Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Fan, var sugen på en sån här men det verkar ju som att hela tråden består av folk som har problem med den...

Man får ju komma ihåg att det nästan bara är folk som är missnöjda som skriver, de som är nöjda känner oftast inget behov av att kommentera.

Jag har skickat tillbaka min platta då jag var missnöjd med skärmen, dock så var det mitt ex. som var dåligt och alla är inte alls så. I övrigt har standby blivit lite batteridragande, men möjligt att det är någon applikation. Det var inte så från början i alla fall. Men jag skulle fortfarande rekommendera plattan.

Jag väntar i alla fall tills november och köper Transformer Prime så fort den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Man får ju komma ihåg att det nästan bara är folk som är missnöjda som skriver, de som är nöjda känner oftast inget behov av att kommentera.

Jag har skickat tillbaka min platta då jag var missnöjd med skärmen, dock så var det mitt ex. som var dåligt och alla är inte alls så. I övrigt har standby blivit lite batteridragande, men möjligt att det är någon applikation. Det var inte så från början i alla fall. Men jag skulle fortfarande rekommendera plattan.

Jag väntar i alla fall tills november och köper Transformer Prime så fort den kommer.

Min drar bara några procent i standby på en natt typ. Tack vare Juice Defender..men man kan även sätta din i flygplanslge över natten. Det stoppar dock inte vissa program från att draina..så gäller att ha lite koll på vad man isntallerar och så.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Fan, var sugen på en sån här men det verkar ju som att hela tråden består av folk som har problem med den...

Kan säga att jag är grymmt nöjd med den, och den har kommit till stor hjälp när jag pluggar. men jag har nog haft tur och inte fått en som krånglar
men har du inte köpt något så vänta tills transformer 2, tror den blir riktigt kick-ass

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Fan, var sugen på en sån här men det verkar ju som att hela tråden består av folk som har problem med den...

Det är de som har problem som hörs mest... vi andra som kan leva med problemen behöver inte skriva av oss...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Det är de som har problem som hörs mest... vi andra som kan leva med problemen behöver inte skriva av oss...

Jo, så är det nog.
Har egentligen inte några problem alls med min. Vid något tillfälle tömdes laddningen snabbt av någon underlig anledning, men det problemet har inte återkommit.

Sedan är det klart att man kan tänka sig en del saker att förbättra.
Uppstarttiden är en sådan sak. Ofta får jag hålla in startknappen i bra många sekunder innan plattan reagerar.
Själva uppstarten verkar också bli långsammare med varje update. Tror det tog runt 25 sek i början och nu säkert det dubbla.
Startar man upp den från stand-by så går det dock på nolltid.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har skrivit om problem här men det är enbart spotify som krånglar vilket är troligen spotify i sig och inte plattan samt att webbläsaren stänger av lite titt som tätt. Dock inte ofta.

De är absolut de enda problem jag har. Annars är jag så sjukt nöjd med min platta och har givit råd till folk som undrat att köpa just denna

Dock saknar jag verkligen 3G och kommer tvåan med 3G så köper jag den, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Dock saknar jag verkligen 3G och kommer tvåan med 3G så köper jag den, haha

Har du ingen Android-phone att tethera trådlöst med då? För mig personligen så känns behovet väldigt litet att ha 3G på plattan, för vem vill ha två separata abbonnemang med "fri surf"? Det är i sådana fall om man inte har det på mobilen, men de flesta som har surfplattor är ju teknikintresserade nog för att ha en smartphone med och då har man ju redan 3G på den som man betalar för.

Permalänk
Medlem

Hur skickar ni filer till plattan? Jag har prövat att lägga dom i asus cloud men det går ju patetiskt långsamt att synca. Att skicka 100mb via bluetooth kändes inte heller så aktuellt. Tänkte mest skicka pdf-filer på runt 100mb

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Har du ingen Android-phone att tethera trådlöst med då? För mig personligen så känns behovet väldigt litet att ha 3G på plattan, för vem vill ha två separata abbonnemang med "fri surf"? Det är i sådana fall om man inte har det på mobilen, men de flesta som har surfplattor är ju teknikintresserade nog för att ha en smartphone med och då har man ju redan 3G på den som man betalar för.

Har en Desire med tether som jag använder. Dock försvinner batteriet samt att jag inte har fri surf.
Plus att det är jobbigt att alltid hålla på med mobilen också. Visst i sig är det inge jobbigt men efter ett bra tag och när man använder den varje dag blir det jobbigt.
Sen kan jag ju inte gå för långt ifrån mobilen heller.

Sen stängs ju även 3G av när man pratar i en viss tid så att man inte kan surfa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur skickar ni filer till plattan? Jag har prövat att lägga dom i asus cloud men det går ju patetiskt långsamt att synca. Att skicka 100mb via bluetooth kändes inte heller så aktuellt. Tänkte mest skicka pdf-filer på runt 100mb

Använder enbart USB kabel hela tiden.

Om det behövs från en padda till en annan så använder jag en dator emellan. Går snabbare så

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur skickar ni filer till plattan? Jag har prövat att lägga dom i asus cloud men det går ju patetiskt långsamt att synca. Att skicka 100mb via bluetooth kändes inte heller så aktuellt. Tänkte mest skicka pdf-filer på runt 100mb

File manager HD. kör över nätverket helt enkelt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

File manager HD. kör över nätverket helt enkelt

Hur hämtar man filer från datorn med den?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Ja, det blir nog Transformer Prime, 9 nov! Undrar ifall den kommer finnas i butik då eller om det dröjer en månad...

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Ja, det blir nog Transformer Prime, 9 nov! Undrar ifall den kommer finnas i butik då eller om det dröjer en månad...

Det kommer troligen dröja mycket längre. 9 november är datumet till konferensen de visar upp plattan.. Sen går det bara att spekulera när den släpps i sverige (vad jag läste på prime forum delen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur hämtar man filer från datorn med den?

Hej, man får lägga till datorn via "Create" och sen söka upp ett datornamn/ip.

Sen gör du helt enkelt "copy"

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur skickar ni filer till plattan? Jag har prövat att lägga dom i asus cloud men det går ju patetiskt långsamt att synca. Att skicka 100mb via bluetooth kändes inte heller så aktuellt. Tänkte mest skicka pdf-filer på runt 100mb

Jag använder nog mest Dropbox.

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem

För den som vill ha lite pangpang till plattan kan jag rekomendera shadowgun som släpptes idag ^^
Ger en bra shooterkännsla och visar verkligen vad tegra2 är kapabel till, ser väldigt snyggt ut.

Kopplade plattan till tvn och anslöt en xbox kontroll för lite bättre styrning

Permalänk
Skrivet av emahex:

Det kommer troligen dröja mycket längre. 9 november är datumet till konferensen de visar upp plattan.. Sen går det bara att spekulera när den släpps i sverige (vad jag läste på prime forum delen)

Ja efter lite mer begrundande får det bli en Samsung Slate istället.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

Fan, var sugen på en sån här men det verkar ju som att hela tråden består av folk som har problem med den...

Jag är grymt nöjd och har inget mer att klaga på än att mina barn spelar på den hela tiden, så att jag tvingas veva igång min gamla laptop som jag lagt undan Bra grejer!!

Permalänk
Medlem

Va trött man blir.

Skickade in min platta efter bara en vecka då den hade väl mycket "backlight bleeding".

När jag sedan efter en månad(!) får tillbaks den har de bytt till en ny panel med ännu mer backlight bleed!

Blir man straffad när man reklamerar en dålig enhet eller vad håller man på med på asus? *irri*

Inte kunde jag hävda öppet köp heller då det gått över en månad sen jag köpte plattan. ( Tack för den Siba! )

Nu får jag vänta ytterligare några veckor. Känns inte sådär jättekul när man slantat upp en massa surt förvärvade pengar.

// Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

STandardbrowsern stängs så fort man börjar använda sig av flikar i läsaren... så länge man inte gör det så verkar det vara lugnt att surfa...

De andra felen driver även mig till vansinne...

Vilken tur du har, min håller på så när jag bara har en flik uppe.

Permalänk

Angående Standardrowsern, varför använder ni inte bara Dolphin Browser?

Tycker plattan är bra, har igentligen inte haft något større problem.

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbansvenske:

Angående Standardrowsern, varför använder ni inte bara Dolphin Browser?

Tycker plattan är bra, har igentligen inte haft något større problem.

------------------
Kör också med dolphin för pads, fungerar utmärkt med alla funktioner, kan rekommendera den

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbansvenske:

Angående Standardrowsern, varför använder ni inte bara Dolphin Browser?

Tycker plattan är bra, har igentligen inte haft något større problem.

Problemet uppkommer med alla browsers.
Allt stängs ner, startsidan blir blank. Googlar du problemet så inser du att det är vanligt förekommande och att folk är heligt förbannade.
Men givetvis är jag glad för din skull om du sluppit det.

Permalänk
Medlem

Ugh, kommer bli svårt att vänta på att Prime ska komma. Hoppas de är snabba med att pumpa ut den, typ direkt efter att den blivit presenterad i början av november. Asus brukar väl inte sega med att släppa saker i norden, så förhoppningsvis dröjer det inte länge innan den kommer till Sverige.

Permalänk
Medlem

Prövade dolphin browser igår och gillade den tills jag skulle skriva på forum. Det var ju fan segare än att skriva med standard webläsaren. Är det så för er också eller borde jag installera om Dolphin?

Har en fråga om android också. I iOS så finns det ju ett förstoringsglas som kommer fram när man håller in fingret mot ett ord så att man kan komma in mellan två bokstäver. Finns det på android?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

har kört Opera sen jag köpte min platta och den fungerar alltid bra

Inget inputlag eller så. Går bra att synca med favoriter och så om man använder vid datorn med. Rekommenderas sjukt mkt!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Prövade dolphin browser igår och gillade den tills jag skulle skriva på forum. Det var ju fan segare än att skriva med standard webläsaren. Är det så för er också eller borde jag installera om Dolphin?

Har en fråga om android också. I iOS så finns det ju ett förstoringsglas som kommer fram när man håller in fingret mot ett ord så att man kan komma in mellan två bokstäver. Finns det på android?

Skulle tro att Apple har patenterat det.

På Android får man en pil som pekar mellan bokstäverna. Fungerar halvbra.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför man oftast behöver starta om hämtningar av appar på transformern? Brukar stå väntar på installation men inget händer...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Asus Eee Pad Transformer

Om jag skulle köpa en Asus Eee Pad Transformer från USA (den är billigare där) skulle jag då kunna ändra så jag får plattan och hela operativsystemet på svenska eller bör jag räkna med att den alltid kommer vara på engelska?