Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Det finns spel spel utan intenetuppkoppling också. Blir inte lika kul då.
Stor del av nöjet är att just spela med andra som tänker lite annorlunda och gör saker på annat sätt.
Det tråkiga är att vissa har en förmåga att gå så fort det blir lite trixigt.

Klart det är roligare men jag syftade på att det går snabbare med heroes. Men vill jag ha kul kör jag gvg där man faktiskt tjänar på att köra med riktiga spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Gladiator, hur är det man får den nu igen? Något säger mig iaf att det är ganska bra gjort av dig.
Som PvP titel valde jag zaishen

Gladiator titeln var gamla Team Arenas förr, där jag fått de mesta av mina poäng. Men nu får man det via Random Arenas. Mjo, den är ju lite tidskrävande att få. Dock så räcker det att ha glad 3 för att dedikera den till HoM, men spelade mycket TA med kompisar förr.

Zaishen titeln borde inte räknas som PvP titel då man kan köpa sig till alla nycklar, mer en PvE titel i mitt tycke

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Gladiator titeln var gamla Team Arenas förr, där jag fått de mesta av mina poäng. Men nu får man det via Random Arenas. Mjo, den är ju lite tidskrävande att få. Dock så räcker det att ha glad 3 för att dedikera den till HoM, men spelade mycket TA med kompisar förr.

Zaishen titeln borde inte räknas som PvP titel då man kan köpa sig till alla nycklar, mer en PvE titel i mitt tycke

Hehe, håller med dig där. Men man får ju zaishen keys genom att göra PvP saker. Alltså köpa dom med balt faction eller tournament points.
Men visst, går ju att köpa med pengar också. Vilket kan ses som lite fuskigt.
Av dom 200 keys jag använt har jag väl köpt kanske lite mindre än hälften.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

nån som törs sig på en kvalificerad gissning vad dom använde sig av för system/datorer på gamescom och övriga event för demo testande ?
verkade flyta på perfekt enligt de youtubeklipp man sett.
är livrädd att GW2 blir som rift tungdrivet.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Söt-fulare saker får man leta länge efter!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

nån som törs sig på en kvalificerad gissning vad dom använde sig av för system/datorer på gamescom och övriga event för demo testande ?
verkade flyta på perfekt enligt de youtubeklipp man sett.
är livrädd att GW2 blir som rift tungdrivet.

Jag skulle gissa på en Alienware med typ i7/8gb/2xGTX580/SSD.

Det är i allafall vad jag skulle använt för ett demo, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

nån som törs sig på en kvalificerad gissning vad dom använde sig av för system/datorer på gamescom och övriga event för demo testande ?
verkade flyta på perfekt enligt de youtubeklipp man sett.
är livrädd att GW2 blir som rift tungdrivet.

Teamet bakom GW har alltid varit duktiga att optimera spel, även för dem med sämre datorer.
Är säker på att du kommer kunna lira det utan problem, sålänge du inte har något uråldrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Teamet bakom GW har alltid varit duktiga att optimera spel, även för dem med sämre datorer.
Är säker på att du kommer kunna lira det utan problem, sålänge du inte har något uråldrigt!

Snubben sitter på GTX580 och en 2600k @4.9GHz... Tror han kommer att klara sig

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Snubben sitter på GTX580 och en 2600k @4.9GHz... Tror han kommer att klara sig

Jo det såg jag, men han kanske har fler datorer? ;D

Permalänk
Medlem

har bara en dator , och har nog anledning att oroa mig då aion laggar apa (också ncsoft) förhoppningsvis inte samma team som står för "optimeringarna" av gw2 motorn vad vet jag.
rift har jag också rejält stora problem med.

och med tanke på hur snyggt gw 2 är så börjar man ju undra, får hoppas på det bästa längtar oerhört iaf!!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

NCSoft är utgivare av både Aion och Guild Wars 2. Arenanet utvecklar GW2 och jag antar att nåt asiatiskt software team av NCSoft gjorde Aion. Dom har nog inte mycket med varandra att göra.

Som jag förstår det kör Guild Wars 2 sin egen in-house motor (tweakad Guild Wars motor) medans Aion kör på licensierad Cry Engine. Dvs developserna till Aion har förmodligen ingen aning om hur man programmerar en spelmotor.

Permalänk
Medlem

okay, ja altså bara det flyter på fint så är jag nöjd sen om det är olle eller pelle som står för optimeringarna det spelar mindre roll för min del, skönt att höra att aion nissarna inte har så mkt att göra med GW2 motorn.

ni som lirat/lirar GW1 är det bra optimerat?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Jag lirar GW1 och ja, det är bra optimerat. När det släpptes flöt det hur bra som helst och de gör de fortfarande. När de kom så var ju grafiken väldigt underbar och spelet kräver inte mycket datorkapacitet.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

har bara en dator , och har nog anledning att oroa mig då aion laggar apa (också ncsoft) förhoppningsvis inte samma team som står för "optimeringarna" av gw2 motorn vad vet jag.
rift har jag också rejält stora problem med.

och med tanke på hur snyggt gw 2 är så börjar man ju undra, får hoppas på det bästa längtar oerhört iaf!!

jag hade samma problem med aion men för typ 2 år sen då jag satt på ett 5850 Men hade grymma fps drop. Omformatera datorn och sen vart det stadiga 120fps på höga inställningar, nu är det ju en uppgraderad grafikmotor men du ska ju inte ha några problem att spela utan lag på höga inställningar.

Permalänk
Medlem

GW1 spelade jag på nvidia ti4200 en gång i tiden... Sitter på 5770 nu och får aldrig fps-drops, inte ens när jag nedklockar till lägsta möjliga. Max grafikinställningar i 1920x1200.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Min teamsetup ser ut som följande:
Jag som 100b warrior
Sabway necros
Keystone och panic mesmer
HB monk
SoS rit (funderat på att byta ut mot en ST rit dock...)

Funkar bra till vanquishes, missions, dungeons osv.

Problemet med heroes brukar vara att de inte har vett att sprida ut sig. Bildar en klunga och är sårbara.
När det är någon som gör area-dameges så åker hela partyt helt eller delvis.
Rit:ar som jobbar med spirit brukar inte vara helt bra. De har inte samma möjlighet att flytta på hela spirit-gruppen som vanliga spelare har.
Själva flyttskillen som är ganska viktig för en rit ligger under luxon eller kurzic och den har inte heroes tillgång till.
Fördelen med heroes är att de alltid stannar kvar till slutet.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om nytt om GW2? Tycker det var ett tag sedan det hände något här ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Någon som hört något om nytt om GW2? Tycker det var ett tag sedan det hände något här ..

Det beror antagligen på att de stora mässorna har varit, när beta närmar sig lär det hända betydligt mycket mer igen.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Det beror antagligen på att de stora mässorna har varit, när beta närmar sig lär det hända betydligt mycket mer igen.

Jaha, jo, det är ju sant! My bad, känns som att jag har legat under en sten den närmaste tiden, har inte koll på något! =D

Permalänk
Medlem

Kan man signa sig för beta någonstans?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

har inte ens läst om någon beta 2011 så jag ligger rätt lågt ett tag angående GW 2 tyvärr, lite bittert att spelet kan komma att släppas samtidigt som Diablo 3 då blir det besluts ångest haha

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

har inte ens läst om någon beta 2011 så jag ligger rätt lågt ett tag angående GW 2 tyvärr, lite bittert att spelet kan komma att släppas samtidigt som Diablo 3 då blir det besluts ångest haha

Jag skulle i och för sig tycka det vara väldigt bra om D3 och GW2 släpptes samtidigt. Orka försöka springa runt i ett nytt MMO med allt annat folk och deras ...folkighet. Jag skulle hellre skapa karaktärer i GW2, lägga den på hyllan och spela D3 i någon månad, låta de första zonerna i Tyria avfolkas och sen ge mig ut i lugn och ro. Men det är bara jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

har inte ens läst om någon beta 2011 så jag ligger rätt lågt ett tag angående GW 2 tyvärr, lite bittert att spelet kan komma att släppas samtidigt som Diablo 3 då blir det besluts ångest haha

annonserade de inte ut att betan skulle starta 2011?

edit: http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/#two

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

annonserade de inte ut att betan skulle starta 2011?

edit: http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/#two

En stängd beta ja. Ingen som vet hur många som får vara med där eller om det ens finns en möjlighet att komma med. Men man får väl hoppas

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Gossedjur med attityd!

Är några fortfarande på jakt efter ett gille är ni varmt välkommna till friskyttarna.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

http://gw2sverige.se/grawlarnas-planet/

Känns lite för tidigt att skapa guilds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajzHEHE:

http://gw2sverige.se/grawlarnas-planet/

Känns lite för tidigt att skapa guilds.

det är aldrig för tidigt , ju tidigare desto bättre dvs om man känner varandra redan innan release.

ju bättre man känner varandra desto roligare har man och desto lättare blir allt det är min erfarenhet detta gällerextra mkt för MMO:s

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold