BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

BF3: Tekniska problem och lösningar

Nu när tråden är klistrad och det börjar bli en hel del sidor så hjälp mig gärna att hitta era lösningar på problem genom att göra rubrik på inlägget eller PM:a mig att ni hittat en lösningar! Tack grabbar!

Hej grabbar!

Tänkte försöka samla lite lösningar och problem i en tråd, ska försöka uppdatera första posten med lösningarna på olika problem

Beskrivning av problem: En snabb beskrivning av problemet.

Speciell hårdvara: Sitter du på SLI/Xfire? Högt överklockade kort? Något annat speciellt?

Mjukvara: Senaste drivrutinerna? Vilket OS?

Försökt utan framgång: Ominstallerat windows? Uppdaterat bios på grafikkort/moderkort? Ominstallerat drivrutiner?

Lösning: Om du har lyckats fixa problemet och vill hjälpa andra.

Hoppas denna tråd hjälper någon iallafall!

Cheers

// Zcorc
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LÄNKAR TILL ANDRA TRÅDAR DÄR PROBLEM HAR BLIVIT LÖSTA

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1044983-ni-som-h... tack till Uzor
http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php Lösning om du blir kickad av PB, tack till Grayson
http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/ Lösning till krashar i bf3, tack till folkeryd
http://www.youtube.com/watch?v=hqcWMK4sU9I&feature=related Joina med party om du har avast, tack till mock

ANVÄNDARE SOM HAR HITTAT LÖSNINGAR PÅ SINA PROBLEM

Skrivet av pg_ice:

Beskrivning av problem:
utkastad till skrivbordet efter ca 20min med BF3 fortfarande på
den enda lösningen att stänga ner var genom aktivitetshanteraren

Speciell hårdvara:
överklockat GTX 580 med 911mhz core 2228mhz mem och 1.1v

Mjukvara:
senaste drivrutinerna till allt
Win7 Ultimate 64

Lösning:
ökade till 1.11v (har kört i flera timmar på raken utan att bli utkastad)

Skrivet av Woods:

Beskrivning av problem: Lagg vid höga fps (runt 60 och upp) spel krashar / blackscreen

Speciell hårdvara: SLI 460 1gb 850 core / 4400 mem

Mjukvara: Senaste, Win 7, Google Chrome

Lösning: Dagens webbläsare har hårdvaruaccelearation. Denna ställer till det i spelet av någon anledning. Ha ALLTID webbläsaren minimerad vid spel löste mitt problem galant. Kan också nämna att jag kör i windowmode (tabbing funkar inte så bra i fullscreen).

Skrivet av Cyberz:

Problem: Crasha hela tiden.

Hårdvara: Gigabyte GTX560ti SLI

Lösning som verkar funka: Först uppdatera bios på gfx kortena. Sen öka volten till 1062 med msi afterburner

Skrivet av olleb:

Beskrivning av problem: Spelet flyter på perfekt, och fryser sedan utan förvarning.

Speciell hårdvara: MSI GT683R (Laptop med i7-2630QM @2GHz, Geforce 560M, 8GB RAM, 2 st hårddiskar i RAID 0)

Mjukvara: Windows 7 64bit, nvidia Drivers 280.(36 tror jag, det var inte betadrivrutiner)

Lösning: Uppdaterade grafikkortsdrivrutinerna till 285.62 vilket löste problemet. simpel lösning.

Skrivet av DrumTiger:

Beskrivning av problem: Spelet "hackar till" nån gång i sekunden, så kallad "stuttering". Grafikinställningar spelar ingen roll, det hackar ändå än hur man ställer in grafiken.

Speciell hårdvara: Du sitter på en överklockad CPU med hyperthreading teknologi, t.ex. Intel i7 2600K.

Mjukvara: Windows 7 64bit, senaste drivrutinerna för AMD (11.10 Preview 3).

Lösning: Om du i BIOS väljer att avaktivera hyperthreading så kommer dessa hack och ryck att upphöra. Antar att EA/DICE kommer med en uppdatering som löser detta problem framöver, men för oss som vill spela smärtfritt och har dessa problem så är detta enda lösningen just nu.
Detta kan mycket väl bero på att man överklockat, jag har inte provat att klocka ner och ha hyperthreading aktiverad för att se om problemet kvarstår eller inte. Någon får gärna prova om de vill.

Skrivet av lololainen:

Beskrivning av problem:
"BF3 har orsakat ett problem och har slutat att fungera" Varje gång en runda är slut. Då det står Your team has won/lost.

Speciell hårdvara:
ASUS GTX 580 DirectCU II

Mjukvara:
Senaste drivrutinerna till allt
Win7 Home edition 64

Temporär lösning: Installera om drivrutinerna till grafikkortet så kan jag spela tills jag startar om datorn igen. Väldigt konstigt. Suttit i 4 dagar nu och gjort detta.

Skrivet av WaR:

Problem: Crash to desktop utan någon varning efter några minuters spel

Hårdvara: Oklockat HIS HD 5770

Lösning: Märkte att grafikkortet (i mitt fall HD 5770) blir väldigt varmt när jag spelar. Höjer fläkten till 100% hastighet numera innan jag startar spelet. Låter som fan och jag får köra med hörlurar men det kan hända att 80% eller så också löser problemet, har inte testat annat än 100%. Kan tilläggas att mitt kort aldrig blivit så varmt med auto-fläktstyrning aktiverat att det orsakat CTD innan i några spel, oavsett hur bra grafik jag ställt in. Nu kan jag spela oavbrutet utan krascher.

Problem: Spelet startar och allt verkar fungera fint, connectar och ljudet funkar och Origin overlay funkar, likaså rutan man får upp av CTRL+ALT+S (FPS och sånt). Men skärmen är helt svart och visar ingen grafik oavsett hur länge jag väntar.

Speciell omständighet: Köpte en rysk key istället för en EU-key och var tvungen att "patcha" spelet till engelska.

Lösning: Problemet var att locale-filerna som jag patchade med låg i fel katalog, vilket resulterar i helt svart skärm utan varningar eller någonting. Genom att flytta en.toc och en.sb från *\Origin Games\Battlefield 3\Data\Win32\Loc\Data\Win32\Loc till *\Origin Games\Battlefield 3\Data\Win32\Loc löste sig problemet. http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054352-bf3-...

Skrivet av Kings:

-
Beskrivning av problemet : BF3 hänger sig efter ca 5 min. Måste gå via aktivitetshanteraren för att "döda" spelet.

Hårdvara : se sig

Mjukvara : Win 7 64 bit Ultimate - BF3 Limited ed.

Försökt : Tja, har googlat som en galning men kan inte hitta någon lösning!!! Har ominstallerat Win samt spel i natt....hjälpte icke.

Otroligt nog så fungerar det felfritt med det andra ex'et av BF3 Limited ed på vår andra dator med "svagare setup" - C 2 DUO 8400/ Gigabyte GTX 460 1GB OC/ 2 GB RAM/ Win 7 32 bit....... detta graffekort flyttades från min setup igår.

Lösning: Uppdaterade BIOS på GTX 560 TI kortet och har nu kört nästan 45 min utan closedown! Verkar ha löst mitt problem....

Skrivet av Dust_Puppy:

Beskrivning av problem: fyser efter 0-3min måste ctrl+alt+del för att stänga ner

Speciell hårdvara: gtx 580

Mjukvara: wind 7 32bit

Försökt utan framgång
uppdaterat alla driv rutiner underklockat gpu, olika grafik drivrutiner vertioner, olika inställningar i spelet ect

Lösning
Följde denna
http://battlefield3forums.com/showthread.php?3186-Battlefield...

stort sett bara ett dos commando, har haft 3 frysningar efter detta men kan oftast spela några matcher utan problem

Skrivet av Krimsarn:

Beskrivning av problem: Spelet krashade efter 5-20 minuter, var tvungen att start om datorn varje gång.

Speciell hårdvara: Kraftigt överklockat Gigabyte GTX 560 Ti

Mjukvara: Senaste Nvidia-drivarna till Gigabyte GTX560 Ti OC, Windows 7 Professional 64bit

Försökt utan framgång: Testade äldre drivrutiner till GPU utan lycka. Höjde även med 0,10 V till GPUn utan lycka.

Lösning: Flashade BIOS på GPUn, nu fungerar allt som det ska!

Skrivet av w4t3rb0y:

Olika varianter av disconnect i min miljö ; Win 7 Home x64, IE9 , ADSL lina :

1. Man kommer inte in på battle log. ( Dök upp vid uppgradering från IE8 till IE9, innan patch, men fortfarande ett problem efter patch )
Problem : Origin login rutan dyker, man loggar på där, men när battlelog sidan kommer upp så vill den ändå att man loggar på, påloggning på battlelog sidan misslyckas hela tiden, utan något direkt felmedelande.
Lösning : Stäng ner den autostartade Origin "appen" och battlelog sidan. Högeklicka på BF3 ikonen på desktop ( om du har den, annars får du gå via "Program..." ), välj "Run as Administrator". Logga på när Origin rutan dyker upp.

2. Disconnectad 1-2 minuter efter lyckad connect till server.
Problem: Disconnect av diverse orsaker; "Problem with EA online", "Kicked by admin" , sen var den sista något med Punkbuster och felaktig konfiguration.
Lösning: Kollade med task manager om både PunkBuster A och B var igång, endast A var igång. Körde ominstallation av PunkBuster, efter det så blev jag inte kickad längre.

3. Disconnectad vid map byte. ( ADSL relaterat)
Problem: Man kommer in på servrar men vid map bytet eller ett par minuter in på nästa map så blir man nerkopplad.
Lösning: Logga på/ gå till ditt moden/router, ( http://192.168.1.1 eller http://192.168.1.254 oftast), leta reda på uPnP inställningen, slå av uPnP.

Dessa funkade för mig, hoppas dom kan hjälpa andra.

Skrivet av kyro2:

Hej. Nån som har en lösning på mitt problem. Så fort jag startar singeldelen och väljer resume campagin så kommer " Game disconnected: something went wrong" upp i game mangern. Multidelen funkar som den ska.

Skrivet av Storfiskaren:

Jag hade också samma problem en gång, men tyvärr var jag tvungen att börja om kampanjen för att det skulle lösa sig... inte så kul.

Tack till DoNaLdSuThErLaNd för tips!

Tack till alla citerade inlägg!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet kraschar och datorn måste startas om.
Speciell hårdvara: Zotac gtx 570, ej referens. Oklockad.
Mjukvara: Windows 7 64 bitars Ultimate. Drivrutiner 285.62
Lösning: http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/
Fixade sig för mig. Sjukt lycklig nu!
Jag måste även avaktivera mitt anti-virus.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najj:

Beskrivning av problem: Spelet kraschar och datorn måste startas om.
Speciell hårdvara: Zotac gtx 570, ej referens. Oklockad.
Mjukvara: Windows 7 64 bitars Ultimate. Drivrutiner 285.62
Lösning: Ingen än...

Hmm... Får du blåskärm eller vad menar du med att datorn måste startas om? Har du koll på temperatur och annat under tiden så att de inte är vad som ställer till det. Provat installera om BF3? Dina drivers verkar ju vara de senaste i alla fall. Har du haft det problemet med något annat spel?

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk

Beskrivning av problem: Skrämen blir svart, datorn låser sig dock inte, kan fortfarande prata i Skype osv men inte ALT + TAB.
Speciell hårdvara: Gigabyte GTX 580 OC + MSI Twin Forz II GTX 580 SLI, allt enligt fabrikstandard.
Mjukvara: Senaste drivrutinerna från Nvidia, Win 7 64-bit.
Lösning: Ingen än, väntar dock flitigt.

Har även skapat en tråd om detta: #11534795

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet kraschar efter 3-5 minuter och datorn måste startas om manuellt.
Speciell hårdvara: Asus gtx 570, ej referens. Oklockad.
Mjukvara: Windows 7 64 bitars Ultimate. Drivrutiner 285.62
Lösning: Ingen än...

TEORIER:
- Ljuddrivrutiner (realtec och PB som fuckarupp?) Ska testas
- PB som inte vill funka? Ominstalation löste ej problemet.
- Buggiga Drivrutiner? 285.38 och 280.26 löste ej problemet
- Internt ljudkort? Att avaktivera Optical ljudutgång och Högtalar utgångar och endast ha Headphones utgång aktiv löste ej problemet.
- MSI afterburner? Avinstallation löste ej problemet
- Överhettning? Körde fläktar på 100% och maxtemp på GPU var 55c CPU var 48c Löste inte problemet
- Något övrigt program? Stängde allt som inte behövdes för BF3, Löste inte problemet.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk

Beskrivning av problem: Spelet Krashar/låser sig man hör ett ihållande statiskt ljud i högtalarna bild är kvar.

Speciell hårdvara: SLI gtx 460 SOC

Mjukvara: Senaste drivrutinerna Windows ultimate x64

Lösning: Installera nya drivrutiner till det interna ljudkortet. (har funkat sedan dess, spelade ca 1h på raken utan problem.)

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk

Jag får blå skärm eller så hänger det sig när jag ska komma in på en bana. HJÄLP !

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiddeflum:

Beskrivning av problem: Spelet Krashar/låser sig man hör ett ihållande statiskt ljud i högtalarna bild är kvar.

Speciell hårdvara: SLI gtx 460 SOC

Mjukvara: Senaste drivrutinerna Windows ultimate x64

Lösning: Installera nya drivrutiner till det interna ljudkortet. (har funkat sedan dess, spelade ca 1h på raken utan problem.)

Många som pratat om att man ska uppdatera sina ljudkorts drivrutiner. Blir lika sur varenda gång, då jag redan har senaste och det crashar hela tiden ändå.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Skärmen blir svart ibland hoppar spelet till battlelog, datorn låser sig dock inte, Kan alt+tabba men inget händer muspekaren syns inte. Kör jag CTRL+ALT+DEL så låser sig datorn och jag måste starta om.
Speciell hårdvara: Gigabyte GTX 580 2 st ej OC.
Mjukvara: Senaste drivrutinerna från Nvidia, Win 7 64-bit.
Lösning: ???

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Problem: Kan spela runt 3 minuter sedan fryser allt och hoppar till skrivbordet (det jag har uppe) dock är spelet igång men måste stänga av det via Aktivitetshanteraren.

Hårdvara: Gigabyte 560ti, ej klockat.

mjukvara: Fullt uppdaterad Windows 7 Home Premium, med senaste Nvidia drivrutiner (285.62).

Lösning: inget... suck*

Permalänk

Problem: När jag ska joina servrar säger den att jag måste slutföra installationen som administratör när jag kör allt i administratör läge och är den ända på datorn + att när jag ska updata hoppar den från 99% ner till 60% hela tiden.

Hårdvara: vet inte så mycket grafik kortet är ju gtx 570 med i5 och sandybridge någonting inte så duktig på detta.
Mjukvara: Fullt uppdaterade grafik drivrutiner windows är uppdaterat Ljuddrivrutinerna nvidea och allt som kan uppdateras är up to date.
Lösning: Ingen än så länge. Hon på live support sa till mig att tanka Revo och av installera det med den sedan installera om det. Nu sitter jag fast i 99% till 60% loopen igen.

Permalänk
Medlem

Problem: Använder FXAA i Singleplayer som fungerar riktigt bra dock blir jag kickad utav PB i Multiplayer behöver lösning!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Nytt problem jag har fått en ny cd key av ea för min gamla var något fel på men den nya la dom till automatiskt på mitt konto men nu frågar EA efter nyckeln som sägs vara använd redan av mig och när jag försöker lira så står det att en update finns avaible när jag klickar update kommer jag till affären för att köpa spelet.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:

Hmm... Får du blåskärm eller vad menar du med att datorn måste startas om? Har du koll på temperatur och annat under tiden så att de inte är vad som ställer till det. Provat installera om BF3? Dina drivers verkar ju vara de senaste i alla fall. Har du haft det problemet med något annat spel?

Inte blåskärm. Skärmen fryser och jag kan inget annat än att starta om. Tempen är vid 80 grader när det kraschar, detta är dock olika, ibland uppemot 90.
Hade samma problem i betan. Testar att installera om spelet.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem

Problem: Jag joinar en server 30sekunder - 5minuter in i matchen så fryser bf3 och jag får "bf3 har stött på ett problem och måste avslutas rutan" (minns inte exakt om det stod så men något i stil med det.)

Hårdvara: HD6870 DirectCU crossfire. (resten finns i sign) , har även testat köra stock clock & volt på grafikkorten utan resultat. Och så har jag testat köra utan crossfire utan resultat.

Mjukvara: 11.10 preview 3 drivrutinerna, har även testat med 11.8 och 11.9 Windows 7 ultimate 64bit.

Lösning: Inget ännu.

Problemet verkar ju iallafall vanligt. Men jag har heller inte hört något från DICE om det.

ursäkta stavfel är ganska trött för tillfället

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Problem: Använder FXAA i Singleplayer som fungerar riktigt bra dock blir jag kickad utav PB i Multiplayer behöver lösning!

http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Tanka PBsetup för ditt OS, välj att lägga till BF3, uppdater PB, det kommer funka. Enjoy!

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem

Dubbelpost, men om helt olika saker. Nattjobbar och det är lugnt = Bored!

Väldigt många av de som postat här har antingen SLI eller CF... Det ska ju definitivt fungera med båda de och så, men ibland undrar man ju vad det är som händer faktiskt.

Min roomies dator hade lite problem med BF3 med, men vi gjorde egentligen ingenting annat än ett par reboots på datorn så löste hans problem sig av sig själva...

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Jag får blå skärm eller så hänger det sig när jag ska komma in på en bana. HJÄLP !

trevligt att du använder mallen -.-

Beskrivning av problem: Musen laggar fast och är fast i ca 3-5 sec

Speciell hårdvara: e6550,2 gig ram, ati 4870 1gb

Mjukvara: Senaste drivers, win 7 ulti 64

Lösning: nix

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: 2-10 minuter in i spelet låser sig datorn och det lever fan ur högtalarna. Måste starta om.

Hårdvara - P5q , Gtx 260 , 8 gb Dominator , 550w

Mjukvara: Windows 7 64 bit.

Lösning: -

Testat -
Ominstallera
Senaste Bios,
Uppdaterat PB
Kört SP Med / Utan ljud funkar fint
Kört Mp utan ljud, Kraschar ändå.

Kraschar endast i MP :/

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med bsod i SLI/CF, testa slå på vsync i options. Det löste mina problem (sitter själv med gtx560ti sli).

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Får svart skärm efter ca 30sec till 3 minuters spelande.

Speciell hårdvara: q9550@3.71, singel 5870 @ stock

Mjukvara: Senaste drivisarna till grafikkortet, Windows 7

Lösning: -

Permalänk
Medlem

Lanseringen förtjänar att sågas vid fotknölarna, inte för att servrar är överbelastade och allt vad det innebär (det är inte helt oförståeligt), utan främst pga spelets stabilitet. Det kraschfenomen som (väldigt) många får. Jag har inte kraschat en gång, försöker dock spela med en polare med setup

Win7 64bit
Phenom II X6
GTX 560Ti
4 gb ram

med uppdateringar av så gott som allt, directx/.net/nvidia/bios osv utan ett enda tecken på förbättring, hans sessions varar 1-5 min. Letat runt en hel del, teorier om att spelet läcker minne, folk som spelet betan felfritt och idag inte kan spela mer än 40 sek åt gången, ja man storknar. En gammal pc användare vet att det kan krävas lite pill. Men att gå vägar som t.ex nedklockning och inaktivering av dvs tjänster och att pilla på windows swaputrymme - utan skillnad. Nä fy fan. Gör om gör rätt

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD3R • i7 950 • Corsair XMS3 6Gb 1600MHz • EVGA GTX 470 + Zotac GTX 470 • Chieftec 750W

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Eyefinity har du inte markeringar över gubbar eller ammo/healthbox, Bf3 Segt som tusan

Speciell hårdvara: 2 st 6990 crossfire, SSD , I7920 @ 4.0 ghz

Mjukvara: 11.10 preview , Win 7 64x

Lösning: Nada!

Permalänk
Medlem

Your Connection to the Server has timed out!
Hela jäkla tiden får jag det när jag försöker joina en server, har fan inte kunnat spela online sen spelet släpptes.
Sitter på 8 mbit/s och har ingen aning om hur man löser detta...
EDIT: Ibland brukar det poppa upp "Could not get a connection to server" och att jag har en för gammal version för bf3 trots att det inte har kommit några nya även fast jag har kollat idag.
EDIT2: Lösningen till mitt problem var att starta om Telias värdelösa Gateway/router
Dessutom löstes ett problem med min polares gigabyte gtx 560 ti OC genom att flasha om bios till F13_C på gigabytes sida,
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1044983-ni-som-h...
Följ det Spektra säger.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av oAkkEo:

Problem: Kan spela runt 3 minuter sedan fryser allt och hoppar till skrivbordet (det jag har uppe) dock är spelet igång men måste stänga av det via Aktivitetshanteraren.

Hårdvara: Gigabyte 560ti, ej klockat.

mjukvara: Fullt uppdaterad Windows 7 Home Premium, med senaste Nvidia drivrutiner (285.62).

Lösning: inget... suck*

Det kan vara att kortet är instabilt, många gigabyte oc kort är från fabrik är inte helt stabila, så är det med mitt gtx 560ti krashar förut i bf3 hela tiden efter 5 min.
Höjde volten till 1.062 och nu krashar det inte längre.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Beskrivning av problem: Spelet kraschar efter 3-5 minuter och datorn måste startas om manuellt.
Speciell hårdvara: Asus gtx 570, ej referens. Oklockad.
Mjukvara: Windows 7 64 bitars Ultimate. Drivrutiner 285.62
Lösning: Ingen än...

TEORIER:
- Ljuddrivrutiner (realtec och PB som fuckarupp?) Ska testas
- PB som inte vill funka? Ominstalation löste ej problemet.
- Buggiga Drivrutiner? 285.38 och 280.26 löste ej problemet
- Internt ljudkort? Att avaktivera Optical ljudutgång och Högtalar utgångar och endast ha Headphones utgång aktiv löste ej problemet.
- MSI afterburner? Avinstallation löste ej problemet
- Överhettning? Körde fläktar på 100% och maxtemp på GPU var 55c CPU var 48c Löste inte problemet
- Något övrigt program? Stängde allt som inte behövdes för BF3, Löste inte problemet.

Nätagget kanske inte orkar med?

Permalänk
Medlem

Dator som låser - prova en server UTAN PunkBuster

Det går att filtrera vid val - värt att prova!

Ett annat PB tips
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=214073

Att installera senaste version är också en idé jag sett flyta runt

Permalänk
Medlem

Singleplayer går att spela fint. Kommer inte förbi "connecting" när jag försöker lira multi. Provat olika lösningar i 2 timmar nu.. får fortsätta imorgon.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Your Connection to the Server has timed out!
Hela jäkla tiden får jag det när jag försöker joina en server, har fan inte kunnat spela online sen spelet släpptes.
Sitter på 8 mbit/s och har ingen aning om hur man löser detta...
EDIT: Ibland brukar det poppa upp "Could not get a connection to server" och att jag har en för gammal version för bf3 trots att det inte har kommit några nya även fast jag har kollat idag.

Dessutom löstes ett problem med min polares gigabyte gtx 560 ti OC genom att flasha om bios till F13_C på gigabytes sida,
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1044983-ni-som-h...
Följ det Spektra säger.

Har du testat att stänga av UPnP?

Visa signatur

AMD R7 5800X | MSI MPG B550 GAMING PLUS | HyperX Fury Black RGB 32GB | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair RM750X V2 | Corsair iCUE 4000X RGB | Asus Rog Swift PG279Q | Windows 10

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet fryser helt plötsligt utan uppenbar anledning. Aldrig väntat ut det, så "löses" genom Ctrl+Alt+Del. Dock tänkt om det kan vara relaterat till tabbande, men när det kraschat då jag tabbat verkar det som att jag får ett felmeddelande om att videominnet tagit slut. Spelet fryser även inte på samma sätt, om det nu ens frös..

Speciell hårdvara: Gigabyte GTX 560 Ti OC.

Mjukvara: Windows 7, senaste drivrutiner. Flashat BIOS.

Lösning: Nej. Testat att höja voltage, sänka core clock. Spelat utan PB, uppdaterat PB. Flashat BIOS. Spelat utan MSI AB, sänka/höja allt i EasyBoost istället. Verkar inte som något funkat. Ska testa gamla drivers.
Hade liknande problem under betan. Enda dagen det var okej var när jag körde gamla drivers på releasedagen (betan).