Xbox Live kommer till Windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Lösningen är: Om nu steam är den största sociala plattformen så borde alla speltillverkare samsas på den.
Det kommer inte hålla på sikt att man skall ha 50 olika spelplattformar/sociala plattformar för datorspel.
Eller ingen alls, bara installera spelet och köra. Steam är ju hutlöst dyrt dyrare än att köpa originalet på skiva.

Visst är det smidigt då med en social plattform, kanske i framtiden xboxlive för PC spel är den ENDA plattformen?

Jag förstår inte varför folk gnäller på att det är dyrt på steam. Många spel som man köper på steam aktiveras även genom steam, och således kan man göra det som passar en bäst. Jag tycker det är grymt att kunna ha alla sina spel redo för nedladdning när man vill via steam. Steam funkar bra för mig, handlar bara på steam när dom kör sina sjuka reor

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Jag förstår inte varför folk gnäller på att det är dyrt på steam. Många spel som man köper på steam aktiveras även genom steam, och således kan man göra det som passar en bäst. Jag tycker det är grymt att kunna ha alla sina spel redo för nedladdning när man vill via steam. Steam funkar bra för mig, handlar bara på steam när dom kör sina sjuka reor

Det förklarar inte varför det är dyrt. 500kr för ett spel som kanske kostar 250 kr i handeln är hutlöst dyrt. Vad betalar man för 250kr för? Lite bandbredd?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Det förklarar inte varför det är dyrt. 500kr för ett spel som kanske kostar 250 kr i handeln är hutlöst dyrt. Vad betalar man för 250kr för? Lite bandbredd?

Det är väl upp till var och en. Jag själv hade inte köpt ett spel på steam som var 100% dyrare än någon annanstans. "Lite bandbredd"? Det är ju verkligen hur smidigt som helst att slippa ha allt installerat på datorn, samtidigt som man kan hämta hem det när som helst och var som helst. Rätt skönt om man är tankspridd person som jag

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

folk verkar ha väldigt dålig koll på vad xbox live är. jag tror personligen att det kommer bidra till en mer social och sammanhängande del av onlinespelandet.

men jag har väldigt svårt att tro att microsoft skulle släppa över xboxtitlar till pc med tanke på att det skulle förlora potentiella xbox användare. jag är själv förespråkare för konsol, men om jag kunde spela samma spel på min pc skulle jag inte köpa en box bara för att. Det är spelen jag vill åt, inte plattformen.

att det kostar 69 kronor i månaden gör mig ingenting eftersom man får ut oerhört mycket av xbox live. däremot skulle jag aldrig betala för både pc och xbox, men ett gemensamt pris kan jag tänka mig.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk

skulle vara skönt btw om steam-dyngan fick lite att slåss med. kommer aldrig mer använda mig av steam. så fruktansvärt värdelös tjänst.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|