Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Inte jag. Jag hänger nog på University of Shaemoor om dom tänker finnas i GW2 också.
Jag föredrar faktiskt att spela med människor från olika kulturer från olika delar av världen. Så tråkigt att bara spela med svenskar. Dessutom föredrar jag att prata engelska i spel, dels för att bli bättre på det, dels för att jag tycker det är ett bättre språk än svenska (med undantag för ordet lagom).

Och ordet fika!!! Det finns fan inget bra engelskt ord för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jag vart ganska så riktigt arg för tillfället, men nu skrattar jag nästan bara åt det och hennes beteende.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Om friskyttarna skulle visa sig vara ett skönt gäng utan galna människor som försöker vara översittare för att de har kassa jobb så skulle jag inte ha något emot dem dock.

Skön mening. Skrattade gott.

Du behöver inte oroa dig. Vi är nöjda med våra jobb.

Permalänk
Avstängd

I pity the fools.

Som inte spelar med mig ;D

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Skön mening. Skrattade gott.

Du behöver inte oroa dig. Vi är nöjda med våra jobb.

Hehe bra.. man har ju sett och hört ett och annat i spelvärlden med alla guilds som finns. Flera är sköna och andra är... störda.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Guilden jag är med i blev kickad från alliansen för att jag var "anti-amerikan, rasist och sexist".

Minsann. Jag brukar bli kickad för att jag är "a threat to humanity"...

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Minsann. Jag brukar bli kickad för att jag är "a threat to humanity"...

Hehe, illa!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

finns det guildar som man kan joina här? jag har inget emot att joina en svensk guild

är det open join hos frimurarna elle???

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Och ordet fika!!! Det finns fan inget bra engelskt ord för det

Engelskan i sig har många ord men än hur många man har så finns det alltid några varianter som saknas.
Tror att coffe or coffe-time går ganska bra annars om du inte ska dricka något annat.

Mätt har jag inte hittat något bra ord för, åtminstone inte som enbart motsvarar vårt mätt på mat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Mätt har jag inte hittat något bra ord för, åtminstone inte som enbart motsvarar vårt mätt på mat.

"Are you full?" brukar man använda för att fråga om någon är (propp)mätt. Är man måttligt mätt svarar man "No, I have had just enough".

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk

Vad säger ni, ska vi försöka dra ner på offtopic i denna tråd? Inte för att vara en tråkmåns/forumpolis, men man blir ju lite snopen när 70% av alla poster inte har direkt med gw2 att göra.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Vad säger ni, ska vi försöka dra ner på offtopic i denna tråd? Inte för att vara en tråkmåns/forumpolis, men man blir ju lite snopen när 70% av alla poster inte har direkt med gw2 att göra.

Vi skulle kanske behöva en tråd att diskutera gw1 i?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

jaha vad fördriver ni alla tiden med i väntan på GW2 betan?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

jaha vad fördriver ni alla tiden med i väntan på GW2 betan?

Jagar HoM poäng, vad annars?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

jaha vad fördriver ni alla tiden med i väntan på GW2 betan?

Väntar på --> Dead island, BF3, D3, GW2 vad annars? )

Permalänk
Medlem

sedär, ska man ge sig på GW 1 om man aldrig testat det ?
brinner verkligen för gw 2, får man ut mkt tror ni av att testa 1an , ser ju så apfult ut på youtube men gameplay känslan kanske är nice.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Skrivet av undrande:

sedär, ska man ge sig på GW 1 om man aldrig testat det ?
brinner verkligen för gw 2, får man ut mkt tror ni av att testa 1an , ser ju så apfult ut på youtube men gameplay känslan kanske är nice.

1an är inte lik 2an och jag tröttnade på det väldigt snabbt, 2an tycker jag dock ser riktigt grymt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

sedär, ska man ge sig på GW 1 om man aldrig testat det ?
brinner verkligen för gw 2, får man ut mkt tror ni av att testa 1an , ser ju så apfult ut på youtube men gameplay känslan kanske är nice.

Testa vettja! Finns ju gratis trial, nybörjarområdena brukar också vara väldigt befolkade så att hitta någon att spela med borde inte vara något problem
Ang. grafik så är det väl en smaksak, tycker att det fortfarande är riktigt vackert. Youtube gör ju inte alltid rättvisa.

Permalänk
Medlem

joo försökte med trailen men man kan bara ha ett trailaccount per Ncsoft account och jag har redan aion undra om man kan deleta det accountet och lägga till GW1 ist?
nån som är kunnig när det gäller NCsofts accountsida?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Engelskan i sig har många ord men än hur många man har så finns det alltid några varianter som saknas.
Tror att coffe or coffe-time går ganska bra annars om du inte ska dricka något annat.

Mätt har jag inte hittat något bra ord för, åtminstone inte som enbart motsvarar vårt mätt på mat.

"Im full" - "Jag är mätt" :-D?

OnT: Hoppas på en höst beta, finns det något som tyder på det?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Många som spelat demo versionerna har kommenterat att väldigt mycket, t.om. inom demozonerna var ofärdiga som t.ex. charr npc röster, rörelser, grafiska buggar osv. Det ska vara väldigt uppenbart tydligen att spelet bara är i alpha än så länge. Anet själva har sagt att de håller på med sen alpha/tidig closed beta. Hade man varit pessimistisk hade vaporware inte varit långt ifrån men som det ser ut nu är verkar det inte vara troligt med open beta i år. Alla datum som cirkulerar är spekulationer baserade på enstaka ord här och där.
Personligen tror jag på open beta någon gång mellan q1-2 -12 och release någon av kvartalen därefter. Kort och gott, jag hoppas D3 släpps i år för jag tänker inte sitta och vänta på detta längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av f4Ri:

Många som spelat demo versionerna har kommenterat att väldigt mycket, t.om. inom demozonerna var ofärdiga som t.ex. charr npc röster, rörelser, grafiska buggar osv.

Nja, den typen av saker brukar ofta gå väldigt snabbt att implementera för att det redans finns färdigt utanför spelet, det har testats men inte implementerats. Men visst det beror mycket på hur bra devs det är, vissa tar ju hundra år att åtgärda enkla saker. Från vad jag sett av GC så är det redan upplagt för en begränsad beta. Hoppas att få den inom några månader men men... Man har ju sina tvivel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f4Ri:

Många som spelat demo versionerna har kommenterat att väldigt mycket, t.om. inom demozonerna var ofärdiga som t.ex. charr npc röster, rörelser, grafiska buggar osv. Det ska vara väldigt uppenbart tydligen att spelet bara är i alpha än så länge. Anet själva har sagt att de håller på med sen alpha/tidig closed beta. Hade man varit pessimistisk hade vaporware inte varit långt ifrån men som det ser ut nu är verkar det inte vara troligt med open beta i år. Alla datum som cirkulerar är spekulationer baserade på enstaka ord här och där.
Personligen tror jag på open beta någon gång mellan q1-2 -12 och release någon av kvartalen därefter. Kort och gott, jag hoppas D3 släpps i år för jag tänker inte sitta och vänta på detta längre...

Varför skulle det vara vaporware? Diablo 3 är väl ett bra mycket större vaporware i så fall. Och de har sagt att när betan dyker upp kommer spelet komma kort därpå eftersom de vill att betan ska vara så nära det riktiga spelet som möjligt så ett helt kvartal i mellan tror jag inte på.

Permalänk
Medlem

Vissa tror att det doftar vaporware med tanke på hur Arenanet väljer att marknadsföra spelet dvs. oregelbundet och ojämnt, dock så är inte detta min åsikt så jag lämnar det därhän. Vad gäller betan så kan du ha rätt, lika mycket som jag och alla andra för den delen. De har sagt saker och ting och de kan mycket väl ändra sig framöver. Man kan bara vara säker på något om det står på guildwars2.com annars är det spekulation.

Jag hoppas på Q1 2012 men jag kan mycket väl se det dra in i Q3-4 om de tycker att saker och ting behöver fixas. De är ju inte rädda för att skrota stora delar och börja om även om det kan verka sent ute, ta Sylvari redesign och attribut systemet t.ex.

Permalänk
Medlem

Ja dessa personer som snackar om vaporware brukar tyvärr vara folk som var väldigt optimistiska med release datumet. När spelet inte kom så blev de upprörda och trollar i forum för att må bättre. Visst har ny information om spelet varit lite ojämn men det har med att de försökt pricka in det till olika mässor.

Och jag tror absolut inte på någon release innan Q1 2012. Men att det skulle dra över till så sent som Q3-4 tror jag inte Ncsoft kommer tillåta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Och ordet fika!!! Det finns fan inget bra engelskt ord för det

http://en.wikipedia.org/wiki/Tiffin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanslar:

Ja dessa personer som snackar om vaporware brukar tyvärr vara folk som var väldigt optimistiska med release datumet. När spelet inte kom så blev de upprörda och trollar i forum för att må bättre. Visst har ny information om spelet varit lite ojämn men det har med att de försökt pricka in det till olika mässor.

Och jag tror absolut inte på någon release innan Q1 2012. Men att det skulle dra över till så sent som Q3-4 tror jag inte Ncsoft kommer tillåta.

Det är i alla fall inte lika illa som det var med Darkfall Online där man kanske (om man hade tur) fick 2-3 nya bilder per 6 månader eller mer.

Jag tycker NC Soft gör rätt som dom gör nu. Dom håller på Betan och release tills dom är helt redo för det. Informationen kommer i en OK tackt (även om man gärna vill ha mer självklart, det vill man alltid).

Permalänk
Medlem

8 september
31 augusti
25 augusti
18 augusti
17 augusti
15 augusti x2
12 augusti
10 augusti

...

Det fortsätter såhär. ArenaNet har en blogg just för GW2, som du säkert inte har missat om du väntar på spelet. Där hoppar artiklar och nyheter fram hela tiden. Förutom det här följer även det faktum att GW2 har varit med på i stort sett alla spelkonventioner det här året, samt alla intervjuer till både tidningar och fans.

Vaporware? Det enda TOR har att erbjuda, i kontrast, är fina cinematiska klipp. Ungefär på samma sätt som Blizzard har marknadsfört deras spel sedan innan Warcraft III (för att spä på likheterna mellan TOR och WoW).

http://www.arena.net/blog/category/guild-wars-2/page/2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Nu börjar det dra ihop sig

/reffe

hehe

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4