Asus Geforce GTX 580 DirectCU II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Mja, det är ju lite så. 10 PCI-platser är riktigt mycket bara det, 7 är ju standard liksom. Man kan ju kapa av en slot till varje kort annars, om man hittar ett vattenblock som passar (då hade jag nog köpt kortet direkt, fullcoverblock då).

Finns mig veterligen inget sådant till detta kortet till skillnad från Gainward Phantomkortena som man inte behöver såga på för att få ner till 2-slot.

Skrivet av Mr. Vico:

hmm, finns det ingen risk att anden i graffen släpps fri likt 590 korten när man överklockar det så mkt?

590 har ju vekare VRM än 580 så även om risken alltid finns där så är den betydligt mindre då VRM:en tål mera ström än dom på 590 som tål 6x35Amp vilket knappt räcker att driva kortet till skillnad från 6990 som har 4x80Amp.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Gamers:

Finns mig veterligen inget sådant till detta kortet till skillnad från Gainward Phantomkortena som man inte behöver såga på för att få ner till 2-slot.

Jo, jag vet. Det finns inte fullcovers till någon av korten heller. Lite märkligt. EK skulle ju komma med sitt för några veckor sen till mitt kort. Det går ju dock att kapa av PCI-bracketen på DC2-korten, trots allt. Men det är lite pilligt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

EK har släppt det, har mina på väg från Sloveninen just nu ihop med nya monteringsmekanismen för Supreme HF, EK-FC5X0 GTX GW heter det och finns i dom två vanliga kombinationerna, plexi+nickel och acetal+nickel.
Plattan för baksidan är på G, något försenad pga att dom var ute med 590 blocket på releasedagen.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Gamers:

EK har släppt det, har mina på väg från Sloveninen just nu ihop med nya monteringsmekanismen för Supreme HF, EK-FC5X0 GTX GW heter det och finns i dom två vanliga kombinationerna, plexi+nickel och acetal+nickel.
Plattan för baksidan är på G, något försenad pga att dom var ute med 590 blocket på releasedagen.

Misstänkte det men jag har inte varit helt säker. x) Får införskaffa ett sånt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det här kortets paradnummer är hur tyst det är, till och med när man spelar på är det ovanligt tyst.

Alla spel jag spelar fungerar det klockrent i och det är väl grejen eller? Att man kan spela utan problem och att man inte blir döv på kuppen.

Jag har i många år kört både SLI och Crossfire men har blivit less på alla problem som man konstant har med dubbla processorer, jag bytte ut ett 5970 kort mot detta och i dom flesta spel fungerar detta mycket bättre.

Asus gör också för det mesta kvalitativa produkter och jag har kört med deras prylar i över 10 år. Nu för tiden fungerar deras hemsida mycket bättre också:)

Permalänk

Snacka om vilken skillnad det blev med två mor original 580. men det är bra jävla trångt i burken nu.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

blir nog ett 580directcuII snart. verkar vara ett bra kort.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick hem det här kortet idag och till min förvåning hade jag över 100 fps stabilt på bc2, gick inte under 100 fps, med exakt samma grafikinställningar som SweC och 580:t ligger på stock.

Rekommenderar detta kort STARKT.

Permalänk
Medlem

Om man vill köra SLI med detta kort. Är det storleken på chassit som sätter stop för det i så fall? If, någon som vet vilket/vilka chassin som man garanterat få in x2 utan att behöva oroa sig för plats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzz:

Om man vill köra SLI med detta kort. Är det storleken på chassit som sätter stop för det i så fall? If, någon som vet vilket/vilka chassin som man garanterat få in x2 utan att behöva oroa sig för plats?

Det är moderkortets PCI platser som begränsar sli möjligheten.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Det är moderkortets PCI platser som begränsar sli möjligheten.

Du vet något eller till och med kan rekommendera ett moderkort som skulle klara av att köra sli med detta kort? Grymt sugen på att köpa och vill ha möjligheten till att köra SLI utan att behöva byta ut delar. Planen är ett ASUS Sabertooth P67. Skulle funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzz:

Du vet något eller till och med kan rekommendera ett moderkort som skulle klara av att köra sli med detta kort? Grymt sugen på att köpa och vill ha möjligheten till att köra SLI utan att behöva byta ut delar. Planen är ett ASUS Sabertooth P67. Skulle funka?

Tror inte det moderkortet fungerar, men detta gör Asus Maximus IV Extreme. Se detta galleri

http://www.sweclockers.com/galleri/7187-obsidian-650d

Tror det är få moderkort som klarar sli med de korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Tror inte det moderkortet fungerar, men detta gör Asus Maximus IV Extreme. Se detta galleri

http://www.sweclockers.com/galleri/7187-obsidian-650d

Tror det är få moderkort som klarar sli med de korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Verkar som om Asus p8p67 WS Revolution också kan funka. Få kolla lite på dem.

Permalänk

Tror ni att detta kortet får plats i ett Fractal design arc ? Ett 590 ska ju få plats men detta är ju en ganska maffig kylare

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stickyone:

Tror ni att detta kortet får plats i ett Fractal design arc ? Ett 590 ska ju få plats men detta är ju en ganska maffig kylare

Ja det får plats, hjälpte en kompis att bygga dator med arc och detta kort.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Inaktiv

någon som vet hur många skärmar man kan ha på det kortet? två eller tre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167567:

någon som vet hur många skärmar man kan ha på det kortet? två eller tre?

Två.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Hur högt är detta kortet?

Skulle bli jätteglad om jag fick ett mått på tex:
Hur mycket reser sig kortet över ovankanten av sin pci-bracket?

Och så undrar jag om man kan böja på strömkontakterna så att det tar mindre plats på höjden när man kopplat in strömmen?

Jag har ett 5850 med referensdesign och har ca 21 mm kvar till chassiplåten. Oroar mig för att det blir svårt att få in ett sånt här.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

SLI med dessa kort fungerar utmärkt.

Har en polare som kör sli med dem och han liggar på ca 60grader på det övre när han lastar det i t ex BFBC2 / WoW med allt på max ingame i 1920x1080.

DOCK kör han med ett Asus maximus Extreme IV E-ATX och ett Cooler master HAF X black Fulltower-chassi samt ett cooler master 1000watts agg. men ja, han har då inga värmeproblem med sina kort.

MVH: Marcus

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk

Vad tror ni om att köra SLI i ett Corsair miditower graphite 600t atx black på ett Asus P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 har corsair ax 1200 nätagg.

Mvh
Ola

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|