Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Skrivet av kode:

Det blir nog Prince of Tennis, Captain Harlock och ZnT för min del.

Synd bara att PoT har varit dåligt sen den 1a delen slutade

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli som man tänkt sig med enbart Berserk, BRS, Zero och K-ON. Känns fortfarande som att denna vinter kommer vara mycket givande.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Har nu sett nya PoT... Och det var väl precis som man trodde *Saknar samma känsla som första delen gav*

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

MGX blir anime! Underbara Urabe får äntligen en röst!

(Inte en ny nyhet, men ändå)

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk

Brave10, Another, Area no kishi och New PoT .. Bra releaser måste jag säga

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

m0rks seal of aproval efter ett avsnitt vardera
Brave 10
High School DxD <-- Fanserivce
Moretsu Pirates
Zero no Tsukaima F <-- Fanservice
Rinne no Lagrange <-- Äntligen en Mecha serie

Säsongens ris:
Nisemonogatari <-- Emo serie... Vill ta livet av mig efter 10 minuter

Kvar att titta på:
Aquarion EVOL
Daily Lives of High School Boys
Mazinkaiser Death! The Great General Of Darkness
Ano Natsu de Matteru
Another

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Nisemonogatari <-- Emo serie... Vill ta livet av mig efter 10 minuter

Såg vi ens samma serie? Tycker det var ett bra första avsnitt. Du såg bakemonogatari va?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Såg vi ens samma serie? Tycker det var ett bra första avsnitt. Du såg bakemonogatari va?

Jag såg också den, har dock inte sett bakemonogatari... Jag fattade INGET

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Jag såg också den, har dock inte sett bakemonogatari... Jag fattade INGET

Ja nej det förstår jag. Gör det är ett tips

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Såg vi ens samma serie? Tycker det var ett bra första avsnitt. Du såg bakemonogatari va?

Nope... Tyckte serien var värdelös. Bakemonogatari var ingen hit heller.

Permalänk
Medlem

Nu jävlar i det börjar det likna något

11 Februari har vi att se fram emot

Edit:

Tydligen ska det ha kommit ut en 25 års jubileum film av Saint Seiya i december

Permalänk

Lite tips på saker att läsa tack

Gillar serier där dem skapar vänner allt eftersom äventyret utvecklas. Typ Shaman King, One Piece, Toriko osv.

ps. Kan verkligen rekommendera Katanagatiri och Bounen no Xamdou

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Letar efter anime serier i stil med Deadman wonderland,Mirai nikki och another. Några förslag?

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att kolla AniDB eller MAL, folk sitter ju hela dagarna och tipsar om liknande serier.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tips till sökare: Om ni vill hitta serier som till upplägg verkar likna edra favoriter, eller bara vill plöja igenom en genre i taget, gå då in på anime-planet och gör det enda rätta. Deras officiella IRC är på det hela mycket trevlig.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av yuuraki:

Letar efter anime serier i stil med Deadman wonderland,Mirai nikki och another. Några förslag?

Är Mirai Nikki i stil med deadman? För just deadman är min all time favorite!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Det här måste ju seriöst räcka som anledning att inse vilken jävla bra serie nisemonogatari är.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det här måste ju seriöst räcka som anledning att inse vilken jävla bra serie nisemonogatari är.

Och här sitter jag och undrar varför vissa ser oss fans av anime som potentiella pedofiler

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett om de två först avsnitten av Black Rock Shooter två gånger och kan fortfarande inte riktigt begripa mig på vad det det är serien ska handla om..... Någon mer än jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Nu har jag sett om de två först avsnitten av Black Rock Shooter två gånger och kan fortfarande inte riktigt begripa mig på vad det det är serien ska handla om..... Någon mer än jag?

Den märkliga världen är en reflektion av vad som händer i verkligheten, eller tvärtom. Som havet reflekterar himlen och dess fåglar, som himlen reflekterar havet och dess tårar. Emedan den världsliga själen Paku lever det vanliga livet och försöker sig på relationer och världsliga ting som känslor så håller den himmelska själen Kon på att utkämpa sina fighter emot drömmar, mardrömmar eller en högre verklighet. Kroppen och psyket/själen. Huvud och hjärta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

EDIT: Hmmz.. redigeraknappen försvann. Så jag fuskar emedan systemet inte tillåter annat.

Youtubes hittills bästa AMV-lista, får en att vilja se om alla gamla favoriter.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det här måste ju seriöst räcka som anledning att inse vilken jävla bra serie nisemonogatari är.

Fortsättning på Bakemonogatari?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Nu har jag sett om de två först avsnitten av Black Rock Shooter två gånger och kan fortfarande inte riktigt begripa mig på vad det det är serien ska handla om..... Någon mer än jag?

Marknadsföring av figurer och andra prylar.

Good Smile Company kan ju inte enbart leva på att pumpa ut Hatsune Miku-merchandise varvat med Saber och enstaka Haruhi. (Givetvis undrar folk när Saber Miku Suzumiya kommer.)

Att köpa figurer är farligt, tidigare livsnödvändigheter som en årlig datoruppgradering känns onödiga när du plötsligt behöver en snuttegullig Akemi Homura med en FN Minimi. Börja hellre med lustigt pulver som skumma typer kränger på plattan.

Slutsats: GSC kan nu kränga varianter på tidigare Miku-produkter som anpassats till den snarlika Black Rock Shooter.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Den märkliga världen är en reflektion av vad som händer i verkligheten, eller tvärtom. Som havet reflekterar himlen och dess fåglar, som himlen reflekterar havet och dess tårar. Emedan den världsliga själen Paku lever det vanliga livet och försöker sig på relationer och världsliga ting som känslor så håller den himmelska själen Kon på att utkämpa sina fighter emot drömmar, mardrömmar eller en högre verklighet. Kroppen och psyket/själen. Huvud och hjärta.

Så jag måste alltså röka någon exotisk drog eller trampa svampar för att få ut något vettigt?

Skrivet av aake:

Marknadsföring av figurer och andra prylar.

Good Smile Company kan ju inte enbart leva på att pumpa ut Hatsune Miku-merchandise varvat med Saber och enstaka Haruhi. (Givetvis undrar folk när Saber Miku Suzumiya kommer.)

Att köpa figurer är farligt, tidigare livsnödvändigheter som en årlig datoruppgradering känns onödiga när du plötsligt behöver en snuttegullig Akemi Homura med en FN Minimi. Börja hellre med lustigt pulver som skumma typer kränger på plattan.

Slutsats: GSC kan nu kränga varianter på tidigare Miku-produkter som anpassats till den snarlika Black Rock Shooter.

Var nästan det jag misstänkte

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Fortsättning på Bakemonogatari?

Jomenvisst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jomenvisst.

Blir nog till att se på den där serien när den är färdigsänd

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Och här sitter jag och undrar varför vissa ser oss fans av anime som potentiella pedofiler

Astarotte säger jag bara... x)

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Astarotte säger jag bara... x)

Äsch, det var en gullig serie, tyckte om den. Trodde den skulle vara bra mycket värre efter beskrivning. Då är Koi Kaze långt värre, trots att den innehåller knappt något halvnaket eller nopan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Äsch, det var en gullig serie, tyckte om den. Trodde den skulle vara bra mycket värre efter beskrivning. Då är Koi Kaze långt värre, trots att den innehåller knappt något halvnaket eller nopan.

Faktiskt, jag tyckte serien var lagom underhållande. Lite Hayate no Gotoku-vibbar över det hela.

Efter att ha läst en kort recension om Koi Kaze lät också lite åt det hållet (fast med mer "fokus" på incest?). Sen finns ju även Kiss x Sis, men de är inte riktiga syskon - så det är ok... eller?

Den typen av anime kan vara ganska roliga.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Mirai Nikki var ju hemskt bra. Jag ska upp 7 i morgon men kan fan inte sluta kolla på serien.... Argh...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.