Bilder från arbetet. Hur har du det?

Permalänk
Medlem

Bilder från arbetet. Hur har du det?

Hej

OBS: förutsatt att ni får lägga upp bilder, policys osv
Hur har ni det på jobbet? Jobbar själv med klienter och kundproblem.
Tänkte lägga upp en bild på mysfaktorn

Vill även veta hur ni har det!

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Vi får inte ta bilder i fabriken men det är inget porr med en dell slim atx klient med nån 23" skärm.
Bygger maskiner inom gruvbranchen. Inte så spännande altså

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Entusiast

Berguv är en vanlig syn på jobbet. Finns även fiskgjuse, tornfalk, ormvråk, fasan, korpar, rävar, rådjur, harar i mängder, grävling, huggorm, paddor, blandade smågnagare och annan blandad fauna som brukar finnas utomhus. Har bild på en del av det men vissa av djuren är svåra att fånga på bild.

Jag jobbar på raffinaderi fast ibland undrar jag om det inte egentligen är en djurpark.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jäklar vilka klor den besten hade

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m0rk:

Jäklar vilka klor den besten hade

Besten är dessutom en halvmeter hög och har en och en halv meter i vingspann. De är stora kaxiga fåglar som kan och har skickat folk till sjukhus.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Besten är dessutom en halvmeter hög och har en och en halv meter i vingspann. De är stora kaxiga fåglar som kan och har skickat folk till sjukhus.

Det är därför jag bor i stan

Edit:
Den fågeln ser ju t o m ond ut...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m0rk:

Det är därför jag bor i stan

Edit:
Den fågeln ser ju t o m ond ut...

Det här är i stan, typ oljehamnen i Göteborg. Bodde en berguv på Nya Ullevi ett tag också men den flyttade tyvärr. Fantastiskt fina fåglar är det fast man får passa sig när de har ungar. De är inte skygga utan sitter mest och blänger. De vet väl att de skulle vinna en fight.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fast det är en lag från 2010 istället. (2010:305 närmare bestämt)

Nu var jag riktigt rolig. Natthumor är bäst!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sentenced:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/Swed...

Fast det är en lag från 2010 istället. (2010:305 närmare bestämt)

Nu var jag riktigt rolig. Natthumor är bäst!

Sitter sådana på mitt jobb också men jag har fixat fototillstånd. ^_^

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag tror bilder är överflödiga men tänk er svettiga killar som står med en dragfjäder och rycker och sliter och svär. Så ser det ut på mitt jobb.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Sitter sådana på mitt jobb också men jag har fixat fototillstånd. ^_^

Vad är det för glass!? Skulle jag säga det så skulle min arbetsgivare bara skratta!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sentenced:

Vad är det för glass!? Skulle jag säga det så skulle min arbetsgivare bara skratta!

Tydligen är det inte så noga med spionage på raffinaderiet. Hon som är ansvarig för den biten är mest orolig att jag ska råka ta en bild på någon utan hjälm eller liknande, eller bilder på spilld olja eller ja, allt som kan ge dålig PR. Det var de enda förmaningarna jag fick när jag plockade ut tillståndet, inga bilder som kan ge dålig PR och inga bilder på reaktorbäddar för de har skrivit avtal med tillverkarna om att det är hemligt. Det senare är inga större problem eftersom jag helst inte kryper in i reaktorerna under drift... Sen var det ju det lilla kruxet med att typ hela området är EX-klassat också...

Det allra glassigaste är nog att jag som tack för att jag lämnar över bilderna till informationsansvarig även har fått biobiljetter och en väska. Mina bilder har synts flera gånger på intranätet och interntidningen har jag fått höra.

Var jobbar du? Kärnkraftverk?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Skulle kunna slänga upp en bild på kontoret, men det känns lite tråkigt. Har en laptop i docka med de vanliga tillbehören och nån Razer-mus.

Den mer intressanta omgivningen får jag tyvärr sällan ta bild på i annat syfte än dokumentation, men visst finns det liknande bilder etc att få tag på. Här är ett axplock som påminner om platser jag besöker i jobbet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tydligen är det inte så noga med spionage på raffinaderiet. Hon som är ansvarig för den biten är mest orolig att jag ska råka ta en bild på någon utan hjälm eller liknande, eller bilder på spilld olja eller ja, allt som kan ge dålig PR. Det var de enda förmaningarna jag fick när jag plockade ut tillståndet, inga bilder som kan ge dålig PR och inga bilder på reaktorbäddar för de har skrivit avtal med tillverkarna om att det är hemligt. Det senare är inga större problem eftersom jag helst inte kryper in i reaktorerna under drift... Sen var det ju det lilla kruxet med att typ hela området är EX-klassat också...

Det allra glassigaste är nog att jag som tack för att jag lämnar över bilderna till informationsansvarig även har fått biobiljetter och en väska. Mina bilder har synts flera gånger på intranätet och interntidningen har jag fått höra.

Var jobbar du? Kärnkraftverk?

Nej inget kärnkraftverk i alla fall. Fasaden har kulhål efter polisen vapen också

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sentenced:

Nej inget kärnkraftverk i alla fall. Fasaden har kulhål efter polisen vapen också

Så med arbetsgivare menar du egentligen gängledare?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Mitt förra jobb såg ut såhär:

Underbart på sommaren och mindre trevligt på vintern. Inget för den med höjdskräck mao.

Mitt nuvarande kontorsjobb på Skanova får jag ej fotografera.
Men ett skrivbord med en massa skärmar har väll alla här ändå sett.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Tyvärr får jag inte ta bilder på jobbet. Inte ens i personalrummet.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tydligen hade H-can och jag samma typ av jobb innan. Nu jobbar jag med annat och är rätt glad för det, som sagt inget roligt jobb i dåligt väder..

Fast en bild 150-200m upp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Tyvärr får jag inte ta bilder på jobbet. Inte ens i personalrummet.

Får du säga vad du jobbar med?

Här jobbar jag ibland... när jag känner för det

Äter också ibland. Tro det eller ej. Kolegor på bilden

Är inte medelhavet underbart?

Jobbar som sjöman (sen jag va 15 född 92) - motorman (tog precis studenten )

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leeloo:

Tyvärr får jag inte ta bilder på jobbet. Inte ens i personalrummet.

Samma här, strikt kamera förbud. :/
Lite synd, har en rätt mysig arbetsplats.

^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Får du säga vad du jobbar med? http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/271044_1609526...

Här jobbar jag ibland... när jag känner för det

http://i167.photobucket.com/albums/u122/HeadRoller/SKOGALAND%...

Äter också ibland. Tro det eller ej. Kolegor på bilden

http://i167.photobucket.com/albums/u122/HeadRoller/SKOGALAND/...

Är inte medelhavet underbart?

Jobbar som sjöman (sen jag va 15 född 92) - motorman (tog precis studenten )

Är du en kinesisk tjuvfiskare alt. nån slags pirat?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Har mig veterligen kameraförbud jag med, men googlade lite liknande bilder.

Arbetar alltså i ett renrum, klass 7 för er som undrar. Klass 10 är minst rent, klass 4 och högre (lägre) är endast maskiner.
Tillåter ca 350.000 partiklar mindre än 0.5 um per kubikmeter luft.

Och för er som undrar vad jag gör i detta renrum så tillverkar vi Pressure Wire's

En 0.36mm tjock (smal) wire för att mäta förträngningar i kranskärlen i hjärtat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lite från jobbet iaf menmen.

Utanför jobbet:

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Får du säga vad du jobbar med?

På Max. Men ett jobb är det, och roligare än vad jag förväntade mig.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

På Max. Men ett jobb är det, och roligare än vad jag förväntade mig.

ang fotoförbud, vad händer om jag (privatperson) går in på resturangen och fotar köket?

Avhysning? Låter lite skumt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leeloo:

På Max. Men ett jobb är det, och roligare än vad jag förväntade mig.

Får man inte fota på Max?
Inte alls lika spännande som man hade hoppats på då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

På Max. Men ett jobb är det, och roligare än vad jag förväntade mig.

är det så pass strikt policy trodde jag inte^^, att ett jobb är roligt är absolut det viktigaste när man söker jobb ^^

Skrivet av Sentenced:

Är du en kinesisk tjuvfiskare alt. nån slags pirat?

Damn ta hell ye have revealed me secret identity, now ye must keel-haul 'n swim th' plank! these dumb landlubbers wit' their fancy pancy internet 'n google search engines gunna always destroy us band 'o pirates life! Set sail fer scurvy pirate bay 'n let us plunder any ship we pass!Ya scurvy dogs!

Yaar!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Får man inte fota på Max?
Inte alls lika spännande som man hade hoppats på då

Jag tror nog att de flesta jobb har någon slags policy som innebär förbud mot fotografering faktiskt. Sen kanske inte alla orkat kolla upp det eller att vissa arbetsgivare betonar det extra mycket. Det är ju ändå lite mer skillnad på policy-brott och lagbrott som det blir om det är skyddsobjekt i alla fall.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Jag tror nog att de flesta jobb har någon slags policy som innebär förbud mot fotografering faktiskt. Sen kanske inte alla orkat kolla upp det eller att vissa arbetsgivare betonar det extra mycket. Det är ju ändå lite mer skillnad på policy-brott och lagbrott som det blir om det är skyddsobjekt i alla fall.

Vi råkade ut för problem en gång genom ett foto som publicerades. Inget jätteproblem med allvarliga följder men tillräckligt ändå.

Fotot togs på arbetsplatsen och hamnade i en tidningsartikel med en titel i stil med ''Inte en enda olycka tack vare mycket säkert arbete''. Detta för att det var ett stort projekt på 51000 m2 och kostade ca 3 miljarder. På ett sådant jobb brukar det hända saker men det gjorde det ej här.
Det var bara det att just på den utvalda bilden så såg man en elektriker i bakrunden (mitt yrke) stå på översta stegpinnen upp genom ett undertak.

Nästa dag blev det liv internt. Bl.a så kom facket dit och gratulerade oss för säkert arbete. Men de ville också ha ett snack den personen som stod på stegen då man bara kunde skymta ett par skor, ett par byxor samt vårt företags logga försvinna upp genom undertaket :D.

Ang. hur min arbetsplats ser ut.
Jag kan länka en bild från byggarens hemsida.

Permalänk

Jobbar med som Installations Elektriker.

Står dagligen på stegar på högsta pinnen eller halv hängandes över en saxlift etc.
Det är sånt som händer för att man inte kommer åt eller för att folk vägrar flytta på sin skit.
Tror inte företaget har något emot det men tror att arbetsplatsen jag är på nu så råder det foto förbjud iaf. sen att det inte efterlevs är en annan sak. men inte så bra kanske att springa runt och ta massa kort i butiker man jobbar i.

Sen så ska vi nog inte tala om vad elektriker tycker om undertakare eller ventilationare. Byggarna brukar man komma bra överrens om iaf

Fr1dd: Tillbud räknas väl in eller?
Det händer ju titt som tätt att man är nära att sätta mejsel i handen eller att man vickar till på stegen eller är på väg att köra över något med liften. Det där lilla som aldrig egentligen är någon fara men som ändå räknas som en olycka som hade kunnat inträffat. Fast hur många rapporterar om de har klippt något med kräm på eller har lagt in något i en central som varit i liv etc?

Visa signatur

I am Extrazz.