Permalänk
Medlem

Jag kan väl sälla mig till skaran som aldrig kommer handla där igen..
detta pga av deras totalt värdelösa support..

det är totalt sanslöst att inte ha en normal tele support, det är ett så pass stort företag så det ska dom kunna tillhandahålla..

ville makulera en beställning 2minuter efter att den var lagd (felaktig beställning av mig) MEN efter som man INTE kan NÅ IDIOTERNA SÅ GÅR JU GIVETVIS PRODUKTEN TILL STATUS "VARAN PACKAS" OCH VIPS... DÅ KAN MAN INTE MAKULERA..

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Skrivet av KrilleNord:

Hej!

beställde en ny skärm den 25/12, och dom håller fortfarande på och "packar varan" hur lång tid ska detta ta!?
Skulle ha förståelse om dom meddelade förseningen, men har ej hört nåt. Står leverans 1-3 dagar...

Vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Dvs inte den 25:e eller den 26:e och runt jul så bör man aldrig räkna med helt normala leveranstider. Det är inte tal om någon försening och det finns absolut ingen anledning för dem att meddela dig om något så grundläggande.

Beställde själv en skärm den 23:e och har enbart förhoppningar att få den innan nyår.

Permalänk
Medlem

Beställde ytterligare en skärm den 25:e, de packar den fortfarande också...

Edit:
Och nu (10:17) fick jag SMS om ett paket från CDON som ligger på Posten. Inte fått något mail överhuvudtaget om att det skickas och står fortfarande som packas.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Efter en ganska starkt ordat svar till supporten om att de bryter mot Trygg E-Handels krav (var inte otrevlig bara rakt på sak) fick jag magiskt två svar med ca 30min mellanrum där kundservice först informerade mig om att de skickade vidare ärendet till deras elektroniska avdelning.
Därefter ett svar där de nu säger att de har just högt tryck och att det är 2-3dagar fördröjning på att elektronik kommer iväg, hur vida detta stämmer får man ju då se men att inte informera sina kunder om detta förrän man verkligen "attackerar" dem medan vanliga kundtjänst inte säger något alls om några problem när folk frågar :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Beställde ytterligare en skärm den 25:e, de packar den fortfarande också...

Edit:
Och nu (10:17) fick jag SMS om ett paket från CDON som ligger på Posten. Inte fått något mail överhuvudtaget om att det skickas och står fortfarande som packas.

lol?
Det där låter ju som att de haft ett data haveri på lagret (om de inte tappat kopplingen mellan lager och andra systemet men de borde de ju informera om isf) och orders har kommit bort/ändrats/skickats utan att registreras m.m. verkar ju lovande >_<

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Beställde ytterligare en skärm den 25:e, de packar den fortfarande också...

Edit:
Och nu (10:17) fick jag SMS om ett paket från CDON som ligger på Posten. Inte fått något mail överhuvudtaget om att det skickas och står fortfarande som packas.

Så brukar det ju vara med CDON. Packas i ca 3 dagar och sedan teleporterar de varan till upphämtningsstället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Så brukar det ju vara med CDON. Packas i ca 3 dagar och sedan teleporterar de varan till upphämtningsstället.

Klagar verkligen inte, däremot diggar jag inte att inte ha blivit informerad om detta. Nåja, nu blir det inte fler inköp från CDON på ett bra tag iaf. Nästa gång är jag förberedd på något längre leveranstid än vanligt..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Fråga 2011-12-26 14:13
Hej!

Jag vill avbeställa min senaste order, det blev helt fel. Hoppas ni kan lösa detta innan något skickas iväg!

Tack på förhand.

Mvh Cristoffer

Svar 2011-12-26 15:35
Hej Christoffer,

Tack för att du kontaktade oss.

Tyvärr har din beställning redan kommit så pass långt i behandlingen att vi inte har möjlighet att avbeställa- eller ändra i den.

Istället för att hämta ut försändelsen på ditt utlämningsställe ber du personalen att skicka tillbaka försändelsen till avsändaren, det vill säga vårt lager.

När lagret har mottagit försändelsen kommer din beställning att returregistreras och din faktura att makuleras. Om du har beställt med kreditkort eller direktbetalning kommer beloppet att återbetalas inom 5 bankdagar från att returen registrerades hos oss.

Skulle försändelsen levereras direkt till din brevlåda/brevinkast så återkom till oss i detta ärende så hjälper vi dig att skicka tillbaka försändelsen till vårt lager. Skicka inte tillbaka försändelsen på egen hand, utan invänta våra instruktioner för snabbare hantering.

Fråga 2011-12-27 10:02
Förstår inte hur ni INTE bara plockar bort den. Ordern packas ju fortfarande, hur i hela friden går det då inte att bara ringa ett telefonsamtal och meddela att följande order skall EJ packas, för att det skall EJ skickas. Det är 2000-talet vi lever i, kommunikation är enkelt.

Svar 2011-12-27 10:08
När din order har fått status "Varorna packas" kan vi dessvärre inte göra ändringar i din order då den redan har skickats iväg till lagrets kösystem. När den kommit så långt kan vi inte heller avbeställa din order. Vi beklagar detta.

Om du inte nekar uthämtningen inom 2 veckor från det att din order har levererats till uthämtningsstället så kommer den att skickas tillbaka automatiskt.

Fråga 2011-12-27 14:48
Börjar kännas som något utdrag från en Terminator film. Är det ni som styr maskinerna eller är det tvärtom? Någonstans i ledet borde det väl ändå finnas någon som manuellt kontrollerar paketen.

Ber om ursäkt ifall mina mail har en viss ton, men detta är något ni som företag borde se över. Samt att ni skaffar kundtjänst via telefon, blir dubbelt så effektivt för konsumenter att kunna ringa in och få hjälp direkt med problemen.

Dold text

Min mailkonversation med CDON har upphört iallafall, i wonder why! xD

Samma som mig, om jag skiter i att hämta paketet, kostar det mig något då? Riktigt korkat system dom verkar ha.. har aldrig varit med om att man inte kan ta bort sin order innan den packats.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Whoho! Nu teleporterades mitt paket också till mitt uthämtningsställe

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Whoho! Nu teleporterades mitt paket också till mitt uthämtningsställe

Det kanske finns hopp ändå. När beställde du?

Permalänk

Väntar med spänning på att CDON lyckas klämma in min skärm i den omtalade teleporten till uthämtningsstället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jelvin:

Det kanske finns hopp ändå. När beställde du?

25:e Dec Ungefär så jag tänkte när jag såg andra som fått paketet samtidigt fick jag sms

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Yeah det var skärmen, gutt gutt! Då är allt julinköp klart och man får tacka CDON för de fina priserna.

Håller tummarna för att ni övriga får era paket inom rimlig tid också

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Då är det bara att hoppas på att min skärm från den 26e teleporteras hit immorn då

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Beställde skärm på julafton har stått att varorna packas hela tiden men fick sms idag att paket finns att hämta...

Permalänk
Medlem

Köpte mitt Xbox den 25e och den kom magiskt till uthämtnings stället idag

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Tycker jag väl inte är självklart. Majoriteten utav butiker i min stad var öppen för folk vill bränna pengar, bör inte samma sak gälla för CDONs lager? Framförallt för de stackarna som inte fick sina julklappar i tid till jul, då bör väl CDON vara snabba ut med försenade julklappar?

CDON säljer ju lika mycket även om de hade stängt i måndags, det hade inte butikerna i din stad gjort. Jag menar ifall man beställer något nu runt jul så är man ju bara dum om man inte räknar med att det kommer ta längre tid än normalt, då det är ledigheter och hårt tryck.

Permalänk
Medlem

Min beställning gjordes också 25e, men ingen SMS ännu. GRRR

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Fråga 2011-12-29 14:09
Ska verkligen packningen ta så här lång tid?

Svar 2011-12-29 14:25
Hej,

Just nu är vårat lager för hemelektronik under ovanligt hög belastning.
Detta har resulterat i vissa förseningar i leveranser och att orderstatusen på "Mina sidor" i vissa fall inte uppdateras korrekt.
Lagret arbetar för att skicka alla beställningar så fort som möjligt och trots att din orderstatus ser oförändrad ut kan den alltså vara skickad.

Vi ber dig av ovan anledning att avvakta någon dag då din beställning, om den inte redan är skickad, kommer att skickas inom kort.

Konstigt att de inte publicerar det på deras hemsida.

Permalänk

Fick också SMS nu. Lade beställningen sent en 23:e. Dvs att CDON klarade av att leverera inom 3 arbetsdagar. Det skapar onödig förvirring, irritation och ilska när deras spårningssystem inte fungerar...

Permalänk
Skrivet av xZistence:

så egentligen är det inget annat förutom leveransen som tar några enstaka dagar mer?.. Är det lugnt med de annars tycker du?

Beställde från cdon för 1-2 mån sedan. Tog dem kanske 4 dagar att skicka varorna efter de hade fått statusen "Varorna packas". Under den tiden försökte jag kontakta support (som ej gick att ringa). Det dröjde 24h, sen fick jag en mening som svar. Något i stil med att jag skulle vänta tills efter helgen (fick svaret en torsdag) innan jag kontaktade support igen.

Så supporten är skit också, men jag fick ju varorna till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Beställde ytterligare en skärm den 25:e, de packar den fortfarande också...

Edit:
Och nu (10:17) fick jag SMS om ett paket från CDON som ligger på Posten. Inte fått något mail överhuvudtaget om att det skickas och står fortfarande som packas.

Exakt samma för mig! Beställde den 26e (På kvällen) och det står fortfarande att varorna packas. Men i morse fick jag ett SMS om att paketet fanns på posten. Är riktigt nöjd med CDON hittils, alltid en eller två dagars leverans och så sparar man grymt mycket mot att beställa från t.ex. Inet.

Permalänk

Har deras SWECNOV rabatt tagit slut nu eller skrev jag fel för jag får meddelandet.
"Ogiltig rabattkod. Tänk på att rabattkoden måste skrivas in exakt som det står, med gemener och versaler. Kvarstår felet ber vi dig kontakta vår kundservice"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har deras SWECNOV rabatt tagit slut nu eller skrev jag fel för jag får meddelandet.
"Ogiltig rabattkod. Tänk på att rabattkoden måste skrivas in exakt som det står, med gemener och versaler. Kvarstår felet ber vi dig kontakta vår kundservice"

Den gällde till 20 december. SWEC1112 ger dig 5% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har deras SWECNOV rabatt tagit slut nu eller skrev jag fel för jag får meddelandet.
"Ogiltig rabattkod. Tänk på att rabattkoden måste skrivas in exakt som det står, med gemener och versaler. Kvarstår felet ber vi dig kontakta vår kundservice"

Har du kollat på Sweclockers-sidan hos CDON vad det står ens?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Jelvin:

Den gällde till 20 december. SWEC1112 ger dig 5% rabatt.

Tackar för det

Skrivet av Electrix:

Har du kollat på Sweclockers-sidan hos CDON vad det står ens?

Hade det sparat som favorit, står att erbjudandet gäller i november, men vet att det gick att använda längre än så

Permalänk
Medlem

Nu fick jag precis sms att mina datorkomponenter skickats med posten. Beställde den 26e.
Hoppas verkligen att de anländer imorgon annars får jag vänta till måndag med att hämta ut antar jag.
Fast, IIRC så brukar man väl få sakerna dagen efter de skickats.

Permalänk

Lade två beställningar hos cdon i måndags, en order med ett nätverkskort och en order med fyra andra datorkomponenter. Båda beställningarna kom fram idag, så jag är helnöjd med cdon. Förutom med deras spårningssystem, står fortfarande att mina beställningar håller på att packas.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har brev eller paket som verkar ha fastnat i Gbg?
Mitt brev på ynka 125gr har varit där sen lite drygt 48 timmar utan att röra på sig.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Är det fortfarande långsamma leveranser? Tänkte beställa en corsair h80

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2