Permalänk
Medlem

Vilken snussort snusar du?

I brist på annat så skapar jag nu en tråd för alla snusare! Jag uppmuntrar ingen till att snusa jag är snarare ute efter vilka av alla olika sorter ni snusar! Själv är jag ganska petig när det kommer till snus och snusar endast Göteborgs Rapé (White), Rapé Lingon (White) eller Röda Lacket portion

Tack för mig!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Snusade bara General White och General Onyx, har dock slutat nu. Tar en cigg då och då för att stilla det värsta nikobegäret.

FAN vad sugen jag blev på en Onyx nu, damn it!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Knox portion snål som man är.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Göteborgs Rapé är numero uno för min del.

Men växlar dock mellan det och i stort sett alla andra sorter som finns för att få återkomma till det bästa, och uppskatta det än mer.

SKA sluta... frågan är väl bara hur man ska lyckas VILJA det? O.o

Jag har själv en vän som försöker sluta nu men det går sådär för han, blir helt enkelt för lockande att ta en snus på jobbet etc för han. Jag har själv försökt sluta en gång men man blir ju ilsken som en vildkatt utan sin snus på morgonen (den bästa av dem alla)

Lasse.L; Kanske inte den absolut bästa tråden att läsa för dig när man precis slutat Hoppas det går bra för dig dock!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

varit snusfri nu i 3 månader och 15 dagar!
När jag snusade vart de mest kronan som gällde
Mmmmmm de hade varit fint......

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ettan Vit är det som gäller.
Ibland går även Kronan vit.

Göteborgs Prima eller Knox är det som gäller när vi pratar lös.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk

General portion, dåligt med pengar bli det Kaliber.

Permalänk
Medlem

general portion all the way.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Rapé, Grov, Skruf eller Knox - alla portion. Beror lite på vad man är sugen på

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Roligt med lite respons under dagen!

Hur är Skruf i jämförelse med t.ex Rapé? Aldrig vågat testa den faktiskt! Jag är riktigt feg när det kommer till att köpa obeprövade (av mig) snussorter för då är man fast med den sorten tills dosan är slut

Thexps: Grattis! Riktigt starkt gjort av dig! Klarar mig ju knappt en dag utan snus innan jag blir lättirriterad

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Roligt med lite respons under dagen!

Hur är Skruf i jämförelse med t.ex Rapé? Aldrig vågat testa den faktiskt! Jag är riktigt feg när det kommer till att köpa obeprövade (av mig) snussorter för då är man fast med den sorten tills dosan är slut

Thexps: Grattis! Riktigt starkt gjort av dig! Klarar mig ju knappt en dag utan snus innan jag blir lättirriterad

Jag tycker Skruf (grön) är ganska neutral i smaken vilket kan va rätt gött ibland Skruf tranbär är ganska god men den smakar ju rätt mycket tranbär, så det blir ju max en sån dosa varannan månad. Men prova du en Skruf, dom är rätt snälla!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Jag tycker Skruf (grön) är ganska neutral i smaken vilket kan va rätt gött ibland Skruf tranbär är ganska god men den smakar ju rätt mycket tranbär, så det blir ju max en sån dosa varannan månad. Men prova du en Skruf, dom är rätt snälla!

Ah, ungefär som min "lingonvecka" med snus då (Rapé Lingon)

Men okej! Jag ska ge Skruf en chans och själv hoppas jag att jag kan lägga till ytterligare en sort jag kan snusa på listan

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Lucky strike nites after att ha snusat general portion i 10år... Ett snus som inte är som något annat det kan jag lova, det tråkiga är att det finns bara på ett par fåtal ställen att köpa. Extra strong är dom såklart. Och locket på burken är gjort i metall så snusen brukar hålla sig kallare än normalt

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Snusade Tre ankare fram tills prishöjningarna som kom för några år sedan, gick då över till kronan portion/bak. Har dock lyckats sluta med snuset nu. Snusar Ingefära nu istället. Funkar bra som substitut. Snusade Onico första veckan utan snus. Har varit "ren" i 4 veckor nu, känns riktigt bra:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Lucky strike nites after att ha snusat general portion i 10år... Ett snus som inte är som något annat det kan jag lova, det tråkiga är att det finns bara på ett par fåtal ställen att köpa. Extra strong är dom såklart. Och locket på burken är gjort i metall så snusen brukar hålla sig kallare än normalt

http://2.bp.blogspot.com/_G2KIETJONEQ/S8SOPuuZNRI/AAAAAAAAAtA...

Är det bra krut i det? Luckys vanliga är lama i smaken och dosan är fin dock inget för mig då jag kör metalldosa.

Jag har kört kronan portion bra många år nu för det är godast snus sen är det "billigt" asen ska ju ha 35kr på ica...för ett halvår sen kosta dom 30kr och för innan år 2000 eller när det var och alla skatter höjdes så kunde man få en dosa för 15-16kr!
På tal om att sluta så har jag faktiskt tänkt på det en hel del senaste veckan, har 5 prillor kvar nu sen ska jag försöka lägga av
Ibland brukar jag köra lyx och köper bak men kronan bak suger verkligen och det blir röda lacket som är ett underskattat snus

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Är det bra krut i det? Luckys vanliga är lama i smaken själva dosan är finfin annars.

Jag har kört kronan portion bra många år nu för det är godast snus sen är det "billigt" asen ska ju ha 35kr på ica...för ett halvår sen kosta dom 30kr och för innan år 2000 eller när det var och alla skatter höjdes så kunde man få en dosa för 15-16kr!
På tal om att sluta så har jag faktiskt tänkt på det en hel del senaste veckan, har 5 prillor kvar nu sen ska jag försöka lägga av
Ibland brukar jag köra lyx och köper bak men kronan bak suger verkligen och det blir röda lacket som är ett underskattat snus

Jadå!
Resten av deras snus är dock ingen höjdare må jag säga.. Testar just nu den "vita" dosan, vilket är bortkastade pengar enligt mig, köpte det endast för att den blå/svarta "nites" var slut.. Nackdelen är ju att en dosa går på ca 40-45:-.. Vilket har fått mig att snusa mindre då det kostar mer.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jadå!
Resten av deras snus är dock ingen höjdare må jag säga.. Testar just nu den "vita" dosan, vilket är bortkastade pengar enligt mig, köpte det endast för att den blå/svarta "nites" var slut.. Nackdelen är ju att en dosa går på ca 40-45:-.. Vilket har fått mig att snusa mindre då det kostar mer.

Får kanske skjuta på mitt tänkta avhopp från snusandet problemet är bara att hitta rätt, vet själv hur jobbigt det är med ovanligt snus som Göteborgs Prima Fint (bästa snuset enligt mig och perfekt insteg till lössnus) som knappt går att köpa över disk, orka lägga ut 450kr på en stock när man bara snusar lös en gång i månaden typ.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Gör eget! Kommer undan med 8Kr/dosan.

Går det att göra portion själv? Vart handlar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Får kanske skjuta på mitt tänkta avhopp från snusandet problemet är bara att hitta rätt, vet själv hur jobbigt det är med ovanligt snus som Göteborgs Prima Fint (bästa snuset enligt mig och perfekt insteg till lössnus) som knappt går att köpa över disk, orka lägga ut 450kr på en stock när man bara snusar lös en gång i månaden typ.

Det tycker jag att du skall prova (om du kan hitta det!) enligt många jag känner som snusar samma sak idag som annars snusat i jättemånga år så säger dom alla precis som jag själv, att detta snus inte är som något annat! Det är liksom en helt annan känsla av snus om jag får säga det själv. Man känner liksom att general portion är som en påse skit i efterhand när man stoppar in en sån, ynkliga saker, hehe.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Går det att göra portion själv? Vart handlar du?

Oh ja! Det går hur bra som helst. Tar ca 1½ dygn bara att bereda det hela och sen ca 5-7 dagar till för att eftermogna. jag köper en sats Cuthof lössnus i en tobaks affär hos mig för 395:- Och ibland även via nätet då jag köper swedmax lössnus för 400:-

http://www.cuthof.se/public/products2.asp?p=3&q=1
http://www.swedmax.se/snussatser-c-21.html?osCsid=40b909ab3e5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Oh ja! Det går hur bra som helst. Tar ca 1½ dygn bara att bereda det hela och sen ca 5-7 dagar till för att eftermogna. jag köper en sats Cuthof lössnus i en tobaks affär hos mig för 395:- Och ibland även via nätet då jag köper swedmax lössnus för 400:-

http://www.cuthof.se/public/products2.asp?p=3&q=1
http://www.swedmax.se/snussatser-c-21.html?osCsid=40b909ab3e5...

Intressant! Detta skall också kollas upp

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Oh ja! Det går hur bra som helst. Tar ca 1½ dygn bara att bereda det hela och sen ca 5-7 dagar till för att eftermogna. jag köper en sats Cuthof lössnus i en tobaks affär hos mig för 395:- Och ibland även via nätet då jag köper swedmax lössnus för 400:-

http://www.cuthof.se/public/products2.asp?p=3&q=1
http://www.swedmax.se/snussatser-c-21.html?osCsid=40b909ab3e5...

Skrivet av NerZ:

Intressant! Detta skall också kollas upp

Jag hittade påsar för ~130kr som innehåller portionssnus som man sedan ska tillsätta vatten sen låta dom ligga i förslutet i kylskåpet minst 3 dagar, innehållet ska motsvara 10dosor snus i alla fall sen får man köpa smak själv om man nu gillar sånt. Verkar ha fått bra betyg i alla fall.

EDIT: http://www.snusbolaget.se/snus-x-snussats-portion-120g.html och http://www.snusbolaget.se/phantom-refill-portion.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Jag hittade påsar för ~130kr som innehåller portionssnus som man sedan ska tillsätta vatten sen låta dom ligga i förslutet i kylskåpet minst 3 dagar, innehållet ska motsvara 10dosor snus i alla fall sen får man köpa smak själv om man nu gillar sånt. Verkar ha fått bra betyg i alla fall.

EDIT: http://www.snusbolaget.se/snus-x-snussats-portion-120g.html och http://www.snusbolaget.se/phantom-refill-portion.html

Ja det finns ju mindre protions snus satser om man nu vill ha det som är mycket goda. Själv föredrar jag lössnus. Sen kan man om man så vill smaksätta med olika essenser. Men det är trots allt ett klart prisvärt snus och helt godkänt i smaken. sen är det ju kul att prova sig fram till att få till det perfekta snuset för en själv. Jag var skeptisk en lång tid till dessa satser men blev överbevisad av en vän som bjöd på hemgjort. Sen dess kör jag bara med dessa att man spar en jäkla massa pengar är ju det positiva, dom kan man ju lägga på dator delar. Jag kommer aldrig mer köra köpe snus. Många tycker tom att dom slipper bieffekter med hemgjort mot när dom kört köpesnus. Finns ett bra forum där många delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter,

http://www.bryggforum.nu/viewforum.php?f=17

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Ja det finns ju mindre protions snus satser om man nu vill ha det som är mycket goda. Själv föredrar jag lössnus. Sen kan man om man så vill smaksätta med olika essenser. Men det är trots allt ett klart prisvärt snus och helt godkänt i smaken. sen är det ju kul att prova sig fram till att få till det perfekta snuset för en själv. Jag var skeptisk en lång tid till dessa satser men blev överbevisad av en vän som bjöd på hemgjort. Sen dess kör jag bara med dessa att man spar en jäkla massa pengar är ju det positiva, dom kan man ju lägga på dator delar. Jag kommer aldrig mer köra köpe snus. Många tycker tom att dom slipper bieffekter med hemgjort mot när dom kört köpesnus. Finns ett bra forum där många delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter,

http://www.bryggforum.nu/viewforum.php?f=17

Ska ta och beställa en påse/hink portion så får jag ta och lägga upp en review, det bästa är att jag inte behöver några smaker då jag föredrar kronan och grov som är i princip tobakssmak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Ska ta och beställa en påse/hink portion så får jag ta och lägga upp en review, det bästa är att jag inte behöver några smaker då jag föredrar kronan och grov som är i princip tobakssmak.

Det tycker jag du gör rätt i. Jag är mer än nöjd med allt jag köpt/gjort och tror inte du blir missnöjd heller. Ser fram mot reviewen. Får du ut 10 dosor på en sådan liten påse så är ju ca 14Kr/dosan skillnad mot 45-50Kr/dosan. Dvs du får 3 för 1 när du gör själv. Har kört med grov förr också och kör nu själv utan smak tillsatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Det tycker jag du gör rätt i. Jag är mer än nöjd med allt jag köpt/gjort och tror inte du blir missnöjd heller. Ser fram mot reviewen. Får du ut 10 dosor på en sådan liten påse så är ju ca 14Kr/dosan skillnad mot 45-50Kr/dosan. Dvs du får 3 för 1 när du gör själv. Har kört med grov förr också och kör nu själv utan smak tillsatser.

Jag är inte så värt kinkig heller så länge det inte smakar åt fanders typ Granit som inte är snus för alla 14kr gör så att minnen kommer tillbaka när man började snusa, en dosa bak kostade 25-26kr kommer jag ihåg och när kronan kom kosade den 15-16kr kommer jag ihåg...men det är en 8år sen.

Permalänk
Medlem

Jag snusar olika snus hela tiden då jag gillar variation. Då jag har prövat en hel del kan jag passa på att varna för en sort, nämligen Kapten Hansson White Portion. Jag har fått för mig att det är Snus2's egna snus.

Det kommer i bulk i en stor burk (liknande sådana som vissa billiga godismixer från Gekås, Ullared kommer i). Det är så torrt att även om du haft inne prillorna i en halv dag så sitter de fastsugna på insidan av läppen, smakar jord blandat med tobak och luktar fisk (efter ett tag i frysen iallafall). Student och låtsasfattig som man är så fick man ju ta sig igenom 200 gram av den skiten. Kan även nämna att min flickvän var måttligt glad över lukten som spred sig när man öppnade burken, inget för de som bor med andra alltså.

Annars snusar jag det mesta. Sitter just nu och myser med Kronan Vit, som börjar bli lite av en favorit sedan de fick bjudlock i locket. Ångesten som infann sig med de förra dosorna när man skulle pilla ut en prilla på en tenta existerar inte längre.

Permalänk
Medlem

Granit vit special. Innan det granit vit.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Handlar 1 gång i månaden på www.snus2.se (butik i Göteborg eller på nätet, billigt!).
Blir alltid 1 stock General White för finare tillfällen och 2 stockar Kaliber White för vardagligt bruk.

Någon dosa Röda Lacket Lös blir det också då och då.