Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte men jag verkar vara lyckligt lottad !!

Har inte haft några problem vad gäller spelbarhet mm mm. Inga speciella krascher mm kan spela i timmar utan att något kraschar, så jag vågar nästan säga att de som har problem har det i sina burkar.

Det som jag retar mig på lite småsaker..

RAMBO typer !! - 'hatar alla som springer runt själva och tror jag kan vinna spelet helt själv !! Men efter att man har spelat en omgång med sina polare så får man 9 fall av 10 ACE Squad ribbon. DET ÄR FÖR ATT MAN SPELAR SOM EN SQUAD SKA GÖRA. MAN HJÄLPER VARANDRA !! Hatar lonewolfs !!

FUSKARE !! - man har ju stött på några som har någon typ av aimbot eller liknande, man har inte en kalsongs chans att hinna ens få upp vapnet och börja skjuta innan man är död själv.

SOLEN !! - ibland tycker jag att man borde kunna låsa upp ett par solglasögon som man kan använda i spelet ! lite jäkla mycket lensflare på vissa banor.

TANKS !! - det ska fan inte behövas 6 RPG / SMAW för att slå ut en tank !!

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk

jag har också enormt mycket krascher.
53% av alla matcher som jag joinar blir jag disconnectad från. inte 53% för något match har jag ju själv lämnat men siffran ligger mycket nära...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuDis:

Jag vet inte men jag verkar vara lyckligt lottad !!

Har inte haft några problem vad gäller spelbarhet mm mm. Inga speciella krascher mm kan spela i timmar utan att något kraschar, så jag vågar nästan säga att de som har problem har det i sina burkar.

Det som jag retar mig på lite småsaker..

RAMBO typer !! - 'hatar alla som springer runt själva och tror jag kan vinna spelet helt själv !! Men efter att man har spelat en omgång med sina polare så får man 9 fall av 10 ACE Squad ribbon. DET ÄR FÖR ATT MAN SPELAR SOM EN SQUAD SKA GÖRA. MAN HJÄLPER VARANDRA !! Hatar lonewolfs !!

FUSKARE !! - man har ju stött på några som har någon typ av aimbot eller liknande, man har inte en kalsongs chans att hinna ens få upp vapnet och börja skjuta innan man är död själv.

SOLEN !! - ibland tycker jag att man borde kunna låsa upp ett par solglasögon som man kan använda i spelet ! lite jäkla mycket lensflare på vissa banor.

TANKS !! - det ska fan inte behövas 6 RPG / SMAW för att slå ut en tank !!

Tanks:
Fast annars vore det omöjligt att använda tanks. O spelar du i en squad med 2-3 rpg så har tanken inte en chans iaf. O är det realism du tänker på så är 120mm kanonen. Som ett ärtrör mot infanteri om man jämför med verkligheten.
Däremot reparerar man för fort o regen tycker jag är rätt lökigt.

Permalänk
Medlem

just nu.. under 60 fps vilket jag tror är anledning till mycket "problem" jag upplever med nätkoden, kör jag deathmatch (60fps+) så har jag inte alls lika många problem som conquest när man ligger på 40-60 beroende på vilken bana man kör.. 7950 kan inte komma tillräckligt snart

Permalänk
Medlem

Battlefield 3, Bästa spelet jag någonsin spelat i hela mitt liv.

Skulle dock villa att man kunde byta class/vapen sekunden efter man dött. Istället för att vänta i typ 5 sekunder för att sedan få runt 5 sekunder att byta dem på..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

sämst att man inte kan stänga av alla fordon på inf. only

att de inte gjort ett "vanilla" spelläge där bara grundvapen finns tillgängliga på rankade servrar, DET skulle vara hardcore!

Permalänk
Medlem

Men det är väl bara att gå in och ändra filtret i "Advanced settings Filters" i multiplayer, så har du Vehicles där. + en massa andra saker du kan skräddarsy!!

Sen kommer det att komma spelläge där bara grundvapen används med tiden, kolla bara på CS finns hur många servrar som helst med bara Knife, så det kommer!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ingen ingame voip i ett så squad och teamtaktiskt spel är rätt obegripligt. Hamnar man på en public server där ena laget spelar ihop och kör voice så har man inte en susning till chans.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men det är väl bara att gå in och ändra filtret i "Advanced settings Filters" i multiplayer, så har du Vehicles där. + en massa andra saker du kan skräddarsy!!

nope, bilar går inte att få bort.

Permalänk
Medlem

stör mig på att det är så jävla svårt att se fiender

Permalänk
Medlem

Bland de roligaste spelen jag spelat i mitt 20-åriga liv. Har, efter 7 timmars spelande, inte sett en ända bugg. Det ända jag stör mig på är att fienden alltid spottar mig först innan mina mates, så det är alltid jag som dör och de andra som dödar.

Sen kan jag hålla med några av föregående skrivare angående tillgängligheten att snacka in-game. Borde finnas inbyggt så man kan kommunicera. Visst hade det kanske varit jobbigt med ryssar som använder det på fel sätt(spelar musik istället för talar etc), men en liten knapp där man kan mute:a personen i fråga skulle väl inte vara så svårt att fixa därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

stör mig på att det är så jävla svårt att se fiender

Det du kan göra bättre är att att sprida spotingsystemet till dina kamrater/forum! Så att alla fattar att man ska spota (sikta/Q) så syns dom bättre!! Tyvärr är det inte alla som vet det, men det kommer väl med tiden! Spelet har ju precis lärt sig gå, så när det väl springer kommer det att bli så mycket roligare!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag har faktiskt inte haft några problem direkt... Precis vid release hade jag svårt att registrera det men när väl det projektet drogs i hamn har det bara fungerat...

Det enda jag stör mig på egentligen är väl att Javelin inte går att låsa på nåt flygande om inte Recon har nåt skit på och hjälper en... Precis som alla andra "lagspel" så ligger lagandan på botten och uttrycket "everyone for himself" har ju inte passat bättre än på slagfältet

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Det jag är förbannad på nu är att deras system för hit detection samt nätkoden är helt urusel. Ibland är det ju rakt omöjligt att döda fiender. Det verkar komma i omgångar dessutom. Ibland är det normalt. Sen kommer en/flera omgångar det det bara inte går att få ihjäl nån, nästan oavsett hur mycket jag träffar. Enda sättet då är i princip att komma på dem bakifrån och skjuta 10 - 15 skott.

Eller så är min uppkoppling kass ... men 100Mbit fiber ... right.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuDis:

Jag vet inte men jag verkar vara lyckligt lottad !!

Har inte haft några problem vad gäller spelbarhet mm mm. Inga speciella krascher mm kan spela i timmar utan att något kraschar, så jag vågar nästan säga att de som har problem har det i sina burkar.

Det som jag retar mig på lite småsaker..

RAMBO typer !! - 'hatar alla som springer runt själva och tror jag kan vinna spelet helt själv !! Men efter att man har spelat en omgång med sina polare så får man 9 fall av 10 ACE Squad ribbon. DET ÄR FÖR ATT MAN SPELAR SOM EN SQUAD SKA GÖRA. MAN HJÄLPER VARANDRA !! Hatar lonewolfs !!

FUSKARE !! - man har ju stött på några som har någon typ av aimbot eller liknande, man har inte en kalsongs chans att hinna ens få upp vapnet och börja skjuta innan man är död själv.

SOLEN !! - ibland tycker jag att man borde kunna låsa upp ett par solglasögon som man kan använda i spelet ! lite jäkla mycket lensflare på vissa banor.

TANKS !! - det ska fan inte behövas 6 RPG / SMAW för att slå ut en tank !!

Testa att skjuta dem i baken så ska du se att det inte krävs 6 träffar för att ta ut dem, står det däremot en engineer och lagar vagnen samtidigt är det svårt ensam. Man räknar med 3 st direktträffar från ett pansarskott för att slå ut en modern stridsvagn, detta är då i verkligheten. Vad som däremort är lite klent är Javelinen, den kunde gott gjort lite mer skada.
F.ö håller jag med dig, ett par solbrillor hade verkligen behövts ibland.

Skrivet av lord_dubbdäck:

Det jag är förbannad på nu är att deras system för hit detection samt nätkoden är helt urusel. Ibland är det ju rakt omöjligt att döda fiender. Det verkar komma i omgångar dessutom. Ibland är det normalt. Sen kommer en/flera omgångar det det bara inte går att få ihjäl nån, nästan oavsett hur mycket jag träffar. Enda sättet då är i princip att komma på dem bakifrån och skjuta 10 - 15 skott.

Eller så är min uppkoppling kass ... men 100Mbit fiber ... right.

Antar att du spelar på hardcore servrar... annars får du skylla dig själv.
Antingen är du inne på fel servrar eller så är du helt enkelt kass. Är inga som helst problem att döda motståndare på 1-2 skott med valfri bössa om man bara siktar mot huvudet... 10-15 skott? Du måste skämta.

Skrivet av Murphy214:

Jag har faktiskt inte haft några problem direkt... Precis vid release hade jag svårt att registrera det men när väl det projektet drogs i hamn har det bara fungerat...

Det enda jag stör mig på egentligen är väl att Javelin inte går att låsa på nåt flygande om inte Recon har nåt skit på och hjälper en... Precis som alla andra "lagspel" så ligger lagandan på botten och uttrycket "everyone for himself" har ju inte passat bättre än på slagfältet

Ja det hade ju varit jätteskoj för de som gillar att flyga om javelinen också hade gått att låsa utan stöd på allt som flyger, är du dum eller? Det räcker väl med stingern? Javelinen är inte ens något man ska skjuta på flygande mål. Det är ett pansarvärnsvapen. Det borde inte gå överhuvudtaget.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

Jag har faktiskt inte haft några problem direkt... Precis vid release hade jag svårt att registrera det men när väl det projektet drogs i hamn har det bara fungerat...

Det enda jag stör mig på egentligen är väl att Javelin inte går att låsa på nåt flygande om inte Recon har nåt skit på och hjälper en... Precis som alla andra "lagspel" så ligger lagandan på botten och uttrycket "everyone for himself" har ju inte passat bättre än på slagfältet

9 gånger av 10 man sätter upp en soflam för att försöka jämna ut striden om man i princip blir uncap rape:ad o t.o.m skriver "javelin team" i chatten så händer det inte någe.

Permalänk

Att jag pga någon anledning, inte kan spela längre.. Började att få DC nån gång i timmen, vilket sjönk till 30min, o nu kommer jag inte ens in på servern innan det står att jag blivit disconnectad.. Nån som vet vad det kan vara?
Har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet.

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

Antagligen fel servrar i sånna fall, eller min ISP som fuckar. 10-15 skott kanske är en överdrift eftersom jag var/är på ragehumör. Men i omgångar så blir det att folk dör fan bara inte, och jag fattar inte varför.

Och japp, jag är en newb, före BF3 har jag inte spelat FPS på många år. Men jag märker likväl skillnaden på när det är jag som misslyckas med att sikta eller när jag träffar och de bara inte dör.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Att jag trots att jag kör på Medium får upp varningar att jag måste stänga av Aero när jag ska ha 2GB VRam

Att det helt plötsligt tar lång tid att köra ALT+ENTER och jag blir disconnectad.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Att jag pga någon anledning, inte kan spela längre.. Började att få DC nån gång i timmen, vilket sjönk till 30min, o nu kommer jag inte ens in på servern innan det står att jag blivit disconnectad.. Nån som vet vad det kan vara?
Har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet.

Jag hade mycke sull ett tag men slog av UPNP i routern och det funkar perfekt nu!

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Antagligen fel servrar i sånna fall, eller min ISP som fuckar. 10-15 skott kanske är en överdrift eftersom jag var/är på ragehumör. Men i omgångar så blir det att folk dör fan bara inte, och jag fattar inte varför.

Och japp, jag är en newb, före BF3 har jag inte spelat FPS på många år. Men jag märker likväl skillnaden på när det är jag som misslyckas med att sikta eller när jag träffar och de bara inte dör.

Testa att justera network slidern under options!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuDis:

TANKS !! - det ska fan inte behövas 6 RPG / SMAW för att slå ut en tank !!

6 rpg's? Nja nu överdriver du något. I såna fall skjuter du på tanks med aktivt pansar. Som sagt innan så är 12 cm kanonen ett ärtrör i spelet.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfisse:

Man räknar med 3 st direktträffar från ett pansarskott för att slå ut en modern stridsvagn, detta är då i verkligheten.

När jag låg inne som granatgevärs skytt i lumpen sa de "ser ni en tank så gäller det att ha is i groggen, vänta tills den har kört förbi och skjut den i baken, för i fronten gör ni ingen skada."

Men sak som retar mig lite att man ser alla fiendens minor, c4 och claymores på minimapen. Det är inte lönt att använda dem

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av solifer68:

Jag hade mycke sull ett tag men slog av UPNP i routern och det funkar perfekt nu!

Har lust att kyssa dig nu !!!

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av mrfisse:

Ja det hade ju varit jätteskoj för de som gillar att flyga om javelinen också hade gått att låsa utan stöd på allt som flyger, är du dum eller? Det räcker väl med stingern? Javelinen är inte ens något man ska skjuta på flygande mål. Det är ett pansarvärnsvapen. Det borde inte gå överhuvudtaget.

Nää men du verkar inte helt riktig... Stingern är ju helt värdelös, punkt slut

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag att jeepar är alldeles för starka och kan ta alldeles för mycket stryk från rpg m.m

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Det finns balansering, den som äger servern väljer om de vill använda det eller inte. De flesta väljer att inte ha det. Kan ha att göra med att nästan varje gång jag spelat på en server som har det så lämnar 50-80% av alla spelare varje gång det inträffar. Jag och mina kompisar lämnar nästan alltid då det händer pga att vi blir uppdelade mellan lagen. Vi vill spela tillsammans...

Är inte svårt att fixa direkt, bara balansera genom att byta hela squads eller endast lämna låsta squads intakta och byta ut enstaka spelare från öppna squads. Problemet fixat.

Att folk inte spelar I squads är irriterande, varför inte ha så att man joinar en squad by default och så får man välja om man INTE vill vara med i en squad.

DICE har verkligen riktigt usla speldesigners. Varför inte göra dessa två enkla saker och förbättra spelet oerhört?

Permalänk

Tyckde det var helt cp att man inte kunde spotta folk som var långt bort. Men kom på en lösning. Sätt mesh på Ultra!

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

För er som har problem med tanks så är de starkast fram, medel på sidan o toppen och svagast bak! 2 skott bak så är den disabled.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Kan det stämma att man utvecklade dessa ficklampor för att skryta med nya spelmotorn som är bra på att hantera flera ljuskällor, det är ju en fantastisk spelmotor men ta bort dessa lampor vi blir impade ändå.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II