XFX Radeon HD 7970 Black Edition

Permalänk
99:e percentilen

Känns mer värt att köpa referensdesign för 4800:- inklusive frakt och en Accelero-kylare och sen överklocka själv, eller vad säger ni?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Känns mer värt att köpa referensdesign för 4800:- inklusive frakt och en Accelero-kylare och sen överklocka själv, eller vad säger ni?

Det vet jag inte om jag håller med om. Du sparar några hundralappar men tappar garantin på ditt kort, tveksamt.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeCh:

Jag kan inte längre se era video klipp direkt från sidan. Måste gå till youtube hela tiden för att se dem.

Adblock?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

^^

Jag får ofta problem om jag pausar eller backar en bit. Standard W7/IE9 och ingen Adblock. Ctrl-F5 eller ny browser-process behövs ofta. Skumt nog verkar IE9-64 "tåligare".

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av arsonist:

Det vet jag inte om jag håller med om. Du sparar några hundralappar men tappar garantin på ditt kort, tveksamt.

Fast Accelero ska ju vara väldigt tyst, så man tjänar dB också. Och sajten heter ju SweClockers.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

aldrig mer ett grafikkort från xfx .. har ett 6850 och behöver dubbla hörselskydd för att inte bli döv när fläkten sätter igång .. och temperaturen går upp i 95 grader hela tiden ,eller mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

aldrig mer ett grafikkort från xfx .. har ett 6850 och behöver dubbla hörselskydd för att inte bli döv när fläkten sätter igång .. och temperaturen går upp i 95 grader hela tiden ,eller mer.

Låter jävligt konstigt öht, ett så litet kort, har du ens EN fläkt i datorn? Har burken dammat igen kanske?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det här grafik kortet är en riktig rysare!

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se med lite högre upplösningar också, jag har börjat lira alla mina spel i eyefinity 5760*1080 så en siffra där hade inte varit helt fel ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

aldrig mer ett grafikkort från xfx .. har ett 6850 och behöver dubbla hörselskydd för att inte bli döv när fläkten sätter igång .. och temperaturen går upp i 95 grader hela tiden ,eller mer.

Något fel på ditt då. Hade ett XFX 9800GTX+ överklockat och funkade riktigt bra tills jag kopplade in tjock-TV genom S-video
Köpte sedan ett 6850 från XFX och det är också helt okej förutom att det är AMD. Ligger runt 65 grader när jag lirar BC2.

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Låter jävligt konstigt öht, ett så litet kort, har du ens EN fläkt i datorn? Har burken dammat igen kanske?

nä .. ryckte ut chassifläkten för den började låta flapp flapp flapp.. och inte pallat skaffa en ny ..överskattat
men blir samma temp. även om jag har sidan borta .. funderat på om kylaren lossnat på ngt sätt.. w/e .. ska köpa ett 7950 i morgon.