The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av wingman92:

tabba ur spelet gör det man gör ska tabba in i spelet så får man buggen, spelet är i windowmod fullscreen och svart skärm tabbar ut till ett program och sen tabba tillbacka till skyrim, funkar för mig iallefall

Funkar för mig med

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Tackar för svaret! Fungerar fint.

En annan fråga som jag behöver hjälp med:

Ibland får jag typ en "fatality" på fiender och min förstapersons-vy ändras till en "tredjepersons-killcam", kan jag styra när jag vill döda fienderna så eller är det slump?

Jag är ganska säker på att det bara sker på slag som dödar, och om det finns plats runtomkring för animationen. Plus att det är slumpmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Jag är ganska säker på att det bara sker på slag som dödar, och om det finns plats runtomkring för animationen. Plus att det är slumpmässigt.

Och, irriterande

Ruskigt bra spel det här, tror nog det är det bästa någonsin!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Finns en pojke i Windhelm som heter Aventus(?), man får en quest av honom där man ska döda en kärring... efter du klarat av questen ska du sova.

Dold text

Tack, vilken level borde man vara då? Spelar det nån roll?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Mage stället i nordöst. Winterhold College tror jag det heter!

OK, tack.
Jag ska kolla upp det!

Permalänk
Medlem

Klarade av questlinen till College Of Winterhold igår natt. Ruskigt bra, dock lite väl kort imo.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Ladestam:

Har också reagerat på detta... slaktar drakar som om de vore lamm men så kommen en helt random varg och typ äter upp mig.
Eller skelett.. eller andra helt random gubbar.
Och drakar skall ju ändå vara "the ultimate foe", tycker att det borde vara lite svårare att döda drakar och lite lättare att döda typ... ja jättar kanske?

Annars ett jädrans bra spel.

Håller med där, däremot finns det olika sorters drakar. Är lvl 14 och blev dödad direkt av en blood dragon när jag mötte den :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Håller med där, däremot finns det olika sorters drakar. Är lvl 14 och blev dödad direkt av en blood dragon när jag mötte den :/

Slogs mot en sådan igår. Det tog mig tre timmar att inse att jag behövde fly. Vänta bara tills du möter en Ice Dragon, de är mycket svårare än Blood Dragon.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Slogs mot en sådan igår. Det tog mig tre timmar att inse att jag behövde fly. Vänta bara tills du möter en Ice Dragon, de är mycket svårare än Blood Dragon.

haha

Men dom vanliga (green och möjligtvis brown) är sjukt lätta som andra beskrivit. Lite tråkigt men behövs väl för balans/göra det tillgängligt för alla.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Alltså var hittar ni alla drakar?? Jag är lvl 14 nu och har bara slagits mot en drake, den i början när man provar sitt första shout. Jag har sidequestat ganska hårt visserligen, men ändå. Har två ord på ett shout samt ytterligare ett ord vardera på två andra shouts, men inga draksjälar.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Alltså var hittar ni alla drakar?? Jag är lvl 14 nu och har bara slagits mot en drake, den i början när man provar sitt första shout. Jag har sidequestat ganska hårt visserligen, men ändå. Har två ord på ett shout samt ytterligare ett ord vardera på två andra shouts, men inga draksjälar.

Kommer oftare när man gör mer av main storyn. Testa gå tills olika jarls och deras stewards och fråga efter jobb. Fick en gång ett jobb att döda en drake i närheten.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Vendor

Jag är helt nooob på detta. När jag ville bli av med lite items så gick jag till en vendor men jag kan bara köpa saker av honom, inte sälja. Hur gör man? Kör på PS3

Permalänk
Skrivet av Wolfsson:

Jag är helt nooob på detta. När jag ville bli av med lite items så gick jag till en vendor men jag kan bara köpa saker av honom, inte sälja. Hur gör man? Kör på PS3

Du bläddrar ner i menyn tills du kommer till dina egna saker.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfsson:

Jag är helt nooob på detta. När jag ville bli av med lite items så gick jag till en vendor men jag kan bara köpa saker av honom, inte sälja. Hur gör man? Kör på PS3

Är bara att gå ner under strecket. Över strecket är vendorns grejer = köp, under är dina = sälj. Alla vendors köper inte alla grejer, du får gå runt lite eller gå till en grocer, dom köper det mesta.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som vet vars man kan köpa den inbundna guide boken?
CDON har den, men den är inte i lager

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Alltså var hittar ni alla drakar?? Jag är lvl 14 nu och har bara slagits mot en drake, den i början när man provar sitt första shout. Jag har sidequestat ganska hårt visserligen, men ändå. Har två ord på ett shout samt ytterligare ett ord vardera på två andra shouts, men inga draksjälar.

För mig är det tvärt om, kommer drakar vart jag än går. Är lvl 12 och har ett par stycken shouts men ändå 4 souls över

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottson:

För mig är det tvärt om, kommer drakar vart jag än går. Är lvl 12 och har ett par stycken shouts men ändå 4 souls över

Lite likadant här, ibland dyker det ner en på en, sist när jag slogs för mitt liv mot tre björnar (what's up with those!? drakar slaktar jag , men björnar är vad världen skulle oroa sig för). Dessutom syns ibland deras tillhåll med tillhörande "ordtavla" på kompassen om man är någorlunda nära; ser ut som ett drakhuvud. bara att gå och döda.

Permalänk

Är HELT grön när det kommer till dessa spel men har under en tid kollat lite på skyrim och bilvit lite sugen på att testa. Så igår slog jag till och köpte spelet och är helt såld!

Rantade runt i någon skog när det va natt när det helt plötsligt blev norrsken och jag måste erkänna att det va bland det häftigaste jag har upplevt i ett spel! Satt bara och stirrade

Men tänkte bara hör om det är någon av er som har något tips till en nybörjare gällande vart man ska gå, göra, osv osv. eller om ni vet någon sida där man kan få lite hjälp och tips!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Skrivet av jacke0247:

Är HELT grön när det kommer till dessa spel men har under en tid kollat lite på skyrim och bilvit lite sugen på att testa. Så igår slog jag till och köpte spelet och är helt såld!

Rantade runt i någon skog när det va natt när det helt plötsligt blev norrsken och jag måste erkänna att det va bland det häftigaste jag har upplevt i ett spel! Satt bara och stirrade

Men tänkte bara hör om det är någon av er som har något tips till en nybörjare gällande vart man ska gå, göra, osv osv. eller om ni vet någon sida där man kan få lite hjälp och tips!

Beror väl lite på vad du vill ah hjälp med. Om det är en spelstil du letar efter så hitta din egen.

Jag brukar gilla att questa dom större questerna lite för att seden bara explora eller göra småquester.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Har också reagerat på detta... slaktar drakar som om de vore lamm men så kommen en helt random varg och typ äter upp mig.
Eller skelett.. eller andra helt random gubbar.
Och drakar skall ju ändå vara "the ultimate foe", tycker att det borde vara lite svårare att döda drakar och lite lättare att döda typ... ja jättar kanske?

Annars ett jädrans bra spel.

Det har jag också reagerat på. Har dödat 2 st drakar utan problem, men jag har fått totalpisk av ett vanligt troll.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Är HELT grön när det kommer till dessa spel men har under en tid kollat lite på skyrim och bilvit lite sugen på att testa. Så igår slog jag till och köpte spelet och är helt såld!

Rantade runt i någon skog när det va natt när det helt plötsligt blev norrsken och jag måste erkänna att det va bland det häftigaste jag har upplevt i ett spel! Satt bara och stirrade

Men tänkte bara hör om det är någon av er som har något tips till en nybörjare gällande vart man ska gå, göra, osv osv. eller om ni vet någon sida där man kan få lite hjälp och tips!

Följ mainquestet till en början om du vill komma nån vart utan att springa runt och LETA efter quests/items mm.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Är HELT grön när det kommer till dessa spel men har under en tid kollat lite på skyrim och bilvit lite sugen på att testa. Så igår slog jag till och köpte spelet och är helt såld!

Rantade runt i någon skog när det va natt när det helt plötsligt blev norrsken och jag måste erkänna att det va bland det häftigaste jag har upplevt i ett spel! Satt bara och stirrade

Men tänkte bara hör om det är någon av er som har något tips till en nybörjare gällande vart man ska gå, göra, osv osv. eller om ni vet någon sida där man kan få lite hjälp och tips!

Om du ska utforska grottor så håll dig ganska lågt i början, det blir svårare uppe i bergen
Och du får många side-quests om du pratar med folk i byar osv.

Här kan du läsa massvis om spelet http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim Finns dock massa spoilers där.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Gillar att man inte bara kan slakta allt och alla, att man kanske måste tänka till och använda olika taktiker mot vissa fiender men det känns som det bör tweakas en hel del. Vågar man gissa på mods?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Här kan du läsa massvis om spelet http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim Finns dock massa spoilers där.

Tack för länk, massa intressant läsning. Perfekt till lunchen idag!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Skrivet av Jooh4n:

Beror väl lite på vad du vill ah hjälp med. Om det är en spelstil du letar efter så hitta din egen.

Jag brukar gilla att questa dom större questerna lite för att seden bara explora eller göra småquester.

Skrivet av oGGamer:

Följ mainquestet till en början om du vill komma nån vart utan att springa runt och LETA efter quests/items mm.

Skrivet av KKay:

Om du ska utforska grottor så håll dig ganska lågt i början, det blir svårare uppe i bergen
Och du får många side-quests om du pratar med folk i byar osv.

Här kan du läsa massvis om spelet http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim Finns dock massa spoilers där.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Rantade runt i någon skog när det va natt när det helt plötsligt blev norrsken och jag måste erkänna att det va bland det häftigaste jag har upplevt i ett spel! Satt bara och stirrade

En polare som spelar ihop med mig (vi sitter på TS och tjabbar) nämnde igår att han suttit på ett världshus i 20 minuter och bara lyssnat på NPCernas snicksnack och på bardens musik.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Är på Aldarinfighten nu, är det verkligen sista bossen?
Känns som det har gått för fort

Dold text
Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

min companion är bort och jag vet inte hur jag får tillbaka henne, kan inte heller rekrytera en ny, någon som vet varför?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag klarade Thieves guild igår! För den som gillar att smyga och vara ond men ändå inte riktigt "Dark brotherhood" är detta ett perfekt val Man får göra mycket roliga uppdrag där det handlar om att smyga sig in i hus och sno saker (utan att döda eller bli upptäckt). Svårt ibland för det är stora hus, slot etc fullt med patrulerande vakter!

Vilken level kommer man upp till, eller är menat att ta sig till? Hörde att det finns en cap på 70 men att de tror att folk kommer till 50?