Permalänk
Medlem

Nu är jag riktigt besviken på CDON!

Jag skrev imorse 11.38 på ärenden, Och dom har inte svarat än, 10 TIMMAR SENARE!

Alla andra gånger har dom svarat inom:
3 och en halv timme
8 minuter
7 minuter
12 minuter
4 timmar

Och nu på råga av allt, så lägger dom ännu mer rabatt på just det chassit jag köpte, och jag får inget svar.

Otroligt dåligt CDON!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Skrivet av mille666:

Nu är jag riktigt besviken på CDON!

Jag skrev imorse 11.38 på ärenden, Och dom har inte svarat än, 10 TIMMAR SENARE!

Alla andra gånger har dom svarat inom:
3 och en halv timme
8 minuter
7 minuter
12 minuter
4 timmar

Och nu på råga av allt, så lägger dom ännu mer rabatt på just det chassit jag köpte, och jag får inget svar.

Otroligt dåligt CDON!

RING om det är bråttom!

Vill du ha tag i dom för att häva ett köp så du kan köpa det igen med högre rabatt?..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

RING om det är bråttom!

Vill du ha tag i dom för att häva ett köp så du kan köpa det igen med högre rabatt?..

Det är lite svårt att ringa de då de inte har någon telefonsupport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

RING om det är bråttom!

Vill du ha tag i dom för att häva ett köp så du kan köpa det igen med högre rabatt?..

Skrivet av Marcusk:

Det är lite svårt att ringa de då de inte har någon telefonsupport.

Precis det jag tänkte? Jag hittar absolut inget nummer, endast om man vill bli företags-kund, vilket är helt relevant.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Skrivet av mille666:

Precis det jag tänkte? Jag hittar absolut inget nummer, endast om man vill bli företags-kund, vilket är helt relevant.

Ojdå, det visste jag inte, jag antog att cdon som är såpass stora hade telefonsupport.. Då kan det bli lite krångligare ja.

Men fortfarande, det lät som att du ville få ett lägre pris på ett chassi som redan var betalat för? hade du kontaktat dom och tiggt om att få betala extra om dom istället höjde priset?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av mille666:

Precis det jag tänkte? Jag hittar absolut inget nummer, endast om man vill bli företags-kund, vilket är helt relevant.

0107032000

There you go!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

0107032000

There you go!

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är inte kundtjänst.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Det där är inte kundtjänst.

Går fortfarande prata med dom där, har själv gjort det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Du ska knappast ta ett R3 istället för P280 Bästa chassit jag någonsin haft!

Har bara hört rykten om att topp plåten kan börja "darra" och låta väldigt mycket. Men det stämmer inte då eller?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Jag får inte koden att fungera, är det SWECJAN? Eller vad är det för kod man får 15% med? Tänkte köpa Corsair SP2500.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Har bara hört rykten om att topp plåten kan börja "darra" och låta väldigt mycket. Men det stämmer inte då eller?

Plåten är inte bara tjockare än på R3, den har även ljuddämpande material som hjälper till stadga upp den, så det har jag väldigt svårt att tro Tjock plåt darrar inte Kör med 2st FD 1000 rpm fläktar fram, 2 "bakom framfläktarna", framför grafikkorten, 2 topp, och 2st scythe GT 1150 RPM i PnP för kylaren, och ändå är det grafikkortet som hörs när det går över 35%
Du får såklart bestämma själv, men jag har aldrig varit mer nöjd med ett chassi, det är stort, otroligt rymligt och känns väldigt bra byggt (Haft Antec 300, R3, Define Mini, Ace ecco 250, Silverstone Sugo 05B)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Plåten är inte bara tjockare än på R3, den har även ljuddämpande material som hjälper till stadga upp den, så det har jag väldigt svårt att tro Tjock plåt darrar inte Kör med 2st FD 1000 rpm fläktar fram, 2 "bakom framfläktarna", framför grafikkorten, 2 topp, och 2st scythe GT 1150 RPM i PnP för kylaren, och ändå är det grafikkortet som hörs när det går över 35%
Du får såklart bestämma själv, men jag har aldrig varit mer nöjd med ett chassi, det är stort, otroligt rymligt och känns väldigt bra byggt (Haft Antec 300, R3, Define Mini, Ace ecco 250, Silverstone Sugo 05B)

Ok tack så mycket för det, beställde ett p280 nu från cdon. Undrar bara när de får in den

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Jag får inte koden att fungera, är det SWECJAN? Eller vad är det för kod man får 15% med? Tänkte köpa Corsair SP2500.

Rabatten gäller ändå bara komponenter.

Permalänk
Medlem

Beställde två ordrar nedan:

Order 15%
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE 296 kr
Corsair SSD 120GB SATA 2.5", Force GT 1326 kr
Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze 594 kr
Kabinett Fractal Design Define R3, Svart 755 kr
CPU-Socket-1155 Intel Core i7 2700K 3,5GHz Socket 1155 Box 2456 kr
Totalt: 5427kr

Order 5%
Corsair Cooling Hydro H60 CPU-kylare multiplatform 569 kr
Gainward GeForce GTX 580 - 1536Mb GDDR5 3695 kr
Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - LGA1155 1044 kr
SONY DVD Recorder 24x SATA RAM Internal Black Bulk 151 kr
Totalt: 5459kr

Blev tillslut 10886 sammanlagt, nu beställde jag dock fel grafikkort eftersom det skulle bli billigare med ett Gigabyte GTX580 1536MB PCI-E som fanns på 15%-erbjudandet. Har öppnat ett ärende hos CDON om att de ska ta bort Gainward-kortet, skicka över Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE till den andra ordern och lägga till Gigabytekortet på ordern med 15%.. Fixar dom det måste man nog bjuda på tårta alltså..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk

är rabbatkoden buggad. Funkar inte för mig

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

är rabbatkoden buggad. Funkar inte för mig

Om det är SWECBF3 så är det paketet förmodligen slut. Men SWECJAN fungerar, iaf för mig.

Permalänk
Medlem

Står ju klart och tydligt på sidan:

Skrivet av CDON:

OBS! Begränsat erbjudande, först till kvarn gäller. Om koden ej fungerar så har det tagit slut. Ni hittar fler bra erbjudanden längre enr på sidan.

Funderar skarpt på en Corsair GT, men är lite halvskraj för att den skall komma med brevpost.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Står ju klart och tydligt på sidan:Funderar skarpt på en Corsair GT, men är lite halvskraj för att den skall komma med brevpost.

Varför? Även om den skickas i vanligt kuvert ska inte en ssd ta skada. Köp!

Permalänk
Medlem

Beställde ett Silverstone Raven 02 samt en NZXT Sleeve Led Kabel. Fick sms om att jag skulle hämta ut det på ICA här hemma i fredags. Det visades sig att de skickat sleeve kabeln till någon annan ICA även om chassit kommit rätt så nu fick jag inte mekat i helgen trots allt. Hur fan lyckas man? Är det postens fel eller CDONS? tänkte på om det kan ha varit något strul med serienummer?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Beställde ett Silverstone Raven 02 samt en NZXT Sleeve Led Kabel. Fick sms om att jag skulle hämta ut det på ICA här hemma i fredags. Det visades sig att de skickat sleeve kabeln till någon annan ICA även om chassit kommit rätt så nu fick jag inte mekat i helgen trots allt. Hur fan lyckas man? Är det postens fel eller CDONS? tänkte på om det kan ha varit något strul med serienummer?

Så länge din adress är rätt, vilket den sannolikt är, så är det posten som sorterar och kör till utlämningsstället.
Så klaga på posten.

Permalänk
Skrivet av Hotcpu6:

Om det är SWECBF3 så är det paketet förmodligen slut. Men SWECJAN fungerar, iaf för mig.

Skrivet av Hzup:

Står ju klart och tydligt på sidan:Funderar skarpt på en Corsair GT, men är lite halvskraj för att den skall komma med brevpost.

Jag menar SWECJAN får den inte att funka för mig

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Jag menar SWECJAN får den inte att funka för mig

Testade den nu och den fungerade för mig.
Vad är det du försöker köpa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Testade den nu och den fungerade för mig.
Vad är det du försöker köpa?

rättare sagt.. vad funkar den på för grejer?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

rättare sagt.. vad funkar den på för grejer?

Fungerar på de erbjudande som är upplagda:

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som hoppas på att få hem grejorna nu på tisdag?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Testade den nu och den fungerade för mig.
Vad är det du försöker köpa?

Den funkade för mig när jag beställde antec p280. Men nu testade jag att beställa ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 - ATX som finns med på listan men koden fungerar inte. Verkar vara så att man måste beställa allt på en gång

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Den funkade för mig när jag beställde antec p280. Men nu testade jag att beställa ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 - ATX som finns med på listan men koden fungerar inte. Verkar vara så att man måste beställa allt på en gång

Ja det står ju "Rabattkoden kan endast användas en gång per medlem"

Permalänk
Skrivet av xeno95:

Någon mer än jag som hoppas på att få hem grejorna nu på tisdag?

Är det någon som öht får nån statusändring på sin order, att den tex börjat packas eller t o m skickats??

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Är det någon som öht får nån statusändring på sin order, att den tex börjat packas eller t o m skickats??

hos mig står det inget alls.

Permalänk
Skrivet av Keyser Soze:

Är det någon som öht får nån statusändring på sin order, att den tex börjat packas eller t o m skickats??

för mig står det "EJ LEVERERAD"

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean