MSI GT780R – bärbar gamingdator

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Okej du får gärna hänvisa till en källa

Jag kan vara en källa då jag sitter på en av HPs 15" business modeller. Den blir otroligt varm och man behöver i princip rensa fläkten varje månad (och datorn blir ändå väldigt varm på sina ställen). När jag lämnade in den på service sa dem att det var ett väldigt vanligt problem med dessa datorer.

OT: Tycker faktiskt om att de satsar på mobila speldatorer, jag gillar att spela emellanåt men vill inte ha en stor datormöbel. Dock får man otroligt mycket mer för samma pengar om man konfigurerar ihop en egen Clevo-modell. Där kan man även ha ett 6990m (~6850-6870 stationärt) i en 15"-modell

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

http://www.anandtech.com/show/4897/alienwares-m18x-part-1-nvi...

Känns som det där är ett bättre allterativ. Också två hårddiskar som lär kunnas köras i raid 0.

Absolut, om man har 34447 kr att göra av med så.

Permalänk
Medlem

Jag har själv en tidigare modell av MSI, Gx660, köpte den för ca 1½ år sedan tror jag det blir, och jag är fruktansvärt nöjd med den. Gedigen byggkvalité, fruktansvärt god prestanda och vid dåläget var den otroligt mer prisvärd än konkurrenterna för sitt innehåll, då den var en av få datorer med USB 3.0, en av få 15,6" med full HD, och en av få datorer under 15 000 som hade 1gb DDR5 i grafik. Jag köpte min för ynka 10 000, och jämförbara asusdatorer gick på 15 000, minst. För att inte nämna Alienware, där du fick en sämre dator för 20 000. Notera dock att de modellerna är 15,6" och därmed ej släpbara. Nu har jag visserligen inte riktigt lika bra koll på laptopmarknaden idag, och deras nya modell förefaller mig tämligen mindre attraherande, då den är lite väl stor med sina sjutton tum, men den verkar knappast vara en dålig produkt!

Anledningen till att jag skriver detta är för att jag sett kommentarer som "jävla taiwanesmög", det stämmer ej nödvändigtvis; den har hållt så jävla mycket bättre än kompisars HP-datorer och liknande. Vidare ser den stilrenare ut än Gx660'n, och ni som klagar på tangentbordsbelysningen; Antagligen går den att stänga av, och ibland kan det vara jävligt jävligt skönt med bakgrundsbelysning. För fan, ni klagar på att det finns bakgrundsbelysning och säger sedan att mac är bättre, mac har haft bakgrundsbelysning i sina tangentbord i gud vet hur länge.