort där det står om grafikkortet är refrense modell eller inte!! jag har haft väldigt svårt att välja graffe till min nya rigg då jag planerar vattenkylning men vet inte om det finns block till just dom grafikkort jag vill ha! det är väldigt svårt att hitta om ett visst graffe är referense eller inte! det skulle vara underbart om ni kunde göra det! tack

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Bör väl ligga under 140mm fläktar och inte 120mm

Om jag inte är helt ute och cyklar är hålbilden 120mm, därför ligger de där. Innovativ 140mm-fläkt, som kan monteras i samma skruvhål som en 120mm fläkt.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Hej igen Inet.

En kort fråga om https://www.inet.se/artikel/6900451/silverstone-sugo-sg07b-60... chassit. På eran sida så heter titeln SG07B, i vilket B:et verkar betyda att det är fönster-varianten. Men bilderna ni har upplaggda på den är versionen utan fönster (SG07, utan B). Skulle ni kunna reda ut det kanske?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hej igen Inet.

En kort fråga om https://www.inet.se/artikel/6900451/silverstone-sugo-sg07b-60... chassit. På eran sida så heter titeln SG07B, i vilket B:et verkar betyda att det är fönster-varianten. Men bilderna ni har upplaggda på den är versionen utan fönster (SG07, utan B). Skulle ni kunna reda ut det kanske?

B:et syftar på färgen. Chassin med fönster har "-W" i slutet.

SST-SG07B(black)
SST-SG07B-W(black+window)

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP