Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Ni har inga planer på att lägga ut de vinnande motiveringarna till julklapparna?

Känner mig som en dålig förlorare som trodde sig ha gjort den perfekta kombinationen genom att väva ihop julkappsrim och motivering i ett men tji fick jag. Hade varit intressant och roligt att få läsa vad som leder till vinst.

Såg att redan utdelade vinster finns kvar i DropDown-listen, kan man alltså fortsätta skicka motiveringar på redan vunna varor eller är det en bugg?

Nej det kommer dem inte att göra just för att slippa bråk om vem som var bäst. (enligt Dustin på facebook)

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Ni har inga planer på att lägga ut de vinnande motiveringarna till julklapparna?

Känner mig som en dålig förlorare som trodde sig ha gjort den perfekta kombinationen genom att väva ihop julkappsrim och motivering i ett men tji fick jag. Hade varit intressant och roligt att få läsa vad som leder till vinst.

Såg att redan utdelade vinster finns kvar i DropDown-listen, kan man alltså fortsätta skicka motiveringar på redan vunna varor eller är det en bugg?

Precis som Sumitomo skriver så har vi valt att inte publicera vinnarnas motiveringar just för den osämja som brukar uppstå kring diskussionen om verkligen rätt motivering vann.

Beträffande priserna är jag faktiskt inte helt säker, jag dubbelkollar detta med den tävlingsansvarige och återkommer när jag fått svar.

EDIT: Dubbel citat.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej Dustin.
Jag har en fråga angående er jultävling "vinn din julklapp"!
Priserna som man kan vinna, lottar ni bara ut en av varje julklapp?
Edit: Det står också att man ska lämna ut telefoner till en förälder om man är under 18 år. Räcker det med att ni för telefonnumret via mailen eller vill ni ha det nedskrivet i motiveringen?

Permalänk
Hedersmedlem

Delar av Er kundservice når tyvärr nya bottennivåer. Ni har mycket snabbt godkänt en inskickad RMA, därefter gick allt snett. Efter några mail beslutade jag mig för att ringa idag och lösa det via telefon. Ett enkelt ärende, inget komplicerat. Det var som att prata med en vägg och precis lika nonchalant som i mailkonversationen.

Trots att jag några timmar efter första mail om att RMA var klar, svarar med artikelnummer på utbytesprodukt inom rätt prisintervall (i lager), blir vi sedan krediterade utan vidare diskussion eller förklaring. Till råga på allt påstod ni att vi godkänt just denna kreditering i mailsvar nu på morgonen. Därför försökte jag ringa er betongvägg.

Jag (och de olika företag jag representerar) kommer välja andra leverantörer i fortsättningen. Jag vill inte ha någon vidare assistans eftersom detta inte är första gången och droppen fick bägaren att rinna över. Skriver för att jag tycker det är viktigt att olika aspekter av ett företag kommer fram.

Och som ni själva skriver i trådens första inlägg: "Det jag är intresserad av i detta läge är kundservicefrågor och reklamationer, återköp etc. Ni som har erfarenhet av oss på den sidan, hur upplever ni att det har fungerat? Vad har inte fungerat? Vad skulle vi ha kunnat göra bättre? Vi strävar ständigt efter att förbättra servicen även efter köp, vissa saker (exempelvis tillverkarnas garantier, support på produkter etc) kan vi inte påverka annat än i liten utsträckning men det finns oftast utrymme för förbättring."

God Jul!

Edit: Och personen nu på morgonen lade på innan jag ens hann säga Hej då, enbart *klick* när jag pratade. Hann inte ens avsluta meningen med att vi var missnöjda och kommer välja andra leverantörer. Inte ett direkt vägvinnande sätt om man eventuellt vill få tillbaka missnöjda kunder.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Delar av Er kundservice når tyvärr nya bottennivåer. Ni har mycket snabbt godkänt en inskickad RMA, därefter gick allt snett. Efter några mail beslutade jag mig för att ringa idag och lösa det via telefon. Ett enkelt ärende, inget komplicerat. Det var som att prata med en vägg och precis lika nonchalant som i mailkonversationen.

Trots att jag några timmar efter första mail om att RMA var klar, svarar med artikelnummer på utbytesprodukt inom rätt prisintervall (i lager), blir vi sedan krediterade utan vidare diskussion eller förklaring. Till råga på allt påstod ni att vi godkänt just denna kreditering i mailsvar nu på morgonen. Därför försökte jag ringa er betongvägg.

Jag (och de olika företag jag representerar) kommer välja andra leverantörer i fortsättningen. Jag vill inte ha någon vidare assistans eftersom detta inte är första gången och droppen fick bägaren att rinna över. Skriver för att jag tycker det är viktigt att olika aspekter av ett företag kommer fram.

Och som ni själva skriver i trådens första inlägg: "Det jag är intresserad av i detta läge är kundservicefrågor och reklamationer, återköp etc. Ni som har erfarenhet av oss på den sidan, hur upplever ni att det har fungerat? Vad har inte fungerat? Vad skulle vi ha kunnat göra bättre? Vi strävar ständigt efter att förbättra servicen även efter köp, vissa saker (exempelvis tillverkarnas garantier, support på produkter etc) kan vi inte påverka annat än i liten utsträckning men det finns oftast utrymme för förbättring."

God Jul!

Edit: Och personen nu på morgonen lade på innan jag ens hann säga Hej då, enbart *klick* när jag pratade. Hann inte ens avsluta meningen med att vi var missnöjda och kommer välja andra leverantörer. Inte ett direkt vägvinnande sätt om man eventuellt vill få tillbaka missnöjda kunder.

Halloj!
Tråkigt att ni väljer att gå över till andra leverantörer i fortsättningen, jag beklagar att du inte blivit bemött på det sätt du förväntat dig av oss.
Även om du inte vill ha vidare assistans i ärendet vore jag tacksam om du kunde skicka ett PM med ditt RMA nummer hos oss, så att jag kan följa upp detta internt. Det är verkligen inte meningen att våra kunder skall känna sig illa bemötta eller att handläggarna lägger på innan man får prata klart.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av dauit:

Hej Dustin.
Jag har en fråga angående er jultävling "vinn din julklapp"!
Priserna som man kan vinna, lottar ni bara ut en av varje julklapp?
Edit: Det står också att man ska lämna ut telefoner till en förälder om man är under 18 år. Räcker det med att ni för telefonnumret via mailen eller vill ni ha det nedskrivet i motiveringen?

Jag har dessvärre inte fått tag på våran tävlingsansvarige, men jag håller på att kika på detta och återkommer så fort jag har svar på frågan.
Beträffande målsmans telefonnr går det utmärkt att skriva det på en separat rad i motiveringen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Står Dustinhome för returfrakten om man vill returnera något ? I mitt fall kylpasta

Permalänk
Skrivet av Kiddy:

Står Dustinhome för returfrakten om man vill returnera något ? I mitt fall kylpasta

Om du väljer att returnera varor du köpt inom ångerrätten skickar vi ut förbetalda retursedlar till dig, slå oss en pling på 08 553 44 800 så ordnar vi det.

Skrivet av davidaxelsson:

Hej Dustin.
Jag har en fråga angående er jultävling "vinn din julklapp"!
Priserna som man kan vinna, lottar ni bara ut en av varje julklapp?
Edit: Det står också att man ska lämna ut telefoner till en förälder om man är under 18 år. Räcker det med att ni för telefonnumret via mailen eller vill ni ha det nedskrivet i motiveringen?

Nu har jag dubbelkollat detta, och mycket riktigt kan fler vinna samma pryl.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Ni har inga planer på att lägga ut de vinnande motiveringarna till julklapparna?

Känner mig som en dålig förlorare som trodde sig ha gjort den perfekta kombinationen genom att väva ihop julkappsrim och motivering i ett men tji fick jag. Hade varit intressant och roligt att få läsa vad som leder till vinst.

Såg att redan utdelade vinster finns kvar i DropDown-listen, kan man alltså fortsätta skicka motiveringar på redan vunna varor eller är det en bugg?

Hallå,
som jag skrev precis ovan så är det inte en bugg, utan fler har möjligheten att vinna samma prylar. Så det är bara att fortsätta skicka in motiveringar och välja det du vill vinna

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej Dustin, jag vann på jultävlingen, och fick ett mail med frågan efter min Address. jag har svarat ett mail med min address i, men har inte fått något svar. Vad kan det bero på?:P

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

Hej Dustin, jag vann på jultävlingen, och fick ett mail med frågan efter min Address. jag har svarat ett mail med min address i, men har inte fått något svar. Vad kan det bero på?:P

Gratulerar!
Vår tävlingsansvarige har fullt upp för tillfället, men det bör komma ett svar inom kort

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en Galaxy Note från er och tyvärr så hade den problem med bandings/video uppspelningen. Artifakter/pixligt/bandings vid alla typer av video, HD(hög-låg bitrates) som jag testat i telefonen och dessa 2 problem beror på att telefonen är väldigt dåligt kalibrerad och har fel färgprofil i självaste drivrutin/firmware. Detta har också många andra i andra länder problem med och det diskuteras mycket i forums (xda ex: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1344714).
man kan se också att det är bandings, vid batteri ikonen när telefonen laddas och kalkylatorn.

Var ute i lokala el-giganten butik som hade den, jämförde deras utställda ex med min och den led inte av samma problem som jag har. Inga som helst "black crush"/pixligheter när kollade på en HD trailer via webbrowsern och på min så hade det problemen.

Har mailat om detta och skall få en i utbyte. Men det jag undrar är ifall ni har nån möjlighet att undersöka telefonen först, innan den nya skickas till mig och då slipper återigen anmäla den som defekt. Tycker det är lite jobbigt att behöva kontrollera det själv, sen ser att det är samma fel och behöver göra ytterligare en returanmälan. Har nämnt detta i mailet att ni får gärna bryta plomberingen och undersöka telefonen för se om samma fel på den. Innan skickas till mig och vet inte vad ni har för policy för såna ärenden?

Tycker ni borde ta upp detta med Samsung och ber dom skärpa på med kvalitet kontrollen. Då detta drabbas i andra länder också som säljer Noten och folk som fått byta flertals gånger. Ändå samma fel på alla!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Gratulerar!
Vår tävlingsansvarige har fullt upp för tillfället, men det bör komma ett svar inom kort

Tackar!:) okey, nej inga problem! blev bara lite fundersam om det kanske inte kom fram mitt mail:P

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har lite synpunkter på leveransstatusindikeringen på hemsidan. Det fluktar väldigt mycket känns det som, man beställer prylar som förväntas komma in långt senare och sen är de plötsligt i lager.
Det jag specifikt har nu är en Sony prs-t1 läsplatta. Jag såg den i torsdags på webben och den var i lager. Spanade in testexemplar i en butik och bestämde mig för att köpa den. Nähä då har det blivit slut i lager på den (och verkar vara så för många andra på prisjakt med). Jaja, 22:a står det. Beställer den hem till föräldrarna eftersom jag ska fira jul och nyår där.
Vad händer? Jo lite dryga 12 timmar efter jag lagt ordern så dimper det ned ett mail med om att ordern är på väg! Och hemsidan säger fortfarande 22:a och ej i lager.
Förstå mig rätt att det är ju trevligt att få prylarna före beräknad leveransdatum men nu får jag gå och vänta nästan till julafton innan jag får tag i min "julklapp" till mig själv eftersom den hamnar 20 mil bort istället.
Jaja, det här var väl kan vi kalla "positivt gnäll".

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Jag har köpt en Galaxy Note från er och tyvärr så hade den problem med bandings/video uppspelningen. Artifakter/pixligt/bandings vid alla typer av video, HD(hög-låg bitrates) som jag testat i telefonen och dessa 2 problem beror på att telefonen är väldigt dåligt kalibrerad och har fel färgprofil i självaste drivrutin/firmware. Detta har också många andra i andra länder problem med och det diskuteras mycket i forums (xda ex: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1344714).
man kan se också att det är bandings, vid batteri ikonen när telefonen laddas och kalkylatorn.

Var ute i lokala el-giganten butik som hade den, jämförde deras utställda ex med min och den led inte av samma problem som jag har. Inga som helst "black crush"/pixligheter när kollade på en HD trailer via webbrowsern och på min så hade det problemen.

Har mailat om detta och skall få en i utbyte. Men det jag undrar är ifall ni har nån möjlighet att undersöka telefonen först, innan den nya skickas till mig och då slipper återigen anmäla den som defekt. Tycker det är lite jobbigt att behöva kontrollera det själv, sen ser att det är samma fel och behöver göra ytterligare en returanmälan. Har nämnt detta i mailet att ni får gärna bryta plomberingen och undersöka telefonen för se om samma fel på den. Innan skickas till mig och vet inte vad ni har för policy för såna ärenden?

Tycker ni borde ta upp detta med Samsung och ber dom skärpa på med kvalitet kontrollen. Då detta drabbas i andra länder också som säljer Noten och folk som fått byta flertals gånger. Ändå samma fel på alla!

Vi har tyvärr inte möjligheten att bryta förpackningen och testa telefonen i förväg. Jag har dock full förståelse för att du tycker att det är bökigt att ev. behöva returnera den nya telefonen igen. Men vi saknar helt enkelt rutiner för detta på lagret.

Jag ska dock ta upp detta med vår produkt ansvarige och dubbelkolla detta med Samsung för att se om vi kan förekomma liknande problem i framtiden.

Skrivet av Aqualize:

Jag har lite synpunkter på leveransstatusindikeringen på hemsidan. Det fluktar väldigt mycket känns det som, man beställer prylar som förväntas komma in långt senare och sen är de plötsligt i lager.
Det jag specifikt har nu är en Sony prs-t1 läsplatta. Jag såg den i torsdags på webben och den var i lager. Spanade in testexemplar i en butik och bestämde mig för att köpa den. Nähä då har det blivit slut i lager på den (och verkar vara så för många andra på prisjakt med). Jaja, 22:a står det. Beställer den hem till föräldrarna eftersom jag ska fira jul och nyår där.
Vad händer? Jo lite dryga 12 timmar efter jag lagt ordern så dimper det ned ett mail med om att ordern är på väg! Och hemsidan säger fortfarande 22:a och ej i lager.
Förstå mig rätt att det är ju trevligt att få prylarna före beräknad leveransdatum men nu får jag gå och vänta nästan till julafton innan jag får tag i min "julklapp" till mig själv eftersom den hamnar 20 mil bort istället.
Jaja, det här var väl kan vi kalla "positivt gnäll".

Vi fick in en avbokning på en beställning som vi inte hade hunnit skicka, eftersom din order låg längst upp på restnoteringslistan blev läsplattan tilldelad till din order och skickades direkt. Därför har datumet på hemsidan inte ändrats.
Jag hoppas att detta inte ställer till det allt för mycket för din del.
Den som väntar på något gott...

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej!

Eftersom jag är Dustin fanboy så känner jag att jag måste skriva något här!

Vet inte riktigt om det är något som du kan svara på och kanske är jag helt off topic.
Om så är fallet får ni ursäkta mig.

Hur kommer det sig att ni inte har något bonus system?
Hade varit hur trevligt som helst om jag fått ännu en anledning att handla loss hos er

Hade jag bara fått välja en affär jag varit tvungen att handla ifrån resten av mitt liv hade svaret alltid blivit Dustinhome.se !
Alltid lika trevlig att ha att göra med er.

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Hej! Så bra att det blev liv i er här på SweC nu!

Jag har varit i kontakt med eran kundsupport fram och tillbaka ett tag (Någon vecka sedan), sedan blev det plötsligt knäpptyst från er och jag har inte fått svar på något av era mail alls.

Jag skickar ett PM om resten.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Inget nytt på Skyrimfronten för PC? Det är 32 dagar sedan release och 41 dagar sedan min förhandsbokning. Den ser ut att vara på väg in till ett flertal konkurenter och några har den i lager, hur kommer det sig att ni inte kan lösa det?

Permalänk
Skrivet av KentBrack:

Hej!

Eftersom jag är Dustin fanboy så känner jag att jag måste skriva något här!

Vet inte riktigt om det är något som du kan svara på och kanske är jag helt off topic.
Om så är fallet får ni ursäkta mig.

Hur kommer det sig att ni inte har något bonus system?
Hade varit hur trevligt som helst om jag fått ännu en anledning att handla loss hos er

Hade jag bara fått välja en affär jag varit tvungen att handla ifrån resten av mitt liv hade svaret alltid blivit Dustinhome.se !
Alltid lika trevlig att ha att göra med er.

Kul att höra att du gillar oss
Detta har faktiskt diskuterats hos oss, vi har tyvärr inte kommit fram till något ännu. Men jag ska se till att framföra dina åsikter till berörda så kanske vi kan få lite mer liv i diskussionen igen

Skrivet av Atlas Tasume:

Hej! Så bra att det blev liv i er här på SweC nu!

Jag har varit i kontakt med eran kundsupport fram och tillbaka ett tag (Någon vecka sedan), sedan blev det plötsligt knäpptyst från er och jag har inte fått svar på något av era mail alls.

Jag skickar ett PM om resten.

Jag har kikat lite på det här med vår kundservice avdelning, kika i din inkorg så ska vi se till att lösa det så snabbt och smidigt som möjligt

Skrivet av Mental:

Inget nytt på Skyrimfronten för PC? Det är 32 dagar sedan release och 41 dagar sedan min förhandsbokning. Den ser ut att vara på väg in till ett flertal konkurenter och några har den i lager, hur kommer det sig att ni inte kan lösa det?

Jag har tyvärr inga glada nyheter att komma med på den här fronten ännu
Våra inköpare jagar fortfarande spelet som dårar, men än så länge utan framgång.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Är det så att vinsterna på jultävlingen skickas ut löpande eller sker det först efter tävlingen är avslutat den 24e? Inte för att det är bråttom eller så men lite nyfiken är jag ju

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av badbolll:

Är det så att vinsterna på jultävlingen skickas ut löpande eller sker det först efter tävlingen är avslutat den 24e? Inte för att det är bråttom eller så men lite nyfiken är jag ju

Skickades från m.sweclockers.com

Tanken är att de skickas ut löpande, men det kräver även att man valt en julklapp som finns i lager. Annars får man snällt vänta tills Dustintomten hittat ens klapp hos någon av våra distributörer

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Tanken är att de skickas ut löpande, men det kräver även att man valt en julklapp som finns i lager. Annars får man snällt vänta tills Dustintomten hittat ens klapp hos någon av våra distributörer

Tack för svaret, då är det bara att vänta och se

Permalänk
Medlem

Har mailat er några gånger men så fort man börjar prata om en retur så verkar man inte få svar längre. Har haft problem med en skärm jag köpt hos er och vill reklamera den för att få pengarna tillbaka men enda informationen jag fått är att kontakta ett externt företag som ska hjälpa mig med service och reparation trots att jag nämnt att jag vill ha pengarna tillbaka. Jag har specifikt sagt att jag inte vill att den ska repareras pga att jag inte har möjlighet att vara utan skärm under den tiden.

Har försökt maila er men ni verkar svara snabbare här än på mail, hoppas även att ni kan ge mig bättre information/svar än vad jag fått på mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av badbolll:

Tack för svaret, då är det bara att vänta och se

OfT; men vad vann du?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inget annat än goda saker att säga om er. Oftast får man det man beställt väldigt fort och väl förpackat, och skulle något någonsin försenas är det mycket lätt att få tag i er kundservice. Att ni sedan hanterat alla RMA-ärenden jag haft hos er otroligt väl gör inte saken sämre - där har jag verkligen fått känslan av att ni är intresserade av att göra mer för att hjälpa kunden än vad som krävs av er rent legalt, något ni också lyckats med! Tummen upp!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Skrivet av NorteX:

Har mailat er några gånger men så fort man börjar prata om en retur så verkar man inte få svar längre. Har haft problem med en skärm jag köpt hos er och vill reklamera den för att få pengarna tillbaka men enda informationen jag fått är att kontakta ett externt företag som ska hjälpa mig med service och reparation trots att jag nämnt att jag vill ha pengarna tillbaka. Jag har specifikt sagt att jag inte vill att den ska repareras pga att jag inte har möjlighet att vara utan skärm under den tiden.

Har försökt maila er men ni verkar svara snabbare här än på mail, hoppas även att ni kan ge mig bättre information/svar än vad jag fått på mail.

Om jag kan få ditt RMA nummer så ska jag slänga ett extra öga på ditt ärende

Skrivet av Nyrostad:

Jag har inget annat än goda saker att säga om er. Oftast får man det man beställt väldigt fort och väl förpackat, och skulle något någonsin försenas är det mycket lätt att få tag i er kundservice. Att ni sedan hanterat alla RMA-ärenden jag haft hos er otroligt väl gör inte saken sämre - där har jag verkligen fått känslan av att ni är intresserade av att göra mer för att hjälpa kunden än vad som krävs av er rent legalt, något ni också lyckats med! Tummen upp!

Vi gör vårat bästa, och det är väldigt skönt att höra att det uppskattas av våra kunder också

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Om jag kan få ditt RMA nummer så ska jag slänga ett extra öga på ditt ärende

Tror inte jag har fått något då jag än så länge endast har haft mailkontakt med eran kundservice. Det enda jag kan hitta i mailen är ordernr och artikelnr.
Ordernr är 11843957 ifall det på något sätt hjälper.

Permalänk
Skrivet av NorteX:

Tror inte jag har fått något då jag än så länge endast har haft mailkontakt med eran kundservice. Det enda jag kan hitta i mailen är ordernr och artikelnr.
Ordernr är 11843957 ifall det på något sätt hjälper.

Nu har jag kikat på din beställning, mycket riktigt ligger det inte något reklamationsärende på din beställning. Då du beställt en skärm av märket Samsung så gäller följande:

DoA (Dead on arrival, alltså om produkten är trasig vid leverans): 7 dagar. Du har alltså 7 dagar på dig att höra av dig till oss efter att du mottagit varan för att reklamera att skärmen var trasig vid leverans. Vi byter då ut den omgående.

Skulle du missa det har du trots detta 14dagars ångerrätt genom distansavtalslagen, du behöver alltså meddela oss inom 14dagar från att du mottagit varan att du önskar ångra köpet. Om du har gjort detta får du gärna skicka mig en kopia på mailhistoriken via PM så ser vi till att styra upp detta.

Jag ser dock att din beställning är mer än 2månader gammal, har du inte kontaktat oss inom ovan angivna tider är det således en helt vanlig garantiåtgärd som gäller, och när det gäller Samsung har de valt att själva sköta sina reklamationsärenden.

Hoppas att detta iaf ger lite klarhet i läget, och är det så att du har kontaktat oss om att ångra köpet inom 14dagar så är det bara att skicka iväg ett PM så löser vi det.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Nu har jag kikat på din beställning, mycket riktigt ligger det inte något reklamationsärende på din beställning. Då du beställt en skärm av märket Samsung så gäller följande:

DoA (Dead on arrival, alltså om produkten är trasig vid leverans): 7 dagar. Du har alltså 7 dagar på dig att höra av dig till oss efter att du mottagit varan för att reklamera att skärmen var trasig vid leverans. Vi byter då ut den omgående.

Skulle du missa det har du trots detta 14dagars ångerrätt genom distansavtalslagen, du behöver alltså meddela oss inom 14dagar från att du mottagit varan att du önskar ångra köpet. Om du har gjort detta får du gärna skicka mig en kopia på mailhistoriken via PM så ser vi till att styra upp detta.

Jag ser dock att din beställning är mer än 2månader gammal, har du inte kontaktat oss inom ovan angivna tider är det således en helt vanlig garantiåtgärd som gäller, och när det gäller Samsung har de valt att själva sköta sina reklamationsärenden.

Hoppas att detta iaf ger lite klarhet i läget, och är det så att du har kontaktat oss om att ångra köpet inom 14dagar så är det bara att skicka iväg ett PM så löser vi det.

Okej, tack så mycket! Det har gett mig mycket bättre klarhet i ärendet.

Permalänk
Medlem

Jultävlingen

Hej Dustin,

Såg att ni har en rolig jultävling, där man kan önska sig en julklapp. När jag tittar på bilderna över vad man kan önska sig finns där en Netgear ReadyNAS, men denna saknas i rulllisten för julklappsval. Synd tycker jag, för en sådan hade jag önskat mig!

Vänliga hälsningar
M