Permalänk

Var som många "passiv" medlem och läste en massa på forumet utan att vara medlem innan man fick "modet" att registrera sig. Har hänt mycket på forumet sedan dess, bästa tiden var precis innan övriga ämnen låstes.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Iofs det var ju inte så många år sen många ville göra sig en egen projektor av en overhead och en tft. runt 7-8 år sedan?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Var som många "passiv" medlem och läste en massa på forumet utan att vara medlem innan man fick "modet" att registrera sig. Har hänt mycket på forumet sedan dess, bästa tiden var precis innan övriga ämnen låstes.....

Måste hålla med dig om det. Minns även att det fanns en tråd här i övriga ämnen om en som byggde en Super 7 eller något liknande den tråden saknar man att kika in i. Kan inte minnas vem det var heller :/ Var dock aldrig här på den blåa tiden.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Även jag firar 10 år i år
Var reggad på blå forumet innan bytet, men hade inte internet för tillfället när det blev dags att nyregistrera sig, därför blev det inte av förrän i Augusti.

Är inte lika aktiv på forumet längre, men läser nyheterna på förstasidan mer eller mindre varje dag.
Ibland kikar jag dock in här, alltid kul att prata lite minnen med andra veteraner.
Garland Greene, Hallon med sitt ADSL-päron och bivack-ståndet, Loadeds räkexplosion, Da_Bear, gamla husdjurstråden som spårade ut m.m... många minnen

Nån frågade efter Bamse?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är hur många det är av gamlingarna som faktiskt har växt upp?
Vad folk gör nu?
Har ni verkligen tid att forumsurfa nu för tiden?

Tvivlar på att särskilt många minns mig men...
Jag har ett lamt jobb, en underbar make och en vild 1-åring.

Man kan få vänner för livet på swec känns det som.
T.ex. FLAGEL var på A's och mitt bröllop.
Även om man inte hörs så ofta så finns dem där i bakhuvudet ibland, ibland mailar man en rad och uppdaterar varandra på vad som händer i livet. Myyys

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av No:

Det jag undrar är hur många det är av gamlingarna som faktiskt har växt upp?
Vad folk gör nu?
Har ni verkligen tid att forumsurfa nu för tiden?

Tvivlar på att särskilt många minns mig men...
Jag har ett lamt jobb, en underbar make och en vild 1-åring.

Man kan få vänner för livet på swec känns det som.
T.ex. FLAGEL var på A's och mitt bröllop.
Även om man inte hörs så ofta så finns dem där i bakhuvudet ibland, ibland mailar man en rad och uppdaterar varandra på vad som händer i livet. Myyys

Klart som fasen du är ihågkommen!
Det blev många timmar i #sweclockers.com på den tiden...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av No:

Det jag undrar är hur många det är av gamlingarna som faktiskt har växt upp?
Vad folk gör nu?
Har ni verkligen tid att forumsurfa nu för tiden?

Tvivlar på att särskilt många minns mig men...
Jag har ett lamt jobb, en underbar make och en vild 1-åring.

Man kan få vänner för livet på swec känns det som.
T.ex. FLAGEL var på A's och mitt bröllop.
Även om man inte hörs så ofta så finns dem där i bakhuvudet ibland, ibland mailar man en rad och uppdaterar varandra på vad som händer i livet. Myyys

När jag registrerade mig här under högstadiet så var det coolaste jag ägde ett blått neonrör som jag importerade från USA. Misstänker att det egentligen var avsett för bilar eller något, för det fanns ingen molexkontakt på det, var 2-3 cm tjockt, och cirka 25 cm långt. CCFL-rör, runda IDE-kablar och fläktkontrollrar hade inte kommit ut på tillbehörsmarkanden för datorer ännu. Fanns ens GTEK? I datasalen på skolan skrev jag ut moddningsguider från www.virtual-hideout.net, den coolaste sidan på nätet som dessutom hade ett "CoolCaseGallery". Där hittades i princip all inspiration.

Nu är jag 25 år, flyttade från Blekinge till Stockholm för sex år sen, jobbar på SEB, ska ha barn i februari och planerar att gifta mig med min flickvän (fästmö?) i juni. Så ja, växt upp har man nog.

EDIT: Här är de fantastiska guiderna: http://web.archive.org/web/20011205060623/http://www.virtual-...
Hade alla utskrivna (från skolans färglaser) och insatta i en pärm. Nostalgitripp deluxe!

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Tjena, och nej jag är ingen veteran:)

Men måste bara säga att det är kul att sitta här och läsa vad folk gjorde här på swec för flera år sen:)

Hade fint, så kommer jag tillbaka om 5-10 år när jag också är en "veteran":)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av No:

Det jag undrar är hur många det är av gamlingarna som faktiskt har växt upp?
Vad folk gör nu?
Har ni verkligen tid att forumsurfa nu för tiden?

Tvivlar på att särskilt många minns mig men...
Jag har ett lamt jobb, en underbar make och en vild 1-åring.

Man kan få vänner för livet på swec känns det som.
T.ex. FLAGEL var på A's och mitt bröllop.
Även om man inte hörs så ofta så finns dem där i bakhuvudet ibland, ibland mailar man en rad och uppdaterar varandra på vad som händer i livet. Myyys

Har ingen lyckats med att fördriva din själlösa lekamen tillbaks till den bottenlösa avgrund du kom ifrån än?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Har ingen lyckats med att fördriva din själlösa lekamen tillbaks till den bottenlösa avgrund du kom ifrån än?

Fortfarande lika söt och älskvärd.
Jag vill bara nypa dig i kinderna!

Min "själlösa lekamen" jobbar på ica, duger det som bottenlös avgrund?

OSkar000: Oooh, självaste forumledaren kommer ihåg mig, vilket intryck har jag nu gett...

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biohazard:

Alla är vi fortfarande nördar

Bara kolla min sign, haha, minst 5 år old ^^
Fast jag har inte vart här 10 år Nästan dock.

Ja, just det. Dina sambeställningar var trevliga Då när det var jävla populärt att bygga minikylar. Mina peltar blev det dock inget vettigt av

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Och jag tycker att jag har vart här länge

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Jag minns i ärlighetens namn när jag började läsa på Sweclockers, Men ser att det är > 10 år sen jag registrerade mig. På senare år har intresset för datorer svalnat en aning så jag trillar inte in här fullt så ofta.

Permalänk
Medlem

Har något ett par år kvar innan man blir veteran Känns dock som man varit med här i 100år.

Permalänk
Medlem

Det jag kommer ihåg mest under min tid här är tråden om Pale.

Permalänk
Medlem

Man är inte här lika ofta som man har varit. Det kan erkännas. Man slinker in då och då. Lite utav en dålig ovana.
Klart man har haft sina stunder här. Kanske har lagt upp en och annan tråd som man så här i efterhand kan tycka var jävligt onödigt.

Men för stunden så visste man väl inte bättre. Man får skylla på det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

När jag började här var det vassaste jag visste en 450Mhz HemPC-dator som min familj skulle få efter nyår 1999, ruskigt snabb skulle den vara efter man suttit på en 200Mhz-are.

Började väl lurka mest efter 2001 och skapade konto året efter. Tyvärr drog jag när SweC tog bort Övriga Ämnen, men har börjat komma tillbaka titt som tätt efter det kommit tillbaks vilket jag märkte när jag skulle bygga min nuvarande dator.

Skrivet av Mr. Bravo:

Bara några månader kvar tills man passerar 10 år. Lurkade dock runt här en del innan också, på Voodoo/TNT-tiden Funderar på att fira mitt jubileum med en ny/uppdaterad avatar, då det var ett tag sen sist.

Är det något jag saknar så är det nog chassi/mod-forumet från tiden då allt var grått och plastigt Då fick man minsann slita och trixa vad gäller monsterkylare och styling, till skillnad från idag då alla kan köpa allt färdigt för montering direkt från affären! Det var så mycket mer av en konst förr. Kommer ihåg hur man ständigt slaktade gamla apparater i jakt på stora kylflänsar, för att sedan mäta och borra skruv-hål för datorn på trä-slöjden i skolan Har kvar några gamla projekt i lådorna under sängen.

7907 inlägg i forumet
231 skapade trådar i forumet

Trodde jag hade skrivit mer än så

Kommer du ihåg mig? Vi skulle ju bilda en BF-klan, men efter bristande intresse (från mig) så vet jag inte hur det gick. Hur gick det?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Skriver inte så mycket numer, men är inne en gång per dag iallafall. Lurkar lite!

Joinade väl strax efter sweclockers blå. Minns det var några i skolan som surfade på nån sida jämt och jag undrade vad det var. En stund efteråt reggade man sig på forumet.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Hej hej.
Det jag minns bäst är tiden då antalet inlägg visades under avataren och det var status att ha många inlägg. Det skrevs mycket skit och folk anklagade varandra kors och tvärs för att jaga inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Tjo och tjim, julklappsrim, gammal Mega tittar in

Är inte direkt aktiv längre då datorintresset har sjunkt undan till förmån för musiken.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem

Snart blir jag också veteran 12/12!
Är i bara inne och kolla ÖV och nätverksdelen på forumet.
Har även lyckats bli 30 och har lite andra intressen än datorer nu för tiden. Jobbar dock med Nätverk så det räcker och blir över med teknik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Iofs det var ju inte så många år sen många ville göra sig en egen projektor av en overhead och en tft. runt 7-8 år sedan?

Ooh, det minns jag. Jag hade också sånna planer, men det blev aldrig av.

Permalänk
Medlem

Får väl räkna mig som veteran...har varit rätt så inaktiv på senare år, datorintresset ligger på ide för att vakna till med några års mellanrum, då man surfar runt här och läser om vad som är det senaste, om jag går in i en datorbutik idag så hänger man inte med, jag är hemma på 440BX, abit bp6 med dual celeron 366@550 och slot 1 celeron, vilket iofs dagens ungdomar knappt vet vad det är...

men nu är jag på banan igen, vattenkylning ska byggas i dagarna!

Permalänk
Medlem

Kul att så många veteraner hittade hit!

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Med snart 10 år så hoppas jag man kvallar in som veteran Har inte varit speciellt aktiv de senaste åren, har börjat hitta tillbaka lite eftersom jag precis skaffat en ny burk efter 5 år i mac världen

Permalänk
Medlem

Mycket gammal nostalgi här. Antar jag var en av dom första finnarna på forumet, har ingen aning om mitt medlemsnummer eftersom jag inte vet var jag kan se det. Tack för nostalgitrippen.

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Skrivet av Antrax:

Mycket gammal nostalgi här. Antar jag var en av dom första finnarna på forumet, har ingen aning om mitt medlemsnummer eftersom jag inte vet var jag kan se det. Tack för nostalgitrippen.

1854. Håll musen över ditt användarnamn och kolla vad adressen slutar på.

EDIT: hade lite tråkigt så jag kollade runt på de låga siffrorna
nr:
1 swecs grundare
2 hedersmedlem som faktiskt var aktiv för några månader sedan
3 Senast aktiv 2002.
4 hedersmedlem som loggade in nyligen men inte har skrivit någonting alls sedan 2004. Märkligt värre tycker jag.
5 till 8 <-- finns inte.
9 medlem som aldrig har skrivit någonting på forumet men fortfarande var aktiv ganska nyligen. Så på 10 års tid har han lurkat som inloggad? Märkligt värre.
10 Samma som ovan men senast aktiv 2005 och med ett enda inlägg.
11 finns inte
12 Skapade sig ett konto 2001-06-26 00:15 och var senast aktiv 2001-06-26 01:10... Dags att rensa ut lite sånna här konton så att man får hur många egentliga medlemmar swec har.

Nu orkar jag inte stalka mer.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

2138.

Reggade mig dock på den blåa tiden via skolans nät. Nät dit hem skaffades inte före slutet av -01. Yay för Finland på den tiden...

Jo, jag är/var ju jätteaktiv också...
1696 inlägg i forumet
14 skapade trådar i forumet

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

För mig blir det 10 år sen nu i februari, skrämmande när man tänker efter, detta som registrerad, tror att jag började läsa sommaren innan vilket gör det till strax över 10 års läsande i alla fall.
Satt på gymnasiet och surfade på CAD-burken vi elektrikerstudenter hade i klassrummet, kollade bara efter nya mods.
Läste på om Chieftech Dragon modifikationer då jag själv köpt ett, jag gjorde faktiskt en kopia på Mj0´s rinnande leds som indikerade hårddiskaktivitet, haha, vilka tider.
Dioder var hett som fan och ALLA gjorde fläktkontrollers, då man faktiskt ändrade beroende på om man satt hemma eller på lan.
Det är mycket man får lust att skriva om när man sitter och tänker tillbaka, hur man gjorde vissa saker på den gamla tiden och även hur man sitter och småskrattar åt smågruset som inte vet vad en server är, inte visste att musik kom på skiva (eller kasett för den delen) istället för internet samt tron på att en Router är den magiska lösningen på ALLA problem med internet (och många många andra, för en annan, komiska bekymmer).

När man var yngre skulle man bli elektriker och syssla bara med datorer, nu tio år senare så är man bokbindare inte elektriker, fascinerande hur saker förändras. Teknikintresset finns dock kvar i allra högsta grad. Antar att man i alla fall är en genuin nörd tack och lov.
En sak jag tycker är väldigt intressant är att vissa jag fått för mig var registrerade för mig faktiskt är registrerade efter mig, börjar man få alzheimers måhända?
Hur som helst så tycker jag att swec har utvecklats helt ok, grabbarna grus som kör fredagspanelen är hel-goa och jag brukar titta på fredagkvällarna, alternativt lördag förmiddag.

Nä nu har jag babblat på för mycket, tjotjipp och hej!

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av No:

Det jag undrar är hur många det är av gamlingarna som faktiskt har växt upp?
Vad folk gör nu?
Har ni verkligen tid att forumsurfa nu för tiden?

Tvivlar på att särskilt många minns mig men...
Jag har ett lamt jobb, en underbar make och en vild 1-åring.

Man kan få vänner för livet på swec känns det som.
T.ex. FLAGEL var på A's och mitt bröllop.
Även om man inte hörs så ofta så finns dem där i bakhuvudet ibland, ibland mailar man en rad och uppdaterar varandra på vad som händer i livet. Myyys

Gift och barn.

Shit, jag (vi) börjar bli gammal.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe