LG kombinerar mus och handscanner

Permalänk
Medlem

Bahh... Sån skulle man ha haft på gamla jobbet. Finns verkligen inget drygare att spring fram och tillbaka till scannern i skrivarrummet.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad coolt, något nytt som faktiskt fungerar riktigt bra, antagligen. Har ingen användning för det själv, men grymt coolt alltså.

Permalänk
Medlem

Den hade varit oerhört smidig att använda sig av för att slippa behålla alla dessa papper man får i ex skolan. De bara försvinner och man måste tänka på att ha dem med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Såg först ut som en skitprodukt. Men när demonstrationen gjordes såg det mycket bättre ut.
Det som egentligen är så bra med produkten är ju att den känner av vart man är, så den kan fylla ut informationen på rätt ställe. Jag vet inte om detta har gjorts tidigare.

Jag hade tidigare en handskanner och det var ju bedrövligt att behöva sitta och sikta på A4-pappret samt dra långsamt och rakt.

Nu behöver jag skanner ytterst sällan, men detta är ett mycket trevligt alternativ istället för en stor sak som står och samlar damm.

Håller med, jag brukar döma alldeles för fort När man sett videon så verkar den ju faktiskt smidig att använda!

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk

Sällan man ser att mjukvaran höjer värdet på produkten, oftast är det tvärt om. Varför har man inte sett det här tidigare?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Undrar varför den inte är trådlös, hade varit än mer praktiskt då!!
Är kanske så att scannern skulle ta för mycket på batteriet isåfall.

Cool sak

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

kan man scanna sitt ansikte tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

975 kronor inklusive moms. Oh fyfan... Men men, DAY 1 säger jag bara!

Hoppas på en Sverige release snart då.

975 kr låter känns som ett bra pris för produkten, den tillhörande mjukvaran är ju värd det bara den.

Skrivet av Paradoxnode:

Sällan man ser att mjukvaran höjer värdet på produkten, oftast är det tvärt om. Varför har man inte sett det här tidigare?

Japp, av vad man såg på videon så var den imponerande bra både bildhantering och OCR, samt att den verkar väldigt användarvänlig.

Har inte använt handhållna scanners på 16-17 år, då var det en pina att pina att få ut något vettigt, denna mus/scanner känns som en riktigt bra produkt till bra pris.

Lite nostalgi:

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Nog de smartaste jag sätt på länge faktiskt. skulle vara kul å testa vilka ytor som du kan scanna:)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Smart!
Och äntligen lite nytänkande

Edit: Och priset verkar ju inte allt för illa iallafall, efter en snabb koll på prisjakt så verkar en någorlunda vettig scanner kosta ~900...

Permalänk

Första känsla: Me smiley likey!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

DAMN! den var ju riktigt smidig! tänk alla pdf:er som alltid är låsta... Skriv ut, skanna, redigera! eller som ngn sa, när man är på resande fot, t ex mässor! ta ett produktblad, scanna av, maila till lämplig kollega/kund och sen diskutera... liiiiiiiiiiiike!!!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Jo i ett sånt läge kan den ju vara bra, fast skulle väl vara ända tillfället då
Nåja för en del kan den nog vara guld, för andra en helt meningslös produkt.

skulle man inte kunna dra precis samma kommentar om egentligen varenda produkt som skrivits om på sweklockers? exempelvis separata grafikkort. kanske gått dom flesta förbi att intel världens största grafik-leverantör, just pga den inbyggda skiten som ingen gamer skulle ge ett öre för, medans kontorsfolk aldrig brytt sig leverantör eller prestanda.

Permalänk
Medlem

Otroligt häftig mus. såg antagligen väldigt skeptisk ut när jag läste titeln. men jag tror dock den hade blivit ännu större om den haft Lite fler knappar. Många gillar att ha knappar till att navigera i en browser eller att höja/sänka dpi.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A
Inte Core i5 8400
Asus GeForce GTX 1660Ti ROG Strix
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600 MHz