Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Ojojoj, vad alla klagar. Ni kan omöjligt ha varit med när World of Warcraft släpptes. DÅ var det mycket att klaga på. Take a chill pill..

Eller hur. Var fan inte igår man såg dig här på forumet :). Ja alla wow spelare nowdays som inte var med från början tror det var en dans på rosor där. Som sagt, de var det absolut inte. Kul att folk whinar över att de kör maintences här på dagen också. Blizzard körde på fredagar förr i tiden, fast det kanske ni förträngt för att wow ska vara ett så bra spel som möjligt? Usch.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Ojojoj, vad alla klagar. Ni kan omöjligt ha varit med när World of Warcraft släpptes. DÅ var det mycket att klaga på. Take a chill pill..

+1, Gilla... osv.

SWTOR är ju faktsikt rena drömmen i jämförelse, känns väldigt funktionellt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

+1, Gilla... osv.

SWTOR är ju faktsikt rena drömmen i jämförelse, känns väldigt funktionellt.

Sen får man ju tänka på att det har gått några år sen WoW kom ut. Tekniken går framåt

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Sen får man ju tänka på att det har gått några år sen WoW kom ut. Tekniken går framåt

Precis vad jag skulle säga
Finns ju ingen anledning att inte dra nytta av lärdomen från andra mmo's

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Är du redan 50 och klagar över content? fyfan på dig. Om du skippar content för att på snabbaste sett ta dig till 50 FÖR att whina om content får du fan skylla dig själv snorvalp.

Hur vet du att han har skippat content för att han redan är lvl 50? Jag har gjort nästan alla flashpoints, lvlat på som sjutton och läst alla konversationer som har kommit upp och faktiskt tagit en stund och funderat över mina val och jag är lvl 48. Tycker att du ska vara tyst om du inte har något annat att tillföra diskussionen än med personliga angrepp.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Precis vad jag skulle säga
Finns ju ingen anledning att inte dra nytta av lärdomen från andra mmo's

*Fniss*

En timmas väntan till, haha

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevICes:

*Fniss*

En timmas väntan till, haha

yay!

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Kom det fram någon mer information 19.00? Vet inte vart jag skall leta, sägs inget på deras forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Är du redan 50 och klagar över content? fyfan på dig. Om du skippar content för att på snabbaste sett ta dig till 50 FÖR att whina om content får du fan skylla dig själv snorvalp.

Asså fy fan va avundsjuk det svenska folket kan bli. Du har tydligen inte läst de kommentarer jag har skrivit och då jag flertals gånger sagt att jag inte skippat över något.

Tar fan och börjar anmäla posts nu, börjar bli lite ledsamt att se folk tar i så hårt för en liten diskussion.

Avundsjuka människor....

Permalänk

Har i princip enbart spelat FPS-spel, Diablo 1-2 och massa andra randomspel men aldrig ett MMO. Så SWTOR tar min mmo-oskuld. Det verkar jävligt roligt. Men känns lite skevt att vara "noob" igen. Ett FPS-spel sätter man sig snabbt in i och rutinen och taktiken kommer med tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Man börjar ju undra vad som har hänt. De drar ju knappast ut på det här för att de tycker att det är roligt, nåt måste ju ha gått jädrigt snett bland servrarna med tanke på att de inte ens har en ETA. Ja, se tekniken...

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0VI:

Kom det fram någon mer information 19.00? Vet inte vart jag skall leta, sägs inget på deras forum.

Enligt twitter fortfarande ingen ETA, nytt besked vid 20.00.

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0VI:

Kom det fram någon mer information 19.00? Vet inte vart jag skall leta, sägs inget på deras forum.

http://twitter.com/swtor
Där hittar du nya uppdateringar

Visa signatur

i7 3770K, 8Gb Corsair Vengeance, Asus Sabertooth Z77, Asus GTX 680 DirectCU II OC, OCZ Agility 3 120Gb,
Corsair Force 60Gb, Samsung F3 Spinpoint 1Tb.

Permalänk
Medlem

Jag kom in nu. En inne på dromun kaas och det va jag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Moderator
Moderator

*inlägg borttaget*

Tänk på tonen i tråden, visa respekt och var lite trevliga - det vinner vi alla på. Spana in §1 i reglerna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kom också in nu.

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

funkar nu! iallfall för mig

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

haha, börja spel efter patchen. Pilla lite med tweaks gör grafik. Fick kanske ut 10 fps som max. resetta grafik kort inställningar och slog om från windowed mode satte allt på max och nu jhar jag typ 70 fps i multiplayer ^^ Tvivlar på att det va patchen

Såhär efter så tror jag det beror på att det inte är någon på servern eftersom den just starta upp igen men endå

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med kötiderna? Nu börjar de ju likna som det var tidigare. 40 min på Bloodworthy...

Permalänk
Medlem

jahapp.... runt 700 i kö till Niman.....

blir nog inge swtor ikväll

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Det jag blev lite nyfiken på är att jag hört på annat håll att fördelningen är 2:1 för Empire. Den här tabellen visar ju att det är mer som spelar på Republic. Vem ska man tro på? Är det jämt fördelat mellan sidorna eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Det jag blev lite nyfiken på är att jag hört på annat håll att fördelningen är 2:1 för Empire. Den här tabellen visar ju att det är mer som spelar på Republic. Vem ska man tro på? Är det jämt fördelat mellan sidorna eller?

2:1 fördel Empire är ungefär korrekt ja, den där bilden visar bara vad personerna hade röstat på just den där sidan. Alltså har den inget att göra med den aktuella fördelningen mellan republic och empire på servrarna.

Permalänk
Medlem

Jag får typ 10 fps efter patchen hjälp?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Nätagg: Corsair GS700w | Moderkort: Asus P8Z68 V-Pro Gen 3 | Processor: 2500k | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Vengeance 16gb (4x4gb) CL9 1600Mhz | SSD: Intel 320 120gb |HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3 |

Permalänk
Medlem

Bestämt att jag ska köpa spelet nu, give it a go. Tänkt pröva på Jedi Consular. Finns det någon server där man kan få hoppa in i en guild eller så? Hade varit trevligt eftersom jag inte har några kompisar som lirar (än iaf)..

Har erfarenheter av MMO sen 6-7 år. 21 år gammal. Social och trevlig, inget emot att sitta i mumble och tjata osv.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vore kul med lite statistik som visar vilka raser som är populärast

Permalänk
Medlem

Slicing missions är numera totalt nerfade. Man tjänar ingenting på dem

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Slicing missions är numera totalt nerfade. Man tjänar ingenting på dem

Det kan väl vara bra, då dem som haft slicing dem här dagarna blivit stenrika... Kan öka värdet på det gradvis efter hand, så det inte tar över en gång till.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

jag skulle personligen avakta. Det är kul. Men det är inte sådär jätte kul imo. Jag kör nästan enbart pvp och idlar i rep fleet. Questandet är bra gjort men det är något som inte stämmer. Det är inte kul i längden. För mycket begagnade quests/dialog. Det känns väldigt fantasilöst, även om de säger olika saker ibland, så är det samma quests man gör om och om igen.

Bra fråga imo, jag reflektera lite och nu har jag iallafall avbokat min sub. Jag borde själv ha ställt mig den frågan efter första veckan med swtor. Jag spelar fan inte swtor för att det är kul, jag spelar det för att jag saknar wow glansdagar och hoppades på ett nytt bra mmo.

Swtor har mest gett mig, trasig och buggad class, jag har suttit fast 5 gg i spelet var av 1 gång var 3 timmar tills någon spelare kom och debuggade mig med en duell. Jag har förbokat för länge sen för att få mina coder etc för sent och fått vänta 3 dagar på preplay. Det tog 1 vecka inan support svarade på mina "stuck" reports. Samt att mitt konto på swtor fungerar fortfarande inte på deras forum. Det här spelet är vänte tid. Server kö, preplay kö, sitta och vänta på maintainense kö. För att komma in och vänta på pvp kö. När man är i pvp, så är det empire dominance och många rep players, sitter mest och vänrar ut tiden i wzs för easy xp, 10-20k per runda. Väntar man itne på det så väntar jag på en grupp som ska in i en "instans" Det är heller inte kul som dps. Ingen av de gillena jag sökt hos har svarat mig. Folk in game är lika otrevliga som i wow. jedi healers som rollar blasers för deras companions etc. Det är fan inte en kul upplevelse när jag tänker efter.

Ska man questa så questar man förbi de flesta uppdrag man hunnit sammla på sig. Man lyssnar på skit mycket dialog som bara tar bort questet efter ett tag frö att något annat fick dig att levla ur dem. Resa runt är bökigt och känns mest som det är där för att faktiskt dölja de "små" planeterna. Stora men väldigt lite rum att spela på.

Sen är pvp väldigt opolerat. Spela i vanliga världar med högsta inställningaren aoch 60 fps. Spelar man pvp så måste jag dra ner till "no shadow, bloom" för att ha en vettig upplevelse. Det laggar som fan i pvp. Vissa verkar itne ha detta problemet men många har det.

Håller med dig till viss del här medans min kompis som inte är "förstörd av wow" tycker spelet är fenomenalt. Försöker dock ta det lugnt och njuta av storyn och pröva så mycket som möjligt. Känns som det går att ta det lugnt i lvlandet till skillnad från WoW där det handlar om att rusha till maxlvl innan spelet ens är roligt. Hade problem med att jag fastnade också i början tills jag kom på mig själv.. har ju två teleports + auto-unstuck.. xD

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Nu säger jag det igen;

Att du kommer med idiotiska kommentarer att folk sitter och stressar/nötar sig igenom bara för att de inte levlar i samma takt som dig, är så jävla skrattretande.

Och igen, det enda du har som källa är "andra MMORPGs". Du är välkommen att diskutera vad som är rätt och fel när du kommer upp till 50.

En person som inte gillar PVP skall ha möjligheten att göra flashpoints, men bara Black Talon en gång per dag? Ha!

Tycker det är roligt med såna fanboys som dig då man kritiserar spelets design och helt plötsligt blir man påhoppad att man inte har ett liv för att man spelar lite snabbare och njuter lika mycket som alla andra

Men du får jättegärna slänga ut ord som "omogen" "extremt spelberoende" och att säga att min kritik är "gnäll". Är det du som sitter i swtor forumet och trollar alla?

Visar väl bara hur okunnig du är. Men ännu en gång, du är välkommen att diskutera ämnet med mig igen när du når max gränsen och inte är intresserad av PVP. Sen får vi se om det är rätt eller fel att kunna spela spelet 50 minuter per dag eftersom spelet inte erbjuder mer och att Bioware fokuserar att fixa Operations när betydligt fler människor gör Hard Mode Flashpoints före Operations

Tack.

Tyvärr så vet jag inte ett enda mmo som är uppbyggt på liknande sätt som verkligen har så mkt content vid maxlvl... Där klår mindre skillbaserade öppna mmo's dessa drakar med hästlängder.. Hoppas inte du pratar om att du vill ha en miljard dailys som i XXX, det hoppas vi att vi slipper.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Vore kul med lite statistik som visar vilka raser som är populärast

Sök på swtor class poll. Längs ner hittar du scoundrels,tyvärr säger alla jag teamar med att de ska rolla scoundrel.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5