Permalänk
Medlem

jag vet inte vilka inställningar jag ska ha :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av robb33t:

jag vet inte vilka inställningar jag ska ha :/

kolla på t.ex telia hemsida (om det är telia du har) efter apn/mobildata inställningar. Tror även swedroid ska ha dessa någonstans.

Om du ska byta rom/mjukvara/firmware så finns 2 generationer av bladen..
Ta hem ask mr pigfish från market för att se om du har gen 1 eller gen 2

Här har du en utmärkt guide om du vill göra din gen1 till gen2 http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/ZTE_Blade:_Is_it_Gen1_or_Gen...

Jag skulle personligen rekommendera ginger stir fry till bladen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1204407
lade in beta26 (verkar riktigt stabil o bra) till far min o han blev eld o lågor över hur snabb luren blev från officiella 2.1.

beta 26 checksum md5: b3190cccae644f51f5d2c6edc4af5e00
http://www.2shared.com/file/8xCPXyem/gsf-blade-b26.html

Permalänk
Medlem

EDIT2: Ett nyare SIM från Tele2 löste biffen! Nu sitter jag och leker med min fina blade, som är 100x bättre än x10 mini!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Slängde in CM7 N124 för ett par dagar sen, batteritiden är ju skitbra! Mycket bättre än förra gången jag testade CM7

Permalänk

Är på jakt efter en billig mobil och funderar då på en Blade. Finns det något alternativ till denna mobilen som är mer prisvärt? Kameran har jag förstått är kass men det är inget som jag använder så för min del spelar det ingen roll. Blir nog inget större spelande på den heller sitter ju hellre vid PC:n. Det jag hoppas på är en duglig GPS, att det finns någon vettig EVE-app samt det vanliga ringa och SMS.

Funkar det fortfarande att låsa upp mobilen som det skrivs om i tråden?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ebbe_ebbesson:

Är på jakt efter en billig mobil och funderar då på en Blade. Finns det något alternativ till denna mobilen som är mer prisvärt? Kameran har jag förstått är kass men det är inget som jag använder så för min del spelar det ingen roll. Blir nog inget större spelande på den heller sitter ju hellre vid PC:n. Det jag hoppas på är en duglig GPS, att det finns någon vettig EVE-app samt det vanliga ringa och SMS.

Funkar det fortfarande att låsa upp mobilen som det skrivs om i tråden?

Tycker kameran fått ganska mycket onödigt med skit.

Ett par bilder jag tagit med den:
http://cdn04.dayviews.com/93/_u1/_u6/_u4/_u0/_u3/_u4/u1640346...
http://cdn04.dayviews.com/98/_u1/_u6/_u4/_u0/_u3/_u4/u1640346...
http://cdn04.dayviews.com/95/_u1/_u6/_u4/_u0/_u3/_u4/u1640346...

Tycker inte det är sämre än någon annan mobilkamera i samma prisklass.

Det enda jag tycker märks på det låga priset är väl kameran och batteritiden. Fast å andra sidan så har jag lika bra batteritid på min (använder Ginger Stir Fry beta 19, android 2.3.4) blade som brorsans telefon (nån HTC i 3000 kronorsklassen). Och visst, det är en lite slöare processor, men inget jag direkt stört mig på. Fast det kanske är för att 2.3.4 är snabbare och det finns ju ingen officiell uppdatering till den än.

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att lägga in en ny ROM i telefonen. Har Green V5 som funkat ganska hyfsat hittills... Vilken ROM är det som gäller nu? Är det kanske bäst att vänta tills det kommer någon ICS ROM i typ slutet av November?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Avstängd

Kan man klocka upp processorn på något sätt?

Permalänk
Medlem

Kolla på appen No-frills CPU control. behöver sudo access

Skrivet av Alle22:

Kan man klocka upp processorn på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Kan man klocka upp processorn på något sätt?

Du behöver en rom/kernel som tillåter över/underklockning.
Root (duh).
Jag gillar setcpu, finns på market och xda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Du behöver en rom/kernel som tillåter över/underklockning.
Root (duh).
Jag gillar setcpu, finns på market och xda.

Har testat roota Japanese_Jellyfish_RLS9 men mobilen fastnar vid bootningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Har testat roota Japanese_Jellyfish_RLS9 men mobilen fastnar vid bootningen.

Har du clockworkmod recovery installerat?

Du kommer till recovery menyn genom att starta telefon med power+meny+vol- intryckt.
wipe data/factory reset
wipe cache
advanced -> wipe dalvik cache
borde få telefon att boota.. OBS Det är en totalåterställning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Har du clockworkmod recovery installerat?

Det har jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det har jag.

editerate posten ovan.. du kan ju testa med wipe cache samt dalvik cach innan du kör wipe data/factory reset.

Har du flashat rommen nu? isåfall kanske du glömt wipe vilket kan få telefon att ej boota?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

editerate posten ovan.. du kan ju testa med wipe cache samt dalvik cach innan du kör wipe data/factory reset.

Har du flashat rommen nu? isåfall kanske du glömt wipe vilket kan få telefon att ej boota?

har testat wipe cache bara men inget annat, ska kolla om det går med de andra som du sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

har testat wipe cache bara men inget annat, ska kolla om det går med de andra som du sa.

Annars så flashar du in en ny rom.. Tänk på att gen1 o gen2 skiljer sig åt.. Du kan göra om din gen1 till gen2 enkelt (kolla cyanogenmod wiki för bra instruktioner)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Annars så flashar du in en ny rom.. Tänk på att gen1 o gen2 skiljer sig åt.. Du kan göra om din gen1 till gen2 enkelt (kolla cyanogenmod wiki för bra instruktioner)

okej tack för hjälpen

Permalänk

Köpte en Blade idag (första Androidluren för mig) och tänkte roota samt köra Jap-Jellyfish9 men jag fattar inte hur jag ska få över filerna till SD-kortet eftersom min telefon inte dyker upp i utforskaren.

Drivrutinerna installerades felfritt och det är inget fel på dom engligt enhetshanteraren heller. Gör jag fel eller finns det något sätt att fixa det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Köpte en Blade idag (första Androidluren för mig) och tänkte roota samt köra Jap-Jellyfish9 men jag fattar inte hur jag ska få över filerna till SD-kortet eftersom min telefon inte dyker upp i utforskaren.

Drivrutinerna installerades felfritt och det är inget fel på dom engligt enhetshanteraren heller. Gör jag fel eller finns det något sätt att fixa det på?

Kommer det upp något i mobilen där du ska klicka på "Använd som lagringsenhet" eller liknande?

För övrigt så är väl Cyanogenmod den bästa på allt just nu?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Köpte en Blade idag (första Androidluren för mig) och tänkte roota samt köra Jap-Jellyfish9 men jag fattar inte hur jag ska få över filerna till SD-kortet eftersom min telefon inte dyker upp i utforskaren.

Drivrutinerna installerades felfritt och det är inget fel på dom engligt enhetshanteraren heller. Gör jag fel eller finns det något sätt att fixa det på?

Gå till inställningar - program - utveckling o bocka i usb felsökning o se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Köpte en Blade idag (första Androidluren för mig) och tänkte roota samt köra Jap-Jellyfish9 men jag fattar inte hur jag ska få över filerna till SD-kortet eftersom min telefon inte dyker upp i utforskaren.

Drivrutinerna installerades felfritt och det är inget fel på dom engligt enhetshanteraren heller. Gör jag fel eller finns det något sätt att fixa det på?

Antar att den kom med android 2.2. Då kommer jj inte att fungera. Kör på ss om du vill ha 2.2. Annars cm7 så får du android 2.3.

SS rls5:

http://www.swedroid.se/forum/36653-rom-froyo-swedish-spring-r...

Cm 7.1.0 stable:

http://download.cyanogenmod.com/get/update-cm-7.1.0-Blade-sig...

Guide för att flasha in det:

http://www.swedroid.se/forum/49478-guide-gen2-flasha-en-rom-t...

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Kommer det upp något i mobilen där du ska klicka på "Använd som lagringsenhet" eller liknande?

För övrigt så är väl Cyanogenmod den bästa på allt just nu?

Kommer inte upp någonting i telefonen när jag kopplar in den. Jag tyckte att jag läste mycket om att Cyanogenmod drog så mycket batteri, men jag tänkte prova den först men nu när JJ inte fungerar så lär jag testa det.

Skrivet av Boss302:

Gå till inställningar - program - utveckling o bocka i usb felsökning o se om det hjälper.

Aktiverade det innan jag ens stoppade i luren i datorn första gången. Borde kanske testa att stänga av det och se om det fungerar då.

Skrivet av janne:

Antar att den kom med android 2.2. Då kommer jj inte att fungera. Kör på ss om du vill ha 2.2. Annars cm7 så får du android 2.3.

SS rls5:

http://www.swedroid.se/forum/36653-rom-froyo-swedish-spring-r...

Cm 7.1.0 stable:

http://download.cyanogenmod.com/get/update-cm-7.1.0-Blade-sig...

Guide för att flasha in det:

http://www.swedroid.se/forum/49478-guide-gen2-flasha-en-rom-t...

Tack för att du sa det, har inte så bra koll på alla mods och nummer och allt vad det är. Får bli CM istället. Är det 7.1.0 som är det senaste eller fungerar den bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Tack för att du sa det, har inte så bra koll på alla mods och nummer och allt vad det är. Får bli CM istället. Är det 7.1.0 som är det senaste eller fungerar den bäst?

Jepp, CM 7.1.0 är det du ska köra. Drar inte mycket batteri, helt stabilt, snabbt etc. Till och med på swedroid med tråden med alla olika mods så har de tagit bort allt och bara lagt dit CM7 för att det inte finns någon anledning att köra något annat

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Jepp, CM 7.1.0 är det du ska köra. Drar inte mycket batteri, helt stabilt, snabbt etc. Till och med på swedroid med tråden med alla olika mods så har de tagit bort allt och bara lagt dit CM7 för att det inte finns någon anledning att köra något annat

Härligt!

Jag har även tankat kallt_kaffe's perma-root för 2.2, ska jag köra den först, sedan installera CM7.1.0? Tycker att de flesta guider är så jävla luddiga eller dåligt skrivna, eller så är alla olika.

Dock så kan jag ju inte göra någonting förens jag hittar telefonen i utforskaren och kan lägga över alla filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Härligt!

Jag har även tankat kallt_kaffe's perma-root för 2.2, ska jag köra den först, sedan installera CM7.1.0? Tycker att de flesta guider är så jävla luddiga eller dåligt skrivna, eller så är alla olika.

Dock så kan jag ju inte göra någonting förens jag hittar telefonen i utforskaren och kan lägga över alla filer.

Bara att följa guiden jag länkade till, behöver inte roota telefonen före med den guiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Härligt!

Jag har även tankat kallt_kaffe's perma-root för 2.2, ska jag köra den först, sedan installera CM7.1.0? Tycker att de flesta guider är så jävla luddiga eller dåligt skrivna, eller så är alla olika.

Dock så kan jag ju inte göra någonting förens jag hittar telefonen i utforskaren och kan lägga över alla filer.

Jag installerade oneclickrecovery, fruktansvärt smidigt program måste jag säga.
Du har ingen kompis som kan sätta i kortet i sin mobil och sen kan han lägga över filerna på det?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av janne:

Bara att följa guiden jag länkade till, behöver inte roota telefonen före med den guiden.

Aha, men kan man roota efter att man installerat CM7 eller gör själva installationen det på en gång?

Skrivet av Rydisen:

Jag installerade oneclickrecovery, fruktansvärt smidigt program måste jag säga.
Du har ingen kompis som kan sätta i kortet i sin mobil och sen kan han lägga över filerna på det?

Nae, har inga polare som tycker att sånt här är kul eller fattar vad jag pratar om

Ska iaf försöka lösa det hela på något vänster

Edit: Fixat och klart! Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem

Blue Ginger v5 är nog den bästa rom jag använt
snabb och relativt buggfri.
ljudet blev bättre med hörlurar och gpsen fungerar PERFEKT
spelen laggar lite mindre än "normalt" men ändå inte helt prefekt :/

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Aha, men kan man roota efter att man installerat CM7 eller gör själva installationen det på en gång?

Alla custom roms är rootade.

Permalänk

Nu börjar MMS att strula helt plötsligt. Kunde skicka och ta emot utan problem men från ingenstans slutade allt fungera. Har testat allt (ställt in APN efter wiki, återställt standard, kört som det står på tele2's hemsida). Det enda jag inte provat är att skicka ett tomt sms till 123, men hur skickar man tomma sms? Kan inte trycka på "skicka" om jag inte skriver något.